בתשובה להפונז, 07/09/15 16:49
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663055
מכניקה ניוטונית למדו, בזמני, רק מי שהיה במגמת הפיזיקה בתיכון, כחמישה אחוזים מהתלמידים בשנתון שלי ואני למדתי בבית ספר סביר במרכז הארץ.

בגרות ברמה של 4 יחידות ומעלה יש ליותר ממחצית בעלי תעודת הבגרות.

בגרות של 3 יחידות יש לכל המורים.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663057
זה אכן נכון. אתה בכלל רק התחלת מתלמיד כיתה ט' כמדומני.

בקשר למורים, אני מסכים איתך שסטטיסטית יש יותר כאלה שלמדו מתימטיקה ברמה מספיקה (לחא לחינם היא מקצוע *חובה*) מאשר כאלה שלמדו מכניקה ניוטונית ברמה תיכונית.
ההשוואה שלי היתה ברמת הקושי של החומר הנלמד. והיא לא לגמרי בלתי רלבנטית, כי זה שכמעט כולם למדו 4 יחידות מתישהוא זה לא אומר שעשר שנים אחרי זה הם ישלטו בחומר וילמדו אותו בלי בעיה, אפילו עם מערכי שיעור מוכנים מראש‏1 - כל זה בניגוד לכפל חיבור וחיסור.

1 סוג של פנטזיה, הרי לא באמת לכל מורה יש כאלה, ובשנות ההוראה הראשונות שלו הוא הרבה פעמים כותב אותם בעצמו.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663063
הו זה כבר יותר מעניין.

היית מורה בעברך? אתה יכול להסביר את עניין מערכי השיעור? כלומר, נניח שמשרד החינוך כושל בתפקידו ואין לו מערכי שיעור מוכנים עבור מוריו, ונגיד גם שהמורים בכלל ואיגוד המורים בפרט הם לא יוצלחים טכנולוגית ולא העלו לאינטרנט מערכי שיעור שהכינו מורים, ונוסיף שאף מורה אינו בעל חוש עסקי ומוכר מערכי שיעור, אבל האם המורה הצעיר לא מכיר מורה ותיק שהוא יכול לצלם‏1 ממנו מערכי שיעור? הרי כמעט כל החומר הלימודי לא נלמד בפעם הראשונה וגם לא בפעם האלף, הוא עובר כל שנה מחדש באלפי כיתות על ידי מאות (אלפי?) מורים. היית מצפה שמערכי שיעור יהיו נפוצים כמו סיכומי קורסים באוניברסיטה.

1 או לקבל במייל...
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663073
לא הייתי מורה, והיכרות יותר קרובה יש לי עם מערכי שיעור באוניברסיטה. ואני לא אתפלא על עיכוב כלשהוא בקדמה הטכנולוגית של משרד החינוך.
אבל מאחר וזאת היתה רק הערת רגל, אפשר להניח את זה בצד לרגע.
רק מתוך סקרנות - האם אתה טוען שהיום בכיתת בית ספר במקום לוח עם גיר יש מקרן שמחובר למחשב?
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663094
הילדים שלי לא יודעים מה זה גיר.
לוח הוא כמובן לוח מחיק שכותבים עליו עם טושים צבעוניים.
מחשב ומקרן יש בכל כיתה (אם כי לא משתמשים בהם בכל שיעור).
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663096
כנ''ל אצל הילדים שלי.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663102
נהדר!
אז מי אמר שמערכת החינוך קופאת על שמריה?
__________
אני מאד אהבתי את חווית הכתיבה בגיר, אני מוצא אותו הרבה יותר נעים ורב הבעה מטושים מחיקים. שלא לומר שהוא מאפשר למורה להטיל חלקים ממנו על תלמידים סוררים, מה שלא ייתכן עם הנ"ל.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663107
לכל טוש יש מכסה.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663112
טושה!
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663118
טוש שמכסהו נזרק בחמת-זעם על תלמיד, לא יכתוב היטב בשיעור הבא.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663169
לי היה מורה שהיה מטיל בתלמידיו מיני דברים ששלף מחללים שונים בראשו.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663192
אני תוהה אם זה יותר גרוע או פחות גרוע ממורה שמטיח בתלמידיו פטישים.

_______________
היה לי מורה כזה.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 664239
הילדים שלך לא יודעים מה זה גיר? אז מה הם מורחים על המקלות של הסנוקר?
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663149
לא כל כך הבנתי מה קשורה שאלת המקרן, אבל מסתבר שיש כזה. בכל מקרה, בעולם מושלם, בכל בתי הספר, ובכל הכיתות‏1, היו עוברים אותם‏2 מערכי שיעור שנבדקו מחקרית. אין שום סיבה שכל מורה ימציא מחדש את הגלגל איך ללמד את שמואל א' או חילוק ארוך, יש דרכים שעובדות יותר טוב ודרכים שעובדת פחות טוב.

הקצב בו מלמדים יכול להשתנות בהתאם לתלמידים, וייתכן שיצטרכו בכיתה מסויימת לעשות יותר תרגילים, או לחזור שוב על דברים שכבר נאמרו‏3, אבל העיקרון צריך להיות זהה בכל הכיתות, זהו גם הכח של מוסדות לימוד דוגמת "יואל גבע" שלמיטב הבנתי יש להם דרך ללמד וכל המורים למתמטיקה וכל המתרגלים מלמדים אותה ולא אחרת. הפיתוח העצמי של מערכי שיעור הוא פתח למערכי שיעור לא יעילים שלא לדבר על פשוט שגויים.

1 למעט הכיתות שנבדקים עליהם מערכי שיעור חדשים.
2 הבעיה שעולה בדעתי, היא שהמורה עשוי להישחק להשתעמם ואפילו להסתמך יותר מדי על המצגות כך שבעצם לא ישלוט במלואו בחומר שהוא מתכוון להעביר.
3 בהינתן נושא, צריך שיהיה גם "מערכי חזרה" ו"מערכי תרגול".
חוש עסקי למערכי שיעור 663167
מורה לאנגלית מקליפורניה מצאה שוק פעיל באינטרנט למערכי השיעור שלה. "מה שהתחיל בתור הובי הפך לעסק" היא אומרת.אחד ממערכי השיעור הפופולריים שלה נמכר בהיקף של כ- $100,000.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים