|
||||
|
||||
ג. מעניין שאתה מקשר אינטרנט וקוקה קולה. קוקה קולה החלה בספינים ובתעמולה עוד במאה ה 19. הקדוש חמור הסבר והמיוסר ניקולס, הפך בזכות קוקה קולה לסנטה קלאוס החייכני המביא מתנות לפועלים הפשוטים ולבניהם. הקדוש שבתורכיה וברוסיה מצויייר כקדוש קלאסי ובצבע תואם, הולבש באדום ולבן קוקה קולהי, האינטרנט הגיע קצת אחר כך. ה. חשוב ולכן אצטט : אני טוען שהן לא יכלו לעזור משום שלא רצו ולא באמת התכוונו לעזור בדרך של מתקפה ישירה. עניין זה מעמיד אותן הרבה יותר קרוב לתיאור של הונאה ובגידה. אף אני הופתעתי, בזמן שחיפשתי בויקיפדיה חומר לתשובותי, מן המידה בה ניתן לתאר את מהלכיהן של הדמוקרטיות האירופיות כמהלכים של הונאה והטעייה (של צ'כיה ופולין). לא ידעתי למשל, שצרפת התחייבה (לפולין) על מתקפה של ממש כנגד גרמניה מן הגבול הצרפתי-גרמני בתוך שבועיים מהכרזת הגיוס שלה. ההבטחה הזו קויימה ע"י מתקפת הסרק על חבל הסאר הגרמני שבמהלכה הצרפתים הסתירו מידע והטעו ביודעין את הפולנים לגבי מימדי ומהלך המתקפה. ח. " מי שמבכה את פינויים של קבוצה מצומצמת של מתיישבים החיים בצל תותחי צה"ל, אץ לטרנספר אלפים ורבבות של אנשים שאינם מחבלים או לוחמים. תרופת הנגד למחלה הזו, היא להצביע על מורכבותה של המציאות (בפרט הפוליטית) ועל החובה לשמור על גרעין כלשהו של הגינות, הומניות וקוסמופוליטיות שימנעו מאיתנו לגלוש אל מה שאנו כל כך מגנים סביבנו". אמממ, בנתיים מי שמטונספר זה יהודים ולא ערבים, אם הגינות היא ערך, והומניות, ולא רק קוסמופוליטיות שהיא מילה יפה להגיד "היהודי הוא אזרח העולם אין לו צורך או זכות לדרוש ריבונות משל עצמו", אז ראוי לדרוש הגינות משני הצדדים דוקא בגלל ששני הצדדים אינם צמאי דם ומנוולים אינהרנטית, ושני הצדדים ראויים לא רק לחיים , צמיחה, שיגשוג ושימחה, אלא לשני הצדדים יש וראוי שיהיה כבוד. ויש וראוי שיהיו חלומות ושאיפות ורצונות, ויש וראוי שיהיו צרכים ואינטרסים ביטחוניים ותודעה של היסטוריה, ודרישה להיתחשבות בהיסטורה הזאת, ובמקומות מעוררי הרגש הדתי, שלא לדבר על מים, וטבע, ומקום לחיות, ושטח אווירי וכיוצא באלה. כל אחד מהצדדים צריך לכבד את השני ולהתחשב בשני ולא רק צד אחד. שהרי לא מדובר פה בפראים בג'ונגל שלא מסוגלים להכיר בצד השני, ולאפשר לו מקום מכובד תחת השמש, זה לא הליקופטר מול חץ וקשת כאן, ואפשר לבוא בדרישות לצד השני ולא רק לרחם עליו ולכבד את זכותו לחיות את חייו בדרך שהוא בוחר. (אלא לעצור אותו אפילו בכוח אם הוא בוחר לפגוע במישהו). ט "נפל בחלקו של נוויל צ'מברליין, באחד המשברים העילאיים בעולמנו, שדעותיו תיסתרנה על ידי המאורעות, שתקוותיו תתאכזבנה, והוא יהיה מרומה ונגזל על ידי איש זדון. אך מה היו תקוות אלו שמהן התאכזב? מה היו שאיפות אלו שמהן התייאש? מה הייתה אמונתו אותה ניצלו לרעה? הרי היו אלו בין הרגשות הנאצלים והמיטיבים של לב האדם - אהבת השלום, השאיפה לשלום והחתירה לשלום, אפילו במחיר סיכון גדול וודאי במחיר אישי". יפה אבל לא רלוונטי. |
|
||||
|
||||
קוקה קולה "המציאה" את סנטה קלאוס? אפשר את הסיפור המלא? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
סוציולוגיה 101 עם המרצה רזניק. בסוף מאה 19 המושג "מותג" לא היה קיים. בסוף מאה 19 כבר הקונה לא קונה מהשכן שלו את החלב והבשר, יש ניצנים של תעשיה וייצור המוני, אתה לא יודע מה אתה קונה (איך תדע שהסוכריות לילדים, אין בהם רעל?), המוכרים מתחילים לנסות שהקונים ידעו מהי התוצרת שלהם, ההבחנה חשובה, כדי שאם אתה קונה את התוצרת אתה יודע מה אתה מקבל, אכות סבירה תמורת מחיר סביר. ואז מתחילים הפירסומות. תחילת מאה 20 , נהוג שהפועלים הפשוטים לקראת חג המולד מקבלים בונוס מהמעסיק. עוד אין את חגיגת הקניות העצומה שהחג הזה הפך להיות, הבוסים הטובים נותנים כמה שטרות בודדים לפועל. על לוחות המודעות סנטה קלאוס עם שק, מביא מתנות קוקה קולה לילדים. זה עובד, כולם קונים את זה. אם תבקר בטורקיה בעיר של הקדוש ניקולס, תראה בחוץ את הפסל המוכר האמריקאי כל כך, הזקן, השק, החיוך. אם תקנה גלויה של ציור של הקדוש, ותביט בה. תראה משהו אחר לגמרי, צבעים אחרים, הבעה אחרת, וכמובן שום שק. ניקולס עזר לזוגות עניים שרצו להיתחתן, הוא לא פיזר בקבוקי קוקה קולה, אתה יודע, זה לא אותה תקופה, ועדיין, אנשים הם אנשים, הם ניזקקים, הם נדיבים, הם רוצים למכור משהו, להזכר לטוב ולהשאיר חותם, הם פראים בוילות, צמאי דם, מבקשי שלום, שלווה, כסף, כח, כבוד, אדמה , תיקווה ושימחה. בתקופת הקדושים הנוצרים, במלחמת תש"ח ובעידן האינטרנט גם. |
|
||||
|
||||
בקישור של סמיילי יש תאור אחר. קוקה קולה נכנסת מאוחר מאוד לסיפור הזה ורק בשוליים. |
|
||||
|
||||
יש לי את הגלויה מטורקיה, תאמין לי, אלה שני דמויות שונות לחלוטין, אולי ניתן למצוא תמונה דומה באינטרנט. אחפש ואם אמצא אביא קישור. |
|
||||
|
||||
טורקיה. הם יוונים אורטודוקסים שמה, לא? |
|
||||
|
||||
נכון שלא קראת את http://www.snopes.com/cokelore/santa.asp |
|
||||
|
||||
מסתבר שמדעי החברה יותר דומים למדעי הרוח ממה שחשבתי. בשנהם מספרים לך סיפורים, ועושים רוח ;*) מנסים להרשים אותך בידע בדיוני. ברזניק חשדתי מאז ההתיחסות שלו לתקשורת הזרה כאורים ותומים לעומת התקשורת "הציונית" הממסדית. |
|
||||
|
||||
ניפנופי ידיים, כמה חבל לגלות ממישהו שנהנה ללמוד את הנושא ומכיר בחשיבותו, שאולי באמת מדובר ''בהכל דיבורים'' ריקים שאין מאחורהם דבר מוצק לתמוך את התאוריות בעובדות. אם העובדות שמסתמכים עליהם הם ''נרטיב'' (מילה משוקצת) ולא עובדות, רק סיפור שאתה מספר לעצמך ולאחרים, אז מדובר באוננות אינטלקטואלית עלק, ולא יותר. |
|
||||
|
||||
נרטיבים תקפים בנויים על עובדות. הנקודה היא ששום נרטיב - כמו גם שום תיאור היסטורי ושום תיאור מדעי - איננו כולל את כל העובדות: זה פשוט בלתי אפשרי. לכן ההבדל בין שני נרטיבים תקפים שונים המתייחסים לאותו אירוע הוא בשאלה אלה מהעובדות מציג כל אחד מהם, ובאלה הדגשות. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |