|
||||
|
||||
זו בכלל לא סדרת אבחונים סופיים. זו הצעה להסתכל על הדברים אחרת, ולא רק דרך משקפי ה"געוואלד!" שהביאה טלי. באותה מידה הייתי יכולה גם לחשוב על הסבר שונה לגמרי למצב שתואר - למשל, שאותו ילד יודע לקרוא נהדר (לימד את עצמו) אבל מסתיר את העובדה הזו מן המבוגרים בגלל בעיה רגשית כלשהי. |
|
||||
|
||||
אבל כן, בקריאה שנייה של התגובה - אפשר בהחלט לפזר שם עוד כמה ''יכול להיות ש...'' ו''ייתכן ש...'' בכל מיני מקומות. |
|
||||
|
||||
ובמקום לראות שם כזה "געוואלד", אפשר לראות הגדרה פשוטה של טלי, שמהיכרותי עם כמה ילדים בני שמונה לא קשה לי להאמין בה: "*בחר* לא להיכנס לשיעורי לימוד קריאה". וזה לא חייב להיות ילד עם כל כך הרבה בעיות וקשיים, זה יכול להיות ילד שנקלע לבי"ס שמתאים רק לחלק מן הילדים ולא לכל הילדים ובעיקר לילדים אחרים, אך לא לו. |
|
||||
|
||||
עם התיאור לא התווכחתי. צורמת לי הפרשנות כאילו הוא בחר מה שבחר בגלל ''אי הבנה של נחיצות הקריאה''. שוב - בעיני לא הגיוני שילד בן שמונה לא יבין את נחיצות הקריאה. בי''ס דמוקרטי מן הסתם לא מתאים לכל הילדים. אין לזה קשר לענייננו. |
|
||||
|
||||
יש גם אנשים מבוגרים שאינם חושבים שרכישת הקריאה היא הכרחית. לגבי ילד בן שמונה זה לא מפליא כלל ואין הרבה טעם לקבוע קביעה כלשהי בנושא כזה דרך הפריזמה האישית שלך, או של מישהו אחר, של מה ''הגיוני'', או מה ''לא הגיוני''. |
|
||||
|
||||
הלו? אין טעם לקבוע קביעות דרך הפריזמה האישית? (אז דרך איזו פריזמה אקבע - של רובי ריבלין?) והקביעה שלך (ושל טלי), עליה הכלל הזה לא חל? |
|
||||
|
||||
זו התנהגות מאד אוניברסלית אצל אנשים- מכל הגילים- לתת רציונליזציה לאי עשיית דברים שקשים להם -''זה לא חשוב'' וכד'. |
|
||||
|
||||
. מניין את מסיקה שבית ספר דמוקרטי לא מתאים לכל הילדים ? |
|
||||
|
||||
מכך שאין תבנית אחת ויחידה שמתאימה לכל הילדים כולם. אומנם בי''ס דמוקרטי הוא ''תבנית'' חופשית למדי, ובכל זאת - תמיד יש שולי בצק שלא נכנסים לשם. |
|
||||
|
||||
. אם אין תבנית אחת ויחידה שמתאימה לכל הילדים כולם, אז מה את מציעה ? |
|
||||
|
||||
אני מציעה שני דברים: להגמיש את התבניות הקיימות, וכן שכל הורה יסתכל על הילד שלו ויחשוב מה הכי מתאים לו. לרוע המזל, אין הרבה קופצים על ההצעות שלי. |
|
||||
|
||||
אבל זו אינה השאלה הנכונה. פחות מעניין אותנו איזה חלק מאוכלוסיית הילדים יצליחו להסתדר בבי''ס דמוקרטי. מה שיותר מעניין הוא עבור איזה חלק מאוכלוסיית הילדים בי''ס דמוקרטי עדיף, ולהיפך. בהינתן, כמובן, אוכלוסיה דומה (השקעה דומה מצד ההורים והתלמידים, מימון דומה) |
|
||||
|
||||
. "עבור איזה חלק מאוכלוסיית הילדים בי"ס דמוקרטי עדיף ?" לדעתי, עבור כולם ! |
|
||||
|
||||
. לא מספיק המאפיינים שמניתי בתגובה 366187 ? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |