|
||||
|
||||
אבל גם זוג יהודי-יהודייה לא יכולים להינשא במדינה, אם הם לא רוצים בחתונה אורתודוכסית. וראה הטרנד המתרחב של נישואין בקפריסין. אז אני מסכים עם הטיעון שלך, רק טוען שאין כאן אפליה על בסיס לאום (יהודי/לא יהודי), אלא אפליה ממקודת יותר על בסיס השתייכות (או כניעה ל-) מגזר/ממסד דתי מסוים מאד. |
|
||||
|
||||
בנקודה הזאת לא מדובר על אפליה אלא על פגיעה בזכויות - פגיעה בזכותם של בני הזוג להינשא בהתאם למצפונם והכרתם (זכות המקויימת כדבר מובן מאליו במדינות המערב). |
|
||||
|
||||
והאם פגיעה בזכויות של קבוצה מסוימת מול אי-פגיעה בקבוצה אחרת (על רקע דתי במקרה הזה) איננה אפליה? נדמה לי שזאת בערך ההגדרה. |
|
||||
|
||||
כן, אתה צודק, אבל האפליה אינה ראשונית, היא נגזרת מהפגיעה בזכות הכללית (אני מקווה שהשימוש במילה ''ראשונית'' הוא מתאים כאן). |
|
||||
|
||||
אז אנחנו מסכימים על הכל, כי כבר בתגובה 614932 כתבתי שאין כאן אפליה מטעמי לאום. בעצם אולי לא על הכל, כי אני לא בטוח שהפגיעה שיש כאן זכאית לתואר "אפליה" בכלל, אבל זה דיון סמנטי שולי שכנראה לא אמשיך בו בינתיים. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |