|
||||
|
||||
לראות את הצדיק זה אלוהות? איפה זה שדיבר מקודם על עבודת אלילים? הלו? זה לא עבודת אלילים? אגב, מכירה פסיקים? יצורים חמודים כאלה. השתמשי בהם מדי פעם, ולכולנו ירווח. |
|
||||
|
||||
אני מצטרף לשאלה. מה פירוש "לראות את הצדיק זה אלוקות"? הראיה עצמה היא אלוקות, או הצדיק, או מה בדיוק? |
|
||||
|
||||
אכן כך. לראות מהמצלמות הקטנות זה אלוקות וחוכמה שאין לתאר. אך אסביר קצת מזה צדיק בעזרת השם יתברך. צדיק זה אדם ששבר את כל מידותיו. ואת כל תאוותיו. את כל רצונותיו לאחד ויחיד הקדוש ברוך הוא. אדם שישב והמית עצמו באהלה של תורה. שלא עניין אותו כלום רק ה יתברך שמו לעד. כמובן לא כל אחד שינהג כך יזכה להקרות צדיק ברבים. אך בבוא היום הוא יקרא צדיק בעליונים ולזה אנו מצפים ומייחלים להיות צדיקים לשם שמיים. כי אני יכולה להיות הכי צדיקה בעולם אבל שזה יגיע לאוזני אחרים תעלה על ליבי מידת הגאווה. ואז כל הצידקות שלי לא שווה כלום. צדיק אמת הוא בכלל לא אדם. למעשה כיוון שכל כך קידש את עצמו ואת גופו. הוא נראה לנו אדם למראה עניים. אך צדיק אמת. מטייל בעולמות עליונים עושה תיקונים. מסנגר בבית דין שלמעלה על אחינו הטועים ומבקש יסורים על עצמו כדי שיתכפרו עוונותיהם של עם ישראל. סיפור קטן על הצדיק מיבניאל: היה אדם שנכנס למוהראש. ומוהראש השמיע לו מנגינות. מוהראש שואל את האדם מה אתה אומר על מנגינות אלו ? ענה לו האדם מנגינות מעין עולם הבא. ענה לו מוהראש אלו המנגינות שומעים אצל רבי שמעון בר יוחאי. האדם שמעולם לא שאל את מוהראש על ידיעותיו. קיבל עזות דקדושה ושאל:איך מוהראש יודע מה שומעים אצל רבי שמעון? ענה לו מוהראש ואיפה אתה חושב שאני נמצא כעט? סיפור זה אמיתי בא להוכיח שצדיק מטייל לו בכל הארץ עושה דברים בנסתר. ותפקידו של הצדיק זה בעצם להסביר לנו בצמצום במה אנו צריכים להתחזק באופן שנקבל את הדברים. ושלא ישמעו לנו גבוהים מדי. וזה מכיוון שהדור שלנו ירוד וקשה לקבל דברים אז הצדיק בשיא גדולתו. וחוכמתו. מצמצם לנו כל אחד לפי דרגתו ויכולתו. ולכן שאני רואה צדיק אני רואה אלוקות כי הוא בעצם מקיים את כל התורה. את כל מה שהשם יתברך מבקש מאיתנו. וכל מה שהוא עושה זה דברים אלוקיים שאין באפשרותנו להבין אלמלא צדיק. וחס ושלום אני לא עובדת אלילים בכך שזה שאני אומרת על הצדיק. הרי הוא שליחו של ה יתברך. וכמה שהצדיק גדול. אני לא יכולה לשער מה באמת השם יתברך. בתורה רשום "ויאמינו בהשם ובמשה עבדו". מפרשים: שכמו שמאמינים בהשם יתברך, כך צריך להאמין במשה כשליחו של השם. אני באמת השתדלתי בקצת מילים שאני מכירה לתאר מזה צדיק, ומזה אלוקות בצדיק. אך בטוחה אני שזה לא טיפה מן הים. ובטח לא אני זאת שיבוא ויספר מזה באמת צדיק כי זה קצת גדול עלי. אבל מי שבאת רוצה לדעת יילך, ויחקור , כדי לדעת וזה ישתלם לו, ועוד דבר לסיום רבי נחמן כותב: שצריך האדם להתבונן בכל דבר ולראות אלוקות אפילו בפרח. הצבעים שלו, הרחות ,הצורות, התכונות שלו, ותוך כדי זה אם הרבה רצון הוא יבין שזה בעצם האלוקות. הדבר שלכאורה נראה פשוט מלא דברים נשגבים ששום אדם לא יכול לתרץ ולהסביר, ולברוא בעצמו. |
|
||||
|
||||
הסייפא של דבריך נשמעת קצת כמו שפינוזה, לא? |
|
||||
|
||||
שפינוזה? א-מלחין ב-סופר ג-פילוסוף ד-שימפנזה ה-כל התשובות נכונות האם זאת מחמאה? א-כן ב-לא ג-טעון שיפור האם הוא? א-יהודי ב-גוי ערל ג-מתבולל אשמח לקבל תשובות. ושוב סליחה על הבורות. |
|
||||
|
||||
שפינוזה: ג. פילוסוף. מחמאה: תלוי בדעת המשקיף. מבחינה פילוסופית, שפינוזה הוא פילוסוף חשוב, מבחינת היהדות - איום מסוכן של עבודה זרה. האם הוא: א. יהודי. קצת על ברוך שפינוזה: ובאנגלית, מהאינציקלופדיה באינטרנטית לפילוסופיה: |
|
||||
|
||||
ערן, תודה רבה אני ממש מעריכה את התשובה. איך אצלנו אומרים תזכה למצוות! |
|
||||
|
||||
עוזי, מה פסק הדין? |
|
||||
|
||||
ואגב, לפני שעוזי שוקל את פסק הדין, הנה עוד שתי ראיות לתביעה: תגובה 113797 תגובה 65428 |
|
||||
|
||||
הדיון נפתח בדבריה של המכונה חסידת ברסלב (להלן: המשיבה), לפיהם "לראות את הצדיק זה אלוקות". לשאלת הבהרה השיבה בתגובה 113794 שהיא הראיה המרכזית המונחת בפנינו. שתי שאלות הועמדו על-ידי העותרים בפני בית המשפט. האחת, האם יש בדבריה של המשיבה, ובמיוחד בהצהרתה "שצריך האדם להתבונן בכל דבר ולראות אלוקות אפילו בפרח" משום אחיזה בתורתו של הפילוסוף ברוך שפינוזה. השניה, האם אמירתה הראשונה היא עבודה זרה, כהגדרתה המקובלת. בנושא הראשון, מקובלנו שעקרון יסוד בהגותו של שפינוזה הוא כי "הטבע הוא אלהים", וליתר דיוק שאין אלוהות מעבר לזו המגושמת בטבע. זאת יש לעמת עם הודעתה של המשיבה שהפרח הוא עצמו, כביכול, האלוקות. אלא שמניה וביה מבארת המשיבה שמטרת ההתבוננות בטבע היא ראיית האלוקות שמעבר לטבע ולא זו בשטבע עצמו. נמצאנו למדים שאין בינה לבין הגותו של ברוך שפינוזה כי אם דמיון השמות בלבד. משנבחין בדמיון בין שני מרכיבי הראיה, מאליה תוכרע הסוגיה השניה. גם ההתבוננות בצדיק ("שליחו של השם יתברך") וגם ההתבוננות בטבע (ולא סתם ראייתו), תכליתן להביא לידי הבנת-מה של האלוקות שמעבר להם, ובזה אין שמץ עבודה זרה. סיכומו של דבר: המשיבה זכאית בשני סעיפי התביעה. |
|
||||
|
||||
להלן ציטוטים מאת הנאשמת אשר נשמעים, לעניות דעתה של הקטגוריה, תואמים את התפיסה הנוצרית, אותה כבוד השופט פסל בעבר כעבודה זרה: "צדיק אמת הוא בכלל לא אדם. למעשה כיוון שכל כך קידש את עצמו ואת גופו. הוא נראה לנו אדם למראה עניים. אך צדיק אמת. מטייל בעולמות עליונים עושה תיקונים. מסנגר בבית דין שלמעלה על אחינו הטועים ומבקש יסורים על עצמו כדי שיתכפרו עוונותיהם של עם ישראל." ביחוד מבקשת התביעה להפנות את תשומת לב כבוד השופט לחצי המשפט האחרון - "מבקש יסורים על עצמו כדי שיתכפרו עוונותיהם של עם ישראל" שהוא עיקר עיקריה של הנצרות, לפיה ישוע הנוצרי (שעל פי הנצרות אף הוא "בכלל לא אדם") קיבל על עצמו יסורים כדי שיתכפרו כל ישראל. לצדיק גם מיוחסת היכולת, כאמור, לטייל בעולמות עליונים ולעשות בכוחות עצמו תיקונים. לאור כל העדויות הללו, מבקשת התביעה להפוך את פסק הדין. אם תדחה דרישתינו, לא ישאר לנו אלא לפנות לצדיק זה או אחר כדי שיוכל לייצגנו בבית דין של מעלה. |
|
||||
|
||||
המערער מבקש להפוך את פסיקת בית המשפט, ולקבוע כי המשיבה עובדת עבודה זרה. כראיה, הוא מצטט התבטאויות של המשיבה הקרובות לכאורה לעקרונות יסוד של הדת הנוצרית. טענו בחטים, והודה לו בשעורים. ראיית הצדיק כחורג מגדר בני-אנוש רגילים, בפני עצמה, אין בה משום עבודה זרה. כבר נפסקה הלכה, כי "עיקר הציווי בעבודה זרה, שלא לעבוד אחד מכל הברואים..." ודברי המשיבה גופה ("מסנגר בבית דין של מעלה על אחינו") מוכיחים שאין, מנקודת מבטה, ראוי לעבוד את הצדיק. מכיוון שכך, הערעור נדחה. בית המשפט יחרוג כאן מנהלי הדיון המקובלים, ויצביע בפני המערער על שגיאתו הטכסיסית: לו היה מוותר על סעיף האישום בעבודה זרה וממיר אותו בסעיף הפחות של אחיזה בדעות נוצריות, יתכן שמסקנת הדין היה שונה. ולמשיבה נאמר: גם אם הרעיון של צדיק המתפלל בעד כלל ישראל השתרש בסיפורי חסידים, כמדומה שהתוספת (בקשת היסורים על עצמו) משל זרים היא. |
|
||||
|
||||
יש הבדל קטן בין לייחס אלוהות לאדם שהתהלך על הארץ לפני 2000 שנה, לבין לייחס אלוהות לאדם שניצב מולך. |
|
||||
|
||||
אני חושב שלפי כל מה ש'חסידת ברסלב' כתבה עד כאן, היא לא מייחסת אלוקות לצדיק אלא רק רואה אותו כנעלה מבחינה רוחנית על בני אדם ''רגילים''. אפשר היה ''להגדיר'' כך צדיק ולמגן את התפיסה הזו מפני כל ביקורת, אבל אני לא חושב שזה מה שהיא עושה. |
|
||||
|
||||
אני שכחתי לציין כמה דברים אודות הצדיק. שאני באה לצדיק ומבקשת את ברכתו אני לא מאמינה שהוא יעשה לי את הנס. אלא שבכח זכויותיו אני מבקשת ממנו שיעלה את הבקשות לפני ריבון עולם, כי לא תמיד יש לנו האנשים הפשוטים את הזכויות שהתפילות שלנו יגיעו עד כסא כבוד. זה הרבה תלוי בכוונות, ביחודים, בטיהור המחשבה, ועוד דברים שאני מעדיפה לא להכנס מכיוון שאלה הם דברים עמוקים. ובכלל צדיק שרואה אדם מלא עברות שאין לו סיכוי לצאת מכל הליכלוך לבד, בא הצדיק מוריד את עצמו עד השאול עם אותו אדם ומתחיל לנקותו מ-א עד ת, וככה לאט לאט מנקה, ומטהר אותו בכל רמח אבריו, ושסה גידיו. והולך הצדיק עם כל זכויותיו ומבקש רחמים על אותו אדם שחטא, ומסנגר עליו וקורא לכל ראשוני הדורות אברהם, יצחק, ויעקב, וכל הצדיקים שהיו במשפחתו של אותו אדם ומתחילים בוכים, עד שכביכול מתרצה הקדוש ברוך הוא ומקבל את הבן שהלך לאיבוד. וכל זה עושה הקדוש ברוך הוא בכדי לראות את הרצון, ולבחון את האדם עד כמה באמת הוא רוצה להתקרב להשם יתברך.(ואת עניין הרצון מגלה לנו צדיק יסוד עולם רבי נחמן ולא בפשט) וזה מזכיר לי סיפור על מלך אחד שהיה לו בן יחיד, אותו בן החליט שהוא רוצה לעזוב את ארמון המלוכה ולהתחיל ליחיות חיי טבע, כמובן שהאב עשה הכל כדיי שאותו בן יחיד לא יעזוב אך שראה ששום דבר לא עוזר החל להרפות למרות הקושי העצום. עברו להם ימים, שנים, וכמובן שאותו בן השתנה במראהו, ובהתנהגותו. האריך שיער, דפוסי התנהגותיו היו כמו של חיה, שחייה בשדה. אך למרות כל אותם השנים לבסוף החליט הבן שרוצה הוא לחזור הביתה, לאביו, למלוכה. מגיע הבן לארמון והחל צועק: אבא, אבא בקולי קולות. ששמעו זאת משרתיו רצו מהר לאותו בן וניסו לגרש אותו כי לא הבינו מה אותו אדם(בן) שמגיע במראה זוועה רוצה, ועוד צועק אבא.(וכמובן שלא ראוי להכניס לארמון אדם בבגדים כל כך מלוכלכים) אך באותה העת יצא מהחלון המלך ושמע את קולו של הבן, וישר זיהה כי זה אותו בן שעזב לפני שנים רבות. באותה המהירות ציווה האב למשרתיו הנאמנים(הצדיקים שבדורנו) לקחת את הבן לרחוץ אותו, ולנקות אותו, להאכיל אותו(ללמד תורה, מזון לנשמה), ללמד אותו שוב את הנהגות הארמון(תורה שבעל פה), וכמובן להביא את אותו הבן האהוב היחיד אל המלך(מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך, אבא של כל אחד ואחד מעם ישראל) המשכילים שבינכם ולא המכשילים יבינו את מטרת הסיפור ויחכימו. ועל הנצרות יש לי פילוסופיה שלמה אך זמני קצוב ודחוק. אצלנו אומרים:המלאכה מרובה... ובעל הבית דוחק. וזה אומר שיש לי הרבה דברים לעשות לכבוד השבת ולכן אני יסיים. אז שהיה לכולם שבת שלום. |
|
||||
|
||||
כלומר, הצדיק הוא מעין "מאכער", כותב בקשות בפני האלוהים? |
|
||||
|
||||
זה יכול להסביר למה שמים לו משהו בכיס בלי שירגיש. |
|
||||
|
||||
עדיין לא הבנתי למה זכויותיו של הצדיק הופכות למטבע עובר לסוחר שהוא יכול "לתרום" לאיזה חוטא אחד, ואלוהים יסכים לקבל את זה. האם נראה לך תקין שפילנטרופ גדול יבוא מול בית משפט רגיל ויגיד לשופט "תראה, נכון שהנאשם הוא חרא של בן-אדם, אבל אני מוכן לאבד קצת מהזכויות שלי, כדי שתשחרר אותו בזול"? מה הקשר? ממתי שכר ועונש הוא עניין של הקולקטיב ולא של האדם הפרטי? ואיזה מין אלוהים הוא זה, שהוא לא יכול לשפוט כל אדם בעצמו? בוחן לב וכליות, לא? כל-יכול, לא? אז בשביל מה הוא צריך את התיווך הזה? |
|
||||
|
||||
לא שמעת על עדויות אופי כטיעון לעונש? (ע"ע משפט נמרודי האבא) |
|
||||
|
||||
אבל הצדיק לא מכיר אותי בגרוש. במקרה הטוב, הוא משמש כעורך דין שלי, וגם אז לא ברור לי למה אלוהים מקשיב לו. |
|
||||
|
||||
דובי! לא רשמתי שהצדיק נותן מהזכויות שלו, אלא בכח של הזכויות שלו הוא מעורר רחמי שמיים. וזה בדיוק התפקיד של הצדיק להצדיק אותנו החוטאים הקטנים לפני הקדוש ברוך הוא. ועכשיו לשאלתך "ואיזה מין אלוקים הוא זה, שהוא לא יכול לשפוט כל אדם בעצמו? בוחן לב וכליות," חז"ל אמרו התשובה נמצאת בגוף השאלה, רק צריך להתבונן היטב. כמובן שלבסוף שופט את האדם רק אחד והוא הקדוש ברוך הוא, אבל כל עוד אנחנו כאן, בעולם העשייה. שזה עולם שבו אנחנו מתקנים את עצמנו על חטאים קודמים שעשינו בגילגולים שונים ואפילו בגילגול הזה, יש לנו את הצדיק שיעזור לנו לתקן את עצמנו. זה כמו להבדיל אלף אלפי הבדלות נרקומן, שמגיע לבית משפט מה השופט לא יודע שהוא נרקומן ויכול להזיק לסביבה? אבל השופט נותן לו הזדמנות לפני הכרעת הדין לתקן את עצמו בעזרת כל מיני מוסדות שיקום וכו, כי לבד לא יהיה יכול לעזור לעצמו, אז מה השופט לא יכול לשפוט ישר לכמה שנים? וכאן בדיוק התשובה, השם יתברך בוחן כליות ולב יודע מחשבות אדם, ואת היכולות של האדם ואדם, ולא ינסה השם את האדם אם הוא לא יכול לעמוד בנסיון. ולכן הוא לא ישר דן את האדם אלא נותן לו עוד הזדמנות כי בסך הכל השם יתברך רחמן וארך אפיים, ורוצה אותנו זכאיים במשפט ולכן הוא נותן לנו "מתווך" שיורא לנו את הדרך. דובי, אתה לקחת את כל מה שאמרתי והוצאת משם רק נקודה אחת והיא בדין של למעלה. יותר מכל הצדיק עוזר בעולם הזה, נותן לי עצות נבונות, עוזר לי לעבור את העולם הזה בשלום. שלכל העולם יש חשש חס ושלום לאיזה בעיה רפואית הם רצים לרופאים שלא תמיד יש להם תשובות, אבל שלי יש בעיה אני רצה לצדיק שלי, שיברך אותי, שיתפלל עבורי, (כי יש עניין "שצדיק גוזר הקדוש ברוך הוא מקיים, אך שהשם גוזר הצדיק מבטל") וזה הוכיח את עצמו גם במקרים של אנשים הרחוקים מתורה ומצוות שיש להם בעיה, הם רצים לכל גדולי הרבנים, מתפללים בקברות צדיקים, תורמים אלפי שקלים רק כדי לבטל את הגזרה. כי תשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזרה. ולכן חשוב לכל אדם שיהיה לו צדיק... |
|
||||
|
||||
העובדה ש"גם במקרים של אנשים הרחוקים מתורה ומצוות שיש להם בעיה, הם רצים לכל גדולי הרבנים, מתפללים בקברות צדיקים, תורמים אלפי שקלים רק כדי לבטל את הגזרה..." לא מוכיחה את יכולתו של הצדיק לגרום לשינוי. מה שהיא _כן_ מוכיחה,זה את העובדה שאנשים במצוקה יפנו לכל גורם שהוא.1 כמה מהאנשים האלו שפונים לצדיקים, פונים במקביל גם לבתי חולים, ולקוראות בקפה, ולמנחשים בכוכבים? 1רק לפני כמה שבועות, גיליתי שבכל פעם שניגשתי לטסט, אמא החליטה לתרום סכום מסויים במידה ואני אעבור. יצא לה די יקר העסק, אבל ראוי להערכה. 2 כמובן, היה פשוט יותר ומהיר יותר אם היא הייתה מנצלת את הכסף בשביל לקנות לי רשיון, אבל לא חשוב. 2לפחות הערכה שלי. |
|
||||
|
||||
אז תגידי שהוא מורה ומנחה. מה את מקשקשת לי על בית דין של מעלה. ואם הוא בסך הכל מורה דרך, מה ההבדל בין "צדיק" לבין סתם רב חכם בתורה? אבל רגע, בסוף את שוב אומרת שאת לא רצה לצדיק עם הבעיה כדי שיגיד לך מה לעשות ("תגידי שתי אווה מריה ושלוש הייל ג'יזוס"), אלא את הולכת כדי ש*הוא* יעשה משהו, כדי ש*הוא* יברך ו*הוא* יתפלל, ושוב אנחנו נדרשים לשאלה, למה אלוהים מקשיב *לו* כש*את* לא עשית שום דבר כדי להוכיח שאת שווה את המאמץ. מה, בגלל שיש לי כסף ואני תורם אותו לצדיק הרב פק"מ ממצפה מצפור, אלוהים צריך לסלוח לי על החטאים שלי? בגלל שהלכתי ללכלך את הבגדים שלי על קבר של מישהו אז כיפרתי על החטאים שלי? אני אדם טוב יותר בגלל שנישקתי למר"ן את הזקן? תשובה, נניח שאני מבין למה זה עוזר. תרומה, אם זה לגמ"ח (ולא לאיזה רב שגם ככה לא חסר לו), אני מבין. אבל למה תפילה צריכה להיות על קברי צדיקים? מה רע לאלוהים שאני מתפלל ליד המיטה שלי, או בבית הכנסת השכונתי? מה, גם הצדיקים המתים נותנים לך עצות נבונות? |
|
||||
|
||||
דובי חמוד, אתה עושה קיש מכל העסק. כל מה שהרבנית החביבה מנסה להסביר זה שיש אנשים שעומדים על מדרגה רוחנית גבוהה יותר מאחרים. ובגלל זה תפילותיהם מקובלות יותר בשמים (הנושא מוסבר ומפורט בתורת הנסתר- היא הקבלה) כשרב נותן עצה או ברכה הוא בד''כ מתנה אותם בעשית צעד שלך לכיוון התשובה. הברכה אינה אלא ''עידוד'' או ''משענת נפשית''. לפי המסורת, הרב הוא ''מליץ יושר'' אדם שכל תפקידו הוא להעיד לפני הקב''ה על צדקת דרכנו (אותו הדבר לגבי קברי הצדיקים). אין כזה דבר מתן צדקה לרבנים, אף אחד לא מחלק דמי כיס. יש מתן צדקה ללימוד תורה. אין שום דבר רע בהתפלל ליד המטה, להפך, היהדות מבוססת כולה על פניה ישירה לקב''ה, ללא מתווכים. עזרת הרב היא לא תחליף. חשוב להדגיש שהנושא עמוס במנהגים ובמסורות ששורשיהם חודרים עמוק בשנים, והם בד''כ אינם מבוססים על הלכות. אף אחד שמנשק לרב את הזקן לא מצפה לקרוע את ים סוף למחרת בבוקר. |
|
||||
|
||||
אני עושה קיש? היא עושה קשקוש! למה אלוהים זקוק למליץ יושר? אני בטוח שהוא יודע טוב יותר מאשר הרב האם כוונתו של האדם אמיתית או לא. אלוהים לא זקוק לעדים ולא להוכחות. בוחן לב וכליות - שיבחן, בשביל מה הוא צריך את הצדיק שיסתיר לו? קברי צדיקים, יתר על כן, לא רק שאינם יכולים לשאת עצה או ברכה, אלא שהם בטח אינם מסוגלים להתנות אותם בדבר, כי הם, איך לומר, מתים. (לא הקברים, הצדיקים). מתן צדקה ללימוד תורה, במקרים לא מועטים, אם יסלח לי, הוא בדיחה טפלה. אם היהדות מבוססת כולה על פניה ישירה לקב"ה, למה מתארגנות משלחות שלמות לאומן כדי להתפלל על קברים? למה אנשים נוסעים לגליל כדי להשתטח על פיסות אדמה? בשביל מה צריך אלוהים את כל הממבו ג'מבו הזה, זה כל מה שאני רוצה לדעת. הנושא עמוס במנהגים ובמסורות ששורשיהם חודרים עמוק לתוך הבלי ההבלים של עבודת אלילים, עכו"ם, אמונות תפלות ושאר מרעין בישין שהיהדות צריכה להתבייש לכלול אותם בתוכה, לא שהיא עצמה שוס גדול מבחינת רציונליות. |
|
||||
|
||||
די, זה כבר סתם לא פייר. קודם לא הבנת 1, עכשיו כשהסבירו לך אתה טוען שאלה שטויות. האם היה איזשהו הסבר שיכול לשכנע אותך? אתה לא אדם דתי/מאמין, וזהו זה. 1 נקודות כמו למי מיועדת הצדקה, פנייה ישירה לקב"ה וכו'. |
|
||||
|
||||
הא? אני מראה שהנוהג הזה זהה לעבודה זרה ועכו"ם. אני מצביע על הנקודות שמוכיחות זאת. טרם הופרכה טענתי. |
|
||||
|
||||
אז שני שאלות מה פתאום אתה שומר על טהרת היהדות? שתיים - למה בכלל עכו"ם זה לא טוב או נחות? |
|
||||
|
||||
לא שומר על שום דבר. הדיון התחיל בפתיל אחר, שבו היה מעורב עוזי, ושם הוא טען שהנצרות היא עבודת אלילים, בשל כל מיני גורמים שאני זיהיתי אותם גם אצל הברסלבית, ולכן טענתי שגם היא עובדת אלילים לשיטתו. ממש לא אכפת לי מהיהדות. עכו''ם זה לא טוב ונחות משום שזה אמונות תפלות. זה לא אומר שהיהדות יותר טובה, כמובן. |
|
||||
|
||||
מה גורם לך לחשוב שברסלב זה עבודה זרה-חס ושלום... |
|
||||
|
||||
אז דובי, בוא נסכם שאתה מהמתנגדים. אתה יודע יש קבוצת חסידים, ויש את המתנגדים.(ליטאים) |
|
||||
|
||||
יש אנשים צדיקים יותר ויש אנשים צדיקים פחות. כשאדם מרגיש שהוא זקוק לעידוד רוחני, ללכת למקום בו נקבר אדם צדיק- בדיוק כמו ללכת אל צדיק חי- זה נותן לו עידוד רוחני. הצדיקים אינם יכולים לשאת עצה או ברכה (כי הם, איך לומר, מתים). הפואנטה היא שאדם עלה לקברו של אדם צדיק, והתפלל שם מפני ששם הוא מרגיש בדרגה רוחנית גבוהה יותר, מפני שבמקום זה נטמן אדם בעל דרגה רוחנית גבוהה משלו. אין כאן עבודת אלילים. אף אחד לא עושה מהצדיק אלוהים, אלא פשוט אדם, כמוני וכמוך, בעל דרגה רוחנית גבוהה יותר. אלוהים לא צריך את כל הממבו ג'מבו הזה. קורה ואנחנו מרגישים צורך. מתן צדקה ללימוד תורה הוא באמת בדיחה במקרים רבים. שום דת לא אמורה להיות שוס גדול מבחינות רציונליות. ------------------------- שנה אזרחית נפלאה לכולכם. |
|
||||
|
||||
על נוח הצדיק שמואשם בשכלתנות מוגזמת ואטימות בתגובה 98069. גרשם שלום על מעמדו של הצדיק שמכניס "תיקון" לעולם בתגובה 89232. |
|
||||
|
||||
דובי! לבוא עכשיו ולהתחיל לשכנע אותך "שצדיקים במיטתם נקראים חיים" אין לי זמן. ובקשר לזה של למה לא להתפלל במיטה, זה לא סותר וההפך רבי נחמן אומר שהמעלה הכי גבוהה שאדם יכול להגיע ביהדות זה ההתבודדות ז"א לפרש שיחתך לפני קונך, והדרגה הכי גבוהה בהתבודדות זה בבית, כי כך האדם מבטל את עצמו מכל חיי העולם. ועם כל זאת יש את הצדיק שהולכים אחריו, שהוא מראה איך לעבוד את השם בצורה הכי טובה שתתאים לי. וכמובן שהצדיק לא יכול להחזיר בתשובה אדם שבכלל לא רוצה בכך, ואם כן אז מתבטל עניין הבחירה לאדם בעולם. למרות שהצדיק יכול לעשות הרבה, אבל הקדוש ברוך הוא רוצה את הלב שלנו, יגעת ומצאת תאמין, מצאת לא יגעת אל תאמין. בקיצור, אתה מוזמן לחקור בספרי צדיקים, וכמו שכבר רשמתי בספרו של הלל צייטלין,ובכלל לבוא לצדיק בכבודו ובעצמו ולדבר איתו. ולזכות לתיקון הנצחי. |
|
||||
|
||||
מה יהיה? עוד טרם הצלחנו לעכל את ההסטה של ההסתה מעץ אחר, וכבר את קופצת ומכניסה צדיקים למיטה ואפילו קוראת להם חיים (משה?). על סגולות הצדיק שמענו הרבה (ובאמת אולי הגיע הזמן להתחיל לדבר גם על הכחולות שלו?), אבל מה הן אותן סגולות של הטי"ת שהיא אוכלת כל חלקה טובה וטובעת1 לעצמה את נחלטה ההיסטוריט של הטי"ו? _________________ 1- אני יודע. טודה. |
|
||||
|
||||
אנחנו שלוש מרמיטות לישון איננו ממעיטות. רק פעם לשבע שמיטות אנחנו יורדות מן המיטות. יורדות, עומדות, מפהקות שלוש פהיקות א - - - רוכות ע - - - ד מאוד אחר כך לשלום אנו כף מושיטות זו לזו ולשוב לישון מחליטות. מיד שבות אנחנו למיטות וישנות כך עוד שבע שמיטות... (נ.אלתרמן) |
|
||||
|
||||
למה לעשות דרמה מכל דבר? אז טעות לעולם חוזרת. וזה לא בגלל הטימטום אלא בגלל המהירות שאני כותבת. |
|
||||
|
||||
מעולם לא האשמתי אותך בטמטום, ובטח שלא בגלל שגיאת כתיב. אחרת אני מסתבך עם רבים וטובים כולל סמילי ורועי והאידיוט ההוא, מה שמו, שכתב ''שכחה'' במקום ''שככה''. על סגולות הטל''ח כבר כתבתי לא מזמן, אז אני עובר בשתיקה על השיבוש של ''טעות - לעולם חוזר''. בברכה, ש... שו... שוט... שכ''ג. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כן, ר"ת של טעות לעולם חוזר תגובה 115869. ואם אני כבר משוחח עימך בנעימים, האם את יודעת מה זה צצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצ ? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אבל תודי שנעזרת בכוחותיו של הצדיק הידוע ירדן ניר כדי לפצח את האגוז הזה, ואת החידה שחדתי לך עדיין לא פתרת. אני סמוך ובטוח שמתמטיקאי אחד שמבקר כאן, צדיק מפורסם בפני עצמו, יוכל לעזור לך בעניין זה אם רק תבקשי יפה. |
|
||||
|
||||
לצצצצצצ |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ל''ו צדיקים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
בוא נפסיק כאן, לפני שאיזה עורך חמור-סבר יגער בנו וילבין את פנינו בפרהסיה (wink). |
|
||||
|
||||
מיכוון שרק היום נכנסתי ולא ראיתי את מה שכתבת לא עניתי. אבל אחרי כמה דקות של רצון עז לדעת לא עלה בידי כלום. אז אולי תאמר וזהו? |
|
||||
|
||||
תגובה 118182. |
|
||||
|
||||
כעבור התבוננות מעמיקה הבנתי. מה לעשות הקליטה איטית, אבל תודה לך. אני מנחמת את עצמי בכך שלטל זה לא היה מובן. |
|
||||
|
||||
כל פלג אודסר מאמין בצדיקותו הרבה של הרב מיבניאל? |
|
||||
|
||||
בוא נגיד שהם ממש לא והגיע הזמן שנשמע ממך |
|
||||
|
||||
מה נקראים צדיקים במיתתם מעניין את אזור הישיבה שלי. צדיקים מתים יכולים לתת לך עצות, להראות לך "איך לעבוד את השם בצורה הכי טובה שתתאים לך"? גניכט. סיימנו. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לידיעתכם! הצדיק מיבניאל מגיע השבוע אז כולם מוזמנים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
נדמה לי שהיא מתכוונת שהצדיק מיבניאל מגיע ליבניאל. אם כך הדבר, אז מדוע הצדיק צריך להגיע ליבניאל אם הוא כבר ביבניאל? |
|
||||
|
||||
כדי להדגים למאמינים שהוא יכול לבצע ''קפיצת דרך''. |
|
||||
|
||||
של הדובים? (בלי לפגוע) |
|
||||
|
||||
אתה יודע מזה לקחת מלפפון, ועגבניה ,וגמבה אדומה, ולערבב ביחד זה בדיוק מה שעשית! |
|
||||
|
||||
לפי דבריך את חסידת ברסלב אמיתית... ומסתבר שקיבלת המון חוכמה במושבת יבנאל...אבל בבקשה ממך תפסיקי להסביר את הצדיק ופעולותיו כי לא כל יהודי מסוגל להכיל את העוצמה הרוחנית של דברייך וזה אף יכול לבלבל ולהרחיק... מאז ומעולם היו מחלוקות על צדיקי אמת..וזה חלק מההתמודדות שלהם בעולם הזה...אל תנסי לתקן את המעוות.. אני חושבת שזו זכות גדולה להתקרב לצדיק ולצערנו לא לכולם יש את הזכות הזו בעולם הזה... אשרייך על הכוונות הטובות אבל אולי עדיף במקום לנסות להסביר את הצדיק פשוט תשלחי יהודים טובים לספרים הרבים המלאי חוכמה של אותם צדיקים וממילא נשמתם תתעלה מעצם המפגש עם חוכמה אלוקית זו ובעז''ה יתקרבו לאבינו שבשמיים בשמחה גדולה.. |
|
||||
|
||||
רעיון נפלא! גם אני לא אנסה יותר להסביר את עמדותי. הרבה יותר קל להפנות אנשים לספרים שכתבו גדולים וחכמים ממני, ואולי אותם אנשים ישכילו מכך ויתמלאו דעת. הריני, לפיכך, להפנותך לספר "השען העיוור" של הצדיק הגדול סטיבן דוקינס, יבדל"א, ואף לספר "המשמעות של כל זה" של רבי ריצ'ארד פיינמן זצ"ל. בהצלחה. |
|
||||
|
||||
כוונתך כמובן לצדיק הגדול ריצ'ארד דוקינס, ולא כפי שפלט קולמוסך בשוגג. |
|
||||
|
||||
התערבב לו סטיבן ג'יי גולד. משונה, לו שיחקתי במשחק אסוסיאציות, יש סבירות גבוהה שתגובתי ל''דוקינס'' היתה ''קננגיסר''. |
|
||||
|
||||
בינגו. זאת האסוסיאציה ל''קננגיסר''. נראה שגם הדמיון בשמות תורם... (דוקינגס וקירינגס) |
|
||||
|
||||
לכל המעוניינים אודות חסידות ברסלב, בספר של הלל צייטלין ''על גבול שני עולמות'' הכרך השני. |
|
||||
|
||||
להזכירך הנצרות נולדה מהיהדות ויש בה הרבה דברים שהיא לקחה ממנה. זה שצדיק הוא לא אדם זה לא אומר שהוא אלוקים. הוא יכול להיות הרבה דברים אחרים או לפחות לא אדם הכוונה מעל לדרגת אדם. לא רק ר' נחמן אומר את זה, זה ידוע בהמון מקורות שאין לי גישה אליהם כרגע שצדיק מכפר על עם ישראל ומסתובב לו למעלה, ומסנגר על עוונותינם של עם ישראל, וגם עושה תיקונים. |
|
||||
|
||||
מאימתי צדיק הוא לא אדם? צדיק הוא בהחלט אדם, פשוט אדם בעל דרגה רוחנית גבוהה יותר. |
|
||||
|
||||
"אם ראשונים כמלאכים כמונו כבני אדם, ואם ראשונים כבני אדם כמונו כחמורים" השאלה היא, אם ראשונים כחמורים, כמונו מה? |
|
||||
|
||||
מהיכן המיטוט הזה, ומה הוא אמור להביע? |
|
||||
|
||||
כמלאכים? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
''ומבקש יסורים על עצמו כדי שיתכפרו עוונותיהם של עם ישראל.'' נורא מזכיר לי מישהו... |
|
||||
|
||||
כידוע, פענוח הקוד התנ"כי הצפון בישעיהו נ"ג מגלה את המילים המדהימות:"ישוע שמי" |
|
||||
|
||||
עם אפשר להוסיף עוד סיפור על המורא"ש 1) יום אחד אחד מישראל אם אני לא טועה מהעיר שלי נכנס לרבי אליעזר שלמה שיק הקדוש שליט"א (המורא"ש) והמורא"ש הסתכל עליו ואמר לו מה אתה עושה פה? מישהו הזמין אותך אלי? תלך מפה לפי מה שאנחנו מבינים הצדיק גירש אותו וזה לא התנהגות של צדיק יום למחרת או באותו יום לא זוכר אותו האיש עשה תאונת דרכים נכנסה בו משאית והעיפה אותו בסביבות 80 מטר והבן אדם יצא בלי שריטה. אחרי זה הלכו לשאול את הצדיק למה הלבנת את פניו הצדיק אמר:"זה היה יום המיטה שלו וכידוע שמלבינים פני אדם זה כאילו הוא מת שפיכות דמים, אז הרגע שהלבנתי את פניו הורדתי ממנו את המיטה ולא נשפך לו דם אמיתי. (זה סיפור ששמעתי מיהודה סעדו זוכה כוכב נולד וממש חסיד ברסלב אולי לא בלבוש אבל הוא כל היום בתורת רבנו) עוד שמעתי כי הנשמה של רבנו נחמן באומן התעברה המורא"ש הקדוש! בקיצור אנשים להיתחבר לתורת רבנו זה יותר מתוק בדבש! ובע"ה יבוא משיח ויגאל אותנו מהתעוות שלנו... |
|
||||
|
||||
לפי דעתי אם המיטה שהורידו ממנו היתה מיטת מסמרים, בטוח שהיה נשפך לו דם. |
|
||||
|
||||
בהחלט. ולא רק הנשמה של נחמן מאומן! יש לי חברה ש... טוב, לא חשוב. |
|
||||
|
||||
נו מה? מה לא חשוב? יש לך חברה שנשמתה התעברה מהרבנית קוק הקדושה, שתחיה ותזכה לימים רבים וטובים אמן ואמן? נו קדימה, תודי כבר וניפטר מזה, למה להכניס אותנו למתח ישר עלא-בוקר? |
|
||||
|
||||
לא הרבנית קוק אלא הבלנית של אחותה של הרבנית קוק, שעושה לה גם שחי ושפם. |
|
||||
|
||||
מה עם הגבות? הרגליים? הזרועות השעירות? |
|
||||
|
||||
נראה לי שהתבלבלת עם יהודה סעדו. |
|
||||
|
||||
ישר כוח גדול על הדברים הנכונים וזה אפילו לא טיפה מין הים על מוהראש הקדוש שאנחנו לא יכולים להבין איזה מתנות רבנו הקדוש נותן למי שמפרסם את שמו ברבים בפרק זמן של חמישים שנה בלי שום נטיות וזה ברור כשמש למי שזכה ליזרוק את השכל וליראות את האמת אצל המוהראש הקדוש ברוב ספרו ומדובר במאות ספרים כמעט ולא מוזכר שמו של המוהראש רק אנשי שלומינו האמיתים יכולים לראות שכול רצונו זה רק לפרסם את רבנו הקדוש בעולם |
|
||||
|
||||
''וזה ברור כשמש למי שזכה ליזרוק את השכל''. פנטסטי. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |