|
||||
|
||||
על איזו הצהרה מדובר? |
|
||||
|
||||
ובפרט, בתשובה על השאלה איך הגענו עד הלום: "שום סטטוס לא השתנה". מאוחר יותר התברר שהוא התכוון לסטטוס שלו בפייסבוק. |
|
||||
|
||||
אתה מבלבל בין שתי תשובות שונות לשתי שאלות שונות. ''שום סטטוס לא השתנה'' זו התשובה של שבתאי לשאלה של מסוודה מדוע הסטטוס קוו השתנה (ואין לי, כמי שאינו ירושלמי, שום מושג אם אכן ביצעו שינוי בסטוס קוו בשער שכם ביחס לשנים קודמות או לא. אם אתה ירושלמי אנא האר את עיניי בעניין זה). את התשובה שלו לשאלה של נוסבאום ''איך הגענו עד הלום'' אי אפשר לשמוע בגלל שמסוודה לוקח את המיקרופון אליו ומסיים את השידור. |
|
||||
|
||||
אני לא ירושלמי אבל דומני שכבר אין חולק על כך שהסטטוס השתנה, ועכשיו הוא השתנה בחזרה. |
|
||||
|
||||
איך "אין חולק" אם (לפחות) מפכ"ל המשטרה טוען אחרת? לפי מה שהבנתי מדבריו, בכל שנה, בתקופת הרמדאן, המשטרה נוהגת להציב מחסומים ברחבת שער שכם, כדי למנוע התקהלות של צעירי המגזר ולאפשר למבוגרי וקשישי המגזר לעבור ברווחה בדרכם (לתפילות הערב במסגד או לכל מקום אחר), והפעולות השנה לא שונות מכל שנה אחרת. האם אתה, בתור לא ירושלמי, יכול לאשר או לסתור את דבריו אלה? |
|
||||
|
||||
אתה ממחלקת "אני אזרוק כמה שיותר קישורים, שסותרים זה את זה, בשביל לזרות חול בעינייך"? קישור אחד מהקישורים שהבאת, טוען שהרחבה נסגרה "ב2016, אך לא בחודש הרמדאן". קישור שני טוען ש"מתחם המדרגות נותר פתוח במקרים רבים בחודש הרמדאן בשנים האחרונות, מלבד מקרים בודדים בהם נסגרו", ושלישי ש"בשנים קודמות לא נסגרה הרחבה באופן הרמטי אלא לסירוגין" ואני טוען, שאם כל מקור טוען אחרת, אז כנראה שכולם משקרים (או "לא מדייקים"), כל אחד בדרכו, וצריך לשמוע מקור מהימן ואוביקטיבי, למשל מישהו שגר בירושלים ויכול לשפוך אור על הנושא. (ואני בכלל לא נכנס לשאלה אם השנה המשטרה סגרה את הרחבה "לסירוגין" או "הרמטית", אם ההחלטה הזו נכונה או שגויה, ואם המפכ"ל היה צריך לגבות את פקודו או לעשות לו אובר-רולינג) |
|
||||
|
||||
למיטב הבנת הנקרא שלי כולם מסכימים על כך שהמדרגות לא היו סגורות באופן גורף בחודש הרמדאן בשנים שעברו, בניגוד לדברי המפכ"ל, אם כי נסגרו *מפעם לפעם* בהתאם לצרכים נקודתיים. כל המדווחים הם ירושלמים, ומה שאתה מכנה "סתירות" אינם אלא ניסוחים שונים של אותן עובדות. אם משהו לא היה סגור בשנים שעברו והוא כן סגור השנה, הרי שחל שינוי. דה. השאלה המעניינת במקצת היא מה אתה, בעצם, מנסה להגיד? שלדעתך יש אפשרות סבירה שהמדרגות כן היו סגורות בשנים הקודמות וכל הכתבים מבלבלים את המוח? אני מבטיח לך שבמקרה כזה המשטרה לא היתה יושבת בשקט, ודובר מטעמה, אם לא איכבוד השר עצמו, היה מעמיד את הדברים על דיוקם ואת הכתבים במקומם. (גם אני לא נכנס לשאלות שהעלית בסוגריים) |
|
||||
|
||||
אתה באמת לא רואה סתירה בין "באף שנה בעשור האחרון לא נחסמו המדרגות ברמדאן", בין "מתחם המדרגות בשער שכם נותר פתוח במקרים רבים בחודש רמדאן בשנים האחרונות, מלבד מקרים בודדים בהם נסגרו.", ובין "נסגרו לסירוגין אך לא הרמטית"? אז למה אתה קובע שהאמירה של מפכ"ל המשטרה (שטען שאין שינוי בסטטוס קוו, וגם בשנות קודמות המשטרה נהגה לחסום את הרחבה, כדי לאפשר למבוגרים יותר מעבר נוח) היא שקר? הרי אין כאן מצב בינארי של לבן מול שחור ("בכל שנה בתקופת הרמדאן, המשטרה מונעת באופן מוחלט ישיבה על המדרגות" מול "המשטרה מעולם לא מנעה ישיבה על המדרגות"), אלא ארבעה תיאורים שמהוים מגוון שלם של התנהלות המשטרה בעניין הרחבה, השנה ביחס לשנים שעברו. אתה יכול כמובן להאמין לתיאור אחד מהארבעה (ואז בהכרח, כל השלושה האחרים הם שקר). אבל להחליט שהאמירה של מפכ"ל המשטרה היא שקר מוחלט, והאמירות של הכתבים הן אמת מוחלטת, זה אבסורד. מה שאני מנסה להגיד הוא שכשיש לי ארבעה תיאורים שונים (כשכל אחד מהם מגיע מגורם אינטרסנטי), אני בהכרח לא מאמין לאף אחד מהם, ואני ממתין למידע מהימן כדי לגבש עמדה (וכל זה כשעדיין לא קיבלתי מידע אם השנה החליט מפקד המחוז לסגור את המדרגות "הרמטית" או "לסירוגין") |
|
||||
|
||||
לא, אני באמת לא רואה סתירה, אבל אני גם לא רואה הרבה טעם להמשיך את הויכוח המשונה הזה. |
|
||||
|
||||
לדוגמה: כתב כאן חדשות, סולימאן מאסוודה, תושב העיר העתיקה. (וסתם קישור לא קשור: פרק בהסכת שער על שחקן מהעיר העתיקה. מאסוואדה מראויין שם גם הוא). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |