|
אין כל טענות ליוזמת ההזנה, אך יש לשים לב לשיטה הממשלתית הרווחת יותר ויותר להעביר לעמותות וארגונים חוץ-ממשלתיים אחרים אחריות ותפקידים שלה1. מכיוון שהתופעה הזו מלווה באידאולוגיה של קיצוץ מתמיד בתקציב המדינה (האיש השמן והאיש הרזה, המסכן וכו'), אל יפלא באם בעוד שנה/ שנתיים/ חמש/ אחרי שהעניין יצא מהתודעה הציבורית כי תמיכת הממשלה במפעל ההזנה תקטן ותקטן עד רמות מגוחכות. במצב זה- ירצו התורמים להזין את ילדי ישראל- יזינו- ולהיפך. כך הממשלה בו זמנית לוקחת אחריות ומתנערת ממנה כאחד. לגבי הסוגיה האם יש להזין את כל הילדים או רק את הנזקקים אומר כי פעם קראתי איזה מאמר 2 על כך כי נמצא שכששירות חברתי מסוים הוא מוגבל לנזקקים בלבד, כלומר כשנזקק צריך להוכיח את נזקקותו, רבים אלו הזכאים לאותו השירות אך לא מממשים את זכאותם. הסיבות לכך (שאני דולה מזכרוני) הן הימנעות מתיוג כמסכנים/ נזקקים/ עניים (שדרך אגב, עשוי בהחלט להרע כתיוג חברתי במקום העבודה/ לימודים/ צבא ובכלל איפה שנמצאים) וכן חוסר מודעות או נגישות מספקת למימוש הזכויות. כל חובבי שינוי ודומיהם עשויים לומר "מה בעצם הבעיה?" שהרי באי- מימוש הזכות ישנו חיסכון כספי ניכר. וזו אכן אמת לאמיתה. אך מי שמסתכל דרך זווית הראיה של כבוד האדם וזכויותיו יראה כי אנשים אשר מוסכם [ראו הערה 1] כי הם ראויים להגנה מפני השוק *החופשי* נשארים פגועים. ומי שימשיך ויאמר כי הם אדונים לגורלם ומי שלא מממש את זכויותיו, זוהי אחריותו הבלעדית, אענה לו כי לאותם הזכאים ישנם ילדים. ילדים שזכאים לנקודת התחלה הוגנת. 1 וארשה לעצמי לדלג מעל המחלוקת האם מפעל ההזנה הוא באחריות הממשלה או לא. הממשלה החליטה שכן... 2 לא זוכר איפה, מתי של מי או כל פרט אחר.
|
|