![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
זה לטעמך. אורבך ומצביעיו יטענו אחרת. האם לחבר כנסת אסור לקדם את הדברים החשובים בעיניו, כל עוד מתקיים עוול גדול, לדעתך? האם יש להשתיק את חברי הכנסת של חד"ש משום שאינם ציונים? |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מותר אבל יש בזה הרבה צביעות. עמדה לא ציונית היא לגיטימית ואינה כרוכה בעוול. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ויטענו אורבך ומצביעיו שהעמדה שלה, יש בה עוול כלפיהם. ויותר מהם - יטענו כך כל אלה שקנו דירות בשטחים בשנות ה-90, כשהממשלה, כשמדיניות, בנתה דירות דווקא שם. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הם יכולים לטעון כך אבל זה כבר נופל לקטגורית הקוזק הנגזל. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
למה? מה בדיוק גזל העולה מרוסיה שקנה דירה באריאל? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
עצם העובדה שבחר לגור בישוב הנמצא בשטח הנמצא במחלוקת מדינית ואינו בשיטחה של מדינת ישראל. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הוא נמצא במחלוקת מדינית. יפה אמרת. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מחלוקת מדינית ולא מחלוקת פוליטית ולא רק בינינו לבין הפלסטינים אלא גם ביננינו למשפט הבינלאומי ולכן כל התגוררות שם היא בעיתית בלשון המעטה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לגזור ולשמור. אין עוול בכך שליהודים פליטי אירופה וערב לא יותר לממש את הגדרתם העצמית? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לא. אין עוול בכך שאזרחים ישאפו למדינה דו-לאומית (אם כי זה לא חכם ולא מעשי כמו מדיניות הכיבוש וההתנחלויות וכן מוסרי בניגוד אליה). | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
התקדמנו צעד אחד הלאה? זכותם של היהודים להגדרה עצמית מוסרית רק אם היא במסגרת של מדינה דו-לאומית? |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
חוסר ההבנה שלך מפתיע כל פעם מחדש. זכות ההגדרה העצמית של היהודים היא תמיד מוסרית, כמו של כל עם אחר ובלי קשר לערבים. לשאלת האלמוני, הבהרתי שחתירה למדינה דו-לאומית היא לא בעייתית מהבחינה העקרונית, ובודאי לא סימטרית למדיניות הכיבוש וההתנחלויות, אבל גם לא מעשית. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
גם חוסר ההבנה שלך. האלמוני כתב "לגזור ולשמור. אין עוול בכך שליהודים פליטי אירופה וערב לא יותר לממש את הגדרתם העצמית?" האלמוני דיבר על יהודים, ואתה דיברת על מדינה דו-לאומית. מכאן, מותר ליהודים לשאוף ולממש הגדרה עצמית, אך ורק אם במדינה דו לאומית עסקינן. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
חוסר ההבנה הוא של שניכם. כשדיברתי על השקפה לא ציונית כלגיטימית, לא התכוונתי להתנגדות הערבית למדינה יהודית אלא על הרצון של ערבים ויהודים פוסט-ציונים להפוך את ישראל למדינה דו-לאומית. אין בכך לשלול את הלגיטימיות של ההשקפה הציונית (שגם אני תומך בה) אלא רק את גילוייה הגזעניים והלאומנים. | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | ![]() |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |