|
||||
|
||||
נראה לי שאתה מתבלבל. הנאצים שפטו אנשים ע"פ סטיגמות מופרכות על מוצאם האתני. מה יש לך נגד עמלקים? |
|
||||
|
||||
חוץ מזה שהם הלכו אחרי עמנו תוך שהם רוצחים את החלשים ואילו שפיגרו מאחור ? מסופר שכיצא העם ממצרים וניתנה התורה, שנים שמעו את הקריאה ובאו, השני הוא יתרו כהן מדיין, שבא ללמד את משה על ניהול אומה (חז"ל טוענים שהוא גם התגייר), הראשון הוא עמלק, שבא להחריב את עם ישראל ולמנוע מאמת וצדק להגיע לעולם. |
|
||||
|
||||
מעשיות על אירועים שלכאורה התרחשו לפני אלפי שנים מזכירות לי את האשמת היהודים ברצח ישו. זה לא רלוונטי. |
|
||||
|
||||
היות ולא ידוע היום מי מגזע עמלק (מה שדי עוזר להם, שהרי יש מצווה למחות את זכרם), יכול להיות עמלקי רק מי שמצהיר על עצמו או שאחרים מצהירים עליו (במקרה השני נבדוק מי הם המצהירים). בכל מקרה מדובר באדם שעונה למאפיינים של עמלק ונוהג כמותם, שהרי לא ברור מוצאו. |
|
||||
|
||||
אני מזמין אותך לערוך "ניסוי מחשבתי" קטן ולענות על שאלה. *אם* היה אפשר להצביע על אנשים המשתייכים לגזע עמלק כיום (אם באופן שלם ואם מדרגה שניה וכו') - האם היית תומך בלמחות את זכרם, או שמה היית תופס את הדבר כמצווה בלתי חוקית בעליל? ואם יש בעיה בביצוע ניסוי מחשבתי, אטען שלא מן הנמנע שבאמצעים של גנטיקה, סטטיסטיקה, וארכאולוגיה, אפשר יהיה לאתר את זכר עמלק בימינו. |
|
||||
|
||||
מן הנמנע שאפשר לבצע את הניסוי בימינו, גם אם במקרה תיתקל בגופה שחרוט עליה "עמלקי", הסיכוי שתוכל להפיק דנ"א אחרי זמן כה רב הוא אפסי, וגם אם כן אין בזה כדי להסיק שבניו עדיין עמלקים, אולי השושלת נפסקה (אינני יודע אם עמלקיות עוברת דרך האב או האם), כך לגבי כל אדם שתצביע עליו כעמלקי. דבר המצווה הוא בלתי חוקי בכל מקרה, שכן החוק בישראל אוסר על רצח, לא ברור לי מה יש פה לתפוס. זה כמובן לא פוגע בהיותה מצווה ככל המצוות, ושגדולי הדור ישברו את הראש מה לעשות (אינני נוהג להרוג אנשים, לא מחללי שבת [שעליהם אני נמנה לפרקים] ולא עמלקים, אלא אם כן הם נתנו לי סיבה ממש טובה). היות ואי אפשר להצביע היום על איש כעל עמלקי, אני חושב שאפשר לקבוע שזכר עם עמלק נמחה, כעת המחיה היא של הרעיונות והאידיאולוגיה. |
|
||||
|
||||
בקשר לפסקה הראשונה שלך, או השניה שלי - לא זו הנקודה מבחינתי. בקשר לפסקה השניה שלך, ענית את התשובה הנכונה. אבל אמרת שלא ברור לך מה יש פה לתפוס. לדעתי יש מה לתפוס. חוקי המדינה זה לא תורה מסיני. אנשים עוברים את המהירות המותרת ומעתיקים תוכנה כל הזמן, וזה רק קצה הקרחון. חוקי המדינה הם לא החוקים היחידים. יש חוק שמיים, חוק בינלאומי וכו'. כשמדברים על פקודה בלתי חוקית בעליל - הכוונה היא למשהו הרבה יותר בסיסי. לא סעיפים בספר חוקים. מדובר על טוב ועל רע. על מכנה משותף כל כך רחב ומוסכם מה זה בכלל הדברים האלו, שכל מי שמערער עליו, הוא רע. |
|
||||
|
||||
אצלי בלתי חוקי בעליל עדיין נושא קונוטציות צבאיות, לכן ברשותך אשתמש בביטוי השקול לטעמי, בלתי מוסרי. כמובן שחוק המדינה הוא לא אמת מידה למוסר. לדעתי זה לא מוסרי לרצוח אדם בגלל מוצאו, אני חושב שרוח היהדות באלפיים השנים האחרונות לפחות היא זהה, גם על מצוות בתורה ועל הציווי האלוהי מותר לערער לכיוון שנראה מוסרי, שתי דוגמאות שקופצות לי הן כשבא ה להחריב את סדום ואומר לו אברהם "חָלִלָה לְּךָ מֵעֲשֹׂת כַּדָּבָר הַזֶּה, לְהָמִית צַדִּיק עִם-רָשָׁע, וְהָיָה כַצַּדִּיק, כָּרָשָׁע; חָלִלָה לָּךְ--הֲשֹׁפֵט כָּל-הָאָרֶץ, לֹא יַעֲשֶׂה מִשְׁפָּט" כמו כן ישנו מקרה בו ישראל נצתווה להילחם, אך במקום זאת הם קוראים לשלום, אם כי נשתכח ממני מקום הפסוק. |
|
||||
|
||||
לעיתים יש לי הרגשה שהיחידים שעוד משמרים את ''זכר עמלק'' הם אותם רבנים ודמגוגים למיניהם שממהרים להכריז על כל מי שהסתכל עליהם לא יפה כ''עמלק''. אני אומר שהגיע הזמן למחוק את כל הסיפור הזה מספרי היהדות, ובכך לקיים אחת ולתמיד את מצוות מחיית זכר עמלק. ויפה שעה אחת קודם. |
|
||||
|
||||
לדעתי בימינו צריך לפרש את המושג ''עמלקים'' לא כמושג גזעי (צאצאי עמלק הפיזיים) אלא כמושג תרבותי (צאצאי עמלק הרוחניים) - מי שבמקום להתמודד בשדה הקרב בוחר לרצוח נשים וילדים, או במלים אחרות הטרוריסטים. |
|
||||
|
||||
האם רצח נשים וילדים שלא בשדה הקרב היה מנהג עמלקי ידוע? |
|
||||
|
||||
''זכור את אשר-עשה לך עמלק בדרך בצאתכם ממצרים אשר קרך בדרך ויזנב בך כל-הנחשלים אחריך'' |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |