בתשובה לאביר הקרנפים, 05/02/15 17:02
חחחח..טוקבק 650519
יפה. שים לב, אולי לא אמרו לך, אבל אנחנו לא במסעדה. במסעדה, היחסים בינך לבין המלצר הם יחסים של לקוח לספק שירות. אתה משלם למלצר כסף, והוא נותן לך שירות. אם השירות לא מוצא חן בעינך, אתה לא תיתן למלצר כסף, את התשלום לא מוצא חן בעיני המלצר, אתה לא תקבל שירות. באייל היחסים בין מתדיינים הם יחסים אחרים לגמרי. שום אגורה לא עוברת בין הצדדים. שואל השאלה למעשה מבקש מהעונה טובה, לא תמורת תשלום, אלא רק תמורת הידיעה שיש לך אפשרות לעזור לאדם אחר. העונה, אם בוחר לענות, עושה לשואל טובה, וכשעושים לך טובה, גם אם היא לא בדיוק מה שביקשת, אתה אומר: "תודה".

אין לזה קשר לשאלה אם קיבלת או לא קיבלת את מה שרצית, אנחנו לא ספקי שירות של אף אחד, השאלה היחידה היא אם העונה ענה או לא. אם הוא ענה, אז כן, תגיד לו תודה. זה המינימום ההכרחי עליו הסכמנו. אף אחד לא עובד באייל, אף אחד לא חייב לך כלום, אני לא חושב שיש בדף ההרשמה לאייל הבטחה למילוי מוחלט ושלם לכל רצונותיך. כשמישהו עושה לך טובה, אז זה מה שזה, טובה, ולא שירות. ועל אחת כמה וכמה, כשעושים לך טובה, לא רק שאתה אומר תודה, אלא שאתה לא מקלל את עושה הטובה (אגב, במידה וזה לא ברור, זה נכון גם לנותני שירותים).

אני לא חושב שחסרים לי קריטריונים, אבל גם אם כן, הוכחתי את מה שטענתי שאני הולך להוכיח. גם אם נראה לך, בצדק או לא, שהתשובה לא התייחסה לעניין‏1 עדיין, תגיד תודה ותנמק (אם אתה רוצה להמשיך בדיון) למה אתה חושב שהתשובה לא התייחסה לעניין, או, לחלופין, אם אתה לא מעוניין להמשיך בדיון, תגיד תודה ותחתוך (בנימוס, כמובן). נתתי לך דוגמאות למעלה.

1 וברור שזה לא המקרה המדובר, לשאלה שמתחילה ב"האם" יש רק שתי תשובות, שתיהן לעניין: "כן" או "לא", והתשובה שניתנה הכילה את אחת משתי האפשרויות. אבל לגבי המקרה ההיפוטתי.
חחחח..טוקבק 650522
אנחנו לא ספקי שירות של אף אחד, אבל ברוב המקרים אנחנו גם לא עושים טובה לאף אחד, אלא מנהלים יחסי גומלין. באנו להתדיין, לקרוא דעות שונות ובמקביל להביע את דעתנו בפני אנשים שונים. אתה נחשף לדעתי ואני נחשף לדעתך.
אם אדם שואל שאלה שהיא בקשת ידע ולא שאלה שהיא לצורך הדיון והטענה, במקרה כזה אפשר לומר שהמשיב עושה לו טובה ועונה לו. ובמקרה שכזה ראוי לומר תודה.
אחרת, אני צריך להגיד תודה בכל פעם שמישהו מגיב לי. וזה יהיה טרחני במקצת.

אז יש מקרה שבו לטענתך הוא שאל, נענה ולא הודה, ויש מקרה שבו הוא שאל, נענה והודה.
איך נשפוט? נלך על השלילה המוחלטת ונאמר שהמקרה שבו הוא הודה הוא היוצא מן הכלל וברוב המקרים הוא לא מודה למרות שהוא מכיר בטעותו או סתם קיבל תשובה והוא לא מנומס להודות עליה?
או שנלך על החיוב המוחלט ונאמר שהמקרה שבו הוא לא הודה הוא היוצא מן הכלל, או שהוא לא צריך להודות בגלל... א', ב', ג'?

לכן, כפי שכתבתי, היות ויותר קשה להוכיח שאדם לא הודה למרות שהכיר בטעותו והרבה יותר קל להוכיח שאדם הכיר בטעותו והודה, אני דן אותו לכף זכות.
חחחח..טוקבק 650524
יחסי הגומלין האלה הם יחסים של טובות. אתה לא צריך להגיד תודה כל פעם שמגיבים לך, אבל, כן, אם שאלת שאלה, וקיבלת תשובה, תגיד תודה. זה לא טרחני בכלל, זה נימוס אלמנטרי, בדיוק כמו לא לקלל, לא לתקוף, להתייחס לעניין, להודות שאתה לא יודע, להודות שטעית וכו' ועדות נוספת לכך שאתה באמת מקשיב ולא סתם נואם.

איך נשפוט? כבר עניתי על זה פעמיים (הפסקה שמתחילה ב"המקרה שמצאת הוא מקרה ..." בתגובה 650479) אני חושב שהתשובה שלי עונה יפה מאד ובפירוט הנדרש על השאלה שלך, וגם מסבירה למה זה מגוחך לדון אותו לכף זכות. אני מבטיח לך שגם בילי הנער לא ניסה לרצוח את כל מי שהוא פגש, ובכל זאת, לא היית דן אותו לכף זכות, נכון?

או, בו נגדיר את זה אחרת, פתחת את הדיון ואמרת: "יש הרבה אנשים שיש להם מה ללמוד ממנו. הוא לא מתבייש להודות בטעות, או להודות שהוא לא יודע ולשאול. זו מעלה גדולה וחשובה מאוד בדיון." - האם אתה יכול לנקוב בשם של מגיב קבוע אחד (שאינו אישקש או הפריפריאלי) אותו לא היית דן לכף זכות לפי אותו הכלל שקבעת לפני שניה (ז"א מספיקה פעם בודדת שהם קיבלו תיקון לזכות אותם כליל)? אם יש כזה, תן את שמו, ואמצע לך מקום בו הוא מתקן את עצמו (או שאוסיף אותו לרשימה, אם הוא כבר לא שם). אם לא, זה כנראה שזה לא ממש משהו שאפשר להגיד לזכותו, ולא ממש משהו שמישהו יכול ללמוד ממנו. או שאולי אתה שופט אנשים לפי הדעות שלהם ("יש לאנשים נטיה לתלות את כל הרע והמכוער באנשים שהם לא אוהבים, או אפילו רק לא מסכימים איתם." - נחש מי אמר למי).
חחחח..טוקבק 650534
ניקח את הציטוט שפתח את הדיון - "יש הרבה אנשים שיש להם מה ללמוד ממנו. הוא לא מתבייש להודות בטעות, או להודות שהוא לא יודע ולשאול. זו מעלה גדולה וחשובה מאוד בדיון." עד כאן לשון קודשי.
אם אני מדקדק במילים, אני מפרש כך: לא מתבייש להודות בטעות - אבל לא אומר שבכל פעם הוא יודה במה שבעיניך נחשב טעות - ובתגובה 650530 הוא מסביר למה לדעתו הוא לא קיבל תשובה מספקת או שלא הראו לו שהוא טעה. כלומר, זה לא מקרה שבו הוא צריך להתבייש או להודות.

אני משתדל לא לשפוט אנשים כאן על פי הדעות שלהם, ואני מעדיף להזכיר את האנשים כאן לחיוב ולא לשלילה. לכן גם אם נראה לי שמישהו לא הודה על טעותו או לא הודה בבורותו, אני בולע את זה וממשיך הלאה.
חחחח..טוקבק 650549
שוב אתה עושה סלט. את הדוגמא של אי התודה על התשובה הבאתי כדוגמא ל... ובכן... אי תודה לשאלה ולא למקום בו "הראו לו שהוא טעה". הוא שאל שאלה, קיבל תשובה ולא רק שלא אמר תודה (שזה, כבר הסכמנו כמה פעמים, המינימום ההכרחי) אלא עבר למתקפה אישית (שזה, הרשה לי להזכיר לך, בהחלט לא עומד בשום סטנדרט). עכשיו אתה מביא את תגובה 650530 שבא הוא כביכול"מסביר, שוב, לא אומר תודה, למה לדעתו הוא לא קיבל תשובה מספקת". אגב, ההסבר שלו הוא פשוט שקר, אין לזה מילים אחרות, שקר מובהק - לצורך העניין תקרא את שלוש (3!) התווים הראשונים בתגובה 642135 ואז תקרא שוב את "ההסבר שלו". אבל, זה נושא שולי, לעניין, הראנו שהוא לא נוהג כמו שאמרת שהוא נוהג. אז, מה היה לנו כאן:
1. טעה ולא מודה בטעות? יש.
2. לא מבין ולא מודה באי הבנה? יש.
3. משקר? יש.
4. מקלל? יש.
5. עובר להתקפה אישית ללא צורך? יש.
כל זה, הרשה לי להזכיר, לא בשנה האחרונה במאות הדיונים בהם הוא השתתף, את כל זה הוא הצליח לעשות בפחות משבוע אחד בפתיל בודד. אז תאר לעצמך - ואם קשה לך לתאר לעצמך יש לאייל מנוע חיפש נהדר - כמה מאותו הדבר הוא מפזר כאן בשנה האחרונה.

אמרת, בפתיחת הדיון: "יש הרבה אנשים שיש להם מה ללמוד ממנו" - הרשה לי לתקן אותך, כמו שהוכחתי לאף אחד באייל אין מה ללמוד ממנו. הוא פשוט, כמו שהראתי וחזרתי והראתי, ותודה לאישקש שמדגים כמה אני צודק, לא עומד בשום רף תחתון של ניהול דיונים עליו הסכמנו. זה שאתה דן אותו לזכות בגלל שפעם אחת הוא כן עמד ברף התחתון, בזמן שאתה דן לחובה "הרבה אנשים" אלמוניים, מעיד, למיטב הבנתי, על סטנדרט כפול שאתה מכיל על אותם "הרבה אנשים" אלמוניים - מעטים באייל מצליחים להגיע להספק כזה בשנה, מעטים מסוגלים, ומעט מאותם מעטים גם רוצים. זכותך, כמובן, לבלוע מה שאתה רוצה, אבל אנחנו, להזכירך, לא עובדים כאן ואני לא חייבים לבלוע כלום. אם אני רואה אדם שמוכיח לי פעם אחרי פעם בעקביות שלא תבייש שור שהוא לא מעוניין להקשיב לאף אחד מלבד לעצמו, אז אני לא מוצא שום סיבה להעמיד פנים שזה לא המצב.
ליצן קטן שלי 650551
לא שזה לא מחמיא לי שאתה מתעסק בי כבר יומיים (ובכנות לא הבנתי כלום ממה שאתה רוצה).
אני מבין שהכותב הוא נביא שנתן תגובה עם תשובה לפני התגובה עם השאלה?
מלא נביא יש לכם שם בשמאל,ואנחנו יודעים למי ניתנה הנבואה.
ליצן קטן שלי 650557
בכנות לא הבנת?

להגיד תודה כשעונים לך על שאלה, בלי קשר אם אתה מסכים או לא מסכים לתוכן התשובה.

להתנצל כאשר אתה טועה.

לשאול שאלות הבהרה אם אינך מבין או אם אינך מסכים לתוכן התשובה במקום להתחיל לתקוף אישית את כותב התשובה.

להפסיק לחלוטין לתקוף אישית אנשים גם אם הם כותבים תוכן שמקומם אותך: תשאל, תביע אי הסכמה או תתעלם. מתקפה אישית היא דרך ירודה לתקשר.

בקיצור, נימוס אלמנטרי ותו לא.
ליצן קטן שלי 650559
תוספת:

כדאי שתפסיק עם "אתם שם / אצלכם שם בשמאל" בתגובה לדובר מסויים, במיוחד כשאין כל קשר ישיר לטענותיו.

זו הכללה וזו חזרתיות, מזמן הבנו מהי דעתך וכשאתה חוזר על "אצלכם" "אתם" אתה מפסיק לשוחח עם האדם שכתב תגובה (גוף שני ישיר, כן?)ופשוט נואם ססמאות ולא עונה לטיעונים.

אם יש לך טענה ספציפית בנושא: "השמאל...." תטען אבל להגיב אוטומטית כך בכל פעם שיש למישהו דעה שונה, זה לא ענייני (ויוצר רושם של עלגות).
ליצן קטן שלי 650621
תוספת:

תפסיק לחלוטין לתקוף אישית אנשים גם אם הם כותבים תוכן שמקומם אותך: תשאל, תביע אי הסכמה או תתעלם. מתקפה אישית היא דרך ירודה לתקשר.

בקיצור, נימוס אלמנטרי ותו לא.

איך אני כן יכול להרשים אותך?
ליצן קטן שלי 650620
באיזו תגובה אדוני התנצל? שואל שאלות הבהרה?
ליצן קטן שלי 650642
זו הנורמה כאן, להתנצל כשצריך ולשאול שאלות הבהרה כשלא מסכימים או כשלא מבינים.

וזו אפילו לא נורמה גבוהה מדי, פשוט בני אדם שמשוחחים ורוצים להבין יותר טוב את עמדת הצד השני.

תסתכל ותמצא בקלות רבה אנשים שמתנצלים וששואלים שאלות הבהרה.

לא קוראים כאן בשמות (ליצן, אויל, בור) כי זה מעכיר את האוירה ולא מאפשר דיון אמיתי, למעשה קריאה בשמות עוצרת את השיח ובמקום להתמקד בתוכן מתמקדים בהתגוננות ובהתקוטטות.

אם זו התקוטטות אידיאולוגית, יופי, אם זו התקוטטות של מי מצליח להעליב יותר, זה משעמם.
ליצן קטן שלי 650650
אני מבין,תודה על הביקורת,תגובה 650647 זה אתה?
ליצן קטן שלי 650658
הקישור לא נפתח.
ליצן קטן שלי 650661
היא הוסרה,בעיקרון קראו לי כלב מרייר וכאלה-זה אתה?
ליצן קטן שלי 650666
לא. זה לא הסגנון שלי ובעיקר זה בדיוק הסגנון שאני יוצא נגדו, לא מכבד ותוקף אישית.

אם מישהו או משהו שמישהו כתב מרגיז אותך, תענה לתוכן הדברים או תתעלם ותעבור הלאה. אל תתקוף ואל תכנה בשמות.
חחחח..טוקבק 650553
כאנשים שונים, ההתרשמות שלנו שונה. התרשמתי ממנו אחרת מאשר התרשמתי מהאלמונים שעליהם אנחנו מדברים, שגם אותם אני משתדל שלא לדון לכף חובה. ''בולע'', משמע שאני מנסה לחשוב שאני רואה את העניין אחרת, ואין הכרח שמבחינתם הם טועים.

אני מקבל את זה שיש הבדל סובייקטיבי בדרך שבה אנחנו שופטים את האחר.
באמת יכול להיות שבגלל שהוא כינה אותך בכינויים שונים והתייחס אליך בצורה מסוימת, אתה שופט אותו בדרך בה אני שופט אחרים שהתייחסו אלי באותה צורה. עם זאת, אני מנסה להניח שאף אחד לא משקר בכוונה ובמודעות, אלא שאנשים כותבים דברים שהם מאמינים בהם, גם אם לדעתי הם טועים מכל מיני סיבות.
חחחח..טוקבק 650558
ההבדל ביננו הוא שאת ההתרשמות שלי נימקתי. לא ברור לי על איזה אלמונים אתה מדבר, תן דוגמא אחת של מישהו שלא עומד ברף המינימלי שקבע איש קש. אני לגמרי מקבל את הנחת התום כברירת מחדל ביחסים בין בני האדם, אבל אחרי שפעם אחרי פעם אחרי פעם אחרי פעם אותה הנחת תום נתקלת בעובדות שמוכיחות שאין לה על מה להתבסס, אני שוקל אותה מחדש. קרא, למשל, את תגובה 650551 - הכותרת מספיקה אבל אם זה לא מספיק לך תמשיך לתוכן המגעיל - האם זאת באמת תגובה של אדם שיודע איך לנהל דיון? של אדם שמקשיב לאחר? של אדם שמעמדי פנים של הקשבה? של אדם שמסוגל להודות בטעות? האם זאת תגובה של אדם בוגר? האם זאת תגובה של אדם שרוצה שאחרים יהנו? אתה באמת חושב שיש מי שיכול להנות מדיון ברמה כזאת? איך אפשר לענות לתגובה כזאת באופן ענייני?

אני, וכמו שאתה יכול לראות גם אחרים, שופט את אישקש לפי ההתנהגות שלו לכל מגיב באתר, ולא רק לפי ההתנהגות שלו כלפי. לא ברור לי איך הגעת למקום בו אתה שופט אותו רק לפי איך שהוא מתנהג כלפיך. הייתי רוצה להאמין שהוא לא משקר בכוונה ובמודעות, העובדות מראות שזה לא נכון - כאמור, מי שטעה שלא בכוונה יתקן את עצמו, אולי אפילו יתנצל, מי ששיקר ביודעין, יעבור למתקפה - נחש מה בחר, שוב, כרגיל, אישקש לעשות?
חחחח..טוקבק 650563
אף אני נימקתי ממה שראיתי בעצמי.
תגובות מזלזלות וציניות ברמות שונות, הן לא דבר נדיר (אפילו) כאן באייל. ואני מסכים איתך שלא מהנה במיוחד לקבל תגובה כזו, ומסכים איתך שעדיף לנהל דיון בלי זה. אבל לא מסכים איתך לגבי ההקשבה וההודאה בטעות. לא ראיתי שהוא קיבל איזו תגובה שנתנה לו נוק-אאוט, ולכן עודני מחזיק בדעתי שהוא קרא ולא קיבל.
ולמרות שזה מוריד את החשק, אפשר לענות לתגובה כזאת באופן ענייני. מאיה עשתה את זה היום באחת התגובות, ואפילו התנצלה על טעות מסוימת שעשתה.

אתה ואחרים‏1 שופטים את אישקש לפי ההתנהגות שלו לכל מגיב באתר, ולא רק לפי ההתנהגות שלו כלפיך. אני מצדיע לך על האובייקטיביות. הודיתי שיכול להיות שהתגובה שלי היתה נגועה בסובייקטיביות ושגיתי בכך שכללתי אותך בתוך הביקורת העצמית הזו. מן הסתם אני מרגיש קרבה לחלק מהדעות שהוא מביע כאן, וזה משפיע.
עם זאת עדיין זכור לי שכמה פעמים הוא שאל והודה על תשובה, או הודה בטעות. אז מה? אני זוכר לא נכון? אחרים שאלו ו/או הודו יותר ממנו ולא שמתי לב?

_____________

1 כאן אני מגיב גם לאלמוני מתגובה 650560.
חחחח..טוקבק 650564
נתת דוגמא אחת, שלא היתה מוצלחת בעיני מסיבות שפירטתי. לא הצלחת למצוא לי דוגמא אחת רצינית, ובוודאי שלא הצלחת להצביע על מישהו שאמור "ללמוד ממנו" (וטענת שיש רבים כאלה). הבעיה היא לא בסרקזם, ולא בזלזול, הבעיה היא בגסות הרוח וחוסר ההקשבה. אם אתה מחפש תגובה שנותנת לו נוקאאוט לוגי, ז"א מוכיחה לו לוגית שהוא טעה, היו, בדיון הזה ממש, כמה וכמה כאלה.אם אתה מחפש תגובה שנתנה לו נוקאאוט בהטחת עלבונות, אולי אתה צודק, אני לא זוכר כאלה. הנקודה היא שזאת לא המטרה בשבילה אנחנו נכנסים לאתר.

לתגובה של מי שלא מקשיב לך אי אפשר באמת לענות באופן ענייני, אחרי הכל, זה לא באמת מקדם אותנו לשום מקום שהוא יותר מתחרות הטחת עלבונות. לא נראה לי כיף במיוחד. הדיון עם מאיה הוא, לדעתי, עוד דוגמא יפה מאד להבדל בין מתדיין הגון שמקשיב לשני (=מאיה) ומסוגל להתנצל על טעויות למתדיין אחר שבא לנאום וברגע שנתקל בסתירה, באי ידיעה, בבעיה מסויימת, ישר מתחיל לקלל.

בוודאי שאחרים התנהגו יפה יותר ממנו, אם לא שמת לב, אז לך לאתר החיפוש באייל ותקרא כמה דיונים. אני לא זוכר מקרה אחד שאישקש הודה בטעות מהותית. יותר מזה, אדם שכותב כל כך הרבה (במספרים מוחלטים), וטועה כל כך הרבה (באחוזים), צריך להודות בטעויות הרבה יותר ממי שכותב פחות וטועה פחות, זה חשבון פשוט. ז"א, לא מספיק לי 10 פעמים שאישקש הודע בטעותו (וספק אם תמצא), אתה צריך למצוא לי מישהו אחר שטועה ולא מודה בטעותו יותר מאישקש. אני חושב שמבין הכותבים הפעילים היום באייל יש רק שניים שמתחרים בו במירוץ לתחתית - לאף אחד משאר הכותבים אין מה ללמוד ממנו, וגם השניים האלה - כדאי שימצאו מורים טובים יותר.
חחחח..טוקבק 650629
אני לא מצאתי נוק-אאוט לוגי, ולכן אני לא מקבל את הטענה על טעויות כל כך רבות באחוזים.
חחחח..טוקבק 650630
אתה מתלוצץ? הרי בדיון הזה ממש -דיון שנמשך על פני פחות משבוע ובו היו לו פחות מעשר תגובות - היו כמה וכמה נוקאאוטים לוגים - וראינו שלא רק שהם לא גררו אחריה הודעה בטעות (או אפילו באי הבנה) אלא שהם גררו אחריה התפרצות ילדותית אופיינית לילד שלא יודע להפסיד בכבוד. אני עדיין מחכה לדעת מי הם אותם רבים שיכולים ללמוד ממנו - רבים שטועים ביותר מעשרה אחוז מהתגובות שלהם, רבים שכשמראים להם שהם טעו לא מודים בטעות, ויותר לזה עוברים למתקפה אישית. יכול להיות שטעיתי כשהנחתי שכשמראים לך שטעית (ולדעתי הראתי לך שהטענה שלך, שלרבים יש מה ללמוד ממנו, לא מבוססת על המציאות על על רושם מאד חלקי ממנה) תודה בזה?
חחחח..טוקבק 650633
אני לא מתלוצץ ולא מכהה בך. באמת ובתמים לא זיהיתי שם נוק-אאוט לוגי.

אבל כבר הודיתי שהרושם שיש לי הוא חלקי וסובייקטיבי. ויש מי שלא מתנגח, אבל גם לא מודה בטעות, ויש כאלה שגם מתנגחים וגם לא מודים בטעות.
חחחח..טוקבק 650634
זה, למשל, נוקאוט לוגי.

"... ויש כאלה שגם מתנגחים וגם לא מודים בטעות.", נכון, והם מעטים, ויש להם שמות מאד מסויימים, ולאף אחד אין מה ללמוד מהם.
חחחח..טוקבק 650635
הנושא מוצה עד זרא, אולי תעברו לאיזה מישהו מעניין - צ'רצ'יל, למשל? גם הוא היה חוצפן, אבל בניגוד לנוף המקומי, הוא עשה את זה עם הרבה קסם וסגנון.
חחחח..טוקבק 650636
רק עכשיו זיהיתי את הבעיה. בגלל שיש פה תגובה שמקשרת לתגובה שמקשרת לתגובה...
אז הצבת דוגמה לכך שהוא שואל שאלה, מקבל תשובה ולא מודה, והוא הסיק שזו דוגמה לכך שהוא לא מודה בטעות.

אני חוזר בי. אתה צודק.
חחחח..טוקבק 650560
כל מה שתיארת ייתכן באופן עקרוני לגבי בני אדם בכל מקום. ובכל זאת , רבים כאן התרשמו מאישקש באופן מסויים - וזאת על פי תגובותיו של אישקש שקשה שלא לראות את סגנונן ואת כוונותיהן השקופות, ורק אתה, בניגוד לרבים, התרשמת ממנו באופן שונה מכולם - זה לא קצת מוזר?
חחחח..טוקבק 650556
אתה חוזר כבר כמה פעמים על המעבר של אישקש למתקפה אישית ולא זוכה כלל להתייחסות לנושא זה. יתכן שהסיבה הפשוטה היא שמי שהכתיר את אישקש כאדם שרבים כאן יכולים ללמוד ממנו מסרב להודות גם הוא בטעותו.

יתכן שמתקפות אישיות שאישקש נהנה להתפלש בהן, נראות כמשהו שכדאי ללמוד ממנו אך יש כאן סתירה: אישקש לא מתבייש להודות בטעותו או שהוא גולש למתקפות אישיות ברגע שמוכיחים לו שהוא
טועה.

לא מפליאה לכן ההתעלמות מנטייתו זו, שהרי בכך הוכחת לחלוטין שהוא לא מודה בטעויות כלל אלא עובר למתקפה אישית. מ.ש.ל
חחחח..טוקבק 650561
רבים - שלא מודים בטעותם יותר ממנו, ותוקפים אישית לא פחות ממנו, ולא שואלים כשהם לא יודעים, יכולים ללמוד ממנו לשאול כשהם לא יודעים, ולהודות בטעות - במידה והם מבינים שטעו.
אם הבנת מדברי שצריך ללמוד דברים אחרים חוץ מהודאה בטעות ושאלה כשלא יודעים - טעית. ואם אכן טעית, אנא הודה בטעותך.
חחחח..טוקבק 650562
תוקפים אישית לא פחות ממנו? - אתה יכול להביא מישהו כדוגמה? מספר תגובה? מוזר שאתה מתרשם באופן שונה כל כך מכל כך הרבה אחרים.
חחחח..טוקבק 650622
להגיב אוטומטית כך בכל פעם שיש למישהו דעה שונה, זה לא ענייני (ויוצר רושם של עלגות).
חחחח..טוקבק 650631
אביא לך דוגמאות של ניגוח על בסיס אישי מתוך דיון זה.
תגובה 650076. תגובה 650099. תגובה 650104. תגובה 650108. תגובה 650441. תגובה 650188.
חחחח..טוקבק 650641
השאלה שלי בתגובה 650562 באה בעקבות המשפט (המוזר ובלתי סביר בעיני) - "רבים - שלא מודים בטעותם יותר ממנו, ותוקפים אישית לא פחות ממנו", בתגובה 650561. אף אחת מן הדוגמאות שהבאת לא עונה על התנאי "לא פחות ממנו", וע"כ לא עונה לשאלתי. אגב, רובן, להוציא אחת-שתיים, באות עקב איבוד סופי של הסבלנות אצל המגיבים, לנוכח אופי השיח שקדם להן. הייתי נכנס להסבר מפורט לגבי כל דוגמה אבל זמני אינו בידי ואני גם לא מחובבי ז'אנר הפוסטים הארוכים יותר מההפטרה.
חחחח..טוקבק 650664
תגדיר מה הרף שעל פיו תדרג ''לא פחות ממנו'' מבחינת דירוג תוקפנות של תגובה.
ואם מבחינת שגרת התוקפנות בהודעות רבות, הרי שלמרות הקושי לאבחן את הגולש הבודד מבין כל האלמונים, ניכר שיש כמה אלמונים שמבצבצים אל פני השטח בעיקר כדי להטיל רפש, במקום לדון בנחת.
חחחח..טוקבק 650667
מוזר, כולם יודעים (או, בכל אופן, רבים יודעים), והוא עדיין מדבר על "ניגוח על בסיס אישי". הוא מצפה שכולם יידעו ולא יהיה "ניגוח על בסיס אישי"? שיתייחסו אליו כאל אמא תרזה?. מוזר, מוזר מאוד. זה מין הומור כזה?
חחחח..טוקבק 650669
זה לא משנה מה אנשים חושבים שהם יודעים. מה שמשנה זה איך מה ש''כולם יודעים'' קשור לנושא. והרי כל מה שאנחנו מדברים עליו בפתיל הזה, הוא לשמור על דיון ענייני, להצמד לנושא ולטענות שעולות בו, במקום לחפש מגרעות אישיות שקיימות או לא קיימות אצל הכותבים השונים.
חחחח..טוקבק 650694
כאשר מישהו בלתי ענייני באופן עקבי כלפי רבים, אל לו להלין על אי ענייניות כלפיו. יחס גורר יחס, במיוחד כשהוא לא מפסיק.
חחחח..טוקבק 650702
תוכל להיות יותר ספציפי? מי זה המישהו הזה?
חחחח..טוקבק 650718
מגרעות אישיות זה כשמישהו לא אוהב להסתרק ומסתובב פרוע. כשמישהו משסה את כלבת הדוברמן שלו שתתעלל בחתול עד שהחתול המסכן מת, והוא עוד מצלם ומפרסם, מגוחך לקרוא לזה ''מגרעות אישיות''. יש לזה שמות אחרים, חלקם בשפת הרחוב וחלקם הגדרות מקצועיות מתחום בריאות הנפש.
חחחח..טוקבק 650725
בפתיל הזה לא מדברים על "לשמור על דיון ענייני, להצמד לנושא ולטענות שעולות בו", אתה מדבר על "לשמור על דיון בלה בלה בלה...", משום שאתה מקווה ש"לשמור בלה בלה בלה..." זו דרך נוחה להגיד "נכון שכבר שכחתם את התמונות והסרטון"? אבל מה לעשות, קשה לשכוח.

חצי משפט מלפני כמה שנים, מתוך דבריו של ירדן ניר-בוכבינדר, חבר מערכת ותיק ומשתתף מאוד מוערך: "סטייה מנושא המאמר או הדיון היא כמובן מוסד מפואר באייל...".
חחחח..טוקבק 650727
בטוח שזה לא היה "סטיה היא כמובן מוסד מפואר באייל..."?!
חחחח..טוקבק 650728
לא, לא היתה לו שום סיבה לכתוב דבר כזה, הרי אתה והחברים שלך עוד לא הייתם כאן.
חחחח..טוקבק 650729
תירוצים עלובים לתגובות אד הומינום של "האלמוני" שחוזרות בפעם המי יודע כמה. ההתנהלות הבלתי פוסקת של תקיפת אד הומינום על ידי "האלמוני" (כתחליף לוויכוח עניייני) היא התנהלות מכוערת.

הנימוקים לתקיפות אד הומינום בלתי פוסקות אינן "מוסד מפואר" אלא נימוקים ירודים. ה"מוסד המפואר" עלק עליו "האלמוני" ניתלה הוא מפלטו האחרון של הלא מכובד.

אני בטוח שלו ידע ניר בוכבינדר שמשתמשים בשמו (כדי להצדיק התנהלות תוקפנית הורסת דיונים) הוא היה מתפלץ, שהרי בוכבינדר הוא איש עדין נפש.

כבר עמדתי בעבר על אופיו הבלתי ניסבל של "האלמוני", לכן מייד לאחר התגובה השלישית שלו כלפי (לפני כ- 3 שנים) ביקשתי ממנו: אל תגיב לדברי ואני לא אגיב לדבריך. בקשתי לא הועילה כמובן (כי יש לאלמוני יש תחביב להציק לאנשים תוך שהוא עוטה מסכה צדקנית שתסתיר את התנהגותו האמיתית).

"האלמוני" מנסה להבריח מהפורום אנשים שלא נוחים לו. מכיוון שהאלמוני לא יכול לגרש אותם בדרך לגיטימית — הוא עושה זאת באמצעים אחרים, אמצעים לא הגונים, אמצעים שמביישים את רוחו של פורום "האייל הקורא".
חחחח..טוקבק 650742
א. לירדן (ניר-בוכבינדר) יש אפשרות לדעת כששמו מוזכר.

ב. תודה לאל, לא חסרים כאן אלמונים. האלמוני מלפני 3 שנים הוא לא האלמוני שבתגובה שמעליך.

ג. תגובה 650727 היא שמזלזלת בכבודו של ירדן ובכבודו של האייל באופן כללי, ולא הציטוט-לעניין של האלמוני. לא משנה, עד כמה שהצלחתי להכיר את דמותו של ירדן במשך שנים של קריאת האייל, אני לא חושב שאכפת לו.
חחחח..טוקבק 650732
דווקא כן. להזכירך, הגענו לנושא הזה מתוך תלונתם של אנשים על כך שרמת הדיונים באייל הידרדרה.
אין לי ספק שחזרה אינסופית על הקשקוש המגוחך הזה, לא תורם לרמת הדיון. בעיקר כשבלי קשר לנושא הדיון או ההודעה שאני כותב, ובלי קשר לרמת/נכונות הטענה שאני מציג, זורקים את השטות הזו שוב ושוב ושוב.

וכאן יש לחלק. אתה יכול להאמין שאני זבל של בנאדם, ולטעון שהרמה האישית של הגולשים כאן ירדה. אפשר לקבל את זה. אבל את רמת הדיון לא קובעת אישיותם הצחורה והזכה של הגולשים, אלא הטיעונים שהם מציגים. ואם הגולשים לא מציגים טיעונים בתשובה לגולשים אחרים, אלא מציגים אישומים והכפשות כלפי גולשים אחרים, זו קטטה וירטואלית ולא דיון.
ומעניין שדווקא המתקוטטים מתלוננים על ירידה ברמת הדיון.
חחחח..טוקבק 650746
אתה קורא לזה קשקוש מגוחך (למרות שיש הודאה שלך וסרטונים שהעלית) אנחנו קוראים לזה בשם אחר מתחום בריאות הנפש.
כפי שפדופיל אינו בר שיח לגיטימי בעיני חלק מהאנשים, מתעלל בבעל חיים ועוד אחד שמתענג על כך בגלוי למרות שכעת מנסה לשקר ולהתרחק מכך, גם הוא לא בר שיח לגיטימי בעיני חלק מהאנשים. זה המצב.
ורמת הדיון נקבעת לפי דעת חלק מהמשתתפים גם לפי איכות המתדיינים ואתה, כמי שאתה, מוריד את איכות הדיונים בעצם השתתפותך. (כפי שפדופיל היה מוריד את איכות הדיונים) הריח רע מדי.
חחחח..טוקבק 650760
אני קורא לזה קשקוש מגוחך, ולו מחמת העובדה שאתה חוזר בלי סוף על "סרטונים שהעליתי" והודאה שלא נתתי, למרות שלא העליתי אותם ואני לא מופיע בהם. אבל מישהו כתב מתחת לתמונות ולסרטונים שאני העליתי אותם ומופיע בהם, וזה מספיק לך. זו בדיוק הסיבה שזה קשקוש מגוחך, וגם שקר - הפוסל במומו פוסל.

אם פדופיל אינו בר שיח לגיטימי - לא משוחחים איתו. מי שמחפש לריב איתו, לבטח לא מחפש להעלות את רמת השיח. הוא מחפש מריבות, ותו לא.
אתה טוען שנסיונות ההתנגחות האלה מעלים את רמת הדיון כאן?
חחחח..טוקבק 650761
מישהו יכול להביא קישור בו הקרנף הודה ואף שאל אם היתה כוונה לעשות לו אאוטינג? תודה.
ככל שתהיה תזכורת של מי ומה אתה, זה מבורך. אם היית יושב בכלא (ומשטרת ישראל כזכור חיפשה אותך והתברר שאינך גר בארץ) והיית מביע חרטה, ניחא. זה לא המצב וחבל.
העובדה שאתה גם משקר, לא מפתיעה.
אוהבי חתולים ובעלי חיים בכלל מואסים בנוכחות שלך כאן. לגיטימי.
חחחח..טוקבק 650763
הוא הודה שהוא האדם המוקע בפוסטים של פעילי הזב''ח, לא הודה באשמתו.
(אני מניח שהוא אשם מפני שהוא מתעקש שלא לומר אפילו ''אינני אשם'' ולהסביר. הוא יכול לשמור על זכות השתיקה, אבל אנחנו יכולים שלא להצביע לו)
חחחח..טוקבק 650765
תגובה 637689
חחחח..טוקבק 650789
וגם נימקתי למה. לא יתכן שכל אחד יבוא עם סיפורי סבתא משלו - שהוא לא בדק ולא אימת, ואני ארוץ אחרי כולם ואכחיש, ואביע חרטה ואצטדק - או במילים אחרות: אעמוד למשפט שדה.
<קישור תגובה 650099 זאת> טוענת שברחתי. <קישור תגובה 650761 זה> טוען שלא ברחתי, אלא שמשטרת ישראל חיפשה אותי כדי לשים אותי בכלא - אבל לרוע המזל אני לא גר בארץ. "הארץ" בכלל אומר שאני רק עובד בחוץ לארץ ושבסרטון שכולם מדברים עליו מדובר בכלבה קשורה בשרשרת. אבל לטענתם אני משסה את הכלבה במהגרים אפריקאים. גם מאקו מספר שברחתי, אבל לאחר ארבעה ימים כותב שלא ברחתי, אלא שאני בחו"ל ומבקר בארץ מדי פעם. כאן מתעקשים שאני בכלל בארץ, וכאן מישהי מספרת שהמשטרה אומרת שאין כאן אפילו בסיס לחקירה ולכן היא בכלל לא מחפשת אותי‏1.

כל מי שהאמת מעניינת אותו, היה מוצא בקלות את המון הבעיות והחורים בסיפור הזה. אבל טיפוסים כמו הנוכלת שעוסקת שנים רבות בהונאה ומרמה. וילדים קטנים חובבי המדנים, לא מתעניינים באמת, כי אם באפשרות לפתוח בציד מכשפות. זה "אקשן". זה מעניין.

__________

1 אבל יש פה כאלה שמפנטזים על כלא, בין שאר המתלהמים והמשוגעים. אתם בחברה טובה.
חחחח..טוקבק 650838
ברחת, לא ברחת, מה זה מעניין.
האם נהגת לשסות את כלבתך בחתולים או לא?
חחחח..טוקבק 650845
לא מעניין את מי שלא אכפת לו מהאמת.
מי שאכפת לו מהאמת ורואה שהגרסה שמוסרים לו בלתי אמינה, ורואה אנשים המפיצים שמועות ועובדות שמתבררות כשקריות - קודם חוקר ומאשים את מוציאי הדיבה על השקרים והרשעות שלהם, לפני שהוא מבסס על השקרים האלה דרישה מהצד המוכפש להצטדק.
מי שנוטל לעצמו את החירות לספר שקרים ולהכפיש אדם אחר באמצעות שקרים, כי לא בדיוק מעניין אותו לבדוק את אמיתות העובדות שהוא מפזר לרוח - לדעתי אדם כזה הוא פושע שמתעלל בבני אדם. לדעתי, התעללות בבני אדם חמורה מהתעללות בבעלי חיים. ולכן נראה שהצדקנים המתלהמים צריכים לבדוק את עצמם לפני שהם דורשים ממני להתייצב למשפטם.
חחחח..טוקבק 650849
בקיצור, שוב לא ענית לעניין, אפילו לא ב''כן'' או ''לא''. ביי.
חחחח..טוקבק 650855
בקיצור, שוב אני מסרב להתייצב למשפטך. איזו אכזבה...
אבל זה בהחלט לעניין. כשאנשים מתלוננים על רמת הדיון המידרדרת, ונכשלים שבעתיים. פעם ראשונה בטיעוני אד-הומינם שתמיד מדרדרים דיון, וכפל כפליים כשאותו אד-הומינם הוא שקר שהיה נמנע עם בדיקה קלה של הנתונים.
כשלים שכאלה לא תורמים לדיון.
חחחח..טוקבק 650856
אבל... אבל... אבל, מה שידידיה עושה זה בדיוק: "בדיקה קלה של הנתונים", למה אתה לא עוזר לו?
חחחח..טוקבק 650861
לא. זה חלק מהתהליך הקלוקל שפרץ לפני שלוש וחצי שנים. זה משפט שדה. לכן אני לא עוזר לו.
חחחח..טוקבק 650862
קרנף יקר,

זה נכון שעשו לך משפט שדה, והשתלחויות האד הומינם המתלהמות נגדך עברו מזמן את גבול הטעם הטוב‏1. אבל לטובת אילו מביננו שנהנים להיות מאותגרים מזוית הראיה הייחודית שלך למציאות - האם הדברים הנוראים בהם אתה מואשם לא היו ולא נבראו? האם רק חלקם נכונים?

אנא אל תראה בזה משפט שדה אלא סקרנות גרידה. זה נכון שבדיון צריך להתייחס לדיעה ולא לבעל הדיעה, אבל רובנו בסך הכל בני אדם. אם אתה מתרעם על התהליך הקלוקל - זאת ההזדמנות שלך לספר את מה שקרה באמת.

__

1. רק להבהרה - ההתעללות בבעלי חיים (במידה והדיבה נכונה) זה הרבה יותר גרוע.
חחחח..טוקבק 650883
כפי שסיפרתי פה בעבר, כשגיא לרר צלצל אלי לאפריקה לשמוע את תגובתי, לא היתה לי התנגדות לדבר איתו. אמרתי לעצמי: אני אדם ישר, אין לי סודות ואין לי מה להסתיר.
כמה תמים הייתי...
יום לאחר מכן ראיתי איך הוא חתך משפט וחצי מתוך שיחה של בין עשר לעשרים דקות, הציב אותו בהקשר אחר לגמרי, ובנוסף הציג את הפרשה בצורה מאוד מעוותת ושקרית.

לי עצמי אין צורך לנצל הזדמנות לספר את מה שקרה באמת, היות ואני לא מרגיש צורך להצטדק או לשכנע אנשים שידונו אותי לכף זכות. הרי התרעומת היא על התהליך הקלוקל, שמלכתחילה הציב אותי בעמדה בה אני כביכול צריך לנצל הזדמנות להסביר את עצמי.

אילו מלכתחילה היה שואל אותי אדם על מעשי ודעותי, לא היתה לי מניעה לשוחח על הנושא. מאחר ודברים באו לידי כך, למדתי את הלקח.
הרבה מילים, התחמקות אחת. 650885
חחחח..טוקבק 650887
אני לא גיא לרר, לא שפטתי אותך מראש, ואין לי שום כוונה או יכולת לסלף את דבריך. את הלקח שלמדת אפשר להמשיל לאיש שמסרב ללכת כי פעם אחת החליק על בננה.

זה נכון שאתה לא צריך להצטדק או לשכנע מישהו בצדקתך מחוץ להליך החוקי של בית משפט (וגם אז שמורה לך זכות השתיקה), אבל אולי בכל זאת, לטובת אילו מביננו שכן מעוניינים בעובדות היבשות, תספר את השתלשלות הדברים?

___

גילוי נאות, גם לי יצא פה ושם לגלות ששפטו אותי מאחורי גבי ובצורה מסולפת למדי. אמנם זה היה רק בקטנה, אך זאת בהחלט חוויה מאוד לא נעימה, בלשון המעטה.
חחחח..טוקבק 650896
גם אם לך אין כוונה לסלף את דברי, ברגע שהדברים נכתבים, כל אחד יכול לצטט אותם באופן חלקי או שגוי או מעוות או חסר הקשר ולהצדיק בכך כל טענה. הדברים כבר קרו, כאן ובמקומות אחרים.
לכן אני מסרב ללכת על בננות. עמך הסליחה.
חחחח..טוקבק 650898
רצונך כבודך.

הפתיל הזה כאן, במידה ותשנה את דעתך.
חחחח..טוקבק 650889
אני אחרוג מהכלל שקבעתי לעצמי ואגיב לך: למה אתה לא עונה ב"כן" או "לא" לשאלה הפשוטה והברורה שידידה שאל אותך בתגובה 650838? אחדד - אני מתכוון לשמונה המילים שבשורה השנייה.

זו שאלה על עובדות, ולא על הפרשנות שלהן.
חחחח..טוקבק 651503
זה האיש (על פי תמונות שכבר פורסמו) והאח ששמו אליעזר והוא חובש כיפה שחורה? ככה זה נראה.

אאוטינג 650784
ה"אאוטינג": אני זוכר שראיתי עוד, אבל כרגע עקב חוסר זמן, רק אלה: תגובה 637499, תגובה 643481.

פוסט מוזר ביותר לא של הקרנף עצמו אלא של אמ, שמראה שיש לו, לקרנף, גם מעריצים, כשם שלרוצח יגאל עמיר יש מעריצים ולרוצח ברוך גולדשטיין יש מעריצים: תגובה 644112 (שתי הדוגמאות הן קיצוניות, אבל אני מקווה שהכוונה מובנת).

שים לב לתגובה 643396.

הודאה עקיפה בתגובה 643662: "ואני לא רואה הבדל בין ג'וק לחתול. אבל כשיש תועלת/הנאה שנובעת מכך (ואני לא מתכוון להנאת ההרג), זה מותר" - משפט (והפוסט כולו) מצטדק ואולי קצת מבוהל. מעידות, התחלקויות כאלה יש בתגובות של הקרנף לא מעט.
אאוטינג 650791
אז מה אתה אומר... אני מבוהל?
חחחח..טוקבק 650770
לא משוחחים עם הפדופיל אבל זה לא מספיק לא לשוחח איתו - משתדלים שהוא גם לא יהיה בסביבה אלא בבית סוהר. מה שאתה קורא ''נסיונות ההתנגחות'' והשאלה אם זה ''מעלה את רמת הדיון'' או לא - כל זה אולי משנה כשמדובר בבני אדם יצורי אנוש, הדיבורים האלה לא משנים כשמדובר בך, אתה מחוץ לחברה האנושית, אתה בכלל לא במעמד שמעניק לך את הסמכות לנזוף באנשים אחרים, רק בעצמך.
חחחח..טוקבק 650775
וסתם גנב, משוחחים איתו או לא?
חחחח..טוקבק 650782
להנחתי, התחושה כלפי "סתם גנב" היא שונה. התחושה הטבעית של אנשים רבים כלפי מתעללים למיניהם, בין אם בבני אדם בוגרים או בחיות (התעללות בחיות כנראה פחות מזעזעת), וכן כלפי מי שעושים פשעים מיניים מהתחום הרחב הקרוי פדופיליה, היא תחושת סלידה, גועל ורצון לתפוס מרחק, שהיא חמורה הרבה יותר מאשר התחושה כלפי סתם גנב.

אגב, לא קשור ישירות לשאלה שלך אבל קשור מאוד לנושא: עפ"י איזשהו מחקר שנעשה בארה"ב (אא"ט) בקרב אסירים, התברר (זאת כנראה לא היתה מטרת המחקר והממצא היה "משני", כביכול) שלרוצחים רבים יש עבר של התעללות/הריגה (רצח?) בחיות בילדותם ו/בנערותם. אין לי זמן או סבלנות לסרוק, אבל בטח אפשר למצוא על זה חומר.
חחחח..טוקבק 650786
ואחד שמואשם בפדופיליה אבל טרם הורשע?
ואנס פשוט? היית משוחח עם קצב?
חחחח..טוקבק 650790
אוף, אין לי כוח לכל זה. את התשובה לשאלה הראשונה אני משער שאתה יודע באופן אינטואיטיבי. ע"מ לחדד את השאלה: לו היית רואה במו עיניך, הרבה לפני עניין ההרשעה (נגיד דרך חור המנעול או באיזושהי צורה אחרת), אדם אונס ילד - ואפילו לא בהכרח בכוח אלא בחיוך, בחביבות ובהצעת ממתק או כסף - היית משוחח איתו על כל הקשקושים שהקרנף משוחח עליהם? ושוב: להנחתי, יש לך תשובה אינטואיטיבית, והיא דומה לזו שלי ושל עוד רבים.

לשאלה השניה: אם אתה מוכרח, מסיבות השמורות עמך (עדיין לא ברור לי מה בדיוק אתה רוצה ולמה אתה רוצה את זה), לדעת - התשובה היא לא, אבל לא חשוב מה דווקא אני הייתי עושה, וגם לא כל כך ברור לי אם ההגדרה "אנס פשוט" נכונה לגבי קצב ("אנס פשוט" הוא כנראה אנס שאנס רק פעם אחת ולא "זכה" לפרסום רב).
חחחח..טוקבק 650793
הנקודה שלי שסטטיסטית בין הכותבים באייל יש לפחות אנס אחד, ויתכן מאוד שאני ואתה מדברים איתו. יש גם סיכוי מסוים שאחד מכותבי האייל הוא פדופיל.
שיקול 650796
זה לא קצת מגוחך? אם אתה מדבר עם אנס (ומתייחס אליו כאחד האדם) כי אתה לא יודע שהוא אנס, זה אומר שאתה צריך להתייחס באופן דומה גם אל אנס שאתה יודע שאנס?

אני מזדהה עם התחושות של "מישהו" כלפי הקרנף - לא רק בגלל מה שהאחרון עשה שם, אלא אפילו יותר בגלל מה שהוא אומר כאן.

ולכן אני לא מתייחס אל התגובות של הקרנף.

אני גם חושב ש"מישהו" טועה בזה שהוא משוחח עם הקרנף ומנסה לשכנע אותו שלא צריך לשוחח איתו. קודם כל משום שזה נותן לקרנף מעמד של בנאדם מהשורה. ושנית - ובעיקר - בגלל שזה מעכיר כאן את האווירה.

מי שלא מסתפק בהתעלמות מהקרנף יכול להזכיר (מדי פעם - לא כל הזמן!) לאחרים במי המדובר.

כל השאר - מיותר.
שיקול 650798
לקחתי לתשומת לב. אגב - כעקרון אני לא משוחח עם הקרנף ואא''ט הגבתי לו רק תגובה אחת, זו שאתה מזכיר את תוכנה. עם זאת, אני אשקול את דבריך וייתכן שאנהג באופן מוחלט לפי עצתך (זה כנראה ידרוש ממני איפוק רב ברגעים מסויימים).
שיקול 650799
לא, לדעתי זה לא.

חזקת החפות, מישהו?

חירות הדעה והביטוי?
שיקול 650802
חזקת החפות, הביטוי וכו' זה לגמרי לא מגוחך. אבל הטיעון הקודם שלך נשמע כמו "בגלל שאני מדבר עם אנסים שאינני יודע שהם כאלו, אז מותר לי לדבר גם אם אנסים שאני יוסע שהם כאלה". זה לא משכנע.

ולגבי חזקת החפות ואלו', בנות כבר ביטלו לי דייטים כשלא היה ספק בחפותי ולא הייתה סלידה מהתבטאויותי. הן סירבו לצאת איתי סתם - כי לא בא להן.
אז אני בחרתי לא לשוחח עם האיש הזה. זה בטח לא מחייב אותך.
מצאתי 650801
מצאתי משהו על הקשר בין התעללות בחיות בילדות לבין פשיעה בבגרות

חחחח..טוקבק 650776
אבל היה סרטון שהורדת אותו כבר מזמן ובו ראו אותך מדבר עם איזה חברים שלך (אני לא זוכרת מה, הסברת להם משהו. ההקלטה היתה כנראה גרועה) וראו את הכלבה ונדמה לי שגם את החתול, ועד כמה שזכור לי, עשית/ם עם הכלבה משהו שנועד "לחנך" אותה. עכשיו כבר שכחתי את הפרטים הקטנים וגם נרגעתי מתחושת הזעזוע, אבל אז, באותה תקופה, הייתי נורא מזועזעת ואני לא מאלה שאוספים חתולים עזובים, מגדלים אותם וכו'. לדעתי לא משנה מי האיש הספציפי שהעלה את הסרטונים, רואים שהמצולם הוא אתה, אותו בחור שבתמונות. לדעתי המשטרה לא עושה הרבה משום שרוב הזמן (כנראה, זאת רק הנחה פרטית שלי) אתה לא נמצא בארץ. אני לא יודעת עם איזה מדינות בדיוק יש לישראל הסכמי הסגרה, כנראה שעם ליבריה לא. עכשיו, אחרי שכבר סילקת מזמן את הסרטון/ים ואני לא זוכרת פרטים מדויקים, אתה יכול להגיד כמו שאתה נוהג, "את משקרת", אבל יש בטח אנשים ששמרו אצלם את החומר עליך, כולל, להשערתי, דברים שיכולים לשמש הודאות עקיפות אם לא מפורשות.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים