|
||||
|
||||
1. ידוע לי על קווי האוטובוס שקדמו לקווי "מהדרין". ועשיו בעניין שירותי הסעה היום. לחילוניים יש מוניות "שירות" בשבת במרכזי יישוב גדולים. לחרדים בשכונות שלהם אין שום אלטרנטיבה של הסעה מלבד קווי מהדרין, מבחינה כספית הם לא יכולים לסוע במוניות פרטיות (כמו כן לרובם אין רכב פרטי), הם לא יכולים להשתמש באופניים או בקטנועים. האם את מציעה להם להסתגר בבתיהם ? האם את מציעה להם ללכת קילומטרים ועשרות קילומטרים ברגל ? לחלק מהם נסיעה ללא הפרדה נשים-גברים אינה אופציה (זה שאת מזלזלת ברגשות שלהם אינה תשובה). 2. להערכתי יש הגזמה בטענות "בית ספר שלם שתלמידותיו מותקפות ...". איפה העדויות הנוספות מלבד עדות הילדה המפורסמת מבית שמש. יתכן שתלמידות מעטות מבית הספר שהולכות בשכונה של החרדים בלבוש לא צנוע (מנקודת מבט חרדית) זוכות לקריאות גינוי פה ושם (לא יותר מזה) מפי פרחחים חרדים. פרחחים חילוניים עושים מעשים גרועים יותר (כלפי נשים או קטינות או כלפי ילדים בלבוש חרדי או כלפי הומו-לסביות וכדומה) רק שהיחס אל הפרחחים החילוניים סלחני. לעומת זאת, כלפי החרדים ההשתלחות "לגיטימית". אשר לעדויות נוספות כלפי החרדים (בענייני כפיה בשטח הציבורי) חוץ מהעדות על הילדה בבית שמש. יש 2-3 עדויות נוספות בלבד כלפי נוסעות בקווי מהדרין. מצאו גם שלט פה ושם בסגנון "נשים מתבקשות לא לעבור כאן...". הרי מחפשים בנרות את החרדים היום, אילו כל העדויות שמצאו ? כל כך הרבה השתלחות בחרדים וכל כך מעט עדויות של ממש על התנכלות חרדים לחילונים. חוסר הפרופורציה המדהים בין כמות העדויות הזעירה לבין ההשתלחות ההמונית בחרדים, מעיד על הסתה. 3. לא יודע מה קורה בבית הספר התורני בבית שמש בו לומדת הילדה המפורסמת. הניחוש שלי הוא שבית הספר הזה נראה מבחינת החרדים _איום_ על הקהילה שלהם (כלומר: הם חוששים שחרדים מהקהילה שלהם יזלגו לבית הספר הזה וכך הקהילה שלהם תדולל). אם הניחוש שלי נכון, מקור המתח הוא באיום התרבותי-קהילתי שיוצר בית הספר הזה על הקהילה החרדית, לא בלבוש של ילדות בית הספר (הלבוש הוא אמתלא בלבד). |
|
||||
|
||||
"חוסר הפרופורציה המדהים בין כמות העדויות הזעירה לבין ההשתלחות ההמונית בחרדים..." מה לעשות, ילדות בנות 8 לא נוהגות לקחת איתן שוטר, עו"ד וצלם טלויזיה כשהן הולכות לביה"ס. לעומת זאת, כמות העדויות בכתב היא בכלל לא זעירה. תקרא קצת. השתלחות המונית בחרדים יש, זה נכון, אבל זה יירגע כשהתקשורת תעביר את נקודת הכובד למאבקים העונתיים בתוך המפלגות. חוץ ממחאת רוטשילד, כל אייטם הוא אייטם לשניה. |
|
||||
|
||||
1. אני גרה ביישוב גדול, ואין לי שירות במרחק של פחות מ-30-40 דקות הליכה מהבית. באותה המידה אני יכולה ללכת ליעדי ברגל. השירות הוא פרטי, אפילו פרטי-זעיר, ולא מסובסד בידי המדינה. באותה המידה אתה יכול לטעון שחילוניים יכולים לנסוע במוניות בשבת, כי גם מוניות נחשבות תחבורה ציבורית. אני לא יודעת מי אתה, או מה אתה, אבל הלכתית, מותר לישב ליד אשה בדיליז'אנס. קל וחומר אחורי אשה באוטובוס. כך פסק הרב זוננפלד, הרב הראשון של העדה החרדית. 2. לבית הספר הזה קוראים גם "בית ספר המריבה". תגגל קצת, לגבי בית ספר "אורות" בבית שמש, תמצא גדולות ונצורות. הנה כמה. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4115414,00.h... ספציפית, אני מכירה את הנושא מעט, יש לי חברה שבתה לומדת שם בכיתה א'.http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1373597 http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=825673 http://www.srugim.co.il/23285-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%... אם יניח הדבר את דעתך (ואולי לא - משום שיש לי הרושם שאתה סבור שאם כמה חרדים רוצים דבר מה - מודגש <כל> החרדים חפצים בו) - למחרת אחד העימותים, בו אנשי הציונות הדתית הקיפו את החרדים ושרו "התקוה" בקולי קולות, נשים חרדיות נתנו פרח לכל אחת מתלמידות בית הספר. 3. החשש שחרדים יזלגו מהקהילה לבית ספר דתי-לאומי, גם אם תורני, נראה לי מופרך משהו. |
|
||||
|
||||
לדיליז'אנס של הרב זוננפלד לא נדחקו 100 איש בשעות העומס, כשתכולתו היא רק 50 מושבים, ואז האברכים התמימים נאלצו להדחק עם בנות ציון הנאוות וכדי ביזיון וקצף. |
|
||||
|
||||
בסאבוויי של האגרות משה דווקא כן. לא זה העניין פה, כמדומני. |
|
||||
|
||||
זה בדיוק העניין, וזה מה שעונים החרדים לאלו שטוענים כנגדם ''תמיד נסעו במעורב''. את הרב משה פיינשטיין קשה לצטט בהקשר לקהילה החרדית בארץ, שכן הוא התיר לשבת במעורב בחתונות, לשים מחיצה נמוכה בבתי כנסת, לאכול אבקת חלב נכרי, ועוד שלל היתרים רעועים שנפשם העדינה של אברכי המשי דארץ ישראל סולדת מהם. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |