|
||||
|
||||
למה? זה גם לא נכון. היא הוקמה כדי לדון בעניין הסדר "תורתם אומנותם", שמונע, בין השאר, מחרדים להשתלב בשוק העבודה. לא כדי לפתור את כל בעיות חוסר השיוויון בגיוס לצה"ל ושירות לאומי. |
|
||||
|
||||
ולנוחיותנו, קצת מתמצית דו"ח הוועדה, שמתייחס בין השאר לכתב המינוי שלה: "1. מהי הדרך הראויה בחקיקה ראשית כגון תיקון חוק שירות הביטחון [נוסח משולב] התשמ"ו - 1986 - אשר מכוחה יהיה שר הביטחון מוסמך, במסגרת שיקול הדעת המינהלי המוקנה לו, לפטור יוצאי צבא משירות או לדחות את שירותם גם מן הטעם של "תורתו אומנותו". בענין זה מתבקשת גם המלצתכם לניסוחה של הצעת חוק מתאימה. 2. כמו כן מתבקשת התייחסותכם לכך שהפטור או הדחיה האמורים יוכלו לחול על בני ישיבות, ללא הגבלה במספרם, הואיל וככלל אין כוונה למנוע מבני ישיבות להמשיך בלימודיהם, הכל בכפוף לחוק." כמו כן, נתבקשה הועדה לבחון ולהמליץ לשר הבטחון "על היבטים של הסוגיה, כגון פיתוח מסגרות ומסלולים לחלק מבני הציבור החרדי. בכלל זה תתכן הורדת גיל הפטור משירות צבאי: הכשרה צבאית מינימלית במסלולי שירות מתאימים, כגון פלוגות שדה והכשרות רלבנטיות לבני הציבור החרדי שיבחרו להשתלב במעגל העבודה - הכל תוך התחשבות, בין היתר, באפשרויות צה"ל וצרכיו" (סעיף 4 לכתב המינוי). דו"ח הוועדה: |
|
||||
|
||||
הכל טוב ויפה, אך הפעם תורך להסביר לי, מה בין בעיית שילובם של משתמטים חרדים בשוק העבודה שהצריך הקמת וועדה, לבין שילובם של משתמטים לא-חרדים בשוק העבודה שלא זכו לוועדה משל עצמם ?! |
|
||||
|
||||
אני בטח חוזר כאן על מה שידוע כמעט לכל, אבל שיהיה. מי שהצטרף להסדר "תורתו אומנותו" (קרי, חרדי בדרך כלל) נתון, על פי החוק, במצב שאוסר עליו להצטרף לשוק העבודה. מי שלא הצטרף להסדר הזה אלא קיבל פטור משירות צבאי מסיבה כלשהי (קרי, חילוני בדרך כלל) אינו מוגבל (כמעט) על פי חוק באפשרויות התעסוקה שלו. מה בין השניים? לא יודע. אני לא ממש מבין את השאלה שלך, ויש לי תחושה שיש לך בעצם שאלה אחרת. אבל אולי זה אני. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |