|
||||
|
||||
אם היא היתה לסבית, סביר להניח שהיתה מוצאת איזו פרטנרית בעלת זהות מינית כמו שלה. בדיוק כמו שאלה שיצאו מן הארון בימינו הקימו להם מועדוני זימה ופריצות לסיפוק תאוות ושרירות ליבם. מצא וימצא מן את מינו. מה ידוע לך בפשוטו של מקרא על רשעותו של לבן הארמי, אחיה של רבקה? כלום. הוא ניגש אל אליעזר וחיבק אותו ונישק אותו כמו מארח טוב כלפי אורח מכובד. |
|
||||
|
||||
האמנם? ידוע לנו איך הוא התנהג עם יעקב. מפשוטו של מקרא. בנוגע למה-היה-קורה-אילו-רבקה-היתה-לסבית - 1. היא לא היתה מוצאת פרטנרית אם חיתנו אותה בגיל 12. או לחילופין - היא היתה מתעסקת עם אחת משפחותיה. 2. אם חיתנו אותה בגיל 12, לא היה לה זמן לגלות שהיא לסבית. מעטות ביותר יודעות את זה מגיל 0. |
|
||||
|
||||
מהתקופה שבה לבן חי בבית אביו עם רבקה ועד כאשר יעקב עובד אצל לבן זרמו הרבה מים בירדן, וסביר להניח שלבן השתנה לרעה. החיים עושים את שלהם. כפי שגם משמע מפשוטו של מקרא: בסיפור של אליעזר ורבקה, לבן הוא טלית שכולה תכלת, מציע משירותיו האדיבים לאורח הנכבד ומכניס אורחים כאברהם במאור פניו ושיניו הלבנות; בסיפור על עבדותו של יעקב אצל לבן, הוא מתנהג כאחרון המנכ"לים הקפיטליסטים האכזריים במדינת ישראל, שבסוף צריך לחסות את החובות שהשאירו אחריהם במיליונים מהקופה הציבורית. נישואין בגיל 12 בתקופה ההיא שווה לנישואין בגיל 30 היום. על השתנות הטבעים, שמעת? על ירידת הדורות, שמעת? סליחה על הבורות, אבל איפה כתוב בתורה שרבקה היתה בת 12 בנישואיה ליצחק? ניחוש: אצלי בתורה לא כתוב. אולי כי זה התנ"ך שמחלקים בסוף הטירונות בצה"ל? |
|
||||
|
||||
פשוטו של מקרא, ומימיו של לבן בבית אביו: כט וּלְרִבְקָה אָח, וּשְׁמוֹ לָבָן; וַיָּרָץ לָבָן אֶל-הָאִישׁ הַחוּצָה, אֶל-הָעָיִן. ל וַיְהִי כִּרְאֹת אֶת-הַנֶּזֶם, וְאֶת-הַצְּמִדִים עַל-יְדֵי אֲחֹתוֹ, וּכְשָׁמְעוֹ אֶת-דִּבְרֵי רִבְקָה אֲחֹתוֹ לֵאמֹר, כֹּה-דִבֶּר אֵלַי הָאִישׁ; וַיָּבֹא, אֶל-הָאִישׁ, וְהִנֵּה עֹמֵד עַל-הַגְּמַלִּים, עַל-הָעָיִן. לא וַיֹּאמֶר, בּוֹא בְּרוּךְ יְהוָה; לָמָּה תַעֲמֹד, בַּחוּץ, וְאָנֹכִי פִּנִּיתִי הַבַּיִת, וּמָקוֹם לַגְּמַלִּים. אמא תרזה הוא לא היה. וגם לא לוט. נישואין בגיל 12 בתקופה ההיא שווה לנישואין בגיל 30 היום? ונישואין בגיל 12 בתימן של 1940 - שווים לנישואין בגיל 30 היום? משום מה אני מעדיפה לחיות בדור ירוד ולא להתחתן בגיל 12. לא כתוב. התנ"ך הצה"לי שקול לתנ"ך קורן או לכל תנ"ך, פרט לכך שהאותיות יותר קטנות ומקבלים כבונוס פירוש שלא שווה גרוש. |
|
||||
|
||||
שוב, אימא תרזה לא צריך להיות. אין זאת הדרגה המצופה מכל אדם מוסרי. בסך הכול הוא היה בסדר, אפילו הייתי אומר בסדר גמור: ראה איש אמיד והכניסו בהתאם לכבודו הראוי לו. נבחרי הציבור (!!!) בכנסת שלנו יותר טובים? לא הבנתי את הקשר לתימן? בישראל מתחתנים בגיל מסוים, ברוסיה בגיל אחר, ובארצות ערב (תימן ועוד) מתחתנים בגיל שונה. כך גם בנוגע לכמות הילדים שמביאים בכל משפחה. הכול כמנהג המקום בו דרים וחיים ונושמים את האווירה החברתית הנהוגה. ואם לא כתוב, אז מניין לך החילונית שרבקה נישאה בגיל 12? ממתי מה שכתוב במפרשני התנ"ך "הקדמונים" (מקביל ל"פרימיטיבים") ו"האינטרסנטים" הופך אצלך החילונית לאמת לאמיתה, שאף ראויה לתקיפה חזיתית בזירת האייל? |
|
||||
|
||||
וממתי אתה הדוס מסתפק בפשוטו של מקרא? |
|
||||
|
||||
ואגב, אני אולי חילונית אבל אני לא קראית. |
|
||||
|
||||
ולכן גם אף אחד כאן לא אמר שאת קראית, כי אם אולי חילונית (כפי שהעדת על עצמך בעבר בנוגע לבדיות שמצאת ב''שמירת שבת כהלכתה'', בדיות שמעולם לא המצאת לפנינו לשיפוט המסקנה שהסקנת מהספר ההלכתי הכביר הזה). |
|
||||
|
||||
לא דובר על בדיות. מעולם. כמה הלכות שהביאו אותי לכל מיני מחשבות שאתה היית לחלוטין, מגדיר ככפירה. ונכון. לא הרחבתי בעניין. לפחות אני לא מאשימה את הצבא בהתפקרות שלי. |
|
||||
|
||||
ממתי שנאמר ביהדות: "אין מקרא יוצא מידי פשוטו", ככלל קבוע במסמרות בפרשנות המקרא. |
|
||||
|
||||
מעניין ששוברים את הכלל הזה על ימין ועל שמאל. |
|
||||
|
||||
למשל - למך, שבפשוטו של מקרא הוא רוצח המונים גאה, אבל חז"ל דווקא מתייחסים אליו בהבנה ונותנים לו נסיבות מקילות. נמרוד, לעומתו, בסך הכל "החל להיות גיבור בארץ", לפי פשוטו של מקרא, אבל הפך להיות ארכי-רשע וצולה אברהמים. אגב, אתה באמת רק נמנע מלבשל גדי בחלב אימו וזהו? ולא יוצא מהבית בשבת? ומה לגבי עין תחת עין וגו' לעומת פרשנות חז"ל? |
|
||||
|
||||
חז"ל מבארים את המקרא כפשוטו, הם פשוט ידעו וראו דברים שאנחנו לא משיגים להבין. קרי, דברי חז"ל נאמנים לכלל שהם קבעו במסמרות: "אין מקרא יוצא מידי פשוטו". |
|
||||
|
||||
בטח שלא, גבירתי הנאווה, שהרי על פיך (ופיפיות שכמותך) יישק כל דבר ביהדות. |
|
||||
|
||||
שמתי לב, אורי, שסעיפך קופץ הרבה יותר כשאתה עונה לגבירות נאוות מאשר לאדונים מכובדים. |
|
||||
|
||||
לא. נבחרי הציבור שלנו לא יותר טובים, ובכיף הייתי משווה אותם ללבן1. אבל לא הייתי הופכת אותו לאידיאל, וגם לא מגדירה אותו כבסדר. בטח שלא בסדר גמור. 1 המקראי. אין לי מושג מאיפה הוציאו את ה"ולבן ביקש לעקור את הכל". |
|
||||
|
||||
למה לא תהפוך את למך לאידיאל? כולה רוצח בשוגג. הלך לצוד. היה עיוור. הנער ראה קרן. ירה בקרן. הקרן היתה קין בתוך השיחים.קין מת. למך התעצבן. הרג את הנער1. אז מה אם הוא שר לעצמו שירי הלל ומתפאר באזני נשותיו. שלא לדבר על זה שבפשוטו של מקרא, בלי הרחבות חז"ל, הוא יוצא רוצח המונים בלי נסיבות מקילות. רוצה אותו כאידיאל? מה עם נמרוד? (כולה גיבור. גיבור זה טוב, לא?) אחאב? (רשע מרושע לפי התנ"ך, אבל אשף השתלבות ישראל במזרח התיכון לפי הממצאים ההיסטוריים). כולה עשה מה שאשתו אמרה לו. והיא כולה התנהגה לפי מה שהיא הכירה. בצידון אם המלך רוצה קרקע ובעל הקרקע לא רוצה למכור, מקרה נבות זה בדיוק מה שעושים, ולא חוטפים על זה מאליהו. פרעה? (פעל נפלא לפי הסטנדרטים המקובלים). עשיו? (כולה ציד תמים שאוהב את אבא. מה אשמתו שיש לו אח בטלן שאמא אוהבת). הי, את עשיו באמת אפשר להפוך לאידיאל! 1 עפ"י זיכרון בלבד.ההנהלה פוטרת עצמה מאחריות במקרה של חוסר דיוק. |
|
||||
|
||||
זה המקום לשאול: מנין מצא קין את אשתו, ומי היה בארץ שיכול היה להרגו - אם הוריו היו האנשים הראשונים עלי אדמות? (תמיד תהיתי). |
|
||||
|
||||
לדברי פרשנים שונים, יחד עם קין נולדה אחות תאומה, ועימה הוא התחתן. מי היה בארץ שיכול היה להרוג את קין? נשותיו של הבל, שת, אדם, חוה וחית השדה. |
|
||||
|
||||
וצאצאי שת. לפי חז''ל, למך הרג את קין. האחות התאומה של קין מסבירה את הדפיקויות הגנטיות שאנחנו סוחבים איתנו עד היום. |
|
||||
|
||||
אנחנו צאצאים של שת או של קין? |
|
||||
|
||||
שת. |
|
||||
|
||||
כולנו מהתחת. |
|
||||
|
||||
אה, אתה מתכוון לעצמך. |
|
||||
|
||||
היו 3 אנשים בתנ"ך שקראו להם תחת. |
|
||||
|
||||
ומי היו נשותיהם של הבל ושת? האם גם הן היו אחיותיהן התאומות? |
|
||||
|
||||
אמור להיות. אולי הבל מת לפני שהתחתן ואז היתה אשה ספר. |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת "אולי"? חזלינו לא ידעו? |
|
||||
|
||||
רגע, למה לא להפוך את לבן לאידיאל או למה לא מתקבל? |
|
||||
|
||||
ואילו אני בכלל שאלתי: למה לא מתקבל? וממש לא כפי שהבנת והגבת. |
|
||||
|
||||
תמיד חשבתי שרבקה היתה בת שלוש, אבל מסתבר שבמדרש הגדול היא בת ארבע עשרה את עוד זוכרת מהיכן "12"? |
|
||||
|
||||
אני חושב שהמספרים השתרבבו מסיפורן של רחל ולאה, ואולי שתי גירסאות על גילה של רחל? |
|
||||
|
||||
לא. יתכן בהחלט שהשליפה "12", הופיעה סתם משום שזה גיל נישואין נפוץ ביותר בעת ההיא וגם אח"כ (עמוק לתוך המאה ה-19 וה-20 בחלק מקהילות ישראל1), ומשום שהדיון עסק באפשרויות הנטיה המינית של רבקה, והאם היא היתה מודעת לה. אין לי כוח לקרוא את כל עשרות התגובות על מנת למצוא את התגובה הראשונית ואת הקשר הדיון. 1 ואף מוקדם יותר. נכון שנחמד שמשיאים ילדה בת 8, אבל מונים את עשר שנות ההזדמנות להרות החל מהחתונה, אבל מחזור היא קיבלה רק בגיל 14, וכך יש לה 4 שנים להכנס להריון, ואם לא הצליחה היא מקבלת גט? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |