|
||||
|
||||
1. אם אסכם את ההתפתלות שלך: אל מול התנועה האיסלאמית אתה מפעיל "שיקול דעת" (=הססנות) אותו אתה לא מוכן להפעיל כשמדובר במתנחלים. אגב, לא ידוע לי על מישהו ש"לא הסכים" לבצע הוראה אבל אני בהחלט יודע שהרוב המוחלט של החיילים פשוט לא יכלו "להשקיע" בביצוע ההוראה מכיוון שהמוסר הטבעי שלהם והלב היהודי שלהם עמדו מנגד. 2. אם המתנחלים שנעצרו בחוות גלעד ובכלל היו מסרבים להתייצב בבית המשפט או פורצים בכח מן הכלא בליווי.... הרי שיש בכך משום קבלת שלטון החוק.... 3. א. מספר הפצועים כלל לא רלוונטי להגדרה שנתת. ב. מספר הפצועים הוא אינדיקטור לכח שהופעל על ידי שני הצדדים. מפגינים נוטים שלא להגיש את הלחי השניה. ג. אני זוכר לפחות שני אירועים שהסתיימו בחיילים פצועים האחד באל-חאדר בהשתתפות אורי אבנרי ומבחר הח"כים הערבים. השני הוא בנסיון פריצה לג'נין במהלך 'חומת מגן'. |
|
||||
|
||||
אתה יודע, יהיה לי קצת יותר קל להתייחס למה שאתה כותב אם תפסיק לייחס לי את פעולות ההתחמקות וההתפתלות. זה לא מפני שכבודי האישי נפגע (הוא כבר מזמן צמח שלא מרגיש כלום) אלא מפני שזה משאיר את הרושם שאין טעם לנהל איתך דו-שיח, כי אתה לא מנסה אפילו להקשיב אלא להקניט. 1. שיקול-דעת = הססנות ? אם זאת השקפת העולם שלך, אני מקווה בשבילך שאתה הססן גדול. העמדה שלי לגבי המתנחלים ולגבי הדרך שבה יש לטפל בחבורות הבריונים אינה נובעת מחוסר בשיקול דעת, אלא להיפך. ואגב, הרבה שמאלנים מבצעים את המשימות שלהם בשטחים למרות ש"המוסר הטבעי שלהם והלב היהודי שלהם עמדו מנגד." תתפלא לשמוע, אבל יש כאלה שהמוסר הטבעי והלב היהודי שלהם לא חי בשלום עם עיכוב יולדת במחסום, עם הגנה על זכותם ההיסטורית של פרחחי חברון להשתולל בשוק, ועם דיכוי והשפלה של עם שלם. לא נראה לי שזה מונע מצה"ל לבצע את המשימות שהממשלה מטילה עליו. 2. הבריונים של חוות זר התנגדו בכוח לזרוע השלטונית של מדינת ישראל. להתנהגות הזאת יש שם: (לא, לא עבירות בניה) מרד. האם אתה לא מבדיל בין זה לבין סרבנות פאסיבית ונכונות לשאת בעונש או שאתה מיתמם? (אתה רואה, גם אני יכול להצמיד לך מניעים עלומים). 3. א. לא נתתי הגדרה, אני לא עוסק בהגדרות. פנה לג. ברזילי או למהGeg אם זה מה שאתה מחפש. ב. "לכח שהופעל על ידי שני הצדדים" - בדיוק. לא צריך להגיש לחיים, מר דורון, בסה"כ צריך לכבד את הריבון. ג. אני מקווה שבשני המקרים האלה האשמים נתפסו והועמדו לדין, ועוד יותר מזה אני מקווה שהם לא הצליחו, בסופו של דבר, למנוע מצה"ל לבצע את שהוטל עליו. אם מעשים כאלה היו זוכים לתמיכה ציבורית ופוליטית של החוגים הציוניים במדינה הייתי מודאג. לגבי המיעוט הערבי והלא-ציוני - אני חושב שאיתם המדינה מסוגלת להתמודד, גם אם לא בקלות, ואני בעד יד קשה באותה מידה נגד כל מי שמרים יד על חייל. כמה חיילים, אגב, נפצעו בתקריות ההן? |
|
||||
|
||||
סליחה. אני נוטה לגבש חו"ד על הצד שמולי בדיון בשלב מתקדם בהרבה של הדיון כנראה שהכינוי בו בחרת להשתמש הטה את שיקול דעתי (ויש התיחסות מפורטת). 1. "שיקול דעת" == הססנות; שיקול דעת != הססנות; 2. "הבריונים של חוות זר" התנגדו פאסיבית לפינוי שלהם אם כי לעיתים כתגובה לאלימות פיזית מצד המפנים הגיב מאן-דהו אינסטינקטיבית פיזית. לאורך כל הפינוי נשמעה הקריאה מצד כל הנוכחים שלא להכות חיילים או שוטרים. זו מחאה דמוקרטית בדיוק כמו סרבנות פאסיבית- וכאן לדעתי נופלת התזה שלך. 3. ג. לא זוכר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |