|
||||
|
||||
לעניות דעתי "תקלת תוכנה" נשמעת כמו באג. אבל באג הוא רק סוג אחד של תקלות תוכנה - כשהתוכנה *לא* מבצעת את מה שהיתה אמורה לבצע. מהמעט שקראתי כאן בפתיל, נראה שהכשל המדובר הוא לא מהסוג הזה - התוכנה ביצעה את מה שהיתה אמורה לבצע, אבל תכנון התוכנה והגדרת הדרישות שלה לקו בחסר. אני לא קורא למצב כזה תקלת תוכנה - מאחר ובמקרה כזה של כשל בהגדרת הדרישות, הוא היה מיתרגם לכשל מערכתי (קטלני כמובן) בלי קשר לשפת התכנות, או אפילו למימוש, ויהא זה מימוש תוכנתי, חומרתי, עם כבלים מנחושת, עם גלגלי שיניים, עם מחשב קוונטי, וואטאבר. |
|
||||
|
||||
אז כשל תכנוני? התוכנה ביצעה מה שהגדירו לה לבצע, וזה ריסק שני מטוסים (ועוד כמה כמעט-ים). ללא התוכנה לא היו התרסקויות. הכניסו אותה בתור קונץ-פטנט כדי לדמות את התנהגות הדגמים הקודמים של המטוס, במטרה להתחמק מאישור נרחב וארוך יותר של דגם חדש. אילו התוכנה היתה מקבלת הזנת נתונים משני חיישני זוית ההתקפה ביחד, משווה ביניהם וזורקת את הנתון של המקולקל, לא היתה בעיה. כמה זמן לדעתך אמור לקחת עדכון תוכנה כזה? |
|
||||
|
||||
בהחלט כשל תכנוני. לגבי השאלה האחרונה - זה לא נשמע עדכון מסוכך, אבל בדרך כלל עדכון תוכנה במערכות קריטיות מצריך סבב בדיקות מחדש שיכול להימשך שבועות או חודשים. (ומי שתכנן מערכת שלא עושה את זה מלכתחילה קצת התרשל, בוא נאמר). |
|
||||
|
||||
יש לך באג.. כאשר יש שני חיישנים שלא מסכימים ביניהם, אי אפשר לדעת מי מהם הוא המקולקל. בכל מקרה ממה שכתוב כאן נראה שהתוכנה כן קיבלה מידע משני החיישנים והיתה אמורה להתריע אם יש אי הסכמה בינהם. המחדל הוא מורכב יותר. |
|
||||
|
||||
אני משוכנע שהמוחות המבריקים בבואינג יוכלו לתת לתוכנה פרמטרים לזהות מי החיישן התקול. התוכנה קיבלה מידע רק מחיישן אחד בכל פעם. היתה מערכת שבואינג מכרה כאופציה, שרק מתריעה אם יש חוסר הסכמה בין החיישנים (כוסות רוח למת). While it has defended its design, Boeing is working on an update for the 737 Max that will make the MCAS software less intrusive and will take a reading from more than one sensor...
a Boeing spokesperson defended the decision to use a single sensor to CNN: "Single sources of data are considered acceptable in such cases by our industry." |
|
||||
|
||||
אצלנו אומרים: “באג בדיזיין, זיין בדיבאג”. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |