|
||||
|
||||
הבהרה לגבי המילה "לקוחות" מתגובה 511797: מיקרוסופט בד"כ לא מוכרת ישירות לצרכנים הביתיים. את תוכנת MS-Windows קונים לרוב כחלק מקניית מחשב חדש. בארץ נתח השוק של המותגים (Dell, HP, וכו') בתחום המחשבים האישיים קטן יחסית לעומת מחשבים מ"הרכבה עצמית" או שמורכבים בחנות, אולם בארה"ב נתח השוק הזה גדול בהרבה. כדי לקבל פרופורציה, השווה למצב בתחום המחשבים הניידים. לצורך העניין נקרא להם מרכיבי מחשבים או מרכיבים. לכן רוב המכירות הן דרך אותם מרכיבים גדולים (אגב: זה מצב די טבעי שנוצר בהרבה שווקים: לגודל של החברה יש לא מעט יתרונות). מכיוון שכך קל למונופול ללחוץ על המרכיבים הגדולים בשקט ובלי לפגוע בשם הטוב. התוצאה: המתחרים לא יכולים להכנס לרוב השוק. זה מחסום כניסה נוסף מעבר לאפקט הרשת שכבר ציינתי. אפקט הרשת משפיע הרבה פחות על AMD או VIA. הוא משפיע על יצרני ארכיטקטורות מקבילות, כגון: מעבדי ARM: מעבדי MIPS: אבל אני לא מתכוון לקטר כאן. להפך. אני שמח לראות סוף־סוף קצת תחרות לאינטל בתחום המעבדים למחשבים ניידים. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |