|
||||
|
||||
תדמית היא אכן הכח המניע את עולם המפרסמים. לדעתי, יש משהו מוזר בסיסמה שבחרה חברת הלווין לקמפיין שלה: "ללכת עד הסוף עם הבחירה שלך". האם הלווין לא מנסה להניע אנשים להתנתק מבחירתם הקודמת (הכבלים) לטובת אהבה חדשה? נכון לעכשיו "יס" מחכה לאישור חוקי להשתמש בתשתית רשת הכבלים לחיבור משתמשיה. כל עוד אין להם את האישור הזה "יס" צריכה לקדוח ולהוציא זמן וכסף רב. בנוסף למחיר הכספי יש את המחיר התדמיתי- "יס" מאחרת בחיבור לקוחותיה בשבועות, הקידוחים דוחים לקוחות פוטנציאליים והתקשורת חוגגת. טענתי היא שכרגע שווה לחברה להפסיד מספר לקוחות לטובת התדמית ולכן האי יצאה בקמפיין פרסומי זה. מצד שני, רוב האנשים לא מבינים בכלל את הקשר בין הפרסומת ללווין ולא מנסים לחפש אחד. הילד שמטפל בצפרדע זה חמוד... |
|
||||
|
||||
להלן הפרשנות שלי לסיסמה "ללכת עד הסוף עם הבחירה שלך". כל מוצר חדש נרכש קודם כל ע"י קבוצת האנשים המכונה early adopters, דהיינו אלה שמאמצים כל דבר חדש בעיקר משום היותו חדש. במקרה של טלוויזיה בלווין, מדובר בראש ובראשונה במכורים לטלוויזיה שמוכנים להיות בין הראשונים שייחשפו לתמונה באיכות חדשה, לערוצים חדשים, ומן הסתם יחד עם זה גם יסבלו קצת מהקשיים הטכניים ומהתקלות שמאפיינות שירות שעוד לא הבשיל מסחרית. עד כאן לא אמרתי שום דבר שלא כתוב בספרי שיווק מלפני עשרים שנה. אבל במקרה של הלווין יש פה קאטץ', מון פיס. לחלק מהאנשים לא כל כך נעים להודות (ולו לעצמם) שהם בטטות כורסה. בניגוד לתחביבים "חיוביים", להיות מכור לטלוויזיה זו לא גאווה גדולה, ואצל אנשים רבים שמעתי את התגובה המסוייגת "אבל כבר היום יש לנו מספיק ערוצים בכבלים". לאנשים האלה בדיוק משדרת חברת "יס" את הסיסמה "ללכת עד הסוף", או במלים אחרות, "כן ידידי, יש לך היום הרבה ערוצים, אבל אצלנו יהיו לך אפילו יותר, ואתה הרי בין כה וכה אוהב לרבוץ שעות מול הטלוויזיה (להלן "הבחירה שלך"). תן לעצמך ללכת עד הסוף עם זה ואל תתפשר על מה שיש לך היום." לסיכום, מדובר בסיסמה שפונה למגזר מוגדר היטב של האנשים שהם על גבול ה-early adopters אך צריכים עוד קצת חיזוק ועידוד כדי להטריח את עצמם בבלגן המסוים הכרוך בהתחברות ללווין. לכל האחרים, הסיסמה אכן עלולה להישמע בלתי הגיונית ואף אווילית בעליל. |
|
||||
|
||||
כפי שכבר הוזכר, אין בפרסומת שום איזכור של איכות תמונה, או מבחר ערוצים. אם לקבל את התאוריה שלך, אז בעצם יס באים ל-early adopters ואומרים: תשמעו, בחרתם לרצות את הכי חדש? הכי חם? זה שאין לאף אחד? אז תקנו לויין. נקודה. (אולי להוסיף: גם אם הוא על הפנים מכמה בחינות, כמו הזקן בסרט). מה קיבלנו? ניסיון לשכנע אדם לעבור ע"י ניצול חולשה לכל דבר. ועוד משהו. אני מתפלא שאף אחד לא הזכיר את משפט המפתח בפרסומת של "הפיתוי": "תרשה לעצמך". בכל צפיה ללא התרכזות (כלומר כל צפיה בפרסומת אחרי הפעם השלישית), משפט זה יעלם בין המשפט הקודם לעוקב. לפי מה שאני שמעתי, דברים שבאים במהירות שהמודע לא יכול לקלוט, אבל התת מודע כן, ועוד מספר פעמים כה רב, הם מסרים מוסווים. מה אתם אומרים? |
|
||||
|
||||
YESבכלל איכזבה אותי עם מצע הערוצים שלה שתכלס כוללים את ערוצי הכבלים וערוץ הסרטים המחורבן הולמרק . מבחינתי ערוצים אחרים הכוונה היא לאלה מארה"ב או קנדה או בקיצור ערוצי בידור שונים ממה שיש לנו פה. בכלל הבעיה העיקרית היא שבגלל התמורה שמצעים מהלווין הרבה אנשים שרוצים להתנתק מהכבלים בעיקר בגלל ההגבלות והשרות המחורבן של תבל במקרה שלי לא רואים בYES אופציה רצינית אולי פשוט צריך לקנות לווין לבד. בקשר לערוץ 2 לעניות דעתי זה ערוץ הזבל העיקרי שיש בטלביזיה למזלי אני כבר לא רואה מבחירה את הערוץ המדובר חוץ מהפעמים שבהם שודרו :אוז,סאותפארק,וקיציס. אם נסטה לגמרי מנושא הכתבה ערוץ נמדד גם במורשת שלו ולערוץ 2 אפשר לספור על יד אחת את אותם תוכניות וגם הם לא שרדו אחרי שידורי הניסיון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |