|
||||
|
||||
ניצה, אנסה להסביר לך למה, לדעתי, פינוי רצועת עזה מן היהודים שחיים שם אינו רק טוב למדינה אלא חיוני לשלומה. רצועת עזה היא חבל ארץ קטן שחיים בו כמיליון ורבע (יש אומרים מיליון וחצי) ערבים ושמונת אלפים יהודים (קצת יותר מחצי אחוז מכל האוכלוסיה שם). הישובים היהודיים מפוזרים בכל הרצועה, בדרומה במרכזה ובצפונה. חלק ניכר מאדמות חבל זה, בלי שום יחס לשיעורם באוכלוסיה, שייך ליהודים. כמעט מחצית המים, המוצר הנדיר ביותר באזורנו, שייכים ליהודים. נוותר לרגע על מילים טעונות (וחשובות) כמו "כיבוש" ו"תחושת צדק" ונתרכז במה שלדעתי הוא עיקר. גם אם איננו "כובשים" וגם אם נתעלם משאלת העוולה בחלוקת המשאבים, אין ספק שאנחנו שולטים בשטח זה שליטה צבאית וכלכלית. מה שלא מבינים מתנגדי הפינוי הוא שהמצב הקיים לא יוכל להימשך לאורך ימים, במועד לא רחוק יבואו אלינו הפלשתינאים עצמם (קולות כאלה כבר נשמעים שם) והעולם כולו ויגידו: אין שליטה ללא הענקת זכות הצבעה. תתכבדו רבותי השליטים ותנו לפלשתינאים שם זכויות יסוד אזרחיות ובעיקר זכות הצבעה למוסד המחוקק שלכם. והרי רק מפחד זכות ההצבעה לא סיפחו שלומי אמוני ארץ ישראל את שטחי יהודה שומרון ועזה לישראל (פרט לירושלים המזרחית) בכל שנותיהם בשילטון. מבחינתנו התשובה היחידה הסבירה לתביעה זו של סיפוח כפוי עם זכויות, שתשמור גם על המדינה היהודית, היא: מדינה לנו ומדינה להם. משיבים על כך מתנגדי הפינוי, במקרה זה נשמור על הישובים היהודיים כחלק מישראל ואילו עזה ובנותיה יהיו למדינה הפלשתינאית. גם אם נמשיך להתעלם מן העוולה בחלוקת המשאבים, אני מציע לך ליטול מפה של רצועת עזה ולנסות להתוות קו גבול בין ישראל לפלשתין תחת המיגבלה שישובים יהודיים שייכים לישראל. אחרי שתבצעי תרגיל זה ותחשבי על שאלות כמו קשר יבשתי רציף, אפשרויות הגנה על ישובים ואזרחים בודדים, מעברי גבול וכיוצא באלה שאלות פעוטות, אולי תביני שעמדתם של חסידי הפינוי היא קודם כל וראש לכל עמדה פטריוטית ישראלית ובאה למנוע אסון כבד. מי שחושב בעיקר על קדושת הקרקע עיוור לצילו המתקרב. |
|
||||
|
||||
ההתייחסות לרצועת עזה כאל יחידה גיאוגרפית אחת היא איוולת. רצועת עזה היא יחידה מלאכותית, שמהותה פשוט אותו שטח שכבש הצבא המצרי בפלישתו לא"י. המרחק של גוש קטיף מהעיר עזה הוא כ 20 ק"מ - פי 2 מהמרחק בין אשקלון לעזה. גוש קטיף הוקם על קרקע חולית, פנויה מבניה ערבית, שנרכשה הרבה לפני קום המדינה (למעשה, כפר דרום נכבש ע"י הצבא המצרי) בפלישתו האמורה), כך שניתן בפירוש להעניק לערביי עזה אוטונומיה, או אפילו (חס וחלילה) מדינה עצמאית, מבלי שיהיה צורך לגרש את יהודי גוש קטיף. אותה טענה דמגוגית של "מליוני ערבים לעומת אלפי יהודים" יכולה להיות מושמעת (ויש כאן פיתוי לא קטן) לגבי משאבי הקרקע והמים שקיבלו הקיבוצניקים, ללא כל פרופורציה למספרם באוכלוסיה הכללית. האם תתמוך בגירושם של הקיבוצניקים מבתיהם, לטובת חלוקה צודקת יותר של משאבים אלו בין אזרחי המדינה?! |
|
||||
|
||||
יש לך נתונים לגבות את השטויות שאתה כותב באופן קבוע (נא להתייחס להקצאה ביחס לכמות האזרחים)? |
|
||||
|
||||
נו באמת, תפתח מפה ותמדוד את המרחקים. (ואני אתעלם לרגע מהההשמצה הגסה שבהודעתך, וגם מהעובדה שהיא מובאת בעילום שם. כבר הבאתי מובאות והוכחות לדבריי לא פעם ולא פעמיים). |
|
||||
|
||||
מה המרחק בין עזה לנצרים? מה המרחק בין חאן יונס לגוש קטיף? |
|
||||
|
||||
מה המרחק בין תל אביב ליפו? הססמה השגורה בפי תומכי הטרנספר מגוש קטיף היא "להוציא את הבנים מעזה" לא "להוציא את הבנים מחן יונס". מכיון שהמרחק בין גוש קטיף לעזה הוא כמו המרחק בין (למשל) מודיעין לגבעתיים, הרי שססמה זו היא דמגוגיה לשמה. |
|
||||
|
||||
מה המרחק מהבית שלי ללבנון? מה המרחק ממנו לתל-אביב? (רמז: השני גדול מהראשון פי 15-20). בכל זאת כאשר צה"ל יצא מלבנון, והמטכ"ל ממשיך לשבת בתל אביב, צה"ל עדיין מגן עלי. ההיתפסות לסיסמה, שמטבעה היא אמורה להיות קצרה, קליטה וממצה, כלשונה היא הדמגוגיה. |
|
||||
|
||||
מה הקשר פה חאן יונס? אפילו אם נקבל את טענתך על כך שרצועת החוף שבין עזה לרפיח היא שרירותית (והטענה הזו נכונה בדיוק כמו הטענה שחבל הארץ שבין גלילות לחולון הוא שרירותי לחלוטין), עדיין יש לחבל הארץ הזה שם, וקוראים לו "רצועת עזה". זו היתממות מוגזמת לטעון שאתה לא מבין שכשאומרים "להוציא את הבנים מעזה" מתכוונים לרצועה ולא לעיר. |
|
||||
|
||||
אני מבין, ומפריחי הסיסמה מבינים, אך קהל היעד של הסיסמה (''הקול הצף'') לא בהכרח מבין, ועל כך בונים מפריחי הסיסמה. |
|
||||
|
||||
אתה חושב שהססמה "להחזיר את הבנים מחאן יונס" תהיה יעילה פחות? |
|
||||
|
||||
זה עידן ועידנים שלא קראתי תגובה המטיחה מילים כמו איוולת ודמגוגיה כלפי דברי הזולת אבל נוהגת ממש כך בטיעוניה. אומר בקצרה מספר דברים 1. טענות אירידנטיות מושמעות בהרבה מקומות וזמנים דווקא באיזורים וחבלי ארץ ששם המיעוט הלאומי (במדינה כולה) הוא רוב. אולי עכשיו ייפקחו עיניך ותבין למה מדברים אצלנו שנים על יהוד הגליל. 2.ההיסטוריה הקרובה של רצועת עזה משנה כקליפת השום כשיחסי האוכלוסיה הם 0.6 אחוז לעומת 99.4 אחוזים. 3. אתה מתעלם בתגובתך מהעובדה שיישובים יהודיים נמצאים לא רק בגוש קטיף אלא לאורכה של הרצועה. 4. אתה לא משיב לשאלה איך אחרי החלוקה לשתי מדינות ייקבע גבול ביניהן, ואיך יהיו אלה גבולות שאפשר לחיות בהם. 5. הפשרה בין ישראל והפלשתינאים, אם תושג בסופו של דבר, תבוא רק אם היהודים יוותרו על חלק ממה שנחשב בעיניהם כמולדתם ההיסטורית והפלשתינאים יוותרו על חלק גדול מאד ממה שנחשב בעיניהם כמולדתם. ההתעקשות שלא לוותר אפילו במקום שהוא דליל מאד בהתישבות יהודית, והנגיסה הגסה שלנו בקרקע ובמקורות המים באחד מחבלי הארץ הצפופים בעולם, היא מתכון לשינאת עולם. 5. ההשוואה שאתה עושה בין הקיבוצים שלנו לבין הפלשתינאים בעזה היא אחד הדברים המופרכים ביותר שקראתי. ראשית, כאן מדובר על חלוקת משאבים בין קבוצות שונות (צורות התיישבות שונות) באותה מדינה ואותו לאום. ואילו במקרה של רצועת עזה מדובר בהקצאה זועקת לשמים בין שני עמים, עם כל המיטען הלאומי שיש לכך. שנית, ההקצאה אצלנו עוררה אמנם מחלוקת חברתית חריפה, ובמקום שלקרקע שהקיבוצים מחזיקים בו יש ערך כלכלי גבוה, הם ייאלצו להתחלק בערך זה עם המדינה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |