|
||||
|
||||
ההבדל הוא שלפיד אחרי עוד מעט עשור בפוליטיקה לא בגד בבוחרים שלו, וגנץ אחרי עשרה חודשים בערך כבר בגד בהם באופן בלתי מובן ובלתי נסלח. |
|
||||
|
||||
עזוב בגד. גם בגד וגם הביא להם אפס הישגים בכל הנושאים. מי צריך ממשלה אם אפילו תקציב היא לא מסוגלת להעביר? מי צריך ממשלת קורונה אם אפילו בקורונה היא לא יודעת לטפל? אף אחד לא ביקש ולא רצה את הממשלה פח זבל הזאת - לא מימין ולא משמאל ואנחנו נשלם יותר על הנזקים שהממשלה-פח-זבל הזאת גורמת להם מאשר שהיינו משלמים על עוד 10 סיבובי בחירות. |
|
||||
|
||||
הכל נכון, אבל אתה מתפרץ לדלת פתוחה, לא נראה לי שיש לך ויכוח איתי בענין הזה. |
|
||||
|
||||
לא כל תגובה היא ניסיון לערער על מה שקדם לה. השאלות הן רטוריות. |
|
||||
|
||||
אני שומע את התסכול ומזדהה. ואני רוצה להוסיף עוד תפוח אדמה לקלחת הלוהטת ממילא: המחדל הביזיוני של מערכת החינוך. מעבר לבלגן וחוסר היכולת בחודשים האחרונים של השנה הקודמת - שאפשר היה לתרץ בהפתעה וחוסר המובנות וחוסר הידיעה - אנחנו מתקדמים לכאוס מוחלט בפתיחת שנת הלימודים הבאה, שהיו חודשים להתכונן אליה. כרגע נראה שרוב התלמידים פשוט ייזרקו לכלבים - שזה אומר שתחת איזה טייטל מופרך של "למידה מרחוק" מערכת החינוך מתנערת ממשימתה לחנך אותם, ומעבירה את כל המדינה למודל של חינוך ביתי שמן הסתם רוב רובה של האוכלוסיה לא יכול להתמודד איתו. עד עכשיו אין לאף אחד מושג איזה כיתות ילמדו, איזה לא, איך ילמדו, וכמובן שאין שום חשיבה יצירתית על מציאת פתרונות למצוקת הכיתות שנוצרת עקב הקפסולות. למה לא לגייס עוד כח אדם מכל המובטלים, למה לא ללמוד קצת תחת כיפת השמיים שם גם פחות נדבקים וגם קצת נושמים אויר צח. אוזלת יד מתמשכת1 של מערכת גדולה ויקרה שנראה שגם היא לא קמה לבית ספר בבוקר, כמקובל בימים אלו. וזה עוד לפני שמדברים על מאות אלפי בתים בהם כשל מערכת החינוך דורש לפחות מאחד מהמפרנסים להישאר בבית ולוותר על חלקים ניכרים מהמשרה שלו. 1 את כל אלה אני אומר ממקור ראשון, בתור מי שיש לו שתי בנות במערכת שמעודכן על כל ההודעות והקבוצות מבית הספר, הגנים, וועדי ההורים, המורות, המנהלים, העיריה וכו' וכו'. אני אגב מרחם על המורות/ים והמנהלות/ים עצמם - עם כל הרצון הטוב, היכולת והמוטיבציה שאני רואה אצל רובם, הם נאנקים תחת מערכת דרישות, הנחיות והנחתות כאוטית מצד אחד ונוקשה מצד שני, שמאפשרת להם מרחב תמרון קטן מאד והם ממש נמצאים בין הפטיש (השלטון) לסדן (התלמידים והוריהם). |
|
||||
|
||||
אני ומקורבי תורמים את תרומתינו הצנועה להפגנות כמיטב יכולתנו. |
|
||||
|
||||
אני בכלל כבר הפסקתי לבדוק ולהתעניין. את שנת הלימודים הבאה הילדים שלי יעבירו (כל עוד החוק מאפשר) איתי ועם אישתי בבית. מקומות העבודה שלנו מאפשרים לנו לעבוד מהבית עד הודעה חדשה ואין לי שום רצון לבזבז את זמני ואת הזמן של המשפחה שלי באינטראקציה עם מערכות מטומטמות שמנהלת הממשלה הרקובה הזאת. נתראה (אולי) בשנת הלימודים הבאה. הילדים לא יפסידו כלום. |
|
||||
|
||||
כמו שכבר ציינתי פעמים רבות, זה שאתם (גם אני בבית) לא פותר כלום - ההבדל בין ילדים בבית לילדים במסגרות הוא ההבדל בין עבודה בבית ועבודה בעיניים. רק שהעיניים של המנהלים בסוף כן מבחינות בהבדל הזה. |
|
||||
|
||||
נכון עבורך, אבל לא עבור כולם. אני עם הילדים בבית וההספק שלי גבוה יותר היום מהימים בהם עבדתי מהמשרד. היכולת לסגור אפליקציות תקשורת (או לסמן שאתה לא זמין פה ושם) ולעבוד בשקט זה פשוט תענוג. כמות ההפרעות שהיו לי במשרד זה כמו לעבוד בבית עם 100 ילדים שנוזלים ונודניקים במיוחד. |
|
||||
|
||||
אכן, זה שונה בין אנשים שונים, והמשרד שלך לא נשמע מאד נעים או פרודוקטיבי. לגבי הילדים - אולי זה ענין של גיל, אולי של התרגיל, אבל ילגים בהית, בטח בגילאי גן, זו משרה מלאה. זה לא שעתיים ביום והשאר עבודה. עכשיו השאלה איך מתחלקת המשרה הזו ועל מי נופל עיקר הנטל. אבל בסוף הסכום נראה לי די קשיח. |
|
||||
|
||||
אני מנחש שגם אתה קיבלת בשעות האחרונות את ההודעה הבאה. אמל"ק: שביתה לפי יישובים. === הנהלת הנהגת ההורים הארצית התכנסה אמש לקבל החלטות באשר לצעדים שינקטו על ידי הורי ישראל במענה למתווה משרד החינוך, והחליטה על צעדי המחאה והשבתה הבאים: 1. השקת ״הרמזור״ - מפה אינטראקטיבית שתעדכן באופן שוטף שבה יסומנו ישובים בכל רחבי הארץ לפי מספר הימים המינימלי שבו לומדים ילדים ביישוב על בסיס מפרט הצבעים הבא: יסודי - ה׳-ו׳: 1. ישוב יסומן בכחול – 5 ימי לימודים. 2. ישוב יסומן בצהוב – 4 ימי לימודים. 3. ישוב יסומן בורדו – 3 ימי לימודים. 4. ישוב יסומן בשחור – 2 ימי לימודים. חטיבות- תיכונים 1. כחול – 3 ימים בשבוע 2. שחור – יומיים כל הישובים בצבעי בורדו ושחור ישבתו. כל יישוב שמתויג בצבעים אחרים (כחול, צהוב) שירצה להצטרף למחאה ולהשבית לאות סולידריות - יבורך. 2. *ישובים שבהם נמצאו פתרונות יצירתיים שאיפשרו *למידה* *רציפה* *במהלך* *השבוע - ערים שמצאו פתרונות יצירתיים - נציג את הרעיונות והפתרונות. * הנהגת ההורים הארצית חוזרת ופונה למקבלי ההחלטות במשרד החינוך למצוא פתרונות שיאפשרו לילדי ישראל ללמוד באופן רציף ובטוח בבתי הספר. עדיין לא מאוחר. === |
|
||||
|
||||
לא קיבלתי. כרגע התוכנית המקומית לכיתה ה' אצלנו היא 4 ימים בשבוע: 3 ימים של שלוש שעות, ויום שישי מלא (4 שעות). אבל הימים במשך השבוע התאפשרו עקב שכירת כיתות מחוץ לבית הספר במבנה ציבורי סמוך. |
|
||||
|
||||
וממש עכשיו קיבלתי את ההודעה הבאה - שימו לב, בטוח לא ראיתם את זה בא - השביתה מבוטלת. ==== הנהגת ההורים הארצית: הישג להורי ישראל: בהמשך לכוונת מועצת הנהגת ההורים הארצית להשבית את הלימודים בערים שחורות וכתומות בהן היו הילדים צפויים ללמוד יומיים-שלושה בשבוע בלבד, ישבו ראשי הנהגת ההורים הארצית עם מנהלי בתי ספר, ראשי רשויות, מנהלי מחלקות חינוך ובכירי משרד החינוך והצליחו למצוא פתרונות יצירתיים וחלופיים שיאפשרו לעוד ילדים/ות בישראל ללמוד יותר מיומיים בשבוע ובעקבות כך ומתוך אחריות לאומית של הורי ישראל, הוסר לעת עתה איום השביתה שאיימה לשבש את פתיחת שנת הלימודים. מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית: "הוכחנו נחישות והתעקשנו על צדקת דרכנו, לאפשר לילדים ללמוד בסביבה יציבה ובטוחה והכי חשוב, במסגרת בית ספרית. נכון, אנחנו מודעים לכך שלא בכל בתי הספר נפתרו הבעיות ואנו ממשיכים במאמצים מול כל הגורמים למציאת פתרונות ישימים בטווח הזמן הקרוב״. כזכור בסוף שבוע שעבר, לראשונה בתולדות ארגוני ההורים במדינת ישראל, הכריזה הנהגת ההורים הארצית על השבתת פתיחת שנת הלימודים, בעקבות פרסום מתווה משרד החינוך לשנת הלימודים הקרובה. לאחר ההודעה הדרמטית התקיימו דיונים ממושכים ועיקשים עם בכירי משרד החינוך והבריאות שבמהלכם הגיעו ההורים לשורה של הישגים משמעותיים: • ביטול גזרת אי איחוד הצהרונים. • מציאת מקורות מימון תקציביים לתוכניות היל״ה וקרב. • הגדלת מספר ימי הלימוד לתלמידי כיתות ה'-ו' וחטיבות הבינייים. • נמצא פתרון פדגוגי לילדים הנמצאים בסיכון בריאותי. • אושר נוהל סייעות בבתים לילדים המשולבים. הנהגת ההורים הארצית לא תהסס לנקוט צעדים נחושים דומים גם בעתיד למען רווחתם וחינוכם של ילדי ישראל. הנהגת ההורים הארצית מאחלת לילדי ישראל והוריהם שנת לימודים מוצלחת, בריאה ובטוחה. ==== |
|
||||
|
||||
דיון 669. |
|
||||
|
||||
קל לראות מכל התמונות שאנשים מעלים לפייסבוק שלא רק שאין הקפדה על נהלי ריחוק בבית הספר אלא שצוותי ההוראה עצמם לא מקפידים על שום נוהל. קפסולות שמפסולות. המציאות היא ששמים את הילדים ביחד (שניים בשולחן), צוותי המורים לא מקפידים על מסכות, כולם נוגעים ומתחבקים חופשי, מושיבים ילדים זה ליד זה במעגל במרחק נגיעה זה מזה, נוגעים ולוחצים ידיים וכו׳ יש אפילו תמונה של שר החינוך בכבודו ובעצמו מחזיק ידיים לילדים שהצטופפו סביבו. זה חוסר מודעות עצמית או שכקולקטיב החלטנו להיות בנות יענה, להכניס את הראש בחול ולחשוב שאם נתעלם מהקורונה מספיק אז היא תעלם?! בקיצור - אולי באיזו מדינה על הנייר היה אפשר להחזיר את מערכת החינוך ללימודים, אבל לא בארץ החלטורה הישראלית בה אף אחד לא מסוגל להבין מה זה נוהל, מה זה להקפיד או מה זה ריחוק חברתי. קשקשני ה״ילדים לא מדביקים״ עומדים לאכול את הכובעים שלהם בעוד חודש. התסריט הסביר הוא שעד החגים התחלואה תגדל בצורה קיצונית, הפוליטיקאים של הממשלה המטומטמת בהיסטוריה יבהלו ובתי ספר יחזרו למצב סגור ולמידה מרחוק. היום בעצם לא פתחו את שנת הלימודים אלא פתחו וקטור הדבקה זמני שיפיץ את המחלה בקצב שעדיין לא ראינו. כשלון ידוע מראש. |
|
||||
|
||||
בבית ספר של הילדים שלי משכבה ג' צפונה יושבים אחד בשולחן ועם מסכות במהלך השיעור. ויש גם נהלים נוספים. אבל רשמתי לפני את התחזית שלך. |
|
||||
|
||||
לאורך כל הדרך טענתי שצריך להבדיל היטב בין יסודי לתיכון. בגיל יסודי לא נמצאו בכל העולם התפרצויות בבתי ספר (היה מקרה אחד בכל העולם של הדבקה המונית בגיל יסודי במחנה קיץ בארה"ב. שם מדריך בן 17-18 הדביק את כל העולם ואחותו, כולל 50% מהילדים בגיל יסודי. רוב רובם של המשתתפים במחנה ההוא ישנו בבקתות גדולות, בין 16-26 איש לבקתה, בחלונות סגורים). |
|
||||
|
||||
העובדה שלא התפרסמו התפרצויות בגילאי ילדות לא בהכרח מעידה על שהם אינם נשאים או מדביקים, יתכן שהם לא ניבדקו בקפדנות כי הסימפטומים אצלם נדירים. ראיתי שיש מחקר, לא מאומת דיו (כנראה), שילדים יכולים להיות נשאים לזמן ארוך ללא סימפטומים מכיוון שווירוס הקורונה אצלהם מתקיים לאורך זמן בגרון ובאף. לדעתי החל מגיל 10 צריך למנוע לימוד בבתי ספר, לפחות עד סוף החורף. אסור לקחת סיכון מתוך אמונה שילדים לא מפיצים את הקורונה. הגבול של גיל עשר לגבי הכנסת ילדים לכיתות בית ספר הוא בגלל שילדים בגיל נמוך יותר לא אחראים לעצמם וחייבים השגחה של מבוגר לידם, לכן אם הם לא יהיו בבתי ספר ההורים שלהם לא יוכלו לצאת מהבית לעבודה. עדיין רוב האוכלוסיה העובדת אינה יכולה לעבוד בבית, צריך לתת להם פתרונות מעשיים לצורכי עבודתם. אולי בגילאים גבוהים יותר מ- 10 אפשר להעסיק ילדים באויר הפתוח, בסוג של קיטנות, כי בכל זאת גיל 10 זה עדיין לא גיל בוגר דיו לחלק מהתלמידים. בכל מקרה, לפי מה שאני מבין שנת הלימודים הקרובה אבודה מבחינת בתי הספר. צריך להשלים עם מציאות זו ולא להציע פתרונות פלא שלא עובדים. |
|
||||
|
||||
ילדים (1-14) בהחלט נשאים, אבל מידבקים פחות. לדעתי הרבה פחות. יש מחקרים לכאן ולאן. לדעתי הכשל של המחקרים שמצאו שילדים מידבקים כמו מבוגרים הוא שהם בדקו ילדים עם סימפטומים משמעותיים. ברור שאצל אלו העומס הויראלי יהיה גבוה כמו אצל מבוגרים עם סימפטומים, אבל הכמות שלהם בטלה בששים. נראה לי שרק אחד מ 20 ילדים שנדבקו יפגינו בכלל סימפטומים (לעומת אחד משבעה בוגרים), ורק אחד ממאות יפגין סימפטומים משמעותיים מספיק על מנת שיהיה מידבק כמו בוגר. אחרת היו לך התפרצויות בבתי ספר יסודיים בכל רחבי העולם מתאילנד עד שבדיה, שלא לדבר בפרטצ'יה. ואין. ראה תגובה 721621 |
|
||||
|
||||
המקומונים של חיפה כבר מתחילים לדווח על הדבקות במוסדות חינוך (של כ-30). עם פתיחת שנת הלימודים, גם ערי ישראל הגדולות (חיפה ותל-אביב) הולכות בקצב לכיוון הצבע האדום (חיפה דילגה כבר מעל הצהוב ועברה לה בדילוג מירוק לכתום) ורק התחלנו את שנת הלימודים. החגיגה האמיתית תהיה בשבועות הקרובים. סביר להניח שלא יקח חודש לפני שיסגרו את בתי הספר לתקופה נוספת. אתה הולך לאכול את הכובע יותר מהר ממה שנדמה לך. רק זכור מה הטיעון - הטיעון הוא לא שילדים (רבים) יהיו חולים ויהיו להם תסמינים. הטיעון הוא שמערכת החינוך הולכת להיות וקטור משמעותי בשרשראות הדבקה של כלל האוכלוסיה. |
|
||||
|
||||
בוא לפחות נקבע מראש מה הקריטריונים ל'וקטור משמעותי'. בהינתן שעם מערכת חינוך סגורה ביולי אוגוסט הגענו מכמה מאות חולים ל-3000 ביום בתחילת ספטמבר, היית מצפה ללפחות עוד 50% כדי שנגדיר זאת וקטור משמעותי. ז"א - מתחת 4500-5000 ביום תוך שבוע-שבועיים בערך (המערכת נפתחה לפני כשבוע), הטיעון שלך לא מחזיק מים. _____________ השועל בכל הטיעון הזה שלא ברור על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על "מערכת החינוך". אם זה כולל את מערכת החינוך החרדית - שהחלה עוד בתוך אוגוסט ואולי היא חלק מהגורמים לעלייה ל-3K חולים - זו חכמה קטנה מאד. אני מניח שמדובר במערכת החינוך הממלכתית. בייחוד בהסתמך על הערים שציינת. |
|
||||
|
||||
קריטריון אמפירי - חיפה עיר אדומה תוך חודש או פחות ובתי הספר חוזרים ללמידה מרחוק. |
|
||||
|
||||
חיפה אדומה זה סתם מילה לפי סף שרירותי, כנ''ל סגירת בתי הספר. אני הבאתי נתונים כמותיים מדידים, לא פרשנויות ותגובות פוליטיות שנגועות בחוסר ענייניות ושיקולים זרים ובזויים. |
|
||||
|
||||
חיפה תמיד היתה אדומה, זה היה ידוע עוד בימי אבא חושי. |
|
||||
|
||||
אם אני לא טועה, בבחירות האחרונות הירוקים קיבלו ארבעה מושבים במועצת העיר, מרצ: 1 וחדש: 1 או 2: |
|
||||
|
||||
בבחירות האחרונות לכנסת קיבלו מפלגות גוש רל"ב כ-61% מהקולות בחיפה ואילו גוש נתניהו הסתפק ב-39%. יחסית לשאר המדינה זה אדום בוהק. |
|
||||
|
||||
החלוקה הזאת היא אנכרוניסטית. הליכוד היא המפלגה הכי אדומה/בולשביקית בישראל. הליכוד היא המפא״י של המאה ה-21. מפלגה אנטי ליברלית קיצונית. שמאל כלכלי סוציאליסטי קיצוני (ממשלות שמנות שמעודדות ריכוזיות, חוסר אחריות כלכלית, הזרמת כספי ציבור לקבוצות אינטרס, התערבות בוטה במשק, עידוד מונופולים, עידוד חוסר תחרותיות והגדלת גרעון). צ׳ק. שמאל מדיני מתון שמאוד דומה באידיאולוגיה שלו למפלגת העבודה של לפני 30 שנה. צ׳ק. מנהיג סטאליניסטי עליון שהוא המדינה והמדינה זה הוא. צ׳ק. ג׳ובים ומקורבים זה עניין חשוב יותר מניהול מדינה. צ׳ק. ריכוז כוח בידי מעטים ואיוש תמידי של יסמנים של המנהיג העליון בתפקידי מפתח (או כאלטרנטיבה אי איוש כדי להשאיר את הכוח בידי המנהיג העליון). צ׳ק. הפעלת שב״כ כדי לנהל מעקב (ללא הסכמה) של כל אזרחי המדינה. צ׳ק. שחיתות וסיאוב. צ׳ק. את הליכודיאדה צריך להתחיל לחגוג ב - 1 במאי. |
|
||||
|
||||
מש''א. לגמרי. |
|
||||
|
||||
אתה לא ממש מבין את מה שאתה מדבר עליו. ההשוואה שלך לוקה בשטחיות ובחוסר הבנה של העניינים שאתה מעלה. המדיניות הכלכלית של הליכוד היא התיישרות עם האינטרסים של הטייקונים (מכירת נכסי מדינה, אי הטלת מיסים ותספורות על חובות) והתעלמות מפערים כלכליים ואי שיויון ובכך היא זהה למדיניות הכלכלית הפוסט-סובייטית במזרח אירופה ובאופן כללי לקפיטליזם חזירי. הגישה המדינית היא עידוד גידול ההתנחלויות תוך כדי הצהרות כלפי חוץ על חתירה לפתרון מדיני והטלת האשם באי קיומו על הצד הפלסטיני. פולחן המנהיג, ריכוז כוח ומעקב אחר אזרחים (שהוא המשך מהלך טבעי והגיוני למעקב אחר לא אזרחים הנובע ממדיניות הכיבוש שאתה מתעלם ממנה) הם גם סממנים של משטרים פאשיסטים ודיקטטורים באופן כללי (אפריקה, דרום אמריקה וכו'). הליכוד הוא בעל עבר של אהדה לפאשיזם וההשוואה השטחית שאתה עושה בינו ובין הקומוניזם/סטאליניזם מתעלמת מכך. ג'ובים ומקורבים, שחיתות וסיאוב הם לאו דווקא מאפייני קומוניזם אלא מאפייני מפלגה שהייתה זמן רב מדי בשלטון (כמו מפלגת העבודה בשנות ה70). |
|
||||
|
||||
נניח לרגע שאתה צודק (וגם עמוק ביותר). לאדם השוכב כשפרצופו בתוך הבוץ לא ממש משנה אם מגף העור שלוחץ על פניו הוא מגף עור אדום או מגף עור שחור. פשיזם... סטאליניזם... סיים שיט. |
|
||||
|
||||
זה לא מה שמשנה. ההשוואה שלך בין הליכוד לקומוניזם/סטאליניזם מופרכת מאליה. ראוי להזכיר גם שבמשטר הקומוניסטי, גרוע ונוראי ככל שהיה, מערכות החינוך והבריאות שם לא היו על סף קריסה כמו תחת שלטון הליכוד (לאו דווקא בקשר לתקופת הקורונה). |
|
||||
|
||||
ההבדלים בין ה - Little Endians לבין ה - Big Endians תמיד היו הבדלים מאוד מהותיים! למה ראוי להזכיר זאת? יש דברים גרועים יותר ממערכת חינוך בקריסה. למשל: מערכת חינוך קומוניסטית שאיננה בקריסה. עדיף לילדים שיגדלו אותם זאבים בג׳ונגל מאשר שיגדלו אותם תחת אינדוקטרנציה של משטר טוטליטרי. |
|
||||
|
||||
לא נכון. האינדוקטרינציה היא חסרת משמעות - ראינו איך ברגע שהיתה אפשרות העם התנער ממנה ושבעים שנה של אינדוקטרינציה נעלמו כלעומת שבאו. לעומת זאת, מערכת החנוך הקומוניסטית הצליחה לקחת מדינה נחשלת ופרימיטיבית ולהפוך אותה למדינה מתועשת בתוך זמן קצר להדהים במונחים היסטוריים (כנ"ל לגבי סין, אגב). קובה מצליחה להכשיר רופאים ולייצר תרופות עבור חלק ניכר מאמריקה הלטינית - שהרודנים הלא קומוניסטיים ששלטו בה לאורך השנים לא ראו זאת מתפקידם לדאוג לחנוך אוניברסלי. בעצם, למה להכביר מלים? די לזכור מה קרה כאן כשהגיעו העולים מחבר המדינות כדי לראות איזו מדינה השקיעה בחנוך ואיזו לא. נסה לחפש מורים לפסנתר או לכינור עד עצם היום הזה ונראה את מי תמצא. |
|
||||
|
||||
זה לא עניין של נכון או לא נכון. זו העדפה ערכית. אני מעדיף את הברברי שגדל בשבט פראי על פני הפסנתרן והדוקטור שגדלו בבית חרושת לנתינים בקופסאות שימורים. הראשון הוא אדם שלם ובריא יותר מהשניים האחרים. אז הוא לא יודע מה זה אלקטרון או סולם די מינור. מחיר קטן לשלם ביחס לדיכוי, אובדן צלם אנוש והרס הרוח האנושית שיש במשטרים הרקובים הללו. |
|
||||
|
||||
אבל הענין הוא שהם לא גדלו בבית חרושת לנתינים בקופסאות שימורים (או שבית החרושת היה כל כך גרוע שהקופסאות היו מחוררות כמו סגר ישראלי). אמרתי כבר: האינדוקטרינציה התנדפה ברגע שהדבר התאפשר. אנגלה מרקל שקיבלה חנוך מזרח-גרמני שלמה ובריאה יותר, ליברלית והגונה יותר מדונלד טראמפ שקיבל את שלו בארץ האפשרויות. |
|
||||
|
||||
אולי באמת אנחנו צריכים את שלטון העריצות של התולעת לאיזה 3500 שנה כדי שיהפוך אותנו סוף סוף לבני אדם. |
|
||||
|
||||
עיקר שכחתי. האינדוקטרינציה נעלמה כלעומת שבאה? אני בספק. העם הזה ברובו דפוק עד לשד עצמותיו עד עצם היום הזה. עוד עם לאוסף עם מנטליות של עבדים (לא אשמתם כמובן - הם קורבן של ההיסטוריה). אחרת אי אפשר להסביר את זה שעדיין קימות תופעות מגעילות כמו פוטין שלושה עשורים אחרי ההתפרקות. |
|
||||
|
||||
אתה חושב שמי שתומך/אוהב/מעריץ את פוטין ברוסיה זה בגלל הצלחת האינדוקטרינציה הקומוניסטית? אני עם תשע, ברור לי למדי שהאינדוקטרנציה שם נכשלה לחלוטין. די ברור לי שגם בצפון קוריאה היא לא באמת עובדת. בגרמניה הנאצית אני מניח שהיא עבדה, אבל אני תולה זאת בכך שהמשטר נגמר תוך שתיים עשרה שנה, ולא הספיק להוכיח את עצמו כשקרי. (כלומר, יכול להיות שגם בשנים הראשונות בברית המועצות ובצפון קוריאה האינדוקטרינציה עבדה.) |
|
||||
|
||||
כידוע לך, בלי כל קשר לאינדוקטרינציה רוסיה נעדרה כל מסורת דמוקרטית וזכתה לשלטון בנוסח ימי הביניים ממש עד המהפכה. לכן הכניעה כלפי הצאר היא לא תוצאה של האינדוקטרינציה אלא המשכה של אותה מסורת. אבל מי אנחנו שנלעג להם? פעם לגלגו כאן על העולים משם שמעריצים אנשים חזקים ואין להם מסורת דמוקרטית. היום, כשאתה רואה צעירים שמסיימים את בית הספר או אפילו את הסדיר כשברור להם שסדר הענינים הטבעי הוא שנתניהו הוא ראש הממשלה ואין שום אפשרות שזה ישתנה וגם לא יעלה על הדעת שיהיה מישהו שיוכל להחליף אותו, ללעוג לאינדוקטרינציה שלהם זה עצוב יותר ממצחיק. |
|
||||
|
||||
אפשר לצחוק עליהם וגם על עצמנו. אסור להפלות. |
|
||||
|
||||
אני מופתע למדי דווקא מהכיוון ההפוך: אני יכול להבין שאנשים שנולדו לתוך דמוקרטיה לא יודעים להעריך אותה, בדומה לאדם בריא שאינו יודע להעריך את הפלא הגדול שמתרחש בכל בוקר בו בוא קם בלי איזה כאב נורא או מחלה סופנית. לעומת זאת, אנשים שהרגישו על גופם את מנעמי הדיקטטורה הסובייטית ובכל זאת מאמצים בשמחה את הדיקטטור החדש הם בעיניי כאדם שלאחר שעבר השתלת ריאות חוזר לעשן. |
|
||||
|
||||
פוטין עלה על רקע האנרכיה ברוסיה בתקופת יילצין (שהיה שיכור חלק מהזמן). היו כנופיות פשע, היו טייקונים ששדדו את האוצרות של רוסיה. יתכן שאזרחי רוסיה העדיפו לוותר על דמוקרטיה תמורת בטחון אישי ובטחון כלכלי. משטר מלוכני היה נפוץ מאוד בעבר, יתכן שרוב האנשים ברוב התקופות בהיסטוריה מעדיפים מלוכה על דמוקרטיה, במיוחד אם המלך משכנע שהוא לטובת האזרחים. |
|
||||
|
||||
אחרי מלחמת העולם השנייה לא נוצרה אף ממלכה חדשה, למעט צפון קוריאה. ארדואן, פוטין ודומיהם שואבים להלכה את סמכותם מבחירות. שים לב מה קרה כשלוקשנקו כנראה הפסיד בפועל בבחירות. |
|
||||
|
||||
מלוכה או ממלכה? הראשונה ריסקה את הממלכות, השניה את המלכות. |
|
||||
|
||||
שלטון של שושלת בסמכות אלוהית או משהו דומה. בית אסד, לדוגמה, שואב את סמכותו מכך שהעם הסורי בוחר אותו פעם אחרי פעם לשלטון. הקימים הם כבר השליטים מההר הקדוש. |
|
||||
|
||||
בר פלוגתך בדיון הנוכחי דיבר על משטר מלוכני, קרי: מלך. אסד לא מוגדר כמלך אלא כנשיא.המלוכה מאוסה על הדיקטטורים מטעמים ברורים. |
|
||||
|
||||
מלוכה יכולה להתגבש בהדרגה , לא צריך להשתמש בשם תואר כזה בשלבים הראשונים. בסופו של דבר מה שקובע הוא המהות, לא התואר הפורמלי. בכל מקרה, העובדה שבמהלך ההיסטוריה היו מלכים זמן רב -- חלקם בהסכמה, חלקם מחוסר אלטרנטיבה -- מכאן מסתבר שהעם מעדיף בטחון אישי וכלכלי על פני דמוקרטיה שאינה מספקת בטחון. ההעדפה לא מופרכת במקרה של רוסיה, שכן בלי שלטון פוטין רוסיה עלולה להקלע לשלטון חצי אנרכי, או לשלטון אוליגרכי שבו רוב האזרחים מנוצלים. המצב בטורקיה לא ברור לי. למרות מוגבלות ההבנה שלי לגבי טורקיה נראה שרוב האוכלוסיה שם תומך ארדואן. בבלורוסיה נראה שהתפתחה שם רודנות בחסות רוסית. |
|
||||
|
||||
לפי ויקיפדיה יש כמה ממלכות חדשות שנוצרו אחרי מלחמת העולם השניה (איחוד האמירויות, טונגה, ספרד, קטר, מרוקו, לסוטו, ירדן, בוטאן...) |
|
||||
|
||||
הממלכות הללו הן דיקטטורות במסווה של מלוכה. יתכן ויותר קל להם להציג את הסמכות שלהם כמלך של המאה ה19 מאשר דיקטטור של המאה ה20. |
|
||||
|
||||
למעט ספרד. שהמלוכה שם במקורה הרבה לפני מלחמת העולם השנייה והראשונה. פרנקו לפחות לא שיחק אותה מלך. |
|
||||
|
||||
אין כאן מסווה, רוב הממלכות היו (וכנראה עדיין) דיקטטורות. בממלכה השלטון עובד בירושה. |
|
||||
|
||||
לספרד הוחזר מלך מהשושלת השלטת (וזה היה די יוצא דופן כבר אז, אבל התוכנית הייתה קיימת עוד לפני מלחמת העולם השנייה). כל השאר הם בתי מלוכה קיימים שאולי שודרגו מנסיכים למלכים. וכמובן שאיחוד האמירויות אינה ממלכה כשלעצמה אלא איחוד של ממלכות, או ליתר דיוק: נסיכויות (אמירויות). בירדן, לדוגמה, עבדאללה היה אמיר כבר משנות העשרים. ואם כבר ניטפוק אז עד הסוף: נדמה לי שהיו כמה רפובליקות שנכנסו חזרה לחבר המדינות הבריטי והפכו בכך חזרה לממלכות להלכה. אבל זו ממלכה כמו שיש בישראל משטר נשיאותי. |
|
||||
|
||||
אבל ספרד זה לא כמו הולנד או יפן (שלא הכנסתי לרשימה). בית בורבון איבד את השלטון למשך עשרות שנים לפני שחזר לשלטון. |
|
||||
|
||||
כן, אבל פרנקו החזיר את הבורבונים לשלטון והבורבונים הצליחו להישאר בשלטון פורמלי בגלל שהם הצליחו להיות חלק מהעברת השלטון לדמוקרטיה. באיטליה דבר דומה לא עבד, אולי בגלל שהמלך היה מזוהה יותר עם מוסוליני. בהולנד וביפן המלוכה נשארה. אותו בית שלטון. ממשלת הולנד הגולה המשיכה לשלוט להלכה, לפי בנות הברית. וכך גם המלך (מלך? מלכה?). ופרנקו היה מלוכני: מלחמת האזרחים הייתה מול הרפובליקה המשוקצת. פרנקו רצה להעלות לשלטון מלך. אבל הבורבוני הנוכחי לא היה מתאים (הוא היה ליברלי מדי או משהו כזה). לכן הוא טיפח את בנו של המלך הלגיטימי כיורש והכתיר אותו בצוואתו. זו הייתה עדיין המסורת המלוכנית של לפני מלחמת העולם השנייה. לפני מלחמת העולם השנייה היה מובן מאליו שלמדינה חדשה צריכים להקצות מלך. אחריה היה מובן מאליו שמדינה חדשה היא רפובליקה. |
|
||||
|
||||
אתה עושה לעצמך את החיים קלים. אני לא בטוח שהליכוד משרת את האינטרסים של הטיירונים יותר מאשר מפלגת העבודה של פרס ורבין. מצד שני, גם הנהגת ימין מושחתת ורקובה לגמרי כמו היום, אינה יכולה להתעלם מן ההרכב הפרוליטארי של האלקטורט שלה. גם בימים אלו, בהם הדם רותח על מעללי החרדים, צריך לזכור כי מדיניות העברת הכספים מן המעמד הבינוני אל החרדים, החרדלים והמתיישבים, היא סוג של justisocialism. התעלם נא לרגע מן ההיבט היהודי-פלשתיני ותמצא שהמדובר בתמיכה סוציאלית במעמדותשספק אם היו יכולים להשתלב בכלכלה שמתאפיינת ע"י צורך בהשכלה ושימוש באוטומציה ורובוטיקה. רק שבמקום לספר לנתמכים שהם הפכו חסרח עודף של הכלכלה הפוסט מודרנית נותנים להם להאמין שהם משרתים את החברה בדרכים אחרות. אתה צודק כאשר אתה מזכיר את הקרבה וההערצה של אבות הרויזיונים בפולין לתנועה הלאומנית והפרוטו-פאשיסטית של פילסודסקי ויורשיו. יחד עם זאת, אני חושב שזה עיוות חמור של המציאות להתעלם מכך שמדובר בעיקר בפרוזודיה היסטורית וששני מנהיגי התנועה, ז'בוטינסקי ובגין היו שורשים ליברליים מאד חזקים וזה מה שאפיין את דרכם הפוליטית. בהזדמנות זו, אני רוצה לעשות מה שאני עושה כל כמה שנים ולהמליץ על ספר נפלא בעיניי. לכל המתעניינים ויותר מזה במולדת השנייה, אני ממליץ על ספרו של הדיסידנט ואלנטין מקסימוב / קאראנטין. חבר העיר לי ואני שמח להעביר הלאה שמדובר במבנה הספרותי של דקמרון. מדובר בשלהי ימי סטלין, אולי אחרי מותו, רכבת עמוסה נוסעת על המסילה הטרנס-סיבירית. באחת התחנות הרכבת נעצרת ומוכרז עליה קאראנטין (סגר) בשל מגיפת חולירע. לנושאי הרכבת המבודדיםאין מה חעשות אלא להחליף ביניהם סיפורים על החיים ברוסיה. סיפור המסגרת די חלש ואולי הוא שמנע מן הספר מלהפוך ליצירת מופת, אבל הסיפורים עצמם נפלאים באמת. מעין אנתולוגיה של החיים ברוסיה הסטליניסטית על כל היבטיהם ההיסטוריים, הפוליטיים והאתניים. כאשר רוסיה המודרנית הולכת ומסתגרת מאחורי מסך הדיסאינפורמציה של הדמוקטטורה הפוטינית, כדאי לשוב ולהרהר בסאת היסורים של תושבי אמא רוסיה הקשישה וידועת היסורים. אזהרת ספוילר - אחד הסיפורים הפוליטיים מתאר את יוסף סטלין כמרטיר פרבוסלאבי המושבע ע"י המטרופוליט של טיביליסי להסוות עצמו כחסיד של דת הכפירה החדשה, להסתנן אל הנהגתה ולגאול את נשמת מאמיניה הכופרים דרך הביבים של הבגידה והרצח. סטלין הקשיש, שוכב בסיפור על ערש דווי ומגלה שהמטרופוליט רימה אותו. כל מסע הזוועות והדמים שהוא העביר את המפלגה ואת תומכיה, לא הצליח לטהר את נשמת הא דם, אלא רק להשקיע אותה עוד יותר עמוק במה שהיה תמיד, סאת היסורים של גורל האדם הרוסי (ואולי בכלל). |
|
||||
|
||||
התאור האחרון שלך מזכיר לי קצת את ההתפכחות שעובר גיבורו של "אפלה בצהריים" של ארתור קסטלר בכלא; ועם ההכרה שלו בפשעיה של המהפכה ובחוסר-הצלחתה היסודי, הוא לא מצליח להתפכח לגמרי מהמחשבה שכל זה היה נחוץ. |
|
||||
|
||||
1. למפלגת העבודה בהחלט הייתה מדיניות פרו-טייקונית (לא טענתי שזה פטנט או המצאה של הליכוד) וזה רק מראה שכל מפלגות המרכז כאן לא באמת שונות מהימין וכדי שיהיה שינוי צריך להצביע למרצ או למשותפת. 2. שינוי חייב לכלול כמובן את סיום הצ'ופר שמקבלים החרדים ומדינת הרווחה של המתנחלים (לא רק האידיאולוגים). דבר כזה הוא לא הגיוני כלכלית ולא אמור לאפיין מדינה נורמלית. הוא מצביע על פשיטת הרגל של הציונות שהקימה כאן משטר אתנוקרטי שבמהלך השנים המרכיבים החרדים-משיחיים-מסורתיים שלו הפכו להיות בעלי הפריבילגיות ועל כך מזדעק השבט האח"וסלי המודר. רק הליכה לכיוון של מדינת כל אזרחיה יוכל לשנות את המצב הזה. 3. לא התכוונתי להערצה הרוויזיוניסטית של הפולנים אלא של מוסוליני ותנועתו ואהדה גם להיטלר מתוך הסתייגות מהעניין היהודי בלבד. כשאב"א אחימאיר (אביהם של יוסי ויעקב) קרא לטורו העיתונאי "מפנקסו של פשיסטן" כעס עליו ז'בוטינסקי על השימוש במילה לא עברית ולא על העמדה שהביע. הלח"י סבר שאיטליה וגרמניה עדיפות לו מבריטניה. וכיום גם בנו של המושחת מפרסם מדי פעם ציוצים שזוכים לאהדתם של נאו-נאצים. למרבה הצער, לליברליזם של ז'בוטינסקי ובגין אין מקום בימין של היום. הוא תמיד סתר את עמדתם הלאומנית אבל היה אפשרי לפני תקופת האינטרנציונל השחור של ימינו. |
|
||||
|
||||
1. משותפת ומרץ זה סוציאליזם? מרכז שמאל? שמאל? לעניות דעתי השייכות הפוליטיות בעמק הבכה, חסרת היגיון ונטולת היסטוריה. צא ולמד ממה מורכבת המשותפת ומהי הזהות הפוליטית של מ-רץ. 2. גזענות, בורות, שנאת השונה, שנאת האחר, שנאה לשמה - כל אלו מגולמים במה שכתבת וחבל. 3.צא ולמד מהו פשיזם בטרם תצטט לי מספרים על הלחי ויתר הארגונים שבזכותם אתה כותב את דברי ההבל הנ"ל. 4.סטלין היה תולה אותך עם הקפיטל ועם מצע מרץ. |
|
||||
|
||||
לגבי סעיף 4 אתה צודק. _________ שנה טובה לכולם ללא ביבי, טראמפ וקורונה. |
|
||||
|
||||
_______________ בסדר הזה? |
|
||||
|
||||
לאו דווקא. |
|
||||
|
||||
טל''ח ולדימיר מקסימוב, לא ואלנטין. |
|
||||
|
||||
5,510 מאומתים אותרו ביממה האחרונה; 13 נפטרו מחצות תחזית נוספת לעתיד: יהיה סגר, יסתיים הסגר, יחזרו לאט לאט לשיגרה. יגיע שלב בו יגידו שוב שילדים לא מדבקים ולא מדביקים, יפתחו שוב את מערכת החינוך והוירוס ישתולל שוב תוך זמן קצר של שבועיים עד שישה שבועות. יבהלו ויסגרו שוב את מערכת החינוך פעם נוספת (פעם שלישית גלידה). לילדים ישראלים (ולמורים שלהם) אין את הכלים התרבותיים והמנטליוית שעוזרים להבין את הצורך והחשיבות של משמעת והקפדה על נהלים. מי שמבין את התרבות השראלית ואת האופי הישראלי צריך להבין שאי אפשר לפתוח את מערכת החינוך הישראלית עד הודעה חדשה. את השנה הזאת צריך לעשות בלמידה מרחוק. |
|
||||
|
||||
אפשר להסכים עם הכל, אבל המשפט האחרון חסר משמעות. אין דבר כזה למידה מרחוק, בעיקר לא בגנים וכיתות מרחוק. והשבתה שלהם פירושה האמיתי הוא (אי) עבודה מרחוק. למידה מרלוק - רחוק מלמידה |
|
||||
|
||||
יכול להיות, אבל אם אתה צודק שזה לא ממש אפשרי ו/או יחמיר את המצב, אז בעצם הוספת עוד קיסם למדורת התזה שאומרת שמשבר הקורונה בישראל הוא טרגדיה יוונית. כנראה שלחברה הישראלית (בדומה לאמריקנית אך מסיבות שונות) אין את מה שדרוש כדי להתמודד בהצלחה עם משבר הקורונה. |
|
||||
|
||||
לממשלה הישראלית אין את מה שדרוש. אפשר להפסיק עם תיזת אחריות ההמונים. |
|
||||
|
||||
לאחר שהרחצה בים מותרת לפחות דה-פקטו, ההגבלה של 500 מ' מהבית נשארה בתור הדוגמא הטובה שממקדת את הבעיה. אומרת הממשלה: כן, די ברור שזאת חרטא שאינה ניתנת לאכיפה, אבל יש לזה אפקט פסיכולוגי. אומר השוטה: בהחלט. יש לה אפקט פסיכולוגי משמעותי מאד: החלטות מטופשות גורמות לציבור לזלזל בכל החבילה כולה, ולהתייחס למחליטים או טמטום בדרגה גבוהה או שיקולים לא ענייניים (מישהו עוד זוכר את הבטחתו של הפרויקטור בנאום ההראשון שלו בתפקיד?). אותם דבילים שמחייבים עטיית מסכה בכל המרחב הציבורי, כולל ברחובות שוממים באויר הפתוח, גורמים להרבה אנשים לא לעטות אותה גם בחללים סגורים וצפופים. התקנות המעניינות בקשר לבתי כנסת ( ב-8200 עובדים על אפליקציה שתנעל את הדלתות ברגע שמס' המתפללים יגיע לסף המותר. היא תהיה מוכנה, כך אומרים, בדיוק אחרי סוכות) יגדילו את הזלזול הציבורי בהתקהלויות בכלל, אם עוד אפשר להגדיל אותו. לא שזאת מסקנה מתבקשת לפי חוקי הלוגיקה, אבל פסיכולוגית כל תקנה חסרת טעם וריח1 פוגעת גם בהיענות לתקנות הגיוניות. מה שנכון לחוקים (תגובה 115189) נכון ביתר שאת לתקנות זמניות. ___________ 1- או שמא אני מגלה תסמינים ראשונים? |
|
||||
|
||||
אני הייתי אומר שמתוך עשרה קבין אשמה הממשלה לוקחת משהו כמו שבע, והציבור שלושה (והציבור היהודי הלא חרדי לא פחות מאחד). שלושה זה אולי לא הרבה, אבל לא זניח כמו שיכול להצטייר מהתגובות של הפונז ושלך1. למרות כל הזלזול המוצדק בהחלטות הממשלה, ולמרות שהוא גורר זלזול כללי ב-איך נאמר זאת, הסדר הטוב - אני חושב שרוב גדול של הציבור יודע שלעטות מסכה בתוך החנות, ולדרוש מהסובבים לעטות, למרות שאלו הנחיות של הממשלה זה במקרה גם מוצדק; וכנ"ל להימנע מהתקהלות. ובכל זאת רבים מתוכם לא עוטים, וכן מתקהלים (רק הפעם!) בגלל כניעה להרגלים, לסמוך, ולאגואיזם קצר טווח. זה שהחלטות הממשלה הן חרטא זה לכל היותר עוד תירוץ שאנשים אומרים לעצמם ולאחרים, אבל אם הוא לא היה, היו תירוצים אחרים. ממשלה אידיאלית היתה יכולה לשפר את התנהגות הציבור בעזרת אכיפה, חינוך ודוגמה אישית, אבל אני מעז לנחש שהתרבות והמנטליות הישראלית הופכות את המשימה הזו לקשה יותר מאצל הרבה תרבויות ומנטליויות (מנטלייויות?) אחרות. 1 נראה כאילו אני טוען שיש לי מספר שמוכיח שאתה והפונז טועים, ולא היא; הרי זה מספר שמצצתי מן האצבע, ואתם יכולים לטעון באותה מידה שזה תשע וחצי - חצי. הנקודה שלי היא רק שלדעתי, המנומקת מאוד חלקית, אשמת הציבור ממש לא זניחה. |
|
||||
|
||||
אני לא ממש הסניגור של עמישרואל, ולמרות שאין לי שום הערכה לגבי האשמה היחסית של התושבים ושל הממשלה ברור לי שהמנטליות והשבטיות של האזרחים מסבירים חלק לא מבוטל ממה שקורה כאן, אבל הממשלה היא זאת שאמורה לתת את הפתרונות האופטימליים בהתחשב, בין בשאר, באותם גורמים, ובזה היא עושה עבודה איומה. |
|
||||
|
||||
מאחר וגם אתה טוען שלציבור היהודי הלא חרדי פחות מעשירית מהאשמה, אין בינינו ויכוח. אלה היו ההמונים שכיוונתי אליהם, ודעתי על התנהגות המגזר החרדי בנושא הרי ידועה. |
|
||||
|
||||
אפשר להפסיק. לא חייבים להפסיק. בעיקר כי התיזה היא מן המוצדקות. ההמון גם אשם במצב ולא רק ממשלתו. |
|
||||
|
||||
ואולי, בהינתן מגבלות הציבור ומוגבלות ממשלתו, הכי טוב שאפשר זה באמת לפתוח ולסגור את מערכת החינוך (ואת המדינה באופן כללי) לסירוגין? |
|
||||
|
||||
בקצב הבידודים הנוכחי כבר נראה לי שאתה משיג סגר יותר אפקטיבי על ידי פתיחת המערכת. אתמול בשכונה שלי, הילדים מארבעה גנים (וכתוצאה משפחותיהם, כולל זו שלי) נכנסו לבידוד בגלל סייעת אחת שאומתה. כך לא נפגוש את הורי, אחותי וגיסי שחשבנו לראות אותם בחג. הרבה יותר אפקטיבי מהסגר קקמייקה הזה שעליו הוחלט. |
|
||||
|
||||
אולי וכנראה שלא. הסנטימנט הזה נהיה ממש פופולרי בזמן האחרון והוא מדבק יותר מהקורונה. הסנטימנט שהדברים פה (לא חשוב עד כמה הם נהיים גרועים יותר מרגע לרגע) הם הרע במיעוטו. נמשיך כך ומדינת ישראל בסוף תחליף בדגל את מגן הדוד לאמוג׳י 🤷. |
|
||||
|
||||
אני מתקשה לראות איך ההשערה שלי (מילה גדולה, "השערה"; זה היה יותר מין טאגליין) יכולה להיות לא נכונה, כי היא בין כמעט טאוטולוגיה לבין ריקה מתוכן: ההחלטות שהממשלה מקבלת הן מה שיש, וקל לטעון שכל החלטה טובה יותר שהיא לא מקבלת זה בגלל מוגבלות הציבור ומוגבלותה היא. אבל כוונתי היתה שאולי פתיחה וסגירה לסירוגין, של מערכת החינוך והמדינה בכלל, גם בלי תבונה רבה בנוגע לעיתוי, עדיפה על כל מדיניות טיפשה אחרת, בהינתן שמדיניות חכמה היא מעבר ליכולתנו. FWIW יצאתי פעמיים להפגנות מוצ"ש (תודה אריק) ואני מתכוון להמשיך, אז אני לא לגמרי פטאליסט. |
|
||||
|
||||
לאור הסגר ושיעורי ההדבקה, נראה לי שאנחנו (אשתי ואני) נעשה הפסקה בהפגנות מוצ”ש בבלפור (היינו 4 פעמים עד עכשיו) ואולי במקום זה נתייצב באחד הצמתים או הגשרים שבקרבתנו. |
|
||||
|
||||
אבל בסגר לא אמורה להיות תנועת מכוניות כך שתפגינו מול כביש ריק, לא? |
|
||||
|
||||
אתה מחמיץ לגמרי את הרעיון שמאחורי ההפגנות. הרעיון הוא לשבור שגרה, לצאת מהבית, לפגוש אנשים מעניינים, לשחרר כעסים ולחצים ולהרגיש שאתה חלק ממשהו יותר גדול, שאתה לא לבד, שיש לך שותפים לדעה, לטעם ולגישה. זה כמו ללכת להופעה של האמן האהוב עליך, לסרט של הבמאי החביב עליך או לכל אירוע תרבותי או בידורי. אפשר לצרוך תרבות ובידור בבית, אפשר להתעצבן על הממשלה ועל המדינה מול הטלוויזיה או אתר החדשות המועדף עליך ואפשר לא לצאת מהבית גם כשאין סגר. אבל כרגע, הדרך היחידה שיש לי להרגיש חלק ממשהו גדול יותר ממני היא לצאת להפגין, וזה לא משנה אם יש קהל או סיקור תקשורתי. הדבר החשוב הוא להרגיש שאני לא לבד בסיפור הזה, שיש עוד אנשים שמרגישים כמוני ושיש עוד תקווה. |
|
||||
|
||||
ההפגנות כתרפיה קבוצתית? זה רק מחזק את דעתי שאיסור התקהלויות היה צריך לחול גם עליהן (ואגב, מה נסגר עם "הפגנות" החרדים במוצאי החג, אלה שיאפשרו להם לחזור לביתם בלי קנס לאחר בילוי החג אצל האדמו"ר או החמות?). |
|
||||
|
||||
עוד לא הבנת ש'נסגר' ו'חרדים' באותו משפט זה אוקסימורון? |
|
||||
|
||||
לי חשוב דווקא לשמור על השגרה (של הפגנות במוצאי שבת). ההפגנות לא תתחדשנה מאליהן לאחר הסגר. היום, לעומת שבועות קודמים, אני לוקח הפסקה מבלפור. אני חושב ששווה לנסות לשמור על כללי הריחוק החברתי בהפגנות בזמן הסגר (בין השאר כדי לפצות על מיעוט המשתתפים: מעט משתתפים יכולים לכסות שטח גדול). |
|
||||
|
||||
אני צעדתי עם שלט מהבית שלי למרחק של קילומטר בערך, לאורך ציר ראשי (רח' מוריה) עד הצומת הראשית חורב, שבה היו הפגנות גדולות במוצשים הקודמים, וחזרתי. זו היתה הפגנת יחיד, אבל הייתי מרוצה למדי: היתה חשיפה לא זניחה למסר; הסיכון העודף להידבקות, לעומת להישאר בבית, כן זניח; והמאמץ והטרחה נחוצים ממילא אם זו הפעילות הגופנית היומית שלי. מה אתם שואלים? מה כתבתי על השלט? בסדר, אני אספר. שלוש מילים: אז עדיף טיבי. קישטתי בשני דגלי ישראל כדי לרכך. |
|
||||
|
||||
טיבי תמיד היה עדיף, לא בצורה מתנצלת (האז מיותר) ולא רק בהקשר הקונקרטי של שחיתות נתניהו. |
|
||||
|
||||
מסכים, אבל כפי שרמזתי, אני בכוונה רוצה לרכך את המסר. |
|
||||
|
||||
הנה, אתה רואה, את המטרה העיקרית שלו הסגר מתחיל להשיג. מהחרדים הוא דוקא לא מונע לארגן מאות אוטובוסים להפגנות בעיצומו של הסגר. |
|
||||
|
||||
אפשר לתלות דגלים שחורים על המרפסת, או על מכוניות, או סרט שחור על הזרוע. . אפקטיבי לא פחות מדגלים על הגשרים (בגלל פרישה לאורך זמן). אפשר גם לחלק עלוני מחאה בתיבות הדואר, בהתנדבות בסביבת המגורים. חבל שאין מספיק רעיונות יצירתיים. ההבנה שלי היא שההפגנות צריכות להיות מתמשכות ומכוונות לאוכלוסיה רחבה, כהכנה לבחירות שיהיו עוד שנה שנתיים. יש גוש גדול של אנשים שמרנים שלא משנים דפוסי הצבעה מתוך אינרציה. אותם בוחרים שמרנים ניזונים מכלי תיקשורת מימסדיים שלא ממש מסייעים לרפורמה, יותר מעודדים אינרציה והרמת ידיים. אילו המתנגדים לביבי היו מצביעים באחוז הצבעה 80 אחוז במקום 70, זה היה מתבטא בתוצאות הבחירות. צריך לאותת לגוש השמרני הזה שיש להם כתובת אלטרנטיבית ושההתנגדות לביבי וחבריו היא התנגדות *רחבה*. |
|
||||
|
||||
שאלה פתוחה לקהל: האם אין חשש שמסר פוליטי על המכונית, כשהיא חונה, הוא מגנט לגרימת נזק למכונית, החל משריטות? |
|
||||
|
||||
יש ויש חשש. בהחלט. |
|
||||
|
||||
בשביל זה יש דגלונים שבניגוד לסטיקרים, הם לא נמצאים על הרכב באופן קבוע (אבל נתלשים בקלות ע״י מי שהיה רוצה להשחית את רכבך). להשיג בבלפוריה הקרובה למקום מגוריך. |
|
||||
|
||||
לא. (כל עוד זה המסר הנכון) |
|
||||
|
||||
ואולי בעצם ל(אי)מדיניות הזו יש אסטרטגיה מובנית וברורה? |
|
||||
|
||||
תיאוריית הקונספירציה הזאת נופלת בגלל כמה וכמה סיבות, אחת היא שיש סיכוי סביר שעד סוף השנה יימצא חיסון, סיבה שניה היא שהצלחה בטיפול בקורונה היא טקטיקה הרבה יותר יעילה להנצחת השלטון שהצעיד אותנו בים החצוי מסביבנו, השלישית היא שאני לא חושב שאפילו הנבל מבלפור היה נוקט במדיניות מכוונת שתגרום לאלפי מיתות. ביבי אינו סטאלין. |
|
||||
|
||||
לגבי הנקודה האחרונה, עזוב מדיניות מכוונת או לא מכוונת. עד כה המדיניות של הממשלה גרמה למאות מיתות שכנראה היו נמנעות אם המפלגות החרדיות אל היו שותפות בממשלה (הרי גם בלעדיהן יש קואליציה). אבל לוותר על תמיכתן אינה אפשרות שנמצאת על השולחן מבחינת נתניהו. מבחינתו, יש מצב פוליטי נתון שאי אפשר להיחלץ ממנו. המצב הפוליטי הנתון (לא נתניהו!) כבר גרם למאות מיתות, וכנראה יגרום לעוד אלפי מיתות בהמשך. ואם כבר אנשים מתים, לפחות לנצל את זה למטרה טובה. לדעתי תיאוריית הקונספירציה הזאת נופלת מהסיבה הפשוטה שאם נתניהו היה יכול להקים ממשלת חירום עם ליברמן, הוא היה עושה את זה כבר עכשיו. על מה התוכנית ששטרסלר מציג מתבססת בדיוק? שליברמן יסכים להיכנס לממשלת חירום ולתמוך בחוק הצרפתי כי יש קורונה? |
|
||||
|
||||
(כן נתניהו! - תוריד את נתניהו מהשולחן ותוך 5 דקות ויש לך ממשלה בלי חרדים. וזה נכון כבר שנתיים ושלוש מערכות בחירות.) |
|
||||
|
||||
איך? ואם כן - אז מיהם השחקנים הפוליטיים בעולם כה נקי וזך ללא חרדים? מקווה שהתשובות יהיו מעולם המציאות ולא מעולם השאיפות. |
|
||||
|
||||
השחקנים הם אותם שחקנים, רק שש"ס ויהדות התורה משרתות את ציבור הבוחרים שלהן מהאופוזיציה. זה מה שהתכוונת לשאול? |
|
||||
|
||||
סליחה, בקריאה שניה אני רואה שזה לא מה ששאלת. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |