|
||||
|
||||
אני מבקש שתפסיקי להעליב אותי, ואת כל אלה שהם יהודים לפי ההלכה, אך אינם מגדירים עצמם יהודים, ואת כל היהודים החילונים, ואת כל החילונים הדתיים שהם לא לאומנים. אנחנו "בורים במקורותינו," אנחנו סובלים מ"תלות נפשית," אנחנו אפילו "פרימיטיבים," אבל אנחנו לא, חו"ח, בני-אדם שהכריעו הכרעות ערכיות מודעות ומושכלות, לפי ערכיהם הבסיסיים ביותר. (אני מתייחס, כמובן, להודעה למעלה, וגם להודעות האלה: <הודעה 107118> <הודעה 107161> <הודעה 107598>) הזהות היהודית שלי חסרת-משמעות עבורי במודע. אין לי שום קשר או זיקה ליהדות. מעולם לא הייתה לי זיקה לה. לא בגלל שאני "בור," לא בגלל שאינני מודע ל"מקורות," דווקא בגלל שאני מאד מודע למקורות, לתנ"ך, לאבות הציונות, לרעיון הלאומי היהודי, ולכל אלה אני חייב לומר, כאדם: זה לא אני. בתי כנסת אינם מעניינים אותי, רעיון התפילה ועבודת האל נראה לי מבזה, המוסר ועקרונותי הבסיסיים ביותר סותרים בעליל את המוסר המקראי והמוסר ההלכתי לדורותיו. חגי ישראל לא מעניינים אותי מעבר לכך שהם מהווים ימי חופש, אותם אני יכול לנצל לצורך רגיעה ושלווה (ושיעורי בית, הרבה שיעורי בית). אני יודע בדיוק מה המשמעות של כל חג, ובכל זאת, זה לא איכפת לי - אין להם שום השפעה רגשית עלי. רק לסדר פסח הייתה איזו השפעה, כי ככל שקראתי את ההגדה יותר בעיון, ראיתי עד כמה היא מלאה בגיבוב שטויות והוראות שטיפת-מוח. לאידיאולוגיה הציונית אין לי הרבה סימפטיה, אם כי אני רואה בחיוב רב את המתודולוגיה וכמה מן האישים של הציונות המוקדמת. לכל היותר, העמדתי פנים, אולי אפילו בעיני עצמי, במשך זמן מסויים, שיש לי זיקה כזו, לאומית/תרבותית, דווקא _בגלל_ שמערכת החינוך החילונית, האיומה ימ"ש, החדירה בי את המחשבה, שלחשוב אחרת אומר שאין לי זכות לחיות במדינה הזו. לרוב חברי, שאגב, כן למדו במערכת החינוך החילונית, _יש_ זיקה כזו. אז מספיק להאשים גורמים חיצוניים כמו זקני חילון.. סליחה, הממסד החילוני. עכשיו אני הולך לנקוט במהלך, שיהיה, סביר להניח, חסר משמעות, ויגרום לאימיילים נזעמים לכתובת שלי מטל, דובי וערן. אני מחרים אותך לכל עניין ודבר, אם לא תתנצלי בהקדם האפשרי על הביזיון הזה, שאת קוראת לו, כנראה, דיון מושכל. על העלבון, על הזלזול, על השטמה. אני לא אגיב לשום הודעה שלך יותר, או אתייחס אליך בכלל, עד שתתנצלי בכנות על כך. אני מזמין אנשים אחרים לנהוג כמותי. |
|
||||
|
||||
תגובה 107118 תגובה 107161 תגובה 107598) |
|
||||
|
||||
לא ארחיק עד לחרם, אבל - תודה כליל, חיכיתי שמישהו יכתוב בדיוק את זה (ההסבר בנוגע ל"בורות" החילונית). זכור לי דיון באייל בו עלו בדיוק אותם טיעונים, ואני עניתי בדיוק בטיעונים האלה (לא מצליחה למצוא את הלינק לדיון). קל מאוד לדתיים להתלות בבורות כסיבה לחוסר אמונה - הרי לא ייתכן שאדם בר-דעת *יבחר* לנהוג כחילוני; הסיבה חייבת להיות בורות. גם לי זה מעלה את הסעיף. אני מקבלת ומבינה את נטייתה של רוב האנושות לדתיות, ומרגיז שהם לא מסוגלים להבין את החילוניות כבחירה מודעת ומושכלת. באמת נמאס. |
|
||||
|
||||
א. בודאי לא התכוונתי להעליב אישית ואני מתנצלת אם נעלבת על הרמה הזאת. ב. ממה שכתבת בהמשך התגובה אתה בעצם מאשר שאין לזהות הלאומית כל משמעות עבורך. אם תקרא שוב את התגובה שלי בזהירות, תראה שברוב המקרים, ובודאי אלו שהתייחסו אליך ספציפית, טענתי בדיוק את זה- שלזהות הלאומית אין משמעות בעיניך. רבים מהחילוניים לא מייחסים חשיבות גדולה לשייכות הלאומית, ואפילו אם היא קיימת אצלם (כי זה הרי רגש טיבעי לחלוטין), היא לא מפותחת רציונלית. אני ממשיכה לטעון שלגביהם ''פרימיטיביות'' הזאת נובעת מבורות. מצטערת אבל זו המציאות. רב האנשים החילוניים שאני מכירה (והם ממש לא מתחתית החבית של החברה הישראלית), הם בורים בענייני יהדות במידה בלתי נסבלת. לדעתי, לפחות. לי אישית אין בעיה עם זה שאין לך שום יחס ללאומיות שלך. אני רק תוהה איך אתה מסביר לעצמך את המלחמה המתרחשת בין הלאום הערבי ובינינו. ומה ההגיון בכלל של היותנו בארץ הזאת, ומלחמתנו על השארותנו כאן בעיניך- אם אין חשיבות ללאומיות. לגבי החרם כלפי, ובכן, כמובן זו זכותך המלאה. מבחינתי אני משקיעה בתגובות שלי הרבה מחשבה. כך שמבחינתי זה בהחלט דיון מושכל. אני משתדלת מאוד לא להעליב. אולם אם מישהו נעלב מדעתי, נו מה לעשות. אתה לא מתכוון שאני לא אכתוב את מה שאני חושבת כדי שלא תעלב. אני לא משתתפת באייל כדי שתהיה חבר שלי, אלא כדי שתסביר לי את דעתך בדרך שאוכל להבין אותה, ולהתייחס אליה במחשבותי. בתמורה, אני מסבירה לך את דעתי לפי מיטב יכולתי. |
|
||||
|
||||
כליל נאורי סובל מקנאת פין ברורה. זה לא קשור אליך או לנטיותיך המדיניות. הוא עוין במידה שווה גם לנשים אחרות באייל. בכלל כדאי שיתבגר, אבל יותר חשוב שיעבוד על חוש ההומור הנוראי שלו. ניצה, העם איתך. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
חוץ כמובן מלעלמה אחת. אתה חושב שניתן להגדיר את יחסו אליה כאל הטרדה מינית? ניצה, העם איתך. |
|
||||
|
||||
אתה חושב שראוי לשאול את *מוחמד* מיודענו יותר מדי שאלות? הוא עוד עלול לענות עליהן. ניצה, העם איתך. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מן הסתם מישהו שנורא כועס על כליל נאורי. את הניחושים (הוודאיים) שלי אני מעדיף לשמור לעצמי. |
|
||||
|
||||
בתור אחד שגם לו ניחוש (וודאי)1 מי זה מוחמד, רציתי רק להביע את דעתי שמוחמד איננו ליאור ג. 1הניחוש שמור בקופסה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ועל מה מבוססת דעתך זאת? |
|
||||
|
||||
על זה: תגובה 114584 מוחמד בכרי אומנם יורד למחרת על כליל ואף מאשימו בהטרדה מינית של אום-היפו, אך בויכוח בין כליל לליאור ג. הוא מצדד בכליל 1 כאמור,ניחושי הוודאי שמור בקופסה. 1 לא מאהבת מרדכי חלילה כמו משנאת המן. |
|
||||
|
||||
ה"צידוד" בכליל היה בלשון סגי-נהור (עיגולדי הפלדה?) ולכן יש רגליים לסברה שמדובר במר גולגר. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
בהתאם להתחייבותי הקודמת (בעקבות נסיונות התחזות לדמותי), איני טורח להבהיר מתי מתחזים אלי אלמונים ומתי לא. כאמור, אדרבה - נראה את אלמוני האייל מזייפים אותי באופן אותנטי. (אגב, בכל פעם שהמערכת סבורה שזה באמת אני הם טורחים לשטוף אותי נמרצות, וכך אני יודע מתי ההתחזויות אלי מצליחות) |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שאלמונים מנסים להתחזות לאלמונים אחרים שייחשדו כיצירי כפיך (וגם אם כן, לא זאת הנקודה). כידוע, כבר הוכח בעבר כי אתה מספיק לא הגון בכדי להריץ דמויות משנה ש''יסייעו'' לך בעת הצורך, ולכן מטבע הדברים במקרים בהם מתווספות גם חשדות נסיבתיות, לא מפתיע שאתה הופך ל''חשוד מרכזי''. |
|
||||
|
||||
אני אדם חלש. לכן, קשה עלי מאד להחזיק בחרם הזה לאורך זמן, והפרתי אותו מספר פעמים. גיליתי על בשרי שלי, שלעתים יש לתת לרגש לנצח את הרציו, אחרת החיים אינם חיים. אי לכך, אני מסיר את החרם (להכניס קול חצוצרות כאן) הזה, ומתכוון להמנע מהחרמות בעתיד (חוץ מחוסר הרצון להגיב לאלמונים - נראה כמה זמן זה יחזיק). בנוסף, עלי לציין לברכה את פרסום מאמרה של ניצה, שיאפשר דיון הרבה יותר פתוח וענייני במאיר כהנא והגותו. |
|
||||
|
||||
מה עשיתי לך? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |