|
||||
|
||||
אכיפה היא לא הפתרון לכל בעיות העולם. יש רצח נשים בחברה הערבית? אין אכיפה. גננות מתעללות בילדים קטנים? אין אכיפה. פרוטקשן חקלאי? אין אכיפה. וכו' וכו' וכו'. אי אפשר להציב מיליארדי מצלמות ומיליוני אוכפים ברחובות, זה לא סין וזה גם לא ברט מד"ב דיסטופי. גם אין הצדקה כלכלית. מספר רישוי יפתור רק חלק מהבעיות, כפי שאנחנו רואים היטב מאופנועים ממונעים (הנושאים מספר רישוי) שנוסעים על מדרכות ומקצרים דרך מעברי חציה. גופים נעים במשקל 50-100 ק"ג על הכביש (משקל הרוכב+הכלי) במהירויות של 20-50 קמ"ש פשוט לא מתאימים למצב התחבורה בישראל. ברחובות רחבים עם מסלולי אופניים מסודרים זה רעיון נפלא, אבל בכל מקום אחר זה רעיון רע. הפתרון היחיד שהייתי מציע בשלב זה הוא התייחסות לעבירות דו-גלגליות כאילו היו עבירות רכב לכל דבר ועניין. נסיעה על המדרכה תהיה כמו נסיעה של רכב על המדרכה, נסיעה נגד כיוון התנועה (נפוץ מאוד) תהיה נקודות וקנס גבוה, ונסיעה בניגוד לתנאי הרישיון (למשל, 2 חברים על אותו כלי) תגרור שלילת רישיון *רכב* למספר שנים. הפתרון בטווח הארוך הוא מבחינתי לאסור נסיעה בדרכים שאינן שבילי אופניים, אבל לצערי יש הרבה כלים דו גלגליים ומעט מאוד שבילי אופניים, כך שבנקודה הזו זה כבר לא אפשרי. |
|
||||
|
||||
לא צריך רישיון רכב על מנת לרכב או לקנות קורקינט. מה נעשה עם אלו שאין להם רישיון? בנוסף, איך שלילת רישיון נהיגה תשפיע על היכולת שלהם לרכב על קורקינט? |
|
||||
|
||||
כתוצאה מעצימת עיניים ממושכת של משרד התחבורה והמשטרה, האופניים החשמליים והקורקינטים הפכו להיות בעיה גדולה. לדעתי אם יש עוד איזושהי תקווה לשינוי, היא מחייבת שינוי החוק שיקבע חילוט מיידי של כלי הרכב של העבריין לתקופה של כמה ימים או שבועות, כשהוצאות הגרירה והאיפסון מוטלות על הבעלים (כך יימנע הצורך בביורוקרטיה משפטית ארוכת נגן. אם הבעלים יעדיף לא לשלם את ההוצאות, כלי הרכב יועמד למכירה פומבית כשההכנסות משמשות כתקציב ייעודי לשיפור התנאים הסביבתיים של העובדים במוסד שביצע את האכיפה, שהיינו העיריה או המשטרה. קצת מוטיבציה לעובדים בעבודה הלא נעימה הזאת לא תזיק). על פניו זה נראה לא הגיוני לנקוט בצעדים נוקשים יותר נגד קורקינט מאשר נגד משאית 16 טון, אבל לפעמים בעיות קשות דורשות פתרונות קשים, ומה שנראה אבסורדי קצת פחות מציק כשלוקחים בחשבון שהנזק לבעלים קטן הרבה יותר כשמשביתים קורקינט או אופניים לכמה ימים לעומת השבתת משאית. מנסיוני חלק גדול מעברייני התנועה הנוהגים בכלי רכב קטנים הם שליחים, וחברות השליחים הן אלה שיאכפו בפועל את ההקפדה על מילוי הוראות החוק כי כל רכב מחולט כשהוא בדרך ל"עוד לקוח מרוצה" פירושו משלוח שמתעכב לזמן ארוך, כך שבנוסף להוצאות שהוזכרו קודם צריך להתמודד גם עם לקוחות מתוסכלים. בניגוד למצב כעת, בו מופעל לחץ על השליחים למהר ככל יכולתם, הלחץ ישנה כיוון. אולי. |
|
||||
|
||||
מי שאין להם רישיון, לא יסעו במהירות של מעל 25 קמ״ש. |
|
||||
|
||||
צודק לחלוטין, לגמרי פספסתי את זה בניתוח, משום מה זה היה היכנשהו בתא אחורי. רכיבה על כלים ממונעים (קורקינט ואופניים) היא רק מגיל 16 ומעלה. חברות ההשכרה אוכפות זאת על ידי צילום ת.ז ודברים בסגנון. יש דרכים די פשוטות לעקוף זאת. אין שום בעיה מבחינתי להוסיף קטגוריה ברשיון הנהיגה של רכב קל-ממונע (אופניים וקורקינט, אחד מתחת לאופנוע 50 סמ"ק) ושזו תחייב תיאוריה מסוג כלשהו. זה יגרור עימו *מספר רישיון* לרוכב. כך תוכל לקנוס לפי *מספר רישיון*, יצברו נקודות, ובמידה ויש לו גם רישיון רכב - תוכל להשפיע על היכולת הזו שלו. לא מספר רישוי לכלי עצמו, מספר רישוי לאדם שמעוניין. תיאוריה אונליין, מבחינתי, אפילו, ילדים אוהבים לעשות את זה. כך גם אפשר לודא את גיל הרוכב, למדינה יש כמובן מאגר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |