|
||||
|
||||
גם תושבי רעננה ממומנים על ידי הממשלה. אז אני מניח מדבריך שאתה מתיר גזענות אם היא לא ממומנת או שממומנת מעט, ואתה נגד גזענות שממומנת ביד נדיבה? |
|
||||
|
||||
את מה שלא תעשה יכולת הבנת הנקרא לא יעשה גם הזמן. האם תושבי רעננה ממומנים בעד גזענותם? האם הממשלה שלחה אותם לשם כמו שהיא שלחה את מתנחלי חברון, "מוסקי הזיתים" ושאר ירקות? כל אלה ממומנים בעד גזענותם, כלומר בעד האידיאולוגיה שבשמה הם משאירים עשרות אלפי תושבי חברון הערבית בעוצר, גוזלים את הזיתים של הכפריים, וגם מקבלים על כך את ברכת הרבנים. אלמלא אידיאולוגיה זאת — לא היו הם שם, ולא היתה הממשלה תומכת בהם, ואני מניח שגם הרבנים לא היו מוציאים עבורם פסקי הלכה גזלניים. או בקצרה: רעננה איננה התנחלות, עד כמה שידוע לי. |
|
||||
|
||||
אני לא נוהג להשיב על מי שמדבר לגופו של אדם ולא לגופו של עניין, או כזה שמחלק ציונים בהבנת הנקרא. אבל אני אחרוג הפעם. מתנחלי חברון ממומנים כמו שתושבי רעננה ממומנים. מי יותר ומי פחות. המדינה שלחה את לשם את מתנחלי חברון? הציונות שלחה את מתנחלי רעננה! יותר מזה - עושה רושם שהמתנחלים רצו להגיע לחברון בדיוק, אם לא יותר, משהממשלה רצתה שיהיו שם. אם נחשוב על שדרות לרגע, אז נראה שהמדינה רצתה שהעולים שהיא שלחה יהיו שם, יותר משהעולים רצו להשלח לשם. הטיעון שמדבר על מימון הוא טיעון לא נכון כיוון שכל אזרחי המדינה ממומנים על ידי הממשלה. אני לא מעוניין בגזענים. לא ברעננה, לא בשדרות ולא בחברון. שדרות היא התנחלות כמו חברון, במובן הזה שהמדינה שלחה לשם תושבים ועודדה אותם להגיע לשם. (זה בהנחה שמתנחלי חברון היו צריכים עידוד. אבל זה אם אתה ממש מתעקש שהמדינה שלחה לשם אנשים. אני גם כופר בזה) |
|
||||
|
||||
מתנחלי חברון הם אלה שכפו על ממשלת אשכול את התישבותם שם, גם אם נעזרו לשם כך בבכירים מהצבא ומהממשלה. רק בימי בגין הפכה ההתנחלות למדיניות ממשלה רשמית ואז נוסדו בעיקר התנחלויות עירוניות ולא אידיאולוגיות. ליסוד התנחלות אידיאולוגית כאלון-מורה נעזרו כפו המתנחלים את דרכם גם על ממשלת בגין. ________ ארז רק היום כתב על כך מאמר, בתקווה שיפורסם באייל. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
1. "מתנחלי חברון רצו להגיע לשם יותר, אם לא בדיוק, ממה שהממשלה רצתה" — זו בדיוק הנקודה, בהרבה מהשלבים, העושה למתנחלים האלה את שמם הידוע לשמצה — הם פרצו חוק, הם כפו באלימות, וכל זאת מתוך השקפה האומרת שעל פי התנ"ך, הספר הפרטי של האבא שלהם, מותר להם הכל, ומי שלא שייך להם ומפריע להם מותר להם להזיז אותו באלימות — כי הם עליונים יותר. סבלו מכך הערבים שנושלו למשל מחנויות בחברון בבריונות, למשל ב"ריקודי פורים" שגרמו להפלת התקרה של חנות בבית הדסה שהיתה שייכת לערבים. החנות לא חזרה יותר לבעליה, ועוד תופעות מהסוג הזה. ובתקופה האחרונה — סיפור מסיק הזיתים, הכל חלק מדבר כולל. והגזענות כלפי ערבים מגובה בפאשיזם כלפי יהודים המפריעים להם — להם מותר לקרוא "עוכרי ישראל" ואף להסית לרצח (אמנם נכון שיגאל עמיר לא הספיק להיות מתנחל — אבל האוירה שהם יצרו בהשקפתם — יצרה את הרקע שנתן לגיטימציה ליגאל עמיר ודה לגיטימציה לצד ה"שמאלני"). זה שממשלות — וביחוד ממשלת הליכוד, (ורק מהשבוע — תכניתו של שרון להרוס שכונות פלשתיניות בשביל לאפשר ליהודי קרית ארבע דרך למערת המכפלה — אם זה לא אבואבוה של הגזענות אני לא יודע מה כן. זה אומר שיהודים חשובים יותר מערבים. נקודה.) תמכו בהם לא מפחית מהגזענות שלהם, רק אומר שהם לא הגזענים היחידים, ורוב הממשלות היו אימפוטנטיות מול מעשי הבריונות שלהם — החל מהפלישה לחברון בימי אשכול, דרך גולדשטיין ועד ל"נוער הגבעות" המצויין. 2. כל אזרחי המדינה ממומנים על ידי המדינה? ובאותה צורה? ואלא, לא ידעתי. אז גם אני רוצה כביש פרטי, כמו שממומנים על ידי המדינה להתנחלויות. גם אני רוצה את התקציבים שהם מקבלים. אולי זה מגיע לי כמו שזה מגיע להם ואני לא יודע?! מה זה שאף אחד לא טרח לספר לי? בקיצור, הצחקתני מוות! |
|
||||
|
||||
זו בעיה של הגדרות. לא כל עימות לאומי הוא גזענות. מה שאתה רואה אצל המתנחלים הוא לאומנות. גזענות, לעומת זאת, קיימת בכל שדרות החברה הישראלית. היא כרגע קיימת רק ברמת הדיעות, כיוון שפרט למתנחלים כמעט אף אחד לא בא במגע עם ערבים ברמת היום יום. אני לא חושב שהמתנחלים יותר גזענים ממר כהן ברעננה או ממר ישראלי באשקלון. כן,זה ברור שלא כולם ממומנים על ידי הממשלה בצורה שווה. זה לא סותר את הדברים שכתבתי בהתחלה. |
|
||||
|
||||
לאומנות אצלך זה יותר בסדר מגזענות? |
|
||||
|
||||
מה זה משנה. הנקודה היא שזה משהו אחר |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |