|
||||
|
||||
כבר שלמה המלך התייחס לזה: משלי פרק כ"ו ד אל-תען כסיל, כאיוולתו: פן-תשווה-לו גם-אתה. ה ענה כסיל, כאיוולתו: פן-יהיה חכם בעיניו. (אינני אחראי לסתירה בין הפסוקים...) |
|
||||
|
||||
כנראה שאני שוב באמצע, בין ד' ל-ה', כמו קומת הביניים ב''להיות ג'ון מלקוביץ'''. |
|
||||
|
||||
אז בתוך מי את? |
|
||||
|
||||
יצא לי דווקא שמוליק ברקוביץ'. כל אחד והמזל שלו. |
|
||||
|
||||
בין הטיפש לסדין |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
היה נורא קשה להיזכר, משום מה. |
|
||||
|
||||
פתגם רוסי אומר "אין נשים מכוערות, יש רק גברים שלא שתו מספיק." זה עובד גם בכוון ההפוך? |
|
||||
|
||||
אין אישה לא יפה, יש פחות מדי וודקה. |
|
||||
|
||||
אין גבר עני, לוזר ולא מוצלח, יש רק נשים שדרישותיהן לא מסופקות מספיק. |
|
||||
|
||||
לאו תרתי דסתרא, לפי שהראשון אין סיבתו אלא שהקהל יטעה ויחשבך לכסיל ובער, והשני שהכסיל הוא שיגבה לבו ויהיה כסיר נפוח, שנאמר "כקול הסירים תחת הסיר, כן שחק הכסיל" (קוהלת ז,ו). הוי אומר, בפרהסיא יפה שתיקה לחכמים, וביחיד (מה שקורין בלעז אי-מעייל) הקהה שיניו בבחינת והסר מכשול בפני עיור, שנאמר "והכסיל בחשך הולך" (קהלת ב' י"ד). ומה לכם הולם יותר לשיח החכמים שלנו מ:"כשחוק לכסיל עשות זִמה" (משלי י' כ"ג) |
|
||||
|
||||
אני מעדיף את הראשון. אני לא מוצא כל פסול בכך שהכסיל יהיה חכם בעיניו. בכלל, חלק מהטפות המוסר של ספר משלי נגועות בהתנשאות ובזלזול. למשל, שפחה כי תירש גבירתה או עבד כי ימלוך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |