|
||||
|
||||
נו, באמת. אז זה אומר שאסור גם לכלוא רוצחים פסיכופטים, משום שהם רוצחים באופן אינהרנטי. אי אפשר להפריד בין הרוצח הפסיכופטי לפסיכופטיותו. החרדים מסוגלים בהחלט לתמוך בחירות. יש אפילו כמה כאלו. אף אחד לא מבקש מהם לשנות את אמונותיהם, אלא להפסיק לדרוש מאחרים לבטל את עצמם בפניהם. אני מבטיח לך שאילולא הכפייה הדתית הנרחבת בישראל, היה נמצא כבר מזמן פתרון לעניין הגיוס, שהיה מקובל על כל הצדדים. |
|
||||
|
||||
נכון. זה בדיוק העניין: מה החברה תופסת כדרך חיים לגיטימית ומה לא לגיטימי. רוצחים פסיכופטים אינם לגיטימיים בעיניי החברה, ולכן מקומם בכלא. דרך החיים החרדית אמורה להיות לגיטימית, לכן צריך להתחשב בתכונה אינהרטית כזאת. בנוגע לכפייה דתית ועניין הגיוס. כמו שכתבתי כאן באחת התגובות, אלו דברים שאפשר לפתור. אף אחד לא צריך לבטל עצמו בפני החרדים בשביל זה. כן צריך להבין את הצרכים והמגבלות, ולפתוח אלטרנטיבות (שכמעט לא קיימות היום) בפני האדם החרדי: החל מהכשרה מקצועית וכלה בשירות צבאי ברוח חרדית. מה לעשות, דמוקרטיה אמורה להתחשב בצרכי המיעוטים ולשמור עליהם מכפייה של עריצות הרוב, גם אם היא נעשית בשם ליברליזם מזויף. |
|
||||
|
||||
דרך החיים החרדית היא לגיטימית, כפי שציינתי, גם בעיני שינוי. מה שלא לגיטימי הוא הדרישה של המפלגות החרדיות לביטול חירותם של החילונים בפני דרך החיים החרדית הזאת. אתה טוען שהדרישה הזו (נישואין ברבנות, צביון יהודי ליום השבת וכד') היא אינהרנטית לחרדיות. אני, ושינוי, טוענים שלא כך הוא, והחרדים יכולים וצריכים לשנות את דרכיהם ולהכיר ב"לגיטימיות" (אם להשתמש במילותיך שלך) של הקיום החילוני בישראל. כל עוד אינם משנים מדרכיהם, למה ששינוי תסכים לשבת איתם בממשלה? באשר לפיסקה השני שלך, אני מסכים עם כולה, פרק למילה האחרונה. |
|
||||
|
||||
חשבתי שבבית התלוי אסור לדבר על החבל, אבל אולי לתלוי עצמו מותר. |
|
||||
|
||||
המפלגות החרדיות אינן מתיימרות לבטל חירותו של איש מבין החילונים במדינה הזאת. מדובר בשתדלנות הח"כים החרדים מתקציב לתקציב, משנה לשנה – בשל חוסר שקיים באמצעי החקיקה המאשרת לציבור המיעוט החרדי בישראל לחיות ולהתקיים במדינתו הריבונית כהשקפת עולמו. לאן הולך הכסף הזה? לחינוך, להשכלה תורנית ולבנייה לאומית של ישראל במישור הדמוגרפי ועוד היד נטויה. |
|
||||
|
||||
אני אנקוט בנוסח החביב עליך: צא ולמד מה דרשו המפלגות החרדיות ב-84', ב-88' וב-90' (בעקבות התפרקות ממשלת האחדות בשל "התרגיל המסריח"), ובמידה לא מועטה, גם קיבלו. מה שאתה מסכים לראות בו כחירותו של החילוני הוא רק חלק מזערי ממה שמגיע לי כאזרח במדינה דמוקרטית. |
|
||||
|
||||
מה שאתה מסכים לראות בו כחירותו של החרדי, הוא רק חלק מזערי ממה שמגיע לו כאזרח במדינה דמוקרטית. |
|
||||
|
||||
אני מסכים לראות כחירותו של החרדי את הזכות לעשות מה שבא לו. מה מגיע לו כאזרח במדינה דמוקרטית, לדעתך? |
|
||||
|
||||
בא לו לכפות עליך לא לעשות מה שבא לך. |
|
||||
|
||||
גם אני מסכים לראות כחירותו של החילוני את הזכות לעשות מה שערכיו האישיים סבורים לנכון לעשות בחיי היומיום שלו. האחריות על חייו מוטלת על כתפיו ועל כתפיו בלבד, למרות משל החור שהוא קודח בספינה של כולנו ללא ידיעתו, בהיותו תינוק שנשבה בין השקפות הגויים. מה לדעתי מגיע לחילוני כאזרח במדינה דמוקרטית? בדיוק מה שמגיע לחרדי: 1) חופש תרבות! 2) חופש חינוך! 3) החופש לחיות כהשקפת עולמו במדינתו הריבונית! (שאינו מתכחש לקיומה, אלא משתתף בה כפי הבנתו ההיסטורית, לעומת הבנתו קצרת-הרואי של אחיו החילוני). |
|
||||
|
||||
במקומותינו, גויים משוקצים שכמותנו, נהוג להוסיף גם "חופש דיבור", "חופש מצפון" ו"חופש דת". איזה מגבלות מטילים על התרבות שלך, אורי? |
|
||||
|
||||
עצם זה שיש גזענים מבית שמונעים ממני תמיכה ממלכתית בתרבות הדתית-ההיסטורית שלי, בעוד שהתמיכה לגבי התרבות החילונית שלהם היא הלגיטימית -- מדובר באפליה שמקורה בדמוניזציה של האחר והשונה באשר הוא. |
|
||||
|
||||
כל עוד החרדים מדברים על התרבות החילונית כשיקוץ, ועל החילונים כ"תינוקות שנשבו", אל יתפלאו אם אנחנו לא ששים לקדם את התרבות שמתייחסת אלינו ככה. בינתיים, אתם מקבלים לא מעט תמיכה ממלכתית. שינוי היא בסך הכל תגובת נגד לסחטנות הגואה של החרדים בשנות ה-80 וה-90. |
|
||||
|
||||
אימתי שמעת במו-אוזניך רב או אושיות חרדית המכנה את אחינו-בשרנו החילונים "משוקצים"? על תופעת קיומם של הסטריאוטיפים התשקורתיים, בטוחני ששמעת יותר מכך? אין בכוונתי להיכנס מולך לנעליו הגדולות של המונח ההלכתי "תינוק שנשבה". אומר רק זאת: המושג "תינוק שנשבה" היה העיקרון שעליו נשענו אנשי הלכה כדי להורות לשומעי לקחם להימנע ממלחמות דת. זה היה שם-צופן ל*סובלנות דתית*. רק בורות חילונית בנבכי ההלכה היהודית יכולה להסיק שמושג זה מהווה כינוי גנאי לחילוני המצוי. אמת: החרדים מקבלים תמיכה ממלכתית, רק שמתקציב שנתי לתקציב שנתי, באי-כוחם בכנסת ישראל נאלצים להיאבק מול גלי הברבריות החילונית משמאל ומימין ורק לעתים זוכים הם לקבל את שמגיע על-פי דין לציבור מצביעיהם, תוך שתדלנות הח"כים החרדים. |
|
||||
|
||||
"אוכלי שפנים ובועלי נידות", אני מניח, זה כינוי חיבה חרדי שכזה? ובאמת שאין לי כוח לנבור בארכיונים אחר כל התבטאויותיו המטונפות של הרב עובדיה אודות החילונים. |
|
||||
|
||||
באיזה ספר חילוני כתוב שאסור לחילוני ההומניסט לזלול שפנים או לבעול נידות? |
|
||||
|
||||
זה בטח עדיף על לזלול נידות ולבעול שפנים. |
|
||||
|
||||
don't knock it until you've tried it
|
|
||||
|
||||
להפך: כל המרבה הרי זה משובח... אבל איך בכלל יכולתי לצפות ממך לתגובה עניינית, אני באמת לא יודע. |
|
||||
|
||||
רגע, וראשי האידיאולוגים של החילוניות הישראלית נקיי כפיים? רק להם מותר להשמיץ ולעסוק בדהומניזציה של ציבור שלם, נכון. שכחתי שרק לשנוא ולהיות נאורים זה בסדר, וכל המרבה הרי זה משובח. ראה פתיל: תגובה 232776 |
|
||||
|
||||
"הדמוקרטיה שלנו הצליחה לגמד את החרדים לרמת הקריקטורה האנטישמית. הם אף פעם לא באמת משתתפים (גם באשמתנו) כשווים בין שווים בדיונים הפוליטיים שלנו, הם לא מתנהגים כאילו הם בבית, הם מתנהגים כמו מיעוט בגלות. התנהגות זו, בעידוד המנהיגים שלהם, הציבה אותם בעמדת נרקומנים של הכסף הציבורי. כל מה שמגיע להם תמיד שנוי בעינינו במחלוקת, תמיד אנחנו נותנים להם כאילו בחסד ולא בזכות. כופפנו להם את הגב, הפוליטיקאים שלהם טובים בשבילנו רק כדי לבצע עבודה פוליטית שחורה בתמורה לקצת מעות סקטוריאליות. אף אחד לא מתייחס אליהם ברצינות, אנחנו והם אחראים לתדמיתם כמין יהודי קבצן/סחטן שסמוך על שולחננו כדי להעביר כספים לציבור שלו בלבד. *אף אחד לא אירגן להם מעמד קבוע וחוקי ולכן הם תלויים בחסדי השלטון המזדמן.* [כפי שטענתי בתגובה 266891] החרדים הם מיעוט מועדף ונרדף, הם דחויים ומפונקים לסירוגין, על-פי החלטת הפריץ והפריץ הוא השלטון שלנו (ליכוד-שינוי-עבודה). אפילו מפלגה כמו ש"ס, שהיא מפלגת מרכז עם דגש חרדי, מקבלת יחס השמור למיעוטים. לא משנה שהמון מבוחרי ש"ס הם חילוניים ואנשי פריפריה, ברגע שהכיפה והמגבעת יצאו מהוולוו, מדובר בחרדים, ואלה, אלה לא במחנה, אלה מיעוט". |
|
||||
|
||||
קובי אוז מושפע מדי מדיויד יום, ודומני שרולס כבר הפריך את התיזה המרכזית עליה מושתת מאמרו. |
|
||||
|
||||
בניגוד לטיעון הלא-ענייני שלך כאן, שבא להתבדח על הסגנון שלי בתגובה 267403 – שם דווקא דיברתי לעניין, ומצידי טרם סיימתי את הדיון עם ליאור. |
|
||||
|
||||
לא התבדחתי על הסגנון שלך. |
|
||||
|
||||
שאלה: האם "הכסף הזה" הולך גם לתשלום לבחורי ישיבות בגיל צבא, ומה כמות הכסף לאדם שמגיעה לבחורי ישיבה בגיל זה לעומת כמות הכסף שמגיעה לסטודנטים במדעי הטבע/הרוח וכו' בגיל זה? |
|
||||
|
||||
1. "הכסף הזה" בפירוש הולך בחלקו למימון קיומם של חלק מזערי מבני הישיבות השוקדים בלימוד התורה יומם ולילה (וזר לא יבין זאת, עד שיחזה במו-עיניו) בהיותם בגיל שירות צבאי. זהו תקציב מוצדק מכל בחינה ליברלית ודמוקרטית, הרואה לנכון להשקיע גם על פיתוחים צבאיים שהשימוש בהם רחוק מלהיות ממומש בפועל. על פי השקפת העולם היהודית-ההיסטורית – לימוד התורה מגן על החייל הלוחם מבחינה רוחנית, שהעולם מנוהל על פיה. השאלה היא: האם בני הישיבות תורמים להגנת תושבי הארץ הזאת? והתשובה היא: כן רבתי. הם, לשיטתם, על פי השקפת עולמם, תורמים להגנת הציבור הישראלי במלחמה עם הפלשתינאים ושאר אויבי ישראל מבית ומחוץ. זכותם הלגיטימית, וחובתם המוסרית-ההיסטורית, להמשיך לשמור על מדינתם היהודית-הריבונית כהשקפת עולמם: בכוח לימוד התורה, כפי שזכותם הלגיטימית של החיילים לשמור ולהגן על מדינתם היהודית-הריבונית כהשקפת עולמם הם: בכוח הזרוע. איש על מחנהו ואיש על דגלו. 2. אם תבדוק טוב בספרי התקציב ותעבור גם על האותיות הקטנות, תופתע לגלות שבחורי הישיבה מופלים לרעה ביחס למימון המדינה במוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל. |
|
||||
|
||||
1. לשיטתי, על פי השקפת עולמי, הם לא. בכך, דומני, הגענו למבוי סתום. 2. בשמחה. אתה מוכן להפנות אותי לאותיות הקטנות? שים לב שאני מדבר בפירוש על כסף שהולך ישירות לסטודנט, לא למוסד ההשכלה. |
|
||||
|
||||
1. נו, זה ברור שלא תואיל בטובך להסכים. שמא ינשרו שערות ראשך... רק שאתה יודע מהו ההבדל הגדול בינך לבין החרדי? שבמבוי הסתום הזה, החרדי יוצא ליברל ודמוקרט יותר מהחילוני העקשן לשווא. איך? מה? מו? בעודך לא מסכים עמו ועל כן נוקט בכל אמצעי להצר את צעדיו במישור החברתי הלגיטימי ביחס לצרכיך וערכיך (כסף לתיאטרון הצפוני, לאוניברסיטה ולעוד), החרדי מוכן להסכים עם השקפתך בדבר התרומה שלך לשמירת בטחונם של תושבי ישראל, באמצעי השירות הצבאי. והוא רק מבקש ממך הליברל במסווה לנהוג בהגינות ולכבד את אמונתו ואת זכותו הבסיסית לחיות על פיה. גם אם אמונתו זו אינה עולה בקנה אחד עם אמונותיך, הוא לפחות מכבד את אמונתך, בכך שאינו כופה עליך הר כגיגית להתגייס לישיבות ולשקוד על לימוד התורה יומם ולילה בגילאי השירות, לשם חיזוק שמירת בטחונה של ישראל על-פי אמונתו הלגיטימית. כך שיצאת פראייר, ועם קידומת. 2. גם אני מדבר על כסף שהולך ישירות לקופת המוסדות (להשכלה ולתורניים). הסבסוד של המדינה את שכר הלימוד באוניברסיטאות בלמעלה מ-50% (לעומת המכללות הפרטיות, למשל) עולה בעשרת מונים לעומת הסבסוד של המדינה את מוסדות התורה והחסד בישראל. |
|
||||
|
||||
סלח לי אם אקבל את עצתו של אלמוני מזדמן מדיון אחר ולא אמשיך לענות לך. אני צריך להיגמל מדיונים חסרי טעם. |
|
||||
|
||||
אני מאמין באמת ובתמים, שאני מסוגל לתרום הרבה יותר לבטחון המדינה כאיש מחקר1. חרף זאת, ולמרות מחאותי הנמרצות, גוייסתי להגן על ישראל בכוח הכרטיסיה2. על שום מה ולמה לא זכיתי לזכויותיו המפליגות של החרדי, שרשאי לבחור באיזה אופן יגן על מדינת ישראל? 1 לצורך העניין אני מוכן להמיר את הקריירה הנוכחית שלי במחקר בתחום ממדעי החיים, שם התרומה לבטחוננו תהיה ברורה יותר. 2 גם אם היה מוצע לי להגן על ישראל בכוח ה-M-16 המקוצרר, הייתי עדיין מעדיף להגן על המדינה כשאני ספון במעבדה. אני מאמין ששם הייתי מועיל יותר. |
|
||||
|
||||
בנקודה זו, אני מסכים איתך במאת האחוזים. תשאל את עצמך האם החרדים אשמים בכך? אל לך להלין אלא על ממשלות ישראל החילוניות בהצהרתן. |
|
||||
|
||||
בוודאי שהלחץ הפוליטי שהחרדים מפעילים כל השנים, יש לו חלק גדול בכך, ולשאול האם החרדים אשמים - זו עצימת עיניים והיתממות. |
|
||||
|
||||
להבהרת דבריי, שאולי לא היו לגמרי מובנים: אילו החרדים היו משתתפים בנשיאה בנטל - לא היו שרירות הלב והכפיה מופעלות על דובי ועל מקרים דומים לו, באותה עוצמה. במצב הקיים, החילונים צריכים לשאת בנטל הכלכלי-בטחוני גם בשביל החרדים, והדיבורים שלך על "זכותם של החרדים לחיות על פי השקפת עולמם" - משמשים להכשרת כל שרץ, מכוער ומתועב ככל שיהיה. סליחה על ההשוואה, אבל הדבר דומה למקרים היסטוריים של מפלגות אנטי דמוקרטיות שהשתמשו בציניות גלויה בדמוקרטיה להגשמת מטרותיהן (טוב, שמעתי אתכם - "גודווין!", נכון, אז מה?). |
|
||||
|
||||
אילו החרדים היו משתתפים בנטל, היה ניתן לקצר משמעותית את משך השירות הצבאי, וכך כולנו היינו מרוויחים. בשם רווחתכם שלכם אתם מרשים לעצמכם לסמוך על כך שרווחתי שלי תפגע כדי להגן עליכם. |
|
||||
|
||||
אה, אז נדמה לי שעכשיו אני צריכה להגיד - ''חרמפפפ''... |
|
||||
|
||||
ואילו החרדים היו מצטרפים למעגל העבודה, היו נוצרים יותר מקומות עבודה... שמעתי את הבולשיט הזה, שכל סטודנט לכלכלה צוחק עליו בפה מלא. עוד מעט תבוא ותגיד גם שלא היו נדרשים לגייס בנות לצבא, אילו רק החרדים היו מתגייסים. אתה יודע, אם לסבתא שלי היו גלגלים... |
|
||||
|
||||
מה הקשר, תגיד לי? מה הקשר? אני תוהה אם הסטודנטים שלך לכלכלה גם צוחקים על הגידול במספר מקומות העבודה כתוצאה מהעלייה מברה"מ. למה שאני אגיד דבר כזה? למה לוותר על חצי מהאוכלוסיה? עד שסוף סוף הצלחנו להגדיל את מעגל הנושאים בעול, אתה רוצה להרוס כל מה שהשגנו ולהוציא החוצה את הנשים? המטרה היא חלוקה שווה, לא יצירת מגזרים חדשים שפטורים מהנטל. |
|
||||
|
||||
את הקשר אני אשאיר לך לחפש. אני חושב שיש הבדל גדול בין ציבור המונה מיליון נפש שהיגר לישראל והפך את המוני הסטודנטים בעיקר לרפואה לממורמרים וחסרי פרנסה, לבין ציבור מקומי המונה לכל היותר כרבע (!) מיליון נפש, ושלא הייתי ממליץ להגדיל את מספר המובטלים במדינה לחצי מיליון. כבר יש לנו רבע מיליון מובטלים חסרי מקומות עבודה ששר האוצר שלך (אידיאולוגית) לא יודע איך לאכול אותם. למה שתציע לפטור את הבנות משירות צבאי? א'. משום שאין בהן צורך של ממש במערך ההגנה של מדינת ישראל. ב'. מפני שהן כפיתיון מיני בידי קצינים מדוכאי נפש. ג'. מפני שהדבר רק יקל להיתווספות כוח אדם דתי וחרדי (!) למערך השירות הצבאי המלא. ואתה הרי אדם מתחשב בזולת, הלא? ד'. מפני שבאף צבא במדינה נאורה ודמוקרטית למופת ולחיקוי לא קיים מערך לגיוס בנות כשירות חובה. ה'. בטח יש עוד ששכחתי. |
|
||||
|
||||
אני לא מדבר על הדרישות לגבי אופי המדינה. הן לא חלק מדרך החיים החרדית (אף שבעיניי הן דרישות לגיטימיות, גם אם אני לא תומך בהן). אני מתכוון רק ליכולת של הקהילה ושל האדם החרדי לחיות בדרכם. |
|
||||
|
||||
אבל לזאת שינוי אינה מתנגדת. שינוי מתנגדת, במוצהר ובבירור, אך ורק לדרישות של החרדים לגבי אופי המדינה. מישהו בשינוי ביקש לאסור על החרדים להתפלל? לצום? ללמוד תורה? ללמוד שחורים? משהו? כלום. מותר להם לעשות מה שבא להם. |
|
||||
|
||||
גיוס שוויוני לצבא (ללא מסגרות מתאימות), הפסקת קצבאות באחת (ללא בניית אלטרנטיבות של עבודה או הכשרה מקצועית) וכולי. אם תהיה לי סבלנות בערב אני אחפש התבטאויות מתאימות. |
|
||||
|
||||
אבל זה ברמת הסיסמאות. הרי אם החרדים היו מראים איזושהי נכונות כלשהי להתפשר (ושינוי הראתה נכונות כזו מפה ועד הודעה חדשה), הכל היה נפרש על פני שנים. ככה באים למשא ומתן, לא? |
|
||||
|
||||
לא שמעתי על ניסיון להתפשר מצד שינוי; אחרי שנבחרים על מצע גזעני כלפי החרדים הם לא יכולים לשתף פעולה; אם שינוי הייתה באמת מעוניינת בפתרון הבעיות היא הייתה יכולה לפעול בצורה רצינית יותר (למתן התבטאויות ולמצוא גשרים. בחייך. בגלל הקרעפלך של הרבנים אין כסף לשמירה על שופטים). |
|
||||
|
||||
כשמפלגה פעמיים יוצאת ראש בראש מול הבוחרים שלי כדי להסכים לקבל את יהדות התורה אל תוך הקואליציה, כשלפיד ופורז צריכים להתחנן מול המרכז שלהם כדי שירשו להם לנהל מו"מ מול יהדות התורה, אתה לא קורא לזה נכונות להתפשר? ודי כבר עם ה"מצע הגזעני" הזה. אתה יכול לכתוב גם בלי דמגוגיה, למיטב זכרוני. אני חושב שהאמירה לגבי הקרעפלך באה אחרי שכל הגשרים נשרפו בכל מקרה. אז אתה מאשים את לפיד על כך שהוא פונה חזרה אל הבוחרים שלו? וחוץ מזה, למה ששינוי תנקוט בצעדים כלשהם, אם החרדים שבים ומצהירים ששינוי היא מפלגה גזענית ומלוכלכת? כשש"ס, על הגיוון העדתי המופלא שלה, מתלוננת על מחסור בגיוון העדתי של שינוי1? שינוי הביעה נכונות פעם, פעמיים, ובתמורה קיבלה עלבונות וסטירות. לא רוצים? לא צריך. 1 לשינוי יש מזרחי אחד יותר משלש"ס יש אשכנזים, שלא לדבר על יהדות התורה, כמובן. |
|
||||
|
||||
נו, ברצינות. שינוי נפגעו מהחרדים? להזכירך, שינוי קמה (בגלגולה החדש) על אג'נדה אנטי-חרדית. אגב, אני לא מעוניין ששינוי תנקוט בצעדים או תלך לקראת החרדים. זה שונה מהכרזות בראש חוצות שהם לא ישבו איתם בממשלה. אני לא מייצג כאן את ש"ס. האמירה על הקרעפלך היא אמירה גזענית, מה לעשות. מקומה לא בספירה הציבורית (כמו עוד התבטאויות של ראשי שינוי). זה לא קשור למצב הגשרים. |
|
||||
|
||||
למה זאת אמירה גזענית? אם יהדות התורה הייתה מתלוננת על "סושי לחילונים", זה גם היה גזעני? אה, נכון. החילונים הם לא מיעוט. בעסה לנו. זאת אמירה לא מוצלחת מבחינה פוליטית. גזענית? ממש לא. כשאתה הופך עולמות כדי לאפשר ליהדות התורה להכנס למו"מ על הצטרפות לממשלה, והם יורקים לך בפנים, אז אתה לא מקבל עודף מוטיבציה לחזור על התהליך. |
|
||||
|
||||
בנוגע ליהדות התורה - אל תהיה מצחיק. בקונסטלציה שנוצרה, שינוי היו זקוקים ליהדות התורה, ולשם כך היו מוכנים לכופף קצת את ההצהרות שלהם. הם לא חיפשו שום גשר, והמוטיבציה שלהם הייתה הישארותם בממשלה. מי שירק היו שינוי על החרדים במשך כל מערכת הבחירות ותחילת המו"מ. לצפות מיהדות התורה להיכנס לממשלה איתם זאת ציפייה לא ריאלית. וההתבכיינות של שינוי כאן פשוט פאתטית. אם ההאשמה בגזענות כל כך מפריעה לך, עזוב אותה. אני אציע התבוננות אחרת: אני לא מודרניסט. אני לא מאמין שהעולם מתקדם מדתיות לחילוניות, שחילוניות "יותר טובה" מדת או שהמדע הוא אמת עליונה. אבל אני בהחלט מסוגל להעריך ולכבד אנשים שחושבים אחרת ממני. הבעיה שלי עם "שינוי" אינה שהם מודרניסטים, אלא שהם מייצגים ערכים של חנווני קטן במסווה של מודרניזם וליברליות. הם לא באמת מעוניינים ב"קידום" החרדים/המדינה לכיוון שהם מאמינים בו (שאז הם היו נוקטים דרכי פעולה אחרות), אלא הם מרוכזים בתחושת העליונות של האדם המודרני, ודוחים את השונה והאחר בשם "התרבות של היינה וגתה" (זאת הייתה התבטאות של לפיד פעם?). לא, אין לי הוכחות. |
|
||||
|
||||
טוב, אז אם אין לך הוכחות, אינני יכול לקוות לשנות את דעתך. היה נעים לשוחח עמך. |
|
||||
|
||||
כל פעם שתרצה. |
|
||||
|
||||
בני ציפר, עורך המוסף "תרבות וספרות" של "הארץ", מבקר בטורו השבועי על הטלוויזיה את התנהלותו הגזענית הצבועה של טומי לפיד, שתמיד ידענו אותו כזה. ולא, ציפר אינו חשוד באהדת הדתיים, בדיוק להיפך: |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |