|
||||
|
||||
אני חושב שאנו מסכימים שאיננו בוירים מי יהיה רוה"מ. אנו בוירים מהי המפלגה/רשימה שנראית לנו הכי טובה או לחילופין הכי פחות רעה. אתה לא טוען שיש לך טענה אישית נגד מי ממנהיגי המפלגות. אתה טוען שאפאחת מהן אינה מחוייבת למשהו שנראה לך מספיק ישוב. עד כאן הכל מובן. וכאו מגיעה השאלה האם הטענה שנמנעת מלהצביע נגד משהו רע משום שלא מצאת שום דבר שהוא מספיק טוב בקריטריון מסויים. האם אין חובה להצביע בעד הפחות רע? |
|
||||
|
||||
וכאן מגיעה השאלה האם הטענה שנמנעת מלהצביע נגד משהו רע משום שלא מצאת שום דבר שהוא מספיק טוב בקריטריון מסויים אינה נשמעת כמו תירוץ. האם אין חובה להצביע בעד הפחות רע? השבטיות אינה בהכרח עניין של בחירה. כמו שאתה לא בוחר להיות ערבי או אשכנזי. לפעמים אחרים בוחרים מה אתה. לפעמים אין לך ברירה אלא להיות ליברל או דתי או משהו. במקרה זה אמסלם, אוחנה, עירית לינור וגלית דיסטל קובעות שאנחנו באותו השבט: שבט הרל"ב. ה"ה שהזכרתי סבורים שלהתנגד לכהונתו של ניתאי כרוה"מ זה סוג של פשע. אפאחד לא יכול לערוב לך שהצבעה עבור מישהו בגוש תגן עליך מנחת זרועם של השונאים, אבל להימנע מלהצביע עבורם בפרט שיש לך כמה אפשרויות (הרי כפי שאמרת גם מתול ה-4 יש מישהו שהוא פחות רע) נראה כסוג של מותרות. הדרך היחידה להצדיק הימנעות מהצבעה היא אתה מעריך שחיזוק השבטים האחרים לא יעשה את מצב שבטך רע יותר זה מזכיר קצת את משל החזון איש: לאשה אחת נקרע הסל בו נשאה תפוחים והם התגלגלו לרחוב וכל העוברים ושבים החלו לחטוף תפוחים. המשל אומר שבמקום לצעוק ולמחות מוטב שהאשה תתכופף ותנסה לחטוף כמה תפוחים, כך לפחות ישאר לה משהו. |
|
||||
|
||||
אם הבחירה היא כל כך קריטיות ברור שחובה מוסרית להצביע ואפילו לעשות מעבר (להפגין, להתפקד למפלגה וכו) אבל זה תנאי ריק, כי אריק לא חושב כך. אז מה אתה בא אליו בטענות? זה כמו שאני אבוא אליך בטענות לקנות בשופרסל ולא במגה כי המשאיות של שופרסל מזהמות פחות. ואז אתה תגיד לי מה לעזאזל אני רוצה ממך.. אתה בכלל קונה במכולת |
|
||||
|
||||
חיפשתי באלימינציה איזשהו דיפולט, ולא מצאתי. הייתי מצביע לאייזנקוט, אבל הוא עם גנץ ואלקין. אם בנט היה מצטרף אליהם (מה שחשבתי באמת שעשוי לקרות) הייתי מצביע להם לאות הוקרה לפועלו. אני מכיר תודה גדולה לבנט1. בשבת אחת שהוא בילה אצל ההורים כמעט הלכתי לעמוד מול הבית עם שלט תודה. _______ 1 ולירדן :) |
|
||||
|
||||
שנינו כנראה שותפים להערכה שאייזנקוט הוא אדם ראוי, מדוע אם כן לא לסמוך על השיפוט שלו שמן הסתם מבוסס יותר משלנו. זו ההזדמנות לכתוב, אם עוד לא כתבתי, שלענ''ד, אייזנקוט הלך לרשימה הממלכתית ולא ללפיד או למיכאלי משום שהוא הרבה פחות שמאלי ממה שכותבים בעיתונות (מפא''יניק עם נטייה לאחדות העבודה) ונמצא ימינה לשניהם. שוב, להערכתי בחירה אידיאולוגית ולא אינטרסנטית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |