|
||||
|
||||
א. אינני מסתמכת על שום ספין מהשנים האחרונות. עניין חוסר הניסיון ניכר לעין הישר מתחילת כהונתו של נתניהו, ראה פתיחת מנהרת הכותל. ב. נתניהו מוסס את הסכם אוסלו, אבל ברק הוא זה שביטל אותו. נתניהו הרחיב את ההתנחלויות אבל בימי ברק הן גדלו עוד יותר. ברק יצא מלבנון ותרם רבות לפריצת האינתיפאדה השנייה. הוא לא קיים מאום מן ההבטחות שהבטיח לערבים (וגם הרג בהם 13 איש ליתר בטחון) וגם לא ממה שהבטיח לנשים. יותר ממחצית בוחריו הגיעו ממגזרים אלה. ג. בתקופת בן גוריון לא היה ניסיון לאיש, ודאי לא יותר משלו. גולדה הייתה נוראה כראש ממשלה: מראש לא אמרתי שניסיון פותר את כל הבעיות. ניסיון הוא תנאי רצוי מאוד, אך לא מספיק. רבין היה שגריר לפני כהונתו הראשונה: בכהונה ההיא הוא אכן לא היה מוצלח כלל ועיקר. ד. קלינטון היה מושל ארקנסו לפני שהפך לנשיא ארה"ב. אינני יודעת מספיק על האחרים - לא מבחינת ניסיונם ולא מבחינת הצלחתם. ה. כפי שכבר אמרו לך - הדרישה לניסיון איננה מבטלת את האופוזיציה כשלטון חלופי. וודאי לא במדינה שבה השלטון עבר עד עתה תמיד בין אותן שתי מפלגות. ו. לשרון היו הרבה מאוד כשלונות. אני חוזרת, הניסיון איננו תנאי מספיק לשום דבר. |
|
||||
|
||||
א. את (?) באמת חושבת שפתיחת מנהרת הכותל נבעה מ"חוסר נסיון"? ב. נכון, נתניהו התחייב לבוחריו למוסס את ההסכם ולא לבטל אותו, וזה מה שהוא עשה. מה ברק הבטיח לנשים ולערבים ולא קיים? ברק יצא מלבנון, כמו שהבטיח לבוחריו. אם זה תרם או לא תרם לפריצת האינתיפאדה השנייה, בכל מקרה, אין מה להאשים את ברק, אלא את בוחריו. הגיע הזמן שניקח אחריות על ההחלטות שלנו, ונפסיק להפיל אותם על ה"מנהיגים". ג. זה לא שניסיון פותר את כל הבעיות, אלא שנסיון אל פותר שום בעיה. ד. ארקנסו. מדינה בארה"ב עם 2.5 מליון תושבים. את באמת חושבת שמושל ארקנסו צובר נסיון במשהו שרלוונטי להיות נשיא של המדינה הגדולה בעולם (להבדיל ממוכר רהיטים או יו"ר הסתדרות עבור תפקיד ראש ממשלה)? עם איזה דילמות מתמודד מושל ארקנסו? בטח לא עם דילמות בטחוניות ו/או מדיניות (שמנוהלות על ידי הממשל הפדרלי). ה. איך זה לא פוסל? כרגע אין בעבודה או בליכוד אף אחד עם מספיק נסיון בשביל להיות ראש ממשלה (אחרי שביטלת את נתניהו וברק), אז מה, ניתן לפרס להיות ראש ממשלה? אמאלה. ו. לא מספיק, ולא הכרחי. פשוט לא תנאי. |
|
||||
|
||||
א. אכן. ב. ברק הבטיח לנשים יותר שרות מאשר בכל ממשלה אחרת לפניו. בסופו של דבר מינה שרה אחת, ורק לאחר לחץ מסיבי הביא גם את תמיר לממשלה - מה שודאי לא העלה את מספר השרות ליותר ממה שהיה בממשלה לפניו. לערבים הוא הבטיח שיפור במעמדם ובמצבם הכלכלי, שיפור התשתיות הרלוונטיות וכו'. הוא לא קיים אף אחת מהבטחותיו אלה. אגב, זכור לך אולי שהוא גם דיבר על הזקנה ממסדרון בית החולים? סביר להניח שהיא כבר הלכה לעולמה... והאינתיפאדה השניה לא נבעה מעצם היציאה מלבנון אלא מאופן ביצועה וכן (ובעיקר) מכך שלאחר קמפ דייויד החליט ברק להתעלם במופגן מהפלסטינים "ולהתרכז בעניינים חברתיים כלכליים...". ג. בעניין זה נישאר חלוקים, כנראה. ד. למושל ארקנסו ודאי יש ניסיון רב בהרבה מזה של מוכר רהיטים. ה. ניסיון איננו דווקא בכהונת ראש ממשלה, כמובן. הכוונה היא לניסיון בעבודת הממשלה ובטיפול גם בעניינים שנוגעים למכלול החיים בארץ, לא רק לצד אחד שלהם (במקרה זה - הכלכלי-חברתי). 1. כפי שאמרתי, נישאר חלוקים. |
|
||||
|
||||
א. גם בזה נשאר חלוקים. ב. מספר הנשים שיושפעו לטובה ממינוי יותר נשים בממשלה הוא כמספר הנשים שימונו לממשלה מינוס מספר הגברים הנשואים שלא ימונו לממשלה. שיפור תשתיות זה דבר שקשה למדוד, שיפור במעמד כלכלי הוא לא דבר שניתן לממש בשלוש שנים. אני לא חושב שזאת הסיבה לפריצת האינתיפאדה, אבל כנראה שגם על זה נשאר חלוקים. ד. במה? ה. בקיצור, רק פרס יכול? |
|
||||
|
||||
ד. בתור התחלה, בתקופתו של קלינטון כמושל ארקנסו הוא ערך רויזיה של מערכת החינוך, שהביאה את ארקנסו מהמקום האחרון בדרוג המבחנים המשוים אל מקום סביר איפשהו ב-20 הראשונים. |
|
||||
|
||||
ד. הוא שינה את כל הכלכלה של ארקנסו, ובכל זאת, אם טיפול מוצלח במשק של 2 מליון בני אדם מכשיר אדם להנהיג את כל העולם המערבי, אז למה ניהול משא ומתן מול מדינות ערב (נתניהו), ניהול הצבא (ברק) או ניהול ועד העובדים הגדול במדינה (פרץ) לא מכשיר אדם להנהיג מדינה קטנה במזרח התיכון? מה היחס בין התקציב של ארקנסו, לתקציב של ארה"ב? מה היחס בין התקציב של צה"ל, לתקציב של מדינת ישראל? |
|
||||
|
||||
לא אמרתי שאתה לא צודק, אני רק לא אוהבת שמזלזלים בבאבה. וברצינות - אם אדם הוא נבון ומוכשר להפליא, הניסיון ''בקטן'' יכול להכשיר אותו לעבוד ''בגדול''. ודיה לחכמא ברמיזא. |
|
||||
|
||||
את רומזת שאת צריכה לקבל קידום? |
|
||||
|
||||
יש לאן להתקדם מלהיות שליטת היקום? כי כרגע השעות נוחות לי.. |
|
||||
|
||||
א. אכן. ב. הטענה לגבי הנשים אינה ראויה לתגובה. שיפור תשתיות הוא בהחלט עניין מדיד. בתקופת רבין, למשל, מצב הערבים השתפר במידה ניכרת, תשתיות וכלכלה גם יחד, החל משנתו הראשונה. זה המקום להזכיר שלברק לא היו שלוש שנים, תודה לאל, אלא שנה וחצי. לו היו לו שלוש שנים, לא בטוח שהיינו כאן עדיין. אכן. ד. לא הבנתי. ה. לא תודה. |
|
||||
|
||||
ד. במה למושל ארקנסו יש ניסיון רב מזה של מוכר רהיטים? בניהול מלחמות? בקיום משאים ומתנים? בקבלת החלטות? בניהול יחסים דיפלומטים? בהטווית מדיניות? ביחסים פוליטיים? ביחסים עם התקשורת? |
|
||||
|
||||
ודאי בקיוןם משא ומתן עם גורמים פוליטיים. בקבלת החלטות לגבי ציבור גדול. בניהול יחסים דיפלומטיים, גם אם מוגבלים יחסית. ביחסים פוליטיים? ודאי וודאי. בהטווית מדיניות פנים. ביחסים עם התקשורת? אין ספק. |
|
||||
|
||||
משא ומתן עם גורמים פוליטיים: משא ומתן הוא משא ומתן, ומנהל חנות רהיטים שלא יודע לנהל משא ומתן לא יצליח לנהל את החנות שלו. (מה גם שגם לברק וגם לנתניהו היה נסיון במשא ומתן מתפקידיהם הקודמים כרמטכ"ל/ סגן שר חוץ). קבלת החלטות לגבי ציבור גדול: קבלת החלטות היא קבלת החלטות. (מה גם היחס בין גודלה של אוכלוסיית ארקנסו לבין גודלה של ארה"ב (והעולם המערבי כולו) לא דומה כלל ליחס בין גודלה של האוכלוסיה ששירתה תחת פיקודו של ברק לגודלה של אוכלוסיית מדנת ישראל). ניהול יחסים דיפלומטיים: את צוחקת? לארקנסו יש יחסים דיפלומטיים עם אוקלהומה? טנסי? מיזורי? לואיזינה? מיסיסיפי? טקסס? (מה גם שנתניהו היה חבר בכיר במשלחת ישראל לשיחות מדריד). יחסים פוליטיים: בכל משרד יש יחסים פוליטיים, אפשר להעמיד פנים שזה לא קיים, אבל זה לא יותר מהעמדת פנים. כל מי שרכש נסיון בעבודה במשרד רכש נסיון ביחסים פוליטיים. בהטווית מדיניות פנים: ומה עושה, לדעתך, מנהל חנות רהיטים גדולה? מוביל את הרהיטים? ביחסים עם התקשורת: גם מנהל חנות רהיטים צריך לדעת לנהל את היחסים של החנות שלו עם התקשורת. |
|
||||
|
||||
די מיותר לשאול לגבי פוליטיקאי שמגיע לראש הפורמידה דרישות כמו שמפרסמים למישרה מסויימת; כישורים: ידע בניהול מו"מ.. פוליטיקאי שמגיע לראש הפירמידה בישראל אמורים להיות לו הכישורים הללו.ללא הכישורים הללו הוא לא היה מגיע לראש הפירמידה. לגבי ניהול מלחמה, עדיף שהכישור והניסיון העיקריים שלו לא יהיו ניהול מלחמה. פוליטיקאי מוכשר יודע לבחור לו יועצים מתאימים וגם לקבל את ההחלטות הטובות. העיסוק הפוליטי הוא העיסוק המורכב ביותר שיש- במיוחד זה שנמצא בראש הפירמידה. |
|
||||
|
||||
אתה מוכן, בבקשה, להסביר לי מה אתה רוצה להגיד, ואיך זה קשור למה שאני כתבתי? |
|
||||
|
||||
לאחר שקראתי שנית את מה שכתבת זה באמת לא קשור. |
|
||||
|
||||
"עמיר פרץ הוא בעל ניסיון מאין כמוהו בניהול מו"מ. אהוד ברק, לעומתו, בעל כשרונות מופלגים בתחומים רבים, הגיע לראשות הממשלה כשהוא נעדר כל ניסיון בניהול מו"מ וביצירת הסכמות, לא במסגרת הקואליציה שבראשה עמד ולא מול היריב. הרבה סיבות היו לכישלון בקמפ-דייוויד, ויהיה מגוחך ומרושע לתלות את האשמה רק, או בעיקר, בברק - אך העדר ניסיון בניהול מו"מ מצדו תרם לכישלון. גם בנימין נתניהו אינו טוב למו"מ; הוא מזיע ונלחץ". |
|
||||
|
||||
אצל נתניהו זה איננו חוסר ניסיון. האם נתניהו נלחץ כשהוא מנהל מו"מ או כשמביכים אותו בטלויזיה? הבעיה אצל ברק לא היתה חוסר נסיון בניהול מו"מ. יש לו בעיה של יהירות-היבריס. הוא ניסה ללמד את כולם ולא הבין איך הם אינם רואים את האמת. |
|
||||
|
||||
אני ממש אוהב את הארגומנטציה הזאת. הייתי רק רוצה להמשיך אותה ולהציע מועמד טוב יותר לראשות הממשלה: מוכר הדגים בשוק. __________________ בעולם אידיאלי הייתי מסיים את התגובה הזאת מעל הקו, אבל בעולם שלנו הולכים לצעוק לי "גזען" ולזרוק עלי דגים רקובים, ולכן אציין את הברור מאליו: מוכר הדגים עולה על עמיר פרץ ביכולת ניהול מו"מ שכן הוא עוסק בזה מדי יום ביומו, תחת לחץ רב (דגים מסריחים הם לא רק אבדן הכנסה אלא גם מכת ריח), בשעות בלתי אפשריות של לפני-הנץ-החמה, ופרנסתו, כמו גם פרנסת בני ביתו, תלויה בהצלחתו בתחום זה. עליו לגלות קשיחות של יהלום לצד גמישות של נערת גומי, פנים של שחקן פוקר בד בבד עם חיוכים של פוליטיקאי במסע בחירות, התחשבנות קטנונית על כל פרוטה יחד עם רוחב לב של הנה-אני-זורק-לך-גם-שני-סרדינים-על-חשבון-הבית, הגיון כלכלי קר ועימו אינטואיציה מופלאה בקריאת קוי האופי המוסתרים של הקונה הפוטנציאלי, חישובים של שמירת הקליינטורה לטווח ארוך וויתורים קטנים אבל שמירה על שולי רווח שמאפשרים לו לגמור את החודש. האדון פרץ נראה כמו חובבן אמיתי לידו. |
|
||||
|
||||
כשאני בוחן את זה מול האלטרנטיבות, ההצעה נראית בכלל לא רעה. מתי אתה מתחיל להריץ אותו? |
|
||||
|
||||
ובמלים פשוטות, מהן השגותיך על טענות המאמר? |
|
||||
|
||||
אם תסמן עבורי את המלים הלא פשוטות בהודעה הקודמת, אשתדל לפשט אותן. |
|
||||
|
||||
כיוון שאתה ודאי יודע שיש הבדל מסוים בין סוגי המשא ומתן שמנהל מזכיר הסתדרות לבין אלה שמנהל מוכר דגים(1), אני נוטה להניח שרצית לומר משהו המתייחס לפרץ ספציפית. וכיוון שאפשר לבקר אותו בעניינים שונים ומשונים, לא הצלחתי להבין לאיזה כיוון אתה הולך. 1. אם לא, אני נסוגה משאלתי. |
|
||||
|
||||
אני לא התכוונתי לבקר כאן את פרץ, אלא את הרעיון של אותו עיתונאי. "נסיון בניהול מו"מ"1 לא נראה לי כמשהו שהייתי מונה בין עשרת הדברים החשובים שרוה"מ צריך להצטיין בהם. למען האמת, לא הייתי בכלל מנסה לעשות רשימה כזאת, שכן למה שנדרש מראש ממשלה קשה מאד לעשות רדוקציה. גם אם נניח שיש מאפיינים משותפים ל"אישיות של מדינאי", העיקר שם הוא השילוב הנכון בין כולם, איזונים עדינים ויכולת להפעיל את היכולות הספציפיות הנדרשות בהתאם לאופי המשימה. אלמלא תיעבתי את המילה "סינרגיה" הייתי אולי משתמש בה כאן. ______________ 1- לדעתי, אגב, מו"מ מהסוג שפרץ התמחה בהם קרובים יותר לאלה של מוכרי דגים מאשר של ראשי ממשלה. |
|
||||
|
||||
א. רק למען הסדר הטוב - "אותו עיתונאי" איננו עיתונאי כלל ועיקר, אלא פרופ' לפילוסופיה באוני' העברית. ב. "ניסיון בניהול מו"מ", בעיניי, הוא אחד הדברים הראשונים במעלה הנדרשים מראש ממשלה. אני לא יכולה לדמיין משהו חשוב יותר, בעצם, חוץ מהתמצאות מעמיקה בסוגיות השונות החיוניות למדינה שבראשותו. בסופו של דבר, *כל* עבודתו של ראש ממשלה היא עם אנשים: עם יועצים, חבריו לממשלה, חברי הכנסת, מנהיגים מבחוץ וכיו"ב. למעט הראשונים, הוא מנהל משאים ומתנים שונים עם כולם כל הזמן. ג. הנסיון במו"מ שיש לפרץ הוא מטעם גוף גדול ומול גופים גדולים אחרים. מדוע איננו דומה לזה שמנהל ראש ממשלה? |
|
||||
|
||||
א. טוב, סליחה. לא התכוונתי להעליב את העיתונאים. ב. ראש ממשלה צריך בעיקר להיות יצירתי, חשוב שיידע לבחור יועצים טובים, הכרחית יכולת לימוד מהיר שמתבטאת גם בכשרון להקדיש את תשומת הלב לעיקר ולא לטפל, הוא חייב לדעת לקבל החלטות וחיוני שיהיה מסוגל להניע אחרים לפעול בהתאם להחלטות שלו. אבל כמו שאמרתי בהודעה קודמת הכי חשוב הוא התמהיל של כל אלה ותכונות רבות אחרות שיוצר את מה שאנחנו מכנים מנהיג, או מדינאי, ולא מומחה במו''מ (או במכירת רהיטים או בקבלת הלוואות בלי ריבית). ג. יש מו''מ ויש מו''מ. מנהיג אירגון פועלים מנהל מו''מ מהסוג ה''צר'', ומהבחינה הזאת הוא דומה יותר למוכר הדגים בשוק (מו''מ ''צר'' הוא כזה שמתמקד בבעיה אחת, וגם שאותה נקודה היא פחות-או-יותר משחק סכום אפס). |
|
||||
|
||||
א. מה שהנחת היה מחמאה ניכרת לעיתונאים. פרופ' מרגלית הוא איש מבריק מאוד. לדעתי אתה טועה בגדול ביחסך לארגומנטציה שלו. ב. "ראש ממשלה צריך בעיקר להיות יצירתי, חשוב שיידע לבחור יועצים טובים, הכרחית יכולת לימוד מהיר שמתבטאת גם בכשרון להקדיש את תשומת הלב לעיקר ולא לטפל". נכון מאוד. כל אלה חיוניים גם למזכ"ל הסתדרות, אם כי בקנה מידה קטן יותר. "הוא חייב לדעת לקבל החלטות וחיוני *שיהיה מסוגל להניע אחרים* לפעול בהתאם להחלטות שלו". כאן מתחילה הבעיה. אם הוא לא רודן - ורצוי שלא יהיה כזה - עליו לדעת לקבל החלטות *ביחד* עם אחרים: עם חברי ממשלתו. יותר מזה: אם הוא במו"מ עם מנהיגים אחרים, עליו לדעת לשאת ולתת אתם, לא מתוך עמדה של מי שמחליט בשבילם מראש ומנסה לכפות אותם לתנאיו. התיאור שלך לאישיות הרצויה לראש ממשלה בנוי כולו על ההנחה שהוא שליט יחיד, לא רק במדינתו אלא אף ביחס לכל המדינות שיחסיה אתן דורשים טיפול שוטף. זה מסביר, כמובן, את חיבתך היתרה לברק; והעובדה שברק מתאים לתיאור זה (לטעמם של חסידיו: לטעמי, יכולת האבחנה שלו בין עיקר לטפל היא אפסית למדי), מסבירה מדוע הוא היה ראש הממשלה האסוני ביותר במדינה הזאת. ג. סוגי המשא ומתן שמנהל מזכ"ל הסתדרות אינם כה צרים, וטאינם מתמקדים בנקודה אחת. והמשחק שהוא משחק - בדיוק כמו המשחקים שמשחק ראש ממשלה - הוא משחק שתלוי בשחקנים. הוא יכול להיות משחק סכום אפס. הוא יכול גם להסתיים אחרת. |
|
||||
|
||||
א. כן, התלוצצתי. ב. בפתיל הזה אינני מנסה להעריך את פרץ אלא להתייחס רק ל"נסיון בניהול מו"מ" - אותו תחום שפרופ' מרגלית מצא לנכון להתייחס אליו כאילו הוא קריטריון חשוב. ג. ממה שקראתי על פרץ באמצעי התקשורת לא התרשמתי שהוא גילה יצירתיות מבורכת במו"מים שהוא ניהל עם ביבי, אלא אם כן השבתת המשק היא רעיון מקורי שאף אחד לא חשב עליו קודם. לא התרשמתי גם שהוא השיג הישגים יוצאי דופן באותם מו"מים, אבל אולי אותן שביתות הן הישג לכשלעצמן. ד. "מנהיג" ו"רודן" אינן מלים נרדפות. הטענה "עליו לדעת לקבל החלטות *ביחד* עם אחרים" שגויה מאד בעיני, ומובילה לבינוניות ובריחה מאחריות. "The buck stops here" היה רשום על שלט קטן במשרדו של טרומן, ולזה יש השלכות גם על השאלה מי מקבל את ההחלטות (כמעט הוספתי "בסופו של יום" אבל פחדתי שזה יסגיר את העובדה שאני ציפי לבני). דעתי על ברק אינה משנה לעניין זה, אבל ברור שהוא נכשל כשלון חרוץ בהנעת אחרים לפעול על-פי החלטותיו. אולי זאת השלכה של ההיסטוריה שלו כאיש צבא, מקצוע שבו היכולת הזאת פחות חשובה. אם הדבר אינו אש בוערת בעצמותייך אניח לנושא הזה (את מוזמנת, כמובן, לשלוח את ההודעה האחרונה). בואי נקוה שפרץ יוכיח את טעותי בהמשך דרכו הפוליטית. |
|
||||
|
||||
חבל, ציפי, עד לגילוי הזה חשבתי שאת מתאימה להיות ראש ממשלה... |
|
||||
|
||||
אם כן, אני חושב שהשוטה האמיתי הוא את/ה. |
|
||||
|
||||
המשאים ומתנים שהיו לפרץ עם נתניהו היו מאד בעייתיים מבחינתו של פרץ; היות שביבי רצה לפוצץ כל מו"מ ושאף לגרור את פרץ להשבתות -היה פרץ במצב של להפסיד או להכשל. אבל לדעתי היתה לו עוד דרך. מעטים המנהיגים שהיו יכולים לנצח כששר האוצר דוגל במדיניות ש"כמה שיהיה יותר רע (בתחום יחסי העבודה) כך יהיה יותר טוב. היום אפשר לראות את הדברים טוב יותר לאחר שאחד מבכירי האוצר סיפר שהמטרה היתה לרסק את האיגודים המקצועיים. |
|
||||
|
||||
אני מבין שמשאים ומתנים עם הפלשתינאים לא יהיו בעייתיים. אבל שוב: אין בכוונתי להכנס לניתוח מעלותיו התרומיות של מר פרץ, מאחר ובכל עיתון תוכל למצוא אנשים שעושים את זה טוב ממני. כל הפתיל הזה עוסק רק בעניין אחד, די שולי, והוא אותו יתרון שכביכול יש לו בניהול מו"מ. גם אם היו קשיים שמנעו ממנו להצליח, ודאי שאי אפשר להסיק מהעבר שום דבר חיובי לגבי הכישורים שלו בתחום, אלא אם כן תראה לי איך, במסגרת האילוצים שהיו, הוא השיג את המקסימום האפשרי (זאת בנוסף לטענה העיקרית שלי שאין טעם להצביע על כישור זה או אחר אלא צריך להסתכל על המכלול ולטענה המשנית שלי שכשרון בניהול מו"מ הוא לא ממש בראש הכשרונות הנדרשים מראש ממשלה, לפחות אחרי שגמר להרכיב את הקואליציה). נדמה לי שלא חידשתי כלום בהודעה הזאת, וזה סימן בדוק שכדאי לעבור לנושאים אחרים. למשל: האם, לדעתך, צריך לחלק את ירושליים בין טפירו לג'נקינס? |
|
||||
|
||||
שאלה טובה שאלת. |
|
||||
|
||||
ב. וואו! לפי הרשימה והלהט הרטורי אתה נשמע כאילו כבר היית פעם ראש ממשלה. |
|
||||
|
||||
על פי הקריטריונים אותם אתה מונה בסעיף ב' ניתן היה לחשוב שאחד, אהוד ברק, יכול היה להיות ראש ממשלה מצויין. |
|
||||
|
||||
א. הוא תפר אותם לפי הדימוי של ברק, למעט - כפי שציין - היכולת לכפוף אנשים לרצונו. ב. הדימוי הזה, לדעתי, שגוי ביותר. לא הצלחתי לראות אצל ברק כושר רב ללמוד (לפחות, לא דברים רלוונטיים) וודאי לא להבחין בין עיקר לטפל (שוב, באופן רלוונטי). |
|
||||
|
||||
א. מעניין. אני כותב "מסוגל *להניע* אחרים לפעול בהתאם להחלטות שלו" ואת מתרגמת "היכולת *לכפוף* אנשים לרצונו" (ההדגשה לא במקור). אני ממתין בקוצר רוח להמשך, בו ודאי יוחלט שאני פשוט מעריץ את מאו. |
|
||||
|
||||
קבל את התנצלותי. הרגשתי שאני עושה בך שמות, אבל לא עמד בי הכוח לבדוק. חוצמזה, כפי שוודאי הבחנת, יש לי בעיה עם ברקיסטים...:) |
|
||||
|
||||
מי הכניס בכלל את ברק לתמונה? |
|
||||
|
||||
תגובה 366110 (ואני המשכתי כפי שהמשכתי משום שכבר מזמן אני חושדת בך בברקיזם...) |
|
||||
|
||||
אופס. פספסתי את החלק הזה בהמשך הפתיל. אבקש רק לציין שבויכוח הזה אני תומך לחלוטין בדעתך (בהנחה שאכן את האלמונית אשר התנצחה עם שכ''ג) - יכולתו של פרץ בניהול אנשים (ולא בפיקוד עליהם בצבא, לדוגמה) היא אלמנט חשוב מאין כמוהו שיש לזקוף לזכותו. אלמנט שהיה חסר עד מאוד לאהוד ברק, לדוגמה. |
|
||||
|
||||
אני רוצה להזכיר שהפתיל הזה לא עסק בשאלת תכונותיו של פרץ אלא בשאלה עד כמה נסיונו בניהול מו"מ הוא תכונה שיש טעם להזכיר אותה בכלל. מצד שני, מי אני ומה אני שאפריע לכם לשוחח בנעימים על דמותו של הקומיסר? תיהנו. |
|
||||
|
||||
מי אתה ומה אתה?! אתה שכ"ג! בכבודו ובעצמו! לעולם אל תפקפק בעצמך. לפתילים יש תכונה משעשעת להתחיל בנושא אחד ולעבור לאחרים. לדוגמה - אנחנו יכולים עכשיו להמשיך ולדבר על הסיבות לכך שכינוי הזלזול "הקומיסר" מודבק לפרץ. חוץ מזה (1), בסך הכל הערתי הערה (שעסקה, למרבה הפלא, ממש בנושא אשר פתח את הפתיל - נסיונו בניהול מו"מ הוא חלק מהנסיון שיש לו בניהול אנשים). המרחק מכאן לשיחה בנעימים הוא לכל הפחות ארבע הודעות ורבע. חוץ מזה (2) - כמעט הלך לי איתה, מה אתה מפריע? |
|
||||
|
||||
אני אומר "תיהנו" וזז בנימוס הצידה, ומה אני מקבל בתמורה? "מה אתה מפריע"! ____________ כאן המקום לפתוח בפתיל קטן עם הכותרת שהצעתי, אבל אנא השתמש בו רק אם אתה מעוניין בקשר רציני עם הגברת. יש לי תחושה חזקה שהיא לא בקטע של סטוצים. |
|
||||
|
||||
כן, תודה, הייתה לי הרגשה כזאת.:) |
|
||||
|
||||
באותה מידה אתה יכול לומר את זה על כל פוליטיקאי. במה אולמרט וביבי יותר מנוסים מפרץ בניהול מו"מ? |
|
||||
|
||||
מי טען שאולמרט וביבי יותר מנוסים מפרץ בניהול מו"מ? בטח לא אני. |
|
||||
|
||||
לגבי ברק, יש מישהי מנהריה שעדיין מחכה לו. הזקנה מהמסדרון. |
|
||||
|
||||
קשה לי להאמין שהיא עדיין בחיים, אבל סביר שיש כמה פרחי-מסדרונות חדשים בתור בעניין הזה. מזלו שהם רובם ודאי כבר סניליים מדי מכדי לזכור הבטחות. |
|
||||
|
||||
ברק תמיד יכול לתרץ בתשובה האלמותית של לוי אשכול: הבטחתי אבל לא הבטחתי לקיים. |
|
||||
|
||||
לברק הייתה תשובה אלמותית לא פחות (אם כי נדמה לי שהוא חלק אותה עם נתניהו): "אני לוקח אחריות". |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |