|
||||
|
||||
אתה בטוח? נדמה לי שכדי שבשר יהיה "חלאל" יש לומר ברכה מיוחדת לפני השחיטה. אגב, שאלה למי שיודע: האם מוסלמים דתיים מקפידים על אכילת "חלאל" באותה אדיקות שבה מקפידים יהודים דתיים על אכילת בשר כשר? |
|
||||
|
||||
בררתי זאת במקרה בשבוע שעבר עם עמית מוסלמי לעבודה. הוא טוען שאכן כך. |
|
||||
|
||||
מסתבר שזכרתי נכון - האתר הבא אכן טוען ששחיטה יהודית אינה מתאימה למוסלמים. לטענתם, השחיטה אינה כשרה משום שיהודים אינם חייבים להזכיר את שם האל לפני השחיטה. למעשה, לפני שחיטה יהודית יש לברך ("על השחיטה"), למרות שגם אם יישחט הבשר ללא ברכה יוכלו יהודים לאכלו. על כל פנים, נראה שגם בענין זה, לפוליטיקה (אנטי יהודית ואנטי ישראלית) ולעסקים (של ארגוני הכשרות המוסלמיים) תפקיד חשוב. סביר להניח שישנן דעות שונות בענין זה. |
|
||||
|
||||
כן, אבל תקרא עד הסוף, הם אומרים שם: It must be noted that if a product is Kosher certified, it does not mean that the product is automatically Halal. While it is true that Kosher certification can be used as a tool for eating halal, one must be very careful. There are Kosher certification agencies which certify products and ingredients which are not considered Kosher by many Jews. כלומר, (ע"פ המשפט השני והרביעי) הכשרים מסויימים מקובלים על האיסלם. בכל מקרה, אני אשתדל לברר את זה איתו מחר.
|
|
||||
|
||||
כן, זה נכון- באין ''חלאל'' המוסלמי יכול לאכול בשר כשר. (אבל יהודי לא יכול לאכול חלאל). |
|
||||
|
||||
המשך חיפושי העלה ממצאים מענינים. מסתבר שעצם בסיס ההיתר לאכול משחיטת יהודים או נוצרים נובע מפסוק מפורש בקוראן המתיר למוסלמים לאכול ממאכליהם של "עם הספר". לפיכך, שחיטה ללא הכשר נפסלת על הסף משום שחוששין שמא שחט בן דת אחרת. מאחר שחוקי הכשרות היהודים אוסרים אכילת בשר שנשחט בידי גוי, שחיטתם של יהודים מותרת, עקרונית - וזאת אם קיימו את החובה לבטא את שם אללה לפני השחיטה (המכונה "זביחה"). כמובן שבכך לא נפתרות כל הבעיות בפניהן ניצב המוסלמי הנאמן: ייתכן שהמאכל מכיל אלכוהול, המותר ליהודים אך אסור באיסור חמור למוסלמים ("חראם"). גם ג'לטין, שיש דעות ביהדות המתירות סוגים שונים שלו, אסור למוסלמים. יסוד ההיתר לג'לטין, הן מבהמות לא כשרות והן מבהמות כשרות שלא נשחטו כהלכה, הוא היותו "נפסד מאכילת כלב", והוא מותנה בכך שכמותו תהיה קטנה. התרשמותי היא שמדובר בתחום שהולך ומתעורר, בשל ההתערות של המוסלמים בחברה נוצרית באופן שלא היה בעבר. |
|
||||
|
||||
''לך לאכול עם יהודי, ולך למיטה עם נוצרייה'' |
|
||||
|
||||
המוסלמים הסונים (שהם רוב המוסלמים) יכולים לאכול כשר מכיוון שהיהודים מקפידים יותר, אבל השיעים יכולים לאכול רק מה שבהשגחתם, כי אחרת זה לא ''טהור''. |
|
||||
|
||||
די דומה ל"כשר - רבנות" לעומת "כשר - בד"צ" אצל היהודים הדתיים, לא? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |