בתשובה להאייל האלמוני, 30/09/14 11:20
כנ''ב 643356
אנדרה רובינסון נעצר בברוקלין בעקבות סרטון בו הוא נראה בועט בחתול (כתבה בניו יורק טיימס). אם הוא היה בועט באדם סביר שהמשטרה לא היתה עוצרת אותו והוא היה יוצא בעסקת טיעון, שלא הוצעה לו.

מסתבר שפעילות להגנת חיות, שפעם התעלמו מהן בליגלוג, צברו כוח ממשי, כסף, אירגון והתמקדות בפעילות משפטית. הן מנהלות מערכה ברשתות חברתיות, מציעות פרסים לעדים להתעללות בחיות, מדריכות עו"ד ולוחצות על אנשי החוק לעצור ולתבוע מאסר למתעללים בחיות.
כנ''ב 643381
מסעות יחסי ציבור שמנהלים גופים למען בעלי חיים מגלגלים כסף רב. כך הסבירו לי כשכל הסיפור הזה התחיל, וזה גם מסביר הרבה דברים בצורת ההתנהלות שלהם, או למה סולם הערכים כל כך מעוות. - כסף. זה הכל.
כנ''ב 643383
ברור. שהרי לבעוט בחתול לא עולה כסף.
כנ''ב 643388
גם להרביץ למישהו שמעצבן אותך לא עולה כסף. אבל אין עמותה שתגן עליך אם הרביצו לך‏1 ובחלק מהמקרים בכלל יאשימו אותך. אבל עמותה שמציגה את עצמה כלוחמת למען זכויות בעלי חיים, יכולה לעשות הרבה כסף אם היא עושה הצגה שלמה של פעילות בתחום.
הרי לאף אחד לא איכפת מהמקק המגעיל שקופץ עליך במקלחת, ולכן אף אחד לא יקרא לצ'יק צ'ק ג'וק "היטלר", או יטען שהוא מבצע רצח עם. אבל אנשים שמחזיקים חתול כחית מחמד, או אפילו עוצרים ללטף חתול מדי פעם, יזדהו עמוקות עם מסע הצלב הזה וחלקם יתרמו כסף.

אז אם אנשים משלמים לצ'יק צ'ק ג'וק כדי שיהרוג בעלי חיים, ומשלמים לעמותה לזכויות בעלי חיים כדי שלא יהרגו בעלי חיים, לא מדובר פה באידאולוגיה ומוסר, אלא ברגשנות מתלהמת.

______________

1 אלא אם כן אתה אישה, או ערבי.
כנ''ב 643389
מעניין. נראה שתגובה קצרה זה עבורך כמו מגע קל בחצ'קון מתפקע.
כנ''ב 643391
אני מנסה להבהיר עמדה, בלי שיקחו את מה שאני כותב לכיוונים אחרים לגמרי.
כנ''ב 643431
האיש הזה מתאים ככפפה לביטוי ''נבל ברשות התורה'', ביטוי שהעלה היום רב ברדיו (ולצערי מיד הזכיר לי את הקרנף). הוא נתן דוגמאות והקרנף היה יכול להצטרף בקלות. חבל שאתם נותנים לו במה ויחס ועונג חברתי, הוא לא זכאי להם והוא לא יעלם מכאן כל עוד מתייחסים אליו. התעלמות זו פעולה חינוכית קיצונית למדי שמשיגה תוצאות, הקרנף הרויח אותה בהתבהמותו במעשיו.
כנ''ב 643442
הקרנף הוא מעבר ל"נבל ברשות התורה"‏1. הקרנף הוא "נבל ברשות התורה שחושב שהתורה מחייבת אותו להיות נבל". קוראים לזה גם "חסיד שוטה". רק שאני בספק אם המונח "חסיד" הולם את הקרנף.

1 התורה אוסרת, מפורשות, על התעללות בבעלי חיים. גם חתולים.
כנ''ב 643444
הוא גם לא כל כך שוטה. הוא יודע שאסור מדאוריתא להתעלל בבעלי חיים אבל לא מסוגל לשלוט ביצרו הסדיסטי. כלומר חלש, רע וצבוע. נבל.
כנ''ב 643448
לא, הוא לא חסיד שוטה. חסיד שוטה הוא קודם כל שוטה, אחר כך חסיד, ואחר כך (לפעמים) רשע. אצל הקרנף זה הפוך, קודם הרשע, אחר כך החסידות ולבסוף התורה (אני בכלל לא בטוח שהוא שוטה). ז''א התורה (ולמעשה, הפירוש שלו לתורה) היא התירוץ שלו לרשע (וזאת אחת ההגדרות המודרניות לנבל ברשות התורה).
כנ''ב 643465
נכון. הרב האמור התייחס לפירוש הזה של (''נבל ברשות התורה'') של מי שמשתמש בתורה לשימושו האישי במקום שיעמיד עצמו לרשות התורה. למשל, רבנים המחלקים קמעות ומבטיחים הבטחות של פריחה אישית וצוברים רכוש רב בשם התורה.
בדומה, הקרנף משתמש בתורה לשימושו האישי כתירוץ לגזענות.
באשר להתעללות בחתולים, אין הוא יכול להשתמש בתורה ולכן הוא חלש וצבוע, רוממות התורה בפיו ורוע במעשיו.
כנ''ב 643473
רבנים המחלקים קמעות ומבטיחים הבטחות של פריחה אישית וצוברים רכוש רב בשם התורה, לזה קוראים ''לעשות את התורה קרדום לחפור בו''.
כנ''ב 643474
כלומר, חשבתי שהכוונה ב''נבל ברשות התורה'' למי שעושה מעשי נבלה בגבולות המותר, שאדם מוסרי לא היה עושה אף על פי שמותר לו.
כנ''ב 643486
אלה הם לא נבלים ברשות התורה. אלה הם גנבים ונוכלים.
כל מי שעושה מעשה שנוגד את ההלכה, הוא לא נבל ברשות התורה, אלא נבל שאינו ברשות התורה.
הביטוי נבל ברשות התורה בא לדבר על אנשים הוללים, שבהוללותם לא עוברים על ההלכה. הם זוללים, אבל אוכל כשר. ומי אסר על זלילה? הם סובאים ומשתכרים, אבל לא משתכרים כשהם מתפללים/מקריבים קרבן וכן על זו הדרך.
הם לא עוברים על אף איסור. הם רק מתהוללים בתוך הגבול שציירו להם.
כנ''ב 643477
אפשר להשתמש בתורה כתירוץ לכל דבר, כולל (אבל לא רק) להרג חתולים (או רצח בני אדם, או כל דבר אחר). אני לא חושב שזה צביעות.
סמולנים 643478
מכיתה יא לא פתחת תנ"ך,מעולם לא ראית איך נראה דף גמרא (בטח ובטח שלא למדת),ואתה לא מכיר יותר מ 10 הלכות מפורסמות (כי הן מצחיקות אווילים או פורסמו מסיבה כזאת או אחרת)
אבל הבחנה כבר יש לך.
סמולנים 643480
ההנחות שלך (לגבי) לא נכונות.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים