|
||||
|
||||
לא אהבת את התשובה הציונית? ומה אתה, פוסט- ציוני? אנטי-ציוני? אנטישמי? והעובדות. כן, העובדות. העובדות הן שכל שנה עולה מספר הערבים הישראלים המשתפים פעולה עם ארגוני הטרור כמו אלו ממשפחתו של חביב השמאל מוחמד בכרי, וראש התנועה האיסלמית העומד עתה לדין. ועוד בעובדות: לערביי ישראל יש רק זכויות. אין חובות. זהו מצב מטורף לחלוטין, שרק מטורפים יצדיקו אותו. |
|
||||
|
||||
אם התשובה הציונית הספציפית הזאת לא מבוססת על עובדות, העובדה שהיא ''ציונית'' לא מוסיפה לה הרבה. אם תרגע קצת, אפשר יהיה, אולי, לדבר איתך, אבל אם אנחנו מטורפים כדאי שפשוט ניקח את הכדור הורוד ונחסוך לשני הצדדים את עוגמת הנפש הכרוכה במפגש עם מישהו נורמלי כמוך. |
|
||||
|
||||
תשובתך היהירה היא עדות חוזרת ונשנית לחוצפה והשחצנות, שבגללה השמאל הולך "מחיל אל חיל" בבחירות. ובאשר לעובדות: העובדה היא-ואני חוזר על כך בפעם המי-יודע כמה- שלערבים יש רק זכויות, בלי חובות. על כך לא נשמעה מצידך אפילו מילה או התחכמות אחת. העובדה היא שמספר הערבים המשתפים פעולה עם ארגוני הטרור ואף מסיעיים ישירות למרצחים עולה משנה לשנה. העובדה היא שההסתה של התנועה האיסלמית הולכת וגוברת גם במיסגדים וגם באסיפות. העובדה היא שחברי כנסת ערבים נוסעים לארצות ערב הקיצוניות ביותר, ומביעים את הערצתם למנהיגם הדיקטטור. העובדה היא שאת כונותיהם האמיתיות הראו הערבים בארועי אוקטובר עת הם הסתערו על המיצפים בגליל, על מכוניות בואדי ערה ועל המשטרה. העובדה היא שהערבים הם גייס חמישי בארצנו שרק מחכה להזדמנות הנאותה כדי להיפרע בנו. ובאשר לכדור הורוד : אתה יודע מה לעשות איתו ולאן לדחוף אותו. |
|
||||
|
||||
וואו. |
|
||||
|
||||
יפה! נהדר! מלה אחת, ארבע אותיות, אבל מספיק סופיסטיקידט כדי להביע בוז ולעג דק. מחיאות כפים. רק רציתי להודות לך על שאתה מואיל בטובך בכלל להתיחס אלי מרום מעלתך המנופחת, שהרי אתה מן האיליטות. איליטות דה-לה שמאטה. |
|
||||
|
||||
תסלח לי אבל עם מקס הזועם אני מעדיף להפגש בקולנוע, וכאן באייל די לי באורי פז אחד. כמו שכבר אמרתי, וכמו שאומרים לכל ילד בן ארבע: כשתרגע קצת יהיה אפשר, אולי, לדבר. אם לא תרגע, לא נראה לי שההפסד גדול. |
|
||||
|
||||
שום זעם ושום בטיח. תפסיק להחמיא לעצמך כאילו הצלחת להרגיז אותי. רק פליאה גדולה, איך אדם אינטיליגנטי לכאורה לא לומד מהנסיון נוטף הדם של אוסלו. אפילו בן פחות מארבע היה לומד לקח, אבל לא שוטה הכפר. |
|
||||
|
||||
אני לעומת זאת מתפלא איך אנשים אינטליגנטיים לכאורה לא לומדים מהנסיון נוטף הדם של הקמת המדינה. |
|
||||
|
||||
אולי תועיל להסביר למה בדיוק אתה מתכון? בתודה מראש. |
|
||||
|
||||
קח מקום עם רוב ערבי ומיעוט יהודי ביחס של 2:1 בערך, רצוי כזה שכבר היו בו ביניהם כמה "סכסוכים מזויינים בעצימות נמוכה" על רקע לאומי. דאג לכך שיהיה מוקף במדינות ערביות הטוענות לחזקה ערבית על השטח הזה מכוח הרוב הערבי שמתגורר בו. כעת עשה טעות קולוסאלית ותן ריבונות ליהודים על חבל הארץ הזה. התרווח אחורה וצפה במרחץ הדמים. (התאזר בסבלנות, זה בהחלט יכול לקחת כמה שנים). כמה יהודים נהרגו מאז 1948 בעולם כולו? כמה מתוכם בישראל? אני מתפלא שאני צריך להסביר משהו שילד בן ארבע היה מבין לבד. |
|
||||
|
||||
עכשיו הבנתי: נתינת ריבונות ליהודים היתה "טעות קולוסאלית". ומה היתה הדרך הנכונה שלא היתה מביאה לאותה טעות קולוסאלית? אם הנאצים היו משמידים לא רק ששה מליון יהודים אלא את כולם, עד האחרון שבהם, לא היתה באה לעולם הטעות הקולוסאלית הנוראה. הפיתרון הסופי שהיה עושה את הערבים,וגם כמה יהודים, למאושרים. טיעון מטורף כזה לא היה מעלה בדעתו אפילו ילד מפגר בן ארבע. |
|
||||
|
||||
איזה כיף שלימדו פה פעם הבנת הנקרא. נתינת הריבונות ליהודים בא"י והקמת המדינה היו טעות גורלית, כיוון שהם גרמו הן במישרין והן בעקיפין למותם של אלפים מבני העם היהודי אליו אנו משתייכים. מוטב היה לה למדינה לולא היתה קיימת במתכונת בה אושרה והוקמה. הדרך הנכונה היתה למעשה *כל* דרך מלבד השלטת מיעוט של מהגרים יהודים על רוב ערבי מקומי בעל רגשות לאומ(ני)ים עזים. המיתוס האמריקני כשל במחוזותינו; הארץ לא היתה ריקה וידענו את זה. הטיעון הדמגוגי שלך כאילו האופציה היחידה האפשרית מלבד הקמת מדינה יהודית היא השמדת היהודים במחנות הוא לא פחות מאווילי. הרי המצב של "אין מדינת ישראל" אינו שווה למצב של "אין יהודים". מה לעשות שיהודים בהחלט יכולים לחיות בלי מדינה, ובוודאי בלי מדינה שעצם הקמתה במתכונת הפסאודו-קולוניאלית הזו היתה טעות קשה ואיומה שגרמה להם צרות רבות מפנים ומחוץ. אחזור על שאלתי: כמה יהודים נהרגו בעולם כולו מאז הקמת המדינה? כמה יהודים נהרגו בישראל? גם הילד המפגר בן הארבע יכול לראות מי רוחץ היום בנהרות של דם. (רמז: אלו אינם יהודי לונדון, פריז ולוס-אנג'לס.) |
|
||||
|
||||
דווקא עכשיו, עם התגברות האנטישמיות באירופה, אתה טוען שהיהודים בטוחים יותר בלונדון ופאריס מאשר בישראל. זוהי, כמובן, שטות מוחלטת המעידה שאינך מבין את הנרטיב היהודי, או שאינך יהודי כלל. חזל"נו כבר קבעו את הכלל: "עשו שונא ליעקב". האנטישמיות טבועה בגנים של הגויים למרות שהיא אינה באה לביטוי יום-יומי. הפרעות ביהודים הן כמו הר געש מתפרץ או הוריקן, שבא כשהתנאים מבשילים, גורם להרס ולחורבן, ואח"כ שוכך עד הפעם הבאה, ואין ספק שתהיה פעם באה. הדרך היחידה לעמוד בפני הסערה היא מדינה יהודית המסוגלת להגן על בניה היהודים, ולהשמיד את המתנכלים לה. אנחנו מוכנים להלחם ולמות-כמו שהוכחנו כל השנים- בשביל מטרה זו. ואפילו לא היינו צריכים להקריב קורבנות רבים- הרי אנחנו נלחמים נגד ערבים- בתאונות דרכים נהרגו יותר יהודים מאשר בכל המלחמות גם יחד. רציתי גם לענות על הרישא של תגובתך, אבל למי ועבור מה אנחנו עמלים? אולי בפעם הבאה. להתראות, מוחמד ידידי. |
|
||||
|
||||
"מי שרוצה להתלונן על גזענות, מוטב לו שיעזוב בשקט את הגנים של הגויים." _______________ מתוך "קריאות ביניים ואוי לעיניים", שכ"ג, 2004. |
|
||||
|
||||
בסדר, נוריד את המילה "גנים" והמשפט יקרא כך: "האנטישמיות הטבועה בגויים". מרוצה? דרך אגב, אמור לי מה זה שכ"ג ואומר לך מה זה (בכותרת) ג"ג. גנים גויים. |
|
||||
|
||||
שכ''ג - שוטה הכפר הגלובלי. |
|
||||
|
||||
כיצד ניתן להתמודד עם ההגיון הצרוף של כרוניקה-צפויה-מראש? הרי כבר חז"לינו (ולא ניטפל יתר על המידה לריבוי הכפול, אך סלח לי אם מעתה אכנה אותם חז"ל) קבעו מראש שעשיו שונא ליעקב ואין מה לעשות. את מנטרת ההיסטוריה לקרימוזה שלך עם הדמגוגיה הדוגמטית שמאחוריה שמעתי כבר כל כך הרבה פעמים שהתחלתי להרגיש שאני בסדנה של אושו. זה לא נרטיב ולא בטיח, אלו חיים שסגורים באקסיומה אווילית. אבל למה להתבלבל עם עובדות. ברור לך שהקמת המדינה כאן בתוך רוב ערבי הרי לא גרמה לא למלחמות, לא להגברת האנטישמיות, לא לגיבוש לאומנות ערבית המכוונת עד היום נגדנו. הערבים הרי שונאים אותנו מעצם הווייתנו ואם היינו היום בבירוביג'אן או באוגנדה הרי שהם היו מרחיקים עד לשם כדי להתפוצץ לנו בקניונים. כמה חבל שאין קשר בין המציאות הפוליטית להזיות המרכיבות את הנרטיב "היהודי" שלך. "אין ספק שתהיה פעם באה". "הדרך היחידה היא...". כמה נחמד שהכל צפוי וידוע, כי אז לא צריך לחשוב ולהבין. אז סליחה שאני לא מוכן להילחם ולמות בשביל מדינה יהודית, אלא בשביל חיים של יהודים. המדינה אינה קדושה. וזה נכון בפרט שהמדינה לא רק שלא שירתה את מטרתה "להגן" אלא גם גרמה למותם של אלפים מבניה רק כדי שתתקיים. המדינה ומדיניותה תרמו לאחוזים נכבדים מגל האנטישמיות הגואה כעת באירופה ובכל העולם. אבל מה זה חשוב כשאין ספק, כשיש דרך אחת ויחידה שהותוותה מראש, וכשחז"ל כבר קבעו שעשיו שונא ליעקב. ברור לי כעת כי לא אוסלו היה הטעות, אלא הפקפוק בדברי חכמינו היה הטעות. אני מרים ידיים, ויפה שעה אחת קודם. ביי, זאביק מחמדי. אולי ניפגש באיזה קרוואן בשטחים מעל שוקת שבורה. |
|
||||
|
||||
חשבתי שאנשים כמוך כבר למדו לשוק, או ל]חות לדבר בקצת פחות ביטחון עצמי. "אז סליחה שאני לא מוכן להילחם ולמות בשביל מדינה יהודית, אלא בשביל חיים של יהודים." איפה בדיוק נמצא צבא ההגנה ליהודים שאתה מתגייס אליו? ספר לנו. |
|
||||
|
||||
טעויות כתיב: צ"ל חשבתי שאנשים כמוך כבר למדו לשתוק, או לפחות לדבר בקצת פחות ביטחון עצמי. |
|
||||
|
||||
יש מי שלא לומד לשתוק ויש מי שלא נגמר לו הביטחון העצמי. אני, איך לומר, לא ממש מאושר מזה שקבוצת ה"אנשים כמוני" כוללת - לפחות במקרה בו אלו הם הקריטריונים - גם אותך. ולעניין: האמירה שלי אינה מניחה ואינה מחייבת קיומו של צבא. האמירה שלי כן מניחה ומחייבת קיום המדינה *מראש* באיזור בו הסיכון הינו נמוך. אבל היות וכיום אני חי כאן, וכאן נמצאים רוב בני עמי, אין לי הרבה ברירה אלא להגן על עצמי ועליהם מכל איום שהוא בדרכים הטובות ביותר ("לוותר להם" או "להיכנס בהם" זה היינו הך מבחינתי, כל עוד זה מגן עלי בצורה האופטימלית). אבל זה לא מונע ממני להבין כמה דבילי היה כל העסק הזה מלכתחילה. מקימי המדינה *בחרו* בכוונה להיות "מדינה קטנה מוקפת אויבים". הרי אי-אפשר לומר שלא ידעו מראש שזה יהיה המצב. זהו מהלך התאבדותי-למחצה, ולטעון אחרי טעות יסודית שכזו שתהליך אוסלו דווקא היה הנסיון העקוב מדם שעלינו ללמוד ממנו נשמע לי פאתטי. אם תלך לגור בשכונת הרכבת בלוד ותצעק אחר-כך שגנבו לך את האוטו ואנסו את הבת שלך, מצד אחד אתה צודק ומצד שני אתה טיפש ("גם בתל-אביב פורצים ואונסים" אינו תירוץ טוב מספיק לכור במקום מועד לפורענות; כנ"ל גם "המשטרה נוקטת יד קלה לאחרונה ורק בגלל זה יש פשיעה"). כי הכתובת היתה על הקיר. אני לא מתנצל על כך שאני נמצא פה, אבל נדמה לי שהדברים היו יכולים להיות טיפה יותר טובים מבחינת העם היהודי אילו לא היה עוצם עיניים ולוקח את הכדור הורוד של ההזיה הלאומית-משיחית לפני חמישים ומשהו שנים. הדבר העיקרי שקרה כתוצאה מכך זה שמחצית מיהודי העולם הנותרים רוכזו במקום אחד מסוכן מאין כמוהו לקיומם. להודות בזה זו אינה בושה. איך אומרים - חכם לא נכנס למצב שפיקח יודע איך לצאת ממנו. |
|
||||
|
||||
סינסינאטוס: את הגלולה הוורודה של המשיחיות לקחנו לפני הרבה יותר מ-55 שנה. רגע הבליעה הסופי היה לפני 100 שנה בדיוק, כאשר הוחלט בקונגרס הציוני שלא ללכת על תוכנית אוגנדה. באשר לרעיון הזה, ש"אם נהיה מפוזרים בעולם אז נשרוד, גם אם פה ושם יהרגו בנו" - הרעיון הזה אכן עבד יפה עד לעידן המדינה המודרנית. אבל קמה מדינה בשם גרמניה, כבשה את מרבית המקומות בהם היינו פזורים - וקיבצה אותנו חזרה, לאושוויץ ועוד כמה מחנות. וגם לרוסיה הצארית ובריה"מ תחת סטאלין היו כנראה תוכניות להשמדת היהודים שלהן, שלא יצאו אל הפועל מסיבות אלה ואחרות. יש סכנה בריכוז היהודים אבל מצד שני, בהרבה מובנים גם קל יותר להגן על שטח מצומצם. מדינת ישראל עם מגן של טילי 'חץ' ודומיהם, ומערכת מקלטי אב"כ טובה יכולה גם לתת לתושביה הגנה סבירה מאוד מפני מתקפה וגם לאיים על כל העולם, או על כל חלק ממנו שבא לה לאיים עליו, בהשמדה. זו עמדת כוח וסחיטה שאין שניה לה. יצא לי להיות היהודי היחיד, כמעט, שהגשים את תוכנית אוגנדה. במשך שנתיים התגוררתי ברמת וואסין גישו שבמערב קניה - ואחר כך התברר לי שזה בדיוק השטח שיועד לתוכנית אוגנדה (הבריטים העבירו את הגבול בין קניה לאוגנדה מזרחה בשלב מסויים). האזור אכן יפה ופורה, אבל אין לנו שום זכות עליו, אין לנו שום רגש לאומי והיסטורי אליו, ואם היינו מתנחלים שם היינו גומרים כמו הלבנים בדרום אפריקה וברודזיה, אבל הרבה יותר גרוע, כי לנו אין מולדת-אם חזקה ועשירה. אז כן, שכונת הרכבת זה דימוי מצויין. אבל מה לעשות שהמקום היחיד שלמשפחה שלך יש עליו זכות זו שכונת הרכבת? אין לך מקום אחר, בכל המקומות שונאים אותך, אף אחד לא רוצה לתת לך לגור אצלו יותר. אבל לסבא של סבא שלך היו בתים בשכונת הרכבת בתקופת התורכים, ומבחינה משפטית יש לך קייס מצויין לטעון שהשטח שלך. התושבים החדשים לא קונים את זה, ואתה בבעיה, אבל כאמור - אין לך מקום אחר והגאווה ותחושת הכוח והאופטימיות שלך לא נותנת לך להתאבד, להיעלם או לחיות כנווד. עכשיו נראה אם אתה מספיק נחוש בכדי לשרוד בשכונת הרכבת. |
|
||||
|
||||
"עמדת כוח וסחיטה"? שוב הפרנויה הזו שאו-טו-טו כולם הולכים להשמיד אותנו. מדינה משלנו אינו זהה לעמדת כוח וסחיטה. אבל מה לעשות שבמצב אליו הכנסנו את עצמנו זה כנראה הפך להיות כורח המציאות. "אם היינו... אז היינו..." זו ספקולציה ללא משמעות. יש מקומות הרבה יותר בטוחים ופחות מועדים לסכסוך מכאן, ולהגיד שגם שם היינו עומדים בפני השמדה זו חזרה להסתמך על חז"ל ותו לא. ובלי סיוע מבחוץ מולדת האם "החזקה והעשירה" שלך היתה היום פרוטקטורט סורי-מצרי. אני אומר - אם כבר מדינה, אז עדיף לא כזו שקיומה מוטל בספק מלכתחילה. זו לא היתה האופציה הטובה ביותר. אבל כיוון שכעת מעט מאוחר להחזיר את הגלגל אחורה, אז אם אני כבר כאן אני אמשיך לחיות כאן. יש כאלה שאצלם ממלכת יהודה הקדומה תופסת מקום קצת יותר חשוב מהעם היהודי (כמובן שהשילוב ביניהם מנצח). אני לא אחד מהם. עידן, במעין דארוויניזם חברתי-לאומי בתגובה 206581 כתב על סיכויים נמוכים של הבונדיסטים לשרוד לעומת הציונים, כאילו שלא היתה אפשרות לסיכויי שרידה גבוהים עוד יותר. ובכן, אני טוען שכן, אך כנראה שלעולם לא נדע. מי שעצם עיניים לפני קום המדינה, משלם כיום את המחיר וכולנו עמו. ואם באמת אין לנו ארץ אחרת, קרוב לוודאי שאם כך יימשכו הדברים לא יהיה לנו עוד מעט גם עם. ולאחר שתשכך הרוח מעל חורבות המדינה, היהודים של ארה"ב ינהלו דיונים באינטרנט על מה הנסיון המר הזה היה אמור ללמד. |
|
||||
|
||||
הנה עוד משהו מחזלי"נו: "מאז שחרב בית המקדש ניתנה נבואה לשוטים". כל בר דעת מבין שבעבר, כאשר מדינות ערב, בסיוע סוביטי לחמו נגדנו היתה סכנה לקיום המדינה. היום, עם השלום ביננו ובין מצרים וירדן,וכשארה"ב נימצאת באיזור ומאימת על סוריה ובמידה מסוימת על אירן, הסכנה הזאת חלפה. נשארה בעית הטרור הערבי שבקרוב הוא יכלול גם את כל אירופה. ואז התסריט ההגיוני הוא, שאחרי שהשמאל הארופי יושתק כמו שהוא הושתק בישראל, ילחם העולם בדרך היחידה בה יש להילחם בטרור: טרור נגדי. כל הדיבורים על חורבן המדינה וכו', הם קישקושים תבוסתניים. |
|
||||
|
||||
''אחרי שהשמאל הארופי יושתק כמו שהוא הושתק בישראל, ילחם העולם בדרך היחידה בה יש להלחם בטרור''. פשוט, ללא מלים. ויש גם כאלה שיש להם נבואה לעבר. |
|
||||
|
||||
הטענות שהעלית לגבי ההתכנסות למקום אחד מזכירות מאוד את הויכוח האידיאולוגי המר בין הציונים - שטענו שעל היהודים להקים להם בית לאומי (בין אם בישראל, אוגנדה,או אררט - בסופו של דבר הוחלט על א"י מכיון שארץ זו יועדה לכך ע"י חבר הלאומים) לבין הבונדיסטים שטענו שעל היהודים להשתלב בארצות מושבם, ולנסות להשיג חופש דתי ושויון זכויות. הטענה העיקרית של הציונים היתה שאלפי שנות רדיפות והתנכלויות ליהודים (שנבעו בגלל היותם מיעוט בארצות ניכר) מלמדת שעל היהודים להתרכז בבית לאומי משלהם, ואילו הטענה העיקרית של הבונדיסטים היתה שהרדיפות וההתנכלויות הן נחלת העבר, וכי באירופה המודרנית והנאורה אין יותר מקום להן. הרצל, לדוגמה, היה "בונדיסט" עד למשפט דרייפוס. הויכוח הנ"ל הוכרע לצערנו ע"י הנאצים - לבונדיסטים היה סיכוי אינהרנטי נמוך יותר לשרוד את השואה, בגלל נטייתם להשאר באירופה, לעומת הציונים שנטו יותר לעלות לא"י. בנוסף, הטראומה שגרמה השואה לשארית הפליטה גרמה לרבים מהם להתנער מחלום ההשתלבות ולהפוך לציונים בעל כורחם. "ההזייה המשיחית", כפי שאתה רואה אותה היום, של הקמת מדינה יהודית, היתה אז כורח קיומי דחוף, שנבע מלקחי השואה, ובעיקר מסירובן של רובן המוחץ של מדינות העולם (כולל שלטונות המנדט) לקבל אליהן פליטים יהודיים. טענתך כאילו מצבם של היהודים היה טוב יותר ללא הקמתה של מדינת ישראל, אין לה על מה להסתמך. אתה מסתכל ב"קלוז אפ" על 50 השנים האחרונות, בהן רוב מעשי הרצח של יהודים התבצעו בא"י, אבל מספיק שתרחיב קצת את היריעה ל 65 שנה, התמונה תתהפך בתכלית. ברור שאילו מדינת ישראל היתה קמה ב1939, היה ליהודי אירופה לאן לברוח, ולא היתה מתרחשת שואה במימדים כאלו. בהערת אגב, ישנם הטוענים (1) כי תכניתו המקורית של היטלר היתה לגרש את היהודים מאירופה, וכי פגישתו עם המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל חוסייני, כחודש לפני ועידת ואנזה, גרמה לו לשנות את דעתו. קשה לנחש "מה היה קורה אילו". אולי אם מדינת ישראל לא היתה קמה, היתה מתרחשת שואה נוספת כנגד היהודים בארצות ערב? --------- 1 Record of the Conversation Between the Fuhrer and the Grand Mufti of Jerusalem on November 28, 1941, in the Presence of Reich Foreign Minister and Minister Grobba in Berlin, Documents on German Foreign Policy, 1918-1945, Series D, Vol. XIII, London, 1964, p. 881ff in Walter Lacquer and Barry Rubin
|
|
||||
|
||||
ואולי תוכל להשכילנו: באיזה אזור בעולם הסיכון "הינו נמוך"? ואם היינו מתישבים באוגנדה, אולי גם האוגנדים היו אומרים שגזלנו את ארץ אבותיהם? ילמדנו מורינו. |
|
||||
|
||||
"חכם לא נכנס למצב שפיקח יודע איך לצאת ממנו" המממ... נראה שכולם כאן משתמשים בדיכוטומיית החכם/פיקח הפוך ממני.... נראה לי שזה מצדיק שיחת לב אל לב טראנס-אטלנטית עם אבי - מה זה החינוך הקלוקל הזה שהוא נתן לי?! ותחשבו מכמה צרות יכולתי להימנע אם הייתי יודע שהמשפט הולך הפוך - גם כן פיקח. |
|
||||
|
||||
הנה תשובה "למהלך התאבדותי למחצה" - קטע מסיפרו של עמוס עוז "על אהבה וחושך" ע' 126: "...כי זה כבר נגמר. זה נגמר אחת ולתמיד. כלומר, כאן זה כבר לא יהיה...אויבים, כמובן, עוד יש לנו. ויש מלחמות. ויש מצור ויש לא מעט אבדות. בהחלט. אין להכחיש זאת. אבל לא רדיפות. זה- לא. לא רדיפות ולא השפלה ולא פוגרום. לא הסדידזם שספגנו שם. זה בהחלט לא ישוב עוד. לא כאן. יתנפלו עלינו? אז נרביץ בחזרה כפליים..." ועכשיו צא וחשוב על תרוץ אחר למה זה לא נכון ולא רלונטי, ולא ככה או ככה וכו' וכו'.. |
|
||||
|
||||
עמוס עוז עצמו התנתק לחלוטין מהזרם הרביזיוניסטי של משפחתו (את הקטע שהבאת הוא שם בפי אביו, כמדומני) כשעמד על דעתו. אתה מקבל את כל משנתו הסדורה של הנ"ל, או שאתה נתלה רק במה שהוא מצטט מפי אחרים? |
|
||||
|
||||
עזוב את עמוס עוז ואת אביו. השאלה היא האם העיקרון המופיע בציטוט מקובל עליך. |
|
||||
|
||||
כן, בתנאי שלא לוקחים את ה''נרביץ להם כפליים'' כפשוטו. |
|
||||
|
||||
אם לא נרביץ להם כפלים תלך לה יכולת ההרתעה- זהו המצב כיום. לכן אנחנו צריכים להרביץ להם פי ארבע. |
|
||||
|
||||
כבר מזמן לא קראתי מן ממבו- ג'מבו שכזה. והכל עם רוגז ומשטמה. זהירות! מררתך תפקע. "שמעת כל כך הרבה פעמים" ולא הצלחת להפנים? קשיים בתפיסה הקוגניטיבית? אם עומדת בפני הברירה לבחור בין דברי חז"ל ובין דעתך ההזויה, אני בוחר בחז"לנו. ואתך הסליחה. אתה מזכיר לי את בווין, שר החוץ הבריטי, ששלח את האוניה "אקסודוס" חזרה לארץ "הבטוחה"- אירופה, שם ישבנו בשקט ובשלווה באלפים השנים האחרונות. וכל זה למה ? כיוון שעכשיו,כאילו, היהודים בטוחים יותר מחוץ לישראל. כן, העכשויזם הזה. שלום עכשיו. ומה עם ראיה היסטורית מאדם אנטליגנטי כמוך? אתה "לא מוכן להלחם ולמות בשביל מדינה יהודית" זה בסדר. אני מוכן למות כדי להגן על המדינה וגם עליך. כך חושבים כל הישראלים השפויים, שבמבצע "חומת מגן" רבו על מקום בנגמ"ש. |
|
||||
|
||||
אהה. אם זאת דרך הביטוי הרגילה שלך, כשאתה אפילו לא זועם, אני יכול רק לאחל לך הרבה אושר ובריאות, ולהפרד בתעוב הדדי. |
|
||||
|
||||
זו הפעם הראשונה שאני מסכים איתך: התיעוב הוא הדדי. |
|
||||
|
||||
העובדות הן: אני לא פוסט ציוני, לא אנטי ציוני, לא אנטישמי ולא אנטיטטנוס. אבל כשאני קורא תשובות כמו שלך, אני נהיה אנטי אנטי אנטי, ומצידי שתקרא לי בכל כינויי הגנאי שבא לך, אם להיות בצד השני פירושו להיות ברמת ההשקפה שלך, או בכלל להיות מחובר במשהו עם אחד שכמותך. |
|
||||
|
||||
כולך זיקוקי די-נור ולהטוטי לשון. אפשר לשמוע ממך גם טיעון אינטליגנטי, או שהפעלת המח עושה לך כאב ראש? |
|
||||
|
||||
כולך שינאה, בורות והכללות גסות. כן, הפעלת המוח עושה לי, במקרה של הדיון איתך, כאב ראש, או יותר נכון מין כאב כזה הדומה לכאב שמרגישים בידיים בשעה שמנסים לדחוף קיר אטום. כאב שבו הגוף משדר למוח: חבל על המאמץ שנדרש כדי להפעיל כאן טיעון אינטליגנטי. |
|
||||
|
||||
צריך פעם לעשות מחקר שיבדוק מי נוטה לדבר אל השני בצורה גסה, מבטלת, מעליבה ומתנשאת יותר בפורומים - שמאלנים לימניים או להיפך. |
|
||||
|
||||
השאלה אם תצליח למצוא מישהו שלא משוייך לאף קבוצה שיבצע את המחקר הזה. אולי אני בעצם... |
|
||||
|
||||
אתה מוזמן לבדוק את תגובתי הראשונה ואת תגובתך ותגובת הטמבל. תיוכח לדעת ששניכם מעונינים רק בתגובות ציניות וכאילו-מתחכמות הבאות להציג יהירות ועליונות הנמצאת רק במוחכם הקודח. טיעון אינטליגנטי אמיתי ובלתי מתחכם אין בנימצא. אתה מבין עכשיו למה שונאים שמאלנים? |
|
||||
|
||||
אני בכלל ימני, בן אדם. |
|
||||
|
||||
אז הורד את הקרניים מהראש, פ'נאדם. אתה מבלבל את זאביק. |
|
||||
|
||||
איך רואים? איך מזהים? יש לך כמה טיפים? |
|
||||
|
||||
בעקבות שאלתך האחרונה אני ממנה אותך בזאת לעוזרי בסקר הגיל-רונני לקביעת טיב השיח השמאל-ימין-שמאלי (ולהיפך) על-פי אומדן איכות וכמות ההשמצות ההדדיות. ברור כי עלינו קודם לדעת מי שייך לכל צד, ופה בדיוק אתה נכנס לעניין. אני סומך את ידיי על שיקול דעתך בנושא זה, ובטוח כי להטך וטבעך החוקר (את הצדדים המתדיינים בשרוברי זה) יהפוך את משימתי מבלתי אפשרית לתענוג בל ישוער (הכמות המדוייקת של אותו תענוג היא כמובן בסיס לסקר אחר). |
|
||||
|
||||
בכאבוד! <מסמיק> ועכשיו לפרטים הטכניים: איך אתה סופר "השמצות פנים" (סמולני שמשמיץ סתם שמאלני או מאמין קיצוני בימין שמשמיץ את גיל רונן1)? _____ 1 או אולי תגובה 206999 היתה בעצם מחמאה ולא הבנתי? |
|
||||
|
||||
ברוך הבא! אין כל בעיה כזו, שכן גיל רוננו אמר: "צריך פעם לעשות מחקר שיבדוק מי נוטה לדבר אל השני בצורה גסה, מבטלת, מעליבה ומתנשאת יותר בפורומים - שמאלנים לימניים או להיפך" כלומר, רק מעברי ימין-שמאל-ימין (ולהיפך) מענייננו. כל צמד המכיל חילופי דברים בוטים של ימין-ימין או שמאל-שמאל אכן ניתן להחשיב לצורך העניין כמחמאות ולהתעלם מהם לאלתר. |
|
||||
|
||||
כאשר מופיעות שלש נקודות אחרי משפט, הכונה היא שהדברים נאמרו בהומור, מן סתאאאאם שכזה. מה יהיה? אני צריך להסביר לך כל שטות? !pay attention. |
|
||||
|
||||
אה, זה כנראה בגלל שבנושא של ערביי ישראל אני לא ימני טיפוסי. לדעתי ערביי ישראל זקוקים בעיקר למכה סימבולית על הראש: מין תזכורת שאנחנו בעלי הבית, שיכולה לכלול גם איזה חצי שנה של עוצר. הם יצטרכו גם למצוא לעצמם הנהגה חדשה. אבל בניגוד לפלשתינים אין לגרש אותם. לכלול את ערביי ישראל באותה הקטגוריה של הפלשתינים זה לא מוצדק ובעיקר לא חכם, לדעתי. אם אנחנו מבצעים אקט ברברי של גירוש 2 מיליון פלשתינים (או כמה שיש) אז רצוי להראות במקביל שאנחנו לא גזענים ואין פה עניין של גירוש ערבים באשר הם ערבים. |
|
||||
|
||||
אבקש את סליחתך בקשר לטעות בזיהוי. חשבתי, בגלל טרדות היום והשעה המאוחרת, שאתה עוד אחד מאותם ראשי הביצה עגולי המשקפים. בקריאה חוזרת, וגם בקריאת מאמרך הגדול אודות בנות המשעא"ז-קראתי גם את כל 1637 התגובות- התברר לי"פרצופך" האמיתי. סליחה. טעיתי. טעינו. טועים. |
|
||||
|
||||
סלחתי. יש לי משקפיים אבל לא עגולים. אובאליים עם ישר למעלה. |
|
||||
|
||||
נו, רק להפיק את ''הפסיון'' בגירסת זאביק, זה מה שנשאר, לאחר שרמת שנאה בדרגה גיבסונית כבר נמצאה. ולאחר שמצאת סו''ס את אחיך לדעה ג. רונן, ונפלתם חבוקים איש על צוארי רעהו, יש לך במי להיעזר בעניין תוכן התסריט ודרכי ביצועו לפועל. |
|
||||
|
||||
תראו מי שמדבר הפוסל, במומו הוא פוסל. |
|
||||
|
||||
אם כבר מדברים על נוצרים, אתה יוצא ממתוך הנחה, כדרכם בקודש של כל השמאלנים, שמותר לך ללגלג, לבטל, לקרוא בשמות, ואני אגיש את הלחי השניה. טעות בידך, אדוני. אני שוב קורא לך, בפעם המי-יודע-כמה, להשמיע טיעון אנטליגנטי, וגם התשובה תהיה כזו. מה דעתך על שביתת נשק? |
|
||||
|
||||
מתי קראתי לך בשמות, ביטלתי ולגלגתי? או שאולי אתה מכליל אותי עם "כל הסמולנים" (או כלשונך: עיין בכותרת) שלדעתך עשו לך את כל הדברים הנ"ל. אני כבר הזמנתי טיעון אינטליגנטי לפני שתי תגובות שלך, וקיבלתי את שתי התגובות העצבניות ברצף זו אחר זו. מה אקבל בעקבות הודעה זו? בוא נגיד, אם תגובותיך תמשכנה בטון זה, אני לא אגיב. |
|
||||
|
||||
יש גם כאלה ששונאים ימנים, אתה יודע. ולא מעט בזכות אנשים כמוך. אינני יודע מי הרוב בקרב השונאים, אבל כשאתה מדבר על מי ששונא שמאלנים, תדבר בשם עצמך ולא בשם ''כולם''. |
|
||||
|
||||
תגיד לי איפא אתה חי? בבחירות האחרונות, כמה תמכו במפלגות הימין וכמה בשמאל? |
|
||||
|
||||
בינתיים 3-0 לטובת בעלי הזקן. |
|
||||
|
||||
הזכרת לי נשכחות. אחד הספרים האהובים עלי בימי ילדותי. |
|
||||
|
||||
במסגרת הזכרת נשכחות, האם יש מישהו בעולם חוץ ממני שזוכר סידרה בשם "גד וגל"? אני אפילו זוכר את המנגינה שלה, אבל זה לא אומר שום-דבר לאף אחד שפגשתי עד היום. |
|
||||
|
||||
אולי דני וגיל במסע בלתי רגיל? |
|
||||
|
||||
יש סדרה בשם הזה( דני וגיל). אולי לזה התכוונת? |
|
||||
|
||||
גד וגל. שני ילדים שמסתובבים כל הזמן באיזה מקום סהרורי. מתישהו גם יש שם איזה איש שהם פוגשים נדמה לי. זה היה משודר בימי שישי בשתיים, בדומה לסדרה ''הקסם השחור'' (זו על הסוס). מצד שני אולי חיי הם חלום ארוך של גויאבה. |
|
||||
|
||||
זה נראה לי שאלה קלסית לאלי אשד. נסה אותו. |
|
||||
|
||||
אין שם... ואגב, זו לא הסדרה היחידה שחסרה שם. כמו שאמרתי - אני היחיד שזוכר את הסידרה הזו, בדומה לסיפורים האלה על אדם שמגיע לביתו ומוצא שם משפחה אחרת, והוא מגלה שאינו רשום בשום מקום, ואף אחד לא זוכר מיהו. האם היקום יכול למחוק זכר למשהו כך שייעלם אף מהזיכרון של כל בני האדם, ואם כן, האם היקום גם יכול "לשכוח מישהו" או לטעות, בבצעו זאת? |
|
||||
|
||||
אני לא יודע מי זה היקום הזה שאתה מדבר עליו, אבל בהנחת תער אוקהם, ההסבר של "FALSE MEMORY" נשמע יותר סביר. ועוד יותר סביר זה שפשוט לא דיברת עם מספיק אנשים באותה קבוצת גיל וכולי. |
|
||||
|
||||
"עוד יותר סביר זה שפשוט לא דיברת עם מספיק אנשים באותה קבוצת גיל וכולי" אולי. עוד לא אבדה תקוותנו. זה בטוח לא false memory - גם בשביל זכרונות "אמיתיים" אין מספיק מקום, ואלה הולכים ודוהים, הולכים ומתפוגגים, צפים ואז טובעים בימים האחרים (במילים אחרות, גם ככה יש לי זיכרון די רע). |
|
||||
|
||||
אפילו ניקיתי את ה registry ועשיתי דה-פרגמנטציה מר ניל גרון |
|
||||
|
||||
יש הבדל בין איחוי קבצים לבין דה-פרגמנטציה? |
|
||||
|
||||
בהתחלה גם חשבתי שלזה התכוון הברנש, ואולי לכך אכן התכוון. אחר-כך בחנתי את משמעות הביטוי ''איחוי קבצים'' וזה נשמע לי יותר כמו פעולה לתיקון קבצים, ולא הפעולה של יצירת זיכרון רציף אליה אני התכוונתי. אבל אני לא עובד עם תפריטים בעברית, כך שאין לי מושג כיצד הדברים הללו תורגמו. |
|
||||
|
||||
איחוי קבצים זה defrag לדעתי. מה שאני לא מבין זה מה קרה ל-scandisk בחלונות 2000. אין בזה צורך כנראה. |
|
||||
|
||||
לי זה נשמע דווקא כמו "איחוד קבצים" או "איחוי דיסק"... לגבי הנושא השני, חיפוש גוגל העלה: Double click on My Computer
Right click on the drive you want to scan Select Properties Click on the Tools tab Click the "Check Now" button under 'Error Checking' OR Click the "Defragment Now" button under 'Defragmentation' |
|
||||
|
||||
מקרה כזה בדיוק (סדרת טלוויזיה שאף אחד אחר לא זוכר) מתואר בסיפור ''המופע של מר בוטן'' מאת ריצ'רד וולדרופ שפורסם בגליון אוקטובר האחרון של ''המימד העשירי''. מומלץ ביותר. |
|
||||
|
||||
בימין הקיצוני תמכו בסך 13 מנדטים. אם אנחנו מצרפים לזה את התומכים במרצ ואת התומכים השמאלנים בעבודה, ללא מצביעי המפלגות הערביות (שעליהם נמנו גם יהודים), זה יוצא בערך שווה. נכון שרוב העם הצביע ליכוד, שהוא מפלגת מרכז בעלת נטייה ימנית. אבל עדיין, זה לא מפני שהם שונאים את השמאל, אלא מפני שהם *חשבו* שהימין מסוגל לנהל יותר טוב את המדינה, בעיקר בשל הנסיבות הבטחוניות. אם אתה מצביע מתוך שנאה, רחמי עליך, אני אגב לא שונא אותך. |
|
||||
|
||||
האיל, לא יודע אם שמת לב אבל האיש שהאיר את מחנות סברה ושתילה באור יקרות עבור הפלנגות ב-1982 הוא היום ראש הממשלה. |
|
||||
|
||||
זה נכון. מצד שני, ראש הממשלה היום הוא גם האיש שמחפה על בניו השותקים, ואתה לא מנסה לגזור מזה (אני מניח) שהעם בעד שחיתות שלטונית. |
|
||||
|
||||
אנחנו רוצים להודות לך על שלא ניכסת את הליכוד למחנה השמאל והערבים. השאלה היא אם גם בליכוד יודעים על צו הסיפוח שנתת להם למחנה המרכז. כדי לא ליצור אנטיגוניזם אני אסכים איתך שהליכוד לא שונא את השמאל, אבל גם אתה תודה שהוא לא אהוב עליו במיוחד. אני גם מודה לך על שאינך שונא אותי. מעתה אשן טוב בלילה. אבל גם אם השנאה איננה , נשארה היהירות ותחושת העליונות שכל כך אפינית לשמאלנים. מי שנמצא בצד הימנית של הקשת הפוליטית הוא מטורף/גזעני/מתלהם/מצח נמוך וכו'. או אולי צריך להחליף את הקו-נטוי במקף-מחבר. עובדה היא שאנחנו רק מחליפים צחצוחי-לשון. עוד לא שמעתי ממך טיעון אינטליגנטי אחד בלי קללות ובלי ציניות. |
|
||||
|
||||
"אנחנו רוצים להודות לך"? אתה רבים? |
|
||||
|
||||
קרא את תגובות הגולשים כאן ותחליט לבד מי ברבים ומי במעטים. |
|
||||
|
||||
הדיון הזה מתחיל להיראות כמו "הז*ן שלי יותר גדול מהז*ן שלך". בשלב זה אני פורש. |
|
||||
|
||||
דרך אגב, רק מפני שאני לא ניצה כהנא, לא נוכס אצלי אף אחד בליכוד לשמאל. ואשמח לענות לך בטיעון אינטליגנטי, ברגע שאשמע ממך אחד כזה. בינתיים כל מה שאני שומע ממך זה ''ראשי ביצה עגולי משקפיים'' ודומיהם, ביטויים המתאימים לעידוד הפקת סרט גיבסוני יותר מאשר דיון שהמלה אינטליגנציה על הטיותיה השונות מתקרבת אליו כדי נגיעת מקל. |
|
||||
|
||||
ניצה כהנא? לא מכיר. איך היא, שווה? |
|
||||
|
||||
באמת הגיע הזמן שמישהו יראה לך את הדלת. יש כפתור קטן עם סימן של X בפינה הימנית העליונה של החלון שבו אתה כותב את ההודעות האלה. מעניין מה יקרה אם תשתמש בו. |
|
||||
|
||||
ואגב, גם דב אנשלוביץ צירף, נראה לי, חלק נכבד מהליכוד לשמאל. אבל לגביו אין מה לחשוש שזאביק ישאל את השאלה שבתגובה עליה ניתנה הכותרת, אם כי אין לדעת. |
|
||||
|
||||
תודה על הקישור. תגובתי, 207406, היתה שלא במקומה ואני מתנצל. |
|
||||
|
||||
שים לב, בדף התגובה יש הוראות כיצד להשאיר קישור לתגובות בצורה פשוטה. כך התגובות שלך יהפכו לקישורים. |
|
||||
|
||||
תודה. |
|
||||
|
||||
אתה לא חושב שההודעות שלך עצמך גורמות להעמקת הסטריאוטיפ של "מטורף/גזעני/מתלהם/מצח נמוך" (ביחוד החלק המתלהם)? |
|
||||
|
||||
תתלהם גם אתה ותענה לענין, בלי אותה הפגנת עליונות שחצנית אותה אתה מפגין לאורך כל הדרך. |
|
||||
|
||||
תטל''א. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |