|
||||
|
||||
זה בדיוק העניין: שאם המחשב לא יכול לעבור את המבחן הזה בלי לרמות או להעתיק, משמע שאין לו קוואליה. אתה הרי לא רוצה להגיד שתלמיד שקיבל את טופס הבחינה, כולל תשובות, יום לפני המבחן - "יודע את החומר", נכון? זה הרי לא נקרא שהוא עבר את הבחינה, כי אם ייוודע שזה המצב, הבחינה תיפסל. באותה מידה יש לפסול את הבחינה למחשב שלך, גם בתיאוריה. כלומר - העובדה שהוא יעבור את מבחן הקוואליה אחרי שלמד איך בני אדם עוברים אותו, אינה בודקת אם יש לו קוואליה - אלא רק אם הוא מסוגל לעבור מבחן קוואליה. |
|
||||
|
||||
הנה שורש הבעיה שלך. תגדיר לי איך אתה קובע האם תלמיד ''יודע את החומר''. או, למה אתה טוען שתלמיד שקיבל את טופס הבחינה עם התשובות, לא ''באמת'' יודע את החומר. אם אתה טוען שהוא רימה, עשה מעשה לא מוסרי, אני מסכים איתך לגמרי. אם אתה אומר שהוא לא ''באמת'' יודע את החומר, אני קצת תמה. האמת, זאת דוגמא מצוינת. בקריטריון האמיתי היחידי שיש לנו לידיעה (קרי, המבחן עצמו), אנשים שקיבלו את התשובות מוציאים ציון גבוה יחסית. |
|
||||
|
||||
הנה הגדרה לתלמיד ש"יודע את החומר": תלמיד שלא משנה איזה שאלות על החומר ימציאו על המקום, הוא יהיה מסוגל לענות עליהן. המעתיק שלך לא יודע את החומר. |
|
||||
|
||||
אם ככה, תלמיד עם פלאפון ואח עם אנציקלופדיה, יודע את החומר. |
|
||||
|
||||
לא נכון - המערכת ({תלמיד, פלאפון, אח עם קישור לויקיפדיה}) יודעת את החומר; התלמיד (מן הסתם) לא יודע הרבה. זה נכון גם לרובוטים שלך. למערכת {רובוט, צוות מומחים בבאר כבידה, קרן גלקטית לשידור התשובות} יש קוואליה; אבל גם למערכת {אני, חשבון הטלפון שמונח ליד המרפק שלי} יש קוואליה, וזה לא גורם לנו לנסח טיעונים מסובכים על חשבונות טלפון. |
|
||||
|
||||
גם אצלך, למערכת {אדם, הורים, גן ילדים} יש קוואליה - אבל לא לאדם עצמו. אבל עזוב. אתם לא הבנתם את התרגיל המחשבתי. הראיתי בתרגיל המחשבתי המקורי מצב שבו לרובוט יש קוואליה (כמו לאדם), נקודה. אני מוכן לקבל, שהרובוט שלי לא יכול לעבור קוואליה כל עוד בן אדם לא עבר את אותו מבחן קודם (הגבלה מוזרה בעיני), אבל ניחא. כמובן פסלת פה רובוט מסויים וטיפש ורק על מבחן חד-פעמי. צעד קטנטן למין האנושי, אבל עדיין צעד לוגי יפה. כל הכבוד עוזי וגדי. לחיים. |
|
||||
|
||||
זו התקטננות. קבל תיקון להגדרה: תלמיד שלא משנה איזה שאלות על החומר ימציאו על המקום, הוא יהיה מסוגל לענות עליהן באמצעות המידע שיש לו באותו הזמן, לא בעזרת מידע שמישהו יוסיף לו מבחוץ. |
|
||||
|
||||
אם הבחינה היא במדעי הטבע, וודאי אם היא במתמטיקה - האח לא יוכל לעזור אלא אם כן הוא עצמו יודע את החומר. וכיוון שלא מרשים הפעלת טלפונים בזמן הבחינה, ממילא אין טעם להכניס אותו הנה. |
|
||||
|
||||
אנשים שקיבלו את התשובות נפסלים בבחינה, מפני שעל פי הגדרה זכרון בעל פה איננו ידיעה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |