|
||||
|
||||
שוב אתה משקר אדון כה"ן? או שמא באנרכיזם מותר גם את זה? "חוק השבות" או רפטריאציה, כפי שהוא נקרא בלעז, קיים במדינות רבות בעולם, במיוחד באירופה. רשימה חלקית של מדינות שיש בהן חוקים כאלה: גרמניה, ספרד, פורטוגל, יוון, פינלנד, אירלנד, פולין, הונגריה, בולגריה, סלובקיה , צ'כיה, סלובניה, קרואטיה, ארמניה, אוקראינה ורוסיה. |
|
||||
|
||||
דברי חכמים בנחת נשמעים. תתאפק מכל הכינויים הללו של ''שקרן'' וכד'-לפחות ביום כיפור. כל המדינות שרשמת אינן מתנות את הרפטריאציה במוצא גיזעי או דת-לאום. גם יהודי יוכל לחזור לשם בגלל שהיה אזרח או מדבר בשפה- היה חלק ממה שקרוי-התרבות המקומית-בגרמניה זו השפה. חוק השבות שלנו מדבר על דת-לאום. |
|
||||
|
||||
אתה ודאי יודע שחוק השבות הישראלי לא קשור לדת. גם לא יהודים הם זכאי חוק השבות ואפילו עולים לארץ. אני אולי יודע קצת גרמנית, אבל האחים שלי לא יודעים בכלל ולמרות זה הם קיבלו אזרחות גרמנית, רק כי סבא שלנו ז''ל היה גרמני. |
|
||||
|
||||
אחותי ואני, ישראליות מלידה, קיבלנו אזרחות אוסטרית כי אבא שלנו הוא יהודי יליד אוסטריה. בזמן קבלת האזרחות שתינו לא ידענו גרמנית (כיום מצבנו בגרמנית דומה למה שאצלכם - אני קצת והיא בכלל לא, אבל עכשיו היא עובדת על זה וזה ישתנה בקרוב). |
|
||||
|
||||
סבא שלכם נחשב גרמני. יש שני פולנים בניבחרת הכדורגל של גרמניה; אם הם יעברו לפולין, האם בניהם יזכו לאזרחות גרמנית? כן. המשותף לסבא שלך ולהם הוא שהם היו אזרחים גרמניים- של גרמניה. אם אזרח ישראלי יגור בחו"ל, האם ילדיו שיוולדו שם יקבלו אזרחות ישראלית? לא בהכרח. חוק השבות הישראלי קשור לדת ועוד איך. היתה פעם פרשת רופהייזן-יהודי ניצול שואה בשנות החמישים, שהמיר את דתו ורצה לקבל אזרחות מתוקף חוק השבות (טען שהוא בן העם היהודי) ונדחה. הגיש בג"צ והבג"צ קבע את הקשר שבין הדת לבין חוק השבות. יש כאן אתר שיפגיש אותך לפרקטיקה של ההתאזרחות בישראל. |
|
||||
|
||||
באופן עובדתי, לא-יהודים זכאים לעלות לארץ, כלומר חוק השבות הוא לא על בסיס דתי. |
|
||||
|
||||
לא, לא-יהודים רשאים לעלות לארץ רק אם יש להם קשר דם ליהודי. |
|
||||
|
||||
לא-יהודים רשאים לעלות לארץ גם אם יש להם קשר נישואין ליהודי. |
|
||||
|
||||
כן, אבל זה מאוד בערבון מוגבל. להתאזרח מאוד קשה להם. |
|
||||
|
||||
גם מי שמתחתן עם ערבי ישראלי יכול להתאזרח בארץ (חוץ מההגבלה הזמנית על פלשתינאים מהשטחים). |
|
||||
|
||||
ההגבלה הזאת קיימת כבר הרבה מאוד זמן. |
|
||||
|
||||
לכן קוראים לה זמנית |
|
||||
|
||||
שזו בדיוק ההגדרה של לאום. |
|
||||
|
||||
שזה בדיוק אומר שישראל *איננה* מדינת כל אזרחיה. |
|
||||
|
||||
אני טענתי שישראל היא ''מדינת לאום'', לא ''מדינת כל אזרחיה''. טענתי גם שזה לא הופך אותה ל''שייכת'' רק לבני הלאום אלא לכלל אזרחיה. ההבדל, כפי שאני מבין אותו, בין ''מדינת לאום'' ל''מדינה ''מדינת כל אזרחיה'' הוא לא בשייכות של המדינה לכל או לחלק מאזרחיה אלא בסמלים שלה, בימי החופשה הלאומיים שבה ובהגבלות על ההתאזרחות בה. |
|
||||
|
||||
באמת, איך מאזרחים את שחקני הכדורסל הזרים? עושים להם עירוי דם מיהודי? |
|
||||
|
||||
אתה שוב מיתמם ובטח יודע שיש דרכים להתאזרח שלא במסגרת חוק השבות (כמו ברוב מדינות העולם). איך זה קשור למה שאמרתי על חוק השבות? |
|
||||
|
||||
תפסיקו לשקר - לפחות ביום כיפור. במקרה כזה אשמח להפסיק לקרוא לכם כך. הודעה זו כוחה יפה גם לגבי אדון כה''ן. |
|
||||
|
||||
כמו כל בן-אדם, הצלחתי רק לפעור חורים קטנים בבורות, ממנה אסבול כל ימי חיי. מכאן שיש דברים רבים שאני (עדיין) לא יודע. אשמח תמיד להחכים ולדעת עוד. בין זה לבין לקרוא לי שקרן, המרחק גדול. לא ידעתי מה המצב החוקי במדינות האלה. טעיתי. קורה. אבל להטיל ספק בהגינות האינטלקטואלית שלי? אני חושב שמן הראוי שתתנצל. אחרת, זו ההודעה האחרונה שבה אגיב אליך (וכן, זה שאתה מתחבא מאחורי מסכת האלמוניות לא יפריע לי, כי הסגנון שלך מאד אופייני). אתה אומר שיש במדינות רבות חוקי דמוי שבות? אוקיי. תגיד לי, האם לפי חוקי השבות האלה היה נמנע מהפליטים הפלסטינים להתאזרח במדינת ישראל? האם חוקים אלה מעדיפים כאלה שיש להם זיקה דתית על פני אלה שיש להם זיקה מקומית? שים לב לנקודה העיקרית בטיעון שלי: שהדלק להמשך בעיית הפליטים הוא הקונטרסט שבין חוק השבות הישראלי, שמאפשר לכל יהודי, מומר או אסלי, להתאזרח, בעוד שהפליטים, שחיו בארץ הזו וברחו או גורשו במהלך מלחמת יום העצמאות, אינם יכולים להתאזרח. האם יש משהו שאינו נכון במה שאמרתי, לפחות ברמה העובדתית? האם גם זה שקר אנרכיסטי טיפוסי? |
|
||||
|
||||
עכשיו, כשהאיחוד האירופי כבר כולל את גרמניה ואת המדינות שכבשה ושאיבדה שטחים לטובתן לאחר המלחמה, זה כבר אחרת, אבל עד לא מזמן, הפליטים הגרמנים שגורשו מפולין, צ'כיה רוסיה (מובלעת קנינגסבורג) לא יכלו להתאזרח במדינות שהשטחים עברו אליהן. לעומת זה, למשל, צאצאי פולנים שהגרו מפולין יכלו להתאזרח בה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שיש הרבה שוני בין נסיבות מלחמת השחרור ותוצאותיה לבין מלחמת העולם השניה. מלבד גירוש מיליון הגרמנים מפולין והמיעוט הגרמני מהסודטים, בוצעה הזזת כל פולין 400 ק"מ מערבה על כל תנועות האוכלוסיה שהיו כרוכות בזה וביטול פרוסיה המיזרחית. אם להיות הוגן לאמת ההיסטורית, אז לפחות חלק מהגרמנים שסולקו, הגיעו לשם מאות שנים קודם, כחלק מקולוניזציה בשטחי המיזרח-אבל זהו רק פרט שולי. ההבדל היה שבריה"מ של סטלין לאחר מלחמת העולם השניה , יכלה לבצע תהליכים כאלה בלי להקלע למחזורי רבנש. מאז היו הרבה מילחמות בהן יצאו המוני פליטים ולאחר שוך הקרבות -חזרו לבתיהם. בהודו היו חילופי אוכלוסין. בין יוון לטורקיה-גם היו חילופי אוכלוסין פחות או יותר. מדינת ישראל- בצניעות הידועה שלנו, טוענת שגם אצלנו היו חילופי אוכלוסין; באו יהודים מעיראק ומצריים ויצאו פלסטינאים. ממש אפשר היה לבוא בתרעומת לשלטונות העיראקיים מדוע לא שמרו את הבתים של היהודים בעיראק בשביל הפלסטינאים. אני מקווה שאתה מבחין בחוסר ההיגיון של הטענה הזאת. |
|
||||
|
||||
לא טענתי שהמקרים זהים. טענתי שהמצב בו קיים במדינה חוק שבות לבני הלאום אבל תושבים שאינם בני הלאום ושגורשו לא רשאים להתאזרח הוא לא מיוחד לישראל. ברור שבפרטים הקטנים יש הבדל, רק שבעיני הוא לא מהותי. בסכסוך היהודי-ערבי אכן היו חילופי אוכלוסין. אוכלוסיה יהודית עזבה את מדינות ערב ואוכלוסיה ערבית אכן יצאה מישראל. שתיהן הגיעו למקום החדש במצב לא מדהים, בדומה למצבן של האוכלוסיות שהוחלפו באירופה. בניגוד ליהודים שהגיעו למדינה שאת שפתה אינם דוברים ותרבותה שונה מתרבותם, האוכלוסיה הערבית הגיעה ברובה למדינות שבהן מדוברת שפתה ותרבותן זהה לתרבותה, בדומה למה שקרה לאוכלוסיות שהוחלפו באירופה. אני מצפה ממך להסביר מהו ההבדל העקרוני. |
|
||||
|
||||
זהו שלא היו כאן חילופי אוכלוסין. אם הלבנונים היו מגרשים כמה מאות אלפי יהודים- יכולת לומר זאת. מה הקשר בין עיראק ללבנון? מדוע הם אחראים לפלסטינאים שגירשנו? מה התוכן של המילים "מדינות ערב"? זה כמו שתתייחס לעולם הדובר ספרדית כמדינות ספרד. ארגנטינה פלשה לאיי פוקלנד ובריטניה הפציצה את מדריד. |
|
||||
|
||||
ההחלטה לצאת למלחמה נגד ישראל (כמו גם החלטות אנטי ישראליות נוספות, כמו החרם הערבי, הקמת אש''ף, חסור הכרה בישראל, התנגדות למשא ומתן עימה וכו') התקבלה בועידה של הליגה הערבית, לא על ידי כל מדינה בנפרד, מכאן שכל מדינות ערב אחראיות לגורל הפליטים. בפרט, עיראה השתתפה בפועל במלחמת העצמאות וצבאה פלש לארץ ישראל. יתר על כן, בניגוד למדינות כמו ירדן ומצרים, עיראק לא חתמה על הסכמי הפסקת אש מול ישרלא, ואף סירבה לשאת ולתת עימה. אי לכך, האחריות שלה אף כבדה יותר מאשר מדינות ערב האחרות. |
|
||||
|
||||
זהו דיון שאתה יכול לנהל עם עצמך. לטעון בתוקף: "הוא התחיל" או "הוא אשם". אנחנו הרי עוסקים בפוליטיקה ולא בויכוחים מי התחיל. אמר כבר פעם צ'רצ'יל שאם ההווה יעסיק את עצמו רק עם העבר הוא יפסיד את העתיד. אם אכפת לנו לסדר עתיד טוב יותר לילדינו- לי לנכדי- אז צריך להיות ריאליים, להפרד מכל מיני פחדים לא ראציונלים וענייני כבוד. |
|
||||
|
||||
עם הטענה הזאת אני מסכים במאה אחוזים. ככל שיקדימו הפלסטינאים שחיים מחוץ לארץ ישראל ההיסטורית להשתקם ולהקלט במקומות מגוריהם ולהפסיק לנופף במפתחות בתיהם שאינם קיימים עוד, כן יטב. |
|
||||
|
||||
קודם כל קיבלת כבר תשובה חלקית לגבי שיתוף הפעולה בין מדינות ערב (ובפרט עירק) במלחמה נגד ישראל ובהחלטה העקרונית על אי-הכרה בה והתנגדות אלימה לקיומה. תושביה הערבים של ישראל לקחו חלק פעיל בהתנגדות הזאת. חוץ מזה, אין לי שום כוונה לסטות מהדיון המקורי: האם יש תקדים לכך שמדינת לאום מאפשרת לבני הלאום שלה להתאזרח בה באופן חופשי תוך מניעת התאזרחות מבני לאום אחר שחיו בה ונאלצו לברוח או גורשו ממנה. אני בסך הכל טענתי שיש לכך תקדים ולא שיש זהות בין הפליטים הגרמנים והפלסטינאים. ועוד נקודה, הגרמנים שגורשו מפולין ומצ'כיה לא יכלו לחזור למולדתם גם כאשר הסתיים הסכסוך בין גרמניה ובין שכנותיה. הסכסוך בינינו ובין הפלסטינאים עוד רחוק מסיום. |
|
||||
|
||||
א. אם עוד לא קראת את דיון 1650 , שבו סוקר טל כהן את הספר "ישראל ומשפחת העמים", כדאי לך לעשות כן. ואם יהיה לך זמן לקרוא גם את הספר עצמו, עוד יותר טוב. הספר, הסקירה והדיון מכסים את השאלות שהועלו כאן, והרבה מעבר להן. ב. טענות הפלסטינים לגבי מה שהם מכנים זכות שיבה מתחלקות לשני סוגים עיקריים- טענות חוקיות, וטענות מוסריות. לגבי החוק הבינ"ל, באופן טבעי יש אצל הפלסטינים נטיה לצטט מה שנוח להם ולהתעלם מהשאר. ונטיה לפרשנות-שטובה-להם של חוקים והחלטות או"ם שנוסחו בלשון כללית ולא מחייבת. אך בשורה התחתונה- אין שום חוק בינ"ל ו/או החלטה בינלאומית, ו/או צירוף כלשהו של חוקים/החלטות, שמחייבים את ישראל להניח לפליטים הפלסטינים או צאצאיהם להגר לתחומי ישראל. לגבי השאלה המוסרית- הזכות לחיים היא הזכות המוסרית הבסיסית ביותר, והיא גוברת על כל זכות אחרת. הגירה מסיבית לתחומי ישראל של אנשים אלה, שמזה עשרות שנים מוכיחים בדיבור ובמעשה כוונות רצחניות כלפי בני עמי, מאיימת על זכות בסיסית זו שלי כפרט, וכבת לעם היהודי. לכן, אם הברירה היא שהם יישארו מחוץ לביתם המקורי (שכן זו הדרישה במכתב של אום-חליל שהבאת למעלה: לחזור לבית המקורי ולשדה המקורי!), ואני ויקיריי נישאר בחיים, או להפך- אני בוחרת (הפתעה!) לחיות. וכל דרישה שעומדת בנגוד לזכותי לחיים בטוחים היא בעיניי בלתי מוסרית בעליל. |
|
||||
|
||||
תראה את זה (5000 שנות היסטוריה ב-90 שניות, כדאי!) ואז תסביר לי עוד פעם מה בדיוק יש לך נגד המדינה שלי.. |
|
||||
|
||||
א. אני מתנצל, אתה לא שקרן, רק דיליטנט 1. (הערה זו כוחה יפה גם לגבי אדון איציק ש.). ב. פליטי 48', בדיוק כמו האירידנטיה הנוכחית, הטווענת שהיא סובלת מאפליה, יכולים להתאזרח באחת מ22 מדינות, האחראיות למצבם, לבחירתם. בדיוק כמו שגרמני הסודטים התאזרחו בגרמניה, בדיוק כמו שהיוונים הפונטיים התאזרחו ביוון, ובדיוק כמו שהרוסים של לטביה התאזרחו ברוסיה. יתר על כן, תנאי הכרחי (אך לא מספיק) להסכמתנו להקמת מדינה ערבית נוספת - מס' 23 - על אדמות מחלקה המערבי של מולדתו ההיסטורית של עם ישראל - חייב להיות קבלה של חוק מקביל לחוק השבות הישראלי באותה מדינה - קרי אזרחות אוטומטית בתחומיה לכל "פיליסטיני" כהגדרתו ב"אמנה הפיליסטינית" ג. כדי לסגור לך עוד "חור" בבורות שלך, בגרמניה למשל, גם בנים של מהגרי עבודה תורכים, לא מקבלים אזרחות באופן אוטומטי. בלטביה הגדילו לעשות, והמיעוט הרוסי הגדול (30%), גם אם הם ואבותיהם ואבות אבותיהם נולדו כולם על אדמת לטביה, שנים לפני כינון הרפובליקה, לא קיבלו כלל אזרחות, אלא אם כן הם יכולים להוכיח זיקה לתרבות הלטבית (למשל ע"י שפה או דת - הלטבים פרוטסטנטים והרוסים אורתודוכסים) ההצדקה לכך היא שכמו הערבים אצלנו, גם הרוסים בלטביה הם צאצאים של כובשים ופולשים זרים, ווזה פשוט אינו מקומם הטבעי. זה גם איפשר ללטביה להצטרף לנאט"ו במשאל העם, מכיון שאם היו נותנים זכות הצבעה למיעוט הרוסי, סביר להניח שהוא היה מטה את הכף בעד הישארות תחת השפעה רוסית - כמו שאצלנו הקול הערבי מטה את הכף בבחירות לטובת גוש השמאל. בליטא ואסטוניה המצב דומה. ד. המודל של "אזרחות טריטוריאלית" כלומר כזו שנקנית בזכות לידה בטריטוריה מסויימת, מקובלת בעיקר במדינות מהגרים, או מדינות שנטשו -מדעת או שלא מדעת - את מודל מדינת הלאום (ארה"ב, אוסטרליה וצרפת כדוגמאות). לא מעט מדינות לאום מעדיפות מודל של "אזרחות תרבותית" או "אזרחות אתנית" - כזו שתלויה בזיקה כזו או אחרת ללאום שעבורו הוקמה המדינה (הדוגמאות לעיל). ישראל, כמדינת לאום, אינה יוצאת דופן ואינה צריכה להיות יוצאת דופן מכלל זה. דרך אגב, יש היום לא מעט מדינות שנבהלו מההשלכות של ה"אזרחות הטריטוריאלית", ובעיקר מאובדן הזהות התרבותית שלהן, ומקשיחות את חוקי ההגירה וההתאזרחות שלהן, כולל בין השאר ביטול זכאות ל"איחוד משפחות" אוטומטי, כמו בישראל (דנמרק, הולנד ובריטניה לדוגמה). --- 1 "הגינות אינטלקטואלית" דורשת, בנוסף להגינות "יומיומית", לא רק שלא לטעון דברים שאתה יודע שהם שקר, אלא גם לא לטעון דברים שלא וידאת שהם אמת. |
|
||||
|
||||
המעניין אצלך מר אייל אלמוני, הוא שאתה מאד תקיף בדרישותך מאחרים. תוקף אותם ומאשים אותם בשקרנות-נכון, התעדנת קצת -בדיליטנטיות. אבל דבריך נאמרים בביטחון כה רב שממש מותיר בי רגשי נחיתות. לזמן אצלך אין יותר מדי משמעות. היות שהרוסים היו כובשים בארצות הבלטיות- בניהם של רוסים שהם אזרחי המדינות הללו לא יקבלו אזרחות. משם אתה עובר ישר לערבים הכובשים. בביטחון רב בידיעתך ההיסטורית אתה גוזר גזרה שווה בין תושבי דורה ובין הרוסי שגר בלאטביה. הרוסי באמת הגיע דור או שנים קודם ללאטביה. הפלסטיני בדורה או ענתא היה כנראה יהודי לפני 2000 שנה. צאצאיו אולי התנצרו במאה ה-4 והתאסלמו במאה ה-13 . אבל אתה בעקשנות מוזרה חוזר על טיעוניך כאילו כמה עשרות אלפי נוודים מחצי האי ערב הפכו לעשרות מיליוני תושבי המיזרח התיכון. אני חושב שהדו שיח שלנו הוא דו שיח של חרשים ועדיף שנפסיק אותו. מעבר של תורכים מיוון ויוונים מתורכיה מושווה אצלך לגירוש פלסטינאים מארץ ישראל. בשבילך אין מצרים או עיראקים או סורים. יש ערבים. אתה חושב באותה הדרך כמו אל קעידה; בשבילם יש בעיקר כופרים. |
|
||||
|
||||
א. אפנה אותך לדיון 2553 (שאתה היית פעיל בו לא מעט) שמראה ש40% מהאשכנזים הם צאצאי 4 נשים, ואתה טוען שלא יכול להיות ש"עשרות אלפי נוודים מחצי האי ערב הפכו לעשרות מיליוני תושבי המיזרח התיכון"?, שם גם הסבירו לך (קהלת תגובה 361009 , idan תגובה 361884 ותגובה 361099 והנס שמטרלינג תגובה 363311) שמה שכתבת לגבי "ערביי ישראל כצאצאי היהודים" הוא פשוט אינו נכון (וכאן אתה לא יכול להתחבא מאחורי טענת הבורות, שכן כבר הודית בטעותך בתגובה 361021). אם זה לא מספיק, אפנה אותך לדיון 344 המראה שהתפיסה כאילו ערביי א"י הם צאצאי אוכלוסיה ילידית היא תפיסה חדשה ומלאכותית (ובאופן אירוני, הועלתה לראשונה ע"י יהודים ציוניים בעלי תפיסות רומנטיות), ונובעת ממניעים פוליטיים של התנועה הלאומית הערבית המודרנית. לפני כן הערבים ראו עצמם כצאצאי הכובשים הערבים מהמאה ה7 שפלשו על גלי הג'יהאד (וגם על כך יש ויכוח - היחס המספרי שבין צאצאי הכובשים מהמאה ה7, לצאצאי גלי כיבוש והגירה מאוחרים יותר, ובמיוחד גל הגירת העבודה מ1850 ואילך בעקבות היהודים): "זהו ביתנו. כ-1300 שנים אנו יושבים בו. הוא שלנו אף שהיה שלהם לפני כן." (ג'מיל חוסייני בעדותו בועדת החקירה) ב. אם אחרי הנ"ל אתה חוזר לסורך וחוזר שוב על המיתוס הערבי כאילו היה עובדה, באמת שמדובר בדו שיח של חירשים, ובאמת שאין טעם שאטחן מים בנושא זה. ג. מבחינת זכויות האדם גרידא (בשונה מאשר זכויות לאומיות), אם הרוסי נולד בעצמו בלטביה, לא משנה אם היה זה הסבא שלו, או סב-סבי-סבו מדור עשירי שהתיישב שם בראשונה - הוא עצמו נולד וגדל כל חייו בלטביה והיא מולדתו. שנית, בלטביה חיו גם מיעוטים גרמניים מאות שנים (מאותה תקופה כמו כיבוש א"י ע"י צלאח א-דין - המאה ה12 - למעשה ריגה נוסדה ע"י גרמנים), וגם הם (אלו שלא גורשו בעקבות מלה"ע הII) לא קיבלו אזרחות. ד. בשבילי אין מצרים או סורים או עיראקים, בעיקר מכיוון שמבחינתם אין כזה דבר - יש ערבים פולשים - סונים, שיעים, עלאווים, וכו', ויש מיעוטים ילידים - קופטים, ברברים, עשורים, כורדים וכו'. מבחינת האוייבים שלי, החלוקה למדינות היא מלאכותית ונעשתה ע"י מעצמות זרות (אנגליה וצרפת) - לצרכיהן. ע"ע פאן-ערביות, קע"מ ובעת'. מי שרואה עצמו (למשל) יותר ירדני מאשר ערבי, הוא ממילא הרבה פחות אוייב שלי. ה. רק דרך אגב, האוייב מבחינתי הוא פחות הפאן-ערביות ויותר הפאן-איסלאם, מכיוון שהפאן-ערביות מאיימת רק על האזור, ואילו הפאן-איסלאם על כל הציביליזציה האנושית. |
|
||||
|
||||
כשאני קוראת אותך אני משתכנעת שהיהודים מסכנים את לום העולם. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |