|
||||
|
||||
שום טעות. כשם שתורת ישראל, הנביאים והמסורת עומדים ברקע התרבות והמורשת של הציונים, כך מגילת העצמאות עומדת ברקע הווייתה של מדינת ישראל. עשה ואל תעשה של המדינה הציונית לא נקבעים על פי מגילת העצמאות אלא על ידי המחוקקים הנבחרים על ידי העם. לא אמרתי שיש ערכים שנכנסו למגילת העצמאות כמס שפתים. אמרתי שאין הכרח כי הערכים האלה משמעותם ציונות, רק בגלל שהם מופיעים במגילת העצמאות או בגלל שאבות הציונות דגלו בהם. כשם שאני לא יכול לקחת כל דעה אישית או סט של ערכים שאייזיק ניוטון החזיק בו, ולשייך את זה לפיזיקה - כי אחד מגדולי הפיזיקאים אמר/חשב כך, באותה מידה אני לא יכול לקחת כל דעה או סט ערכים שהרצל או בן-גוריון החזיקו בהם, ולשייך את זה לציונות. לכן אני חוזר: הציונות - משמעה לבנות מדינה יהודית בארץ ישראל. אבות הציונות נחשבים ככאלה בגלל פועלם לקידום הרעיון, איש איש על פי הדרכים אותן חשב לטובות ביותר עבור קיום הרעיון. אבקשך להתייחס לעניין זה כשאתה עונה לי. אז בא בנצי גופשטיין ואומר כל מיני דברים, הנובעים מהשקפת עולמו ומן הצורה בה הוא חושב כי ניתן לשפר את התנהלותה של המדינה. גופשטיין מצפה כי הממשלה והמחוקקים ישנו את הדברים, ולא ראיתי אותו מתארגן בצבאותיו על מנת לשנות את פני המדינה באמצעות הפיכה צבאית. היות וכך, הפאניקה שלך מיותרת. כל עוד שהמחוקקים לא החליטו לשנות את צביונה של המדינה בהתאם להשקפתו של גופשטיין, אין בעיה. בשעה בה יהיו מספיק מחוקקים המעוניינים לשנות את צביונה של המדינה בהתאם להשקפתו של גופשטיין, אתה תהיה בבעיה. אם הם מחוקקים ומשנים, נוצרת פגיעה בדמוקרטיה. אם אתה יוצא למלחמת אזרחים כדי למנוע חקיקה שכזו, נוצרת פגיעה בדמוקרטיה. אנו חוזרים כאן לדיון ישן שקיימנו בעבר, ובו טענתי כי שיבת ציון של ריה"ל איננה דתית בלבד, כי אם לאומית ומדינית. וכל זה נובע מן הדואליות של העם היהודי כעם ודת. לפיכך, אין כאן אלטרנטיבה לציונות, יש כאן אלטרנטיבה לדרך בה מחילים/מנהלים את הציונות. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |