בתשובה ליובל רבינוביץ, 30/01/02 21:42
55772
*בקשר לנקודה הראשונה כנרא שאנחנו לא חושבים אותו הדבר אני בטוחה שאם מחבל היה יורה עליך והדרך היחידה שלך להתגונן היתה להגיב בירי גם אם היה סיכוי שתפגע בבני משפחתו הייתה עושה את זה.
*תסביר לי באיזה כלי נשק רצית שהם ישתמשו אולי אתה רוצה שהם יתנהג כמו היהודים בכל הפוגרומים שהיו לפני קום המדינה (להתחבא ולהתפלל שתשאר בחיים)
*האיגרת של מורדכי היתה הדרך היחידה להתגונן.
*אם זה מעניין אותך דיברתי עם המורה שלי לתנ"ך בדיוק פעם אחת (כשהיא נתנה לי את הנקודות)
55867
* בעניין הנקודה הראשונה: נכון, אבל לא קשור למה שאמרת קודם לכן, ובוודאי אינו קשור למגילת אסתר. התסריט שאת מפרטת כאן אינו דומה לשום דבר הכתוב במגילה.

* אין לי בעיה עם כלי הנשק. לך יש בעיה עם הניסוח של השימוש בכלי הנשק, ולא ברור לי מהי.

* לא סביר שפוגרום הוא הדרך היחידה למנוע פוגרום אחר. ואם כבר: למה באותו תאריך ולא יום קודם לכן (אם המניעה היא השיקול העיקרי)?

* עניינייך עם מורתך לתנ"ך הם עיסקך הפרטי, כמובן. את העלית את הנושא, והצעתי שהיא תיכנס לכאן. לא נראה לך, את לא אומרת מדוע לא נראה לך, ואין לי רצון לבחוש בכך לעומק.
56635
*נחמד לדעת שיש לפחות נקודה אחת שאנחנו מסכימים עליה.
*כל המכתב של מרדכי נכתב במגביל למכתב של המן פרט להבדל אחד המן כתב שיום אחד יקדש לרצח ורק אח"כ יהיה מותר לקחת את השלל (כנראה מתוך כך שהוא ידע שאם הוא יתן לרצוח ולשדוד לא יהיה באותו יום אפילו הרוג אחד) לעומת זאת מרדכי כותב שיש יום אחד גם בשביל הרצח וגם בשביל נטילת השלל (כנראה גם מנקודת הנחה שליהודים יותר חשוב להנקם מאויביהם מאשר לשדוד
*לי לא ברור מה הבעיה שלך עם מה שכתוב במגילה.
*כי לא היתה פה מניעה אלא התגוננות (יהודים בגלות לפני 2000 שנים ו60 שנים התנהגו אותו הדבר)
56712
>"(יהודים בגלות לפני 2000 שנים ו60 שנים התנהגו אותו הדבר)"

כנראה שהחמצתי את הידיעות על פוגרומים שערכו יהודים בעת החדשה.
56760
מה שניסתי להגיד שהם לא תקפו אלא במקרה הכי טוב התגוננו
התגוננות 56783
התגוננות טיפוסית:
"ויכו היהודים בכל אויביהם מכת חרב והרג ואובדן ויעשו בשונאיהם כרצונם."
57417
אם זאת היתה תקיפה הם היו מתקיפים לפני התאריך שהמן קבע.
אף יהודי לא היה טורח לפגוע באיזה שהוא שונא שלו גם אם הוא היה מאיים עליו עד שהאיום היה הופך להיות מציאות.
57481
זו אינטרפרטציה שלך, שהיא קצת הפוכה למה שנאמר במפורש.
60423
מרד גטו וארשה...פרטיזנים...אצ"ל...לח"י...(עוד דוגמאות?)
60636
האצ"ל והלחי היו בגלות?
60721
גלות...שילטון זר
יחי ההבדל
60723
פרה...פרה נמוכה שעושה ''אויינק'' במקום ''מווו''
יחי ההבדל
60850
אני לא אומרת שאין ערך לישיבה בארץ תחת שילטון זר אבל גם בגלות וגם בשילטון זר אומרים לך מה לעשות ולא אתה זה שקובע דברים.
כל אלה דוגמאות של טבח המוני? 60656
אני לא חושב. יש בכל זאת הבדל בין הגנה עצמית לבין להרוג את כל מי שלא מסתכל עליך יפה, כי הוא לא יהודי, ואמרו שמותר.
60688
מי מהם ערך פוגרום בעם אחר?
60724
אם התגוננות היהודים בשושן זה פוגרום אז גם ההתנקשויות של הפרטיזנים ולוחמי הגטאות בנאצים ושל חברי המחתרות בבריטים זה היה פוגרום
...סביר להניח שחלק מההרוגים היו חפים מפשע...
60758
'התגוננות' היהודים בממלכת פרס (לא רק בשושן) גובתה מראש בצו מלכותי 9 חודשים לפני כן, וגרמה לתנועת התגיירות המונית, משום שפחד היהודים נפל על הפרסים.

ממש כמו הפרטיזנים.
60849
*הצו של המן ניתן 11 חודשים מראש אז...?

*שכחת לציין שבהתחלה הם מנסים לבטל את הצו של המן ולא ישר שולחים צו משלהם!

*בתקופת המחתרות לא היו בריטים שביקשו לצאת מהארץ או סרבו להגיע אליה מפחד המחתרות?
60852
הם לא ניסו לבטל את הצו של המן.
כמה בריטים התגיירו מפחד המחתרות?
יובל, הם לא יכלו! 103445
לק"י
יובל הם לא ניסו לבטל את הצו של המן כי במלכות פרס לא היה דבר כזה - צו אשר ניתן בשם המלך ונחתום בטבעת המלך אין להשיב!
ענין זה מוזכר גם בספר דניאל.
אליצור
יתכן שהיתה דרך 106080
שלום, אליצור. ברוך בואךָ לדיון הזה.

עדיין לא מובן, אם כך, מדוע היהודים טבחו בפרסים, ולא להיפך. היו שתי איגרות: האחת - זו של המן, והשניה - זו של מרדכי. אם היו מיישמים את שתיהן, היתה פורצת מלחמת אזרחים. מה שקרה הוא שהאנשים הבינו שהצו השני מבטל את הראשון, ולכן תנועת ההתגיירות ההמונית.
מכאן שיש דרכים לבטל את הצו.
יובל, הם לא יכלו! 272088
אני מעלה מהאוב את הדיון הזה, כדי לשאול: האם מדויק הציטוט מדבריך בעיתון "הארץ", על פיו "מותר לעשות פעולות... כדרך שעשה הקדוש ד"ר ברוך גולדשטיין בחברון"?

יובל, הם לא יכלו! 272091
אני ממליץ שתגיב לו להודעה לה טרם ענה איש, כך שתהיה יותר סבירות שישלח אליו דוא''ל (בתקווה שיש לו חשבון אישי).
יובל, הם לא יכלו! 272297
תודה 272532

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים