|
||||
|
||||
נדמה לי שבין שתי האפשרויות שעליהן אתה מתחקר את כליל, אתה מתעלם מהאפשרות שהמנהיגים דאגו לאינטרסים של עצמם, אבל לא לאלו של ההמונים. |
|
||||
|
||||
מתחקר? אני בסה"כ מנסה להבין. סוכן השב"כ הסמוי כאן זה שכ"ג. הוא הבריז מקורס ההצפנה, אז הוא שינה אות אחת והפך את סדר האותיות. שקוף. אני לא בטוח אם אנחנו מרוויחים מהתזה של פיצול מנהיגים-המונים. בוא נניח לרגע ששכבת המנהיגים מסולקת. נדמה לי שעכשיו אפשר להעלות שוב את אותן שאלות. למשל: האם, בהעדר שכבת המנהיגים, כל האינטרסים של ההמונים הם הרמוניים ועולים בקנה אחד זה עם זה? |
|
||||
|
||||
זו כבר שאלה הרבה יותר תאורטית. ההמונים (לו היו תבוניים ונאמנים לעצמם) היו נמנעים כמעט מכל המלחמות שהתרחשו בפועל. אולי, יכול להיות, שהם היו נלחמים מלחמות אחרות במקום זה (מלחמת מעמדות, אמרת?), אבל אלו היו מלחמות שונות מאוד מהמלחמות שהתרחשו בפועל, וקשה לנו לדמיין איך מלחמות כאלה היו נראות. |
|
||||
|
||||
נראה לי מובן מאליו שההיסטוריה הייתה נראית אחרת אם כל מיני אירועים - כולל אירועים שוליים כשלעצמם - לא היו מתרחשים. אבל השאלה היא: מה אז? ז"א, האם אנחנו יכולים לקוות לשלום עולמי אם נפעל בדרך הנכונה או שזאת תקוות שווא שרק תזיק לנו. האם אתה רואה סיבה להניח שבהעדר מסגרות ומנהיגים זה לא יהיה מצב של "איש את אחיו חיים בלעהו"? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |