|
||||
|
||||
ובכן, מסתבר1 שפתחו מתחם נוסף לחיסונים בעיר מגורי, אלא שאי אפשר לעדכן את התור למרפאה אחרת בלי לבטל את התור הקיים, כך שהשוטה הקטן נצרך להמר על השיטה הנכונה למיזעור הסיכון, וזאת לאחר שהמוקדנית סירבה להתחייב בפניו שלאחר הביטול מצבו לא יורע. הימרתי. זכיתי. קיבלתי הפחתה של חודש שלם בזמן ההמתנה וגם נקבע לי בה בעת תור לזריקה השניה. אין מאושר ממני בחלד ואני אצביע ביבי. רק ביבי. ________________ 1- "מסתבר" - כולה 40 דקות המתנה על הקו. |
|
||||
|
||||
תשמעו סיפור. קבעתי לעצמי באפליקציה של הכללי תור לחיסון ל-5/2 שזה בעוד יותר מחודש. מכל מיני סיבות, אני מעדיף לחכות לתורי מאשר לנסות להקדים את התור. אחת הסיבות היא שאיני יכול להמתין ליד הטלפון זמן ממושך. בינתיים, היה לי במשך יומיים חום טיפה גבוה (אולי כתופעת לואי של החיסון לשפעת) ולא יכולתי ללכת לעבודה. הצלחתי לקבל אישור מחלה בטלפון מרופאת המשפחה, אלא שהיא בקשה שאגש לבדיקת קורונה, רק ליתר ביטחון, ורשמה לי הפנייה. מיד קבלתי הודעה אוטומטית מן הכללית שבשעה הקרובה יתקשרו אלי כדי לתאם את הבדיקה. לא התקשרו. החלטתי להתקשר למוקד כללית טלפונית, מפני שחברים אמרו לי שכך הבדיקה נעשית ללא המתנה ארוכה מאד. ובכן חייגתי *2700 וראו זה פלא, מה שלא עשיתי, ניתבו אותי לתור של מבקשי מועד לחיסון, שהוא בימים אלו כנראה ארוך במיוחד. כדי לזרות מלח על הפצע, מדי כמה דקות, המזכירה האוטומטית מתרה בי שכבר נקבע לי תור לחיסון בפברואר. לאחר כחצי שעה, הבנתי שזה לא בשבילי ואז המזכירה האוטומטית סיפרה על אופציה של פנייה למוקד באמצעות הודעת וואטסאפ. ובכן, כמאמר מורה הפועלים הזקן - היתה הקלה. כתבתי בוואטסאפ את שאלתי, כיצד מגיעים לתור הבדיקות וכן הלאה. מיד נעניתי בזרם של הודעות אוטומטיות על הא ודא,בעיקר דברי שבח והלל על מפעלות הכללית בענייני חיסון. שאלתי בתגובה האם אני מדבר עם בוט או עם מענה אנושי. לאחר כרבע שעה קבלתי מענה אנושי שכלל התנצלות על מה שחשתי. מיד אצתי לחזור על שאלתי. אך שוד ושבר, לפני שהספקתי להקליד את שניים וחצי המשפטים שלי, הצד השני התנתק ושוב קבלתי מחדש את רצף המענים האוטומטיים. בייאושי עיינתי בהודעות האלו ולמדתי מהן כי המענה בוואטסאפ אינו עוסק כלל, לא בתורים לחיסון ולא לבדיקות ובכלל עלי לפנות למוקד הטלפוני. ועכשיו יבואו החברים היקרים ויספרו לי על היעילות המופלאה של קופות החולים. היעילות היחידה שאני מכיר היא היכולת לספק במחיר יחסית צנוע את השירות הרפואי הבסיסי הנדרש לאוכלוסיה רחבה מאד. ואני לא אוהב את היעילות הזאת. אני הייתי רוצה שאדם חולה יזכה לקצת יותר שירות ויחס מעבר לטיפול הרפואי הבסיסי הנדרש. אל תחשבו לרגע שאיני מבין את היקף הבקשה שלי. הקליינטורה של המערכת הרפואית, אינה במצב הרוח והבריאות להעריך שירות כערכו. באופן טבעי, לא טוב לה ואין לכך בהכרח קשר לאיכות השירות שקיבלה. קופ"ח כללית היא ארגון מאד גדול וכבד. לצפות ממנה ליעילות וגמישות זה כמו לצפות מסוס יאור לרקוד בלט. אני יודע ששירותי ה-NHS בבריטניה שנותנת ללקוחותיה שירות יותר איכותי מקופות החולים שלנו, זוכה למבול של תלונות, חרפות וגידופים. למעשה רק 25% מלקוחותיה מרוצים מן הטיפול שקיבלו. ועדיין הייתי מצפה ממערכת טיפולית המשופעת באנשים בעלי כוונות טובות, לעשות מאמץ יותר גדול שלקוחותיה לא יחושו מבוזים ומרומים ע"י השירות שהם מקבלים. ובכלל, אין לי התנגדות שארגונים רפואיים ינסו לחסוך בהוצאותיהם באמצעות יישומונים ומענים דיגיטליים. אני הייתי רוצה לדרוש ממוסדות ציבור בכלל שיחזירו מענה אנושי לכל פונה בתוך 24 ש' מרגע הפנייה. הם יוכלו להכניס מענים אוטומטיים, אבל יהיה זה באחריותם לדאוג שהמענה הדיגיטלי יהיה איכותי מספיק כדי שהלקוחות ירצו להשתמש בו. לדעתי, חה"כ עמיר פרץ הציע חקיקה בכיוון כזה. ומה עם הבדיקה? מחר אנסה שוב. |
|
||||
|
||||
אולי הבעיה היא בכללית, ולא בקופות החולים בכלל? |
|
||||
|
||||
מה שקורה בתורי חיסון הקורונה אומר שלפחות חלקית אתה צודק. אבל צריך להיות הוגן לכללית. זו הקופה הגדולה יותר (52% מכלל הלקוחות, נתוני 2016. בגילאים שמעל 60, המספרים הם 55-70). היתרון של הקופה הוא בגודל, בזמינות. תפוצת ומגוון השירותים. הקופות הקטנות יותר חייבות להשקיע יותר בתחומי היחס והשירות. ובקיצור, בעיית העלות-תפוקה בכללית אקוטית יותר. צריך גם לציין שהכללית השתפרה מאד בשנים האחרונות (והקופות האחרות גדלו מאד). יחסית לשירותים אחרים הניתנים לציבור, הכללית ראוייה לציון עובר. מה שאני רוצה לבטא, זה את מורת רוחי, על לקוחות מזדמנים המקבלים שירות תקין, ובגלל שהם רואים בכך משהו ראוי לציון, הם "מבטלים" את תלונותיהם של לקוחות "שבויים" המדווחים על שירות בעייתי שגם הוא קיים ואופייני. זה יפה מאד שמערכת הבריאות מריצה את סיפור החיסון. האם הברדק שהכללית הכניסה למערכת הוא בלתי נמנע? אני לא חושב. |
|
||||
|
||||
אני מכיר את התסכול הזה. קבל את תנחומי. עומס על קווי הטלפון בתקופה כזאת הוא בלתי נמנע, השאלה היחידה היא אם הכללית עושה את כל שביכולתה להתמודד איתו. לפי הפרסום שלהם המוקד ממשיך לפעול רק עד השעה שמונה בערב אבל הוא פועל גם בשבת(!!!) כך שהציון שלהם אצלי הוא ציון עובר. מכל מקום, הזמנת תור לבדיקת קורונה דרך האתר או האפליקציה של הכללית היא קלה ומהירה, ובעיר שלי במרכז הארץ התור הפנוי הוא מחר בבוקר. לא שאני צריך להיבדק, אבל סיקרנת אותי. |
|
||||
|
||||
עוד מנפלאות הכללית: אבא שלי הלך להתחסן לקורונה בשבת. מחוץ למרפאה היה תור גדול של כ 50 איש. אחרי זמן מה שעמד בתור, וראה שהוא לא מתקדם, הוא פילס דרכו לראש התור אל השומר בכניסה ושאל אותו למה התור לא זז. השומר ענה לו שזה תור של אנשים שלא קבעו תור. אבא שלי אמר לו שהוא כן קבע תור, אז למה לא אומרים משהו. השומר הכניס אותו. למעלה היו שש אחיות, כל אחת בפינת העבודה שלה, בטלות ממעש ומחכות ללקוחות. אבא שלי היה הלקוח היחיד. הוא שאל אותן אם הן יודעות שיש למטה תור גדול. הן הופתעו לשמוע ואמרו לשומר להכניס את האנשים. |
|
||||
|
||||
במכבי בכלל לא צריך לקבוע תור לבדיקה. באים למתחם הבדיקות עם ת.ז. או כרטיס חבר, נבדקים והולכים. תשובה בטלפון הגיעה תוך פחות מ 24 שעות. |
|
||||
|
||||
בקריאה מהירה ה''כרטיס'' נעלם מעיני וחשבתי שאפשר להביא חבר שמעיד על זהותך, מה שגרם לי להרים גבה בתמיהה. אבל כשהגבה התרוממה ראיתי את המילה החסרה. |
|
||||
|
||||
אם כרטיס יכול להיות חכם, בשלב מסוים הוא גם יתחיל לגלות אמפתיה. |
|
||||
|
||||
אתה טוען שאמפתיה קורלטיבית לאינטליגנציה? חשבתי שאתה עובד בהייטק. |
|
||||
|
||||
זה הפוך. קודם היה כרטיס חבר ואחר כך כרטיס חכם. קודם הוא גם פיתח אידאולוגיה. |
|
||||
|
||||
אני לא טוען שכרטיס חכם הוא כרטיס חבר. |
|
||||
|
||||
חברים יש רק באגד (נוירונים(מרובה שכבות)). |
|
||||
|
||||
עוד אופציה לבדיקה היא מתחמי פיקוד העורף - בלי לקבוע תור מראש. אתה יכול לראות פרטים באתר שלהם. בלגן גם שם, אבל אחר, ואולי הוא ייצא לך עדיף. התמזל מזלי ובאותה שבת שבה הרגשתי שמץ של חשד לחשש וחשבתי שיהיה כדאי להיבדק, והכללית הציעה לי תור רק כעבור יומיים שאז הייתי אמור להיות בנופש רחוק, נפתח מתחם של הפיקוד בעיר מגורי. לרוע מזלי, זה היה כרוך בזחילה של שלוש וחצי שעות בתור של מכוניות. הספקתי לשמוע שלוש וחצי פעמים את Songs in the Key of Life, לקרוא עליו בויקיפדיה (אל תספרו למשטרת התנועה), ולהגיע למסקנה שכנראה יש הצדקה להייפ ההיסט[ו]רי סביבו, אבל הוא לא עד כדי כך לטעמי, חוץ אולי מ-As. גם זה וגם תוצאה שלילית אחרי 24 שעות, שווה. |
|
||||
|
||||
>> זה היה כרוך בזחילה של שלוש וחצי שעות בתור של מכוניות. הספקתי לשמוע שלוש וחצי פעמים את Songs in the Key of Life רגע רגע. ע"פ ויקיפדיה, המשך הכולל של SITKOL הוא 104 דקות. אז איך יכול להיות שבשלוש וחצי שעות הקשבת לאלבום שלוש וחצי פעמים? אני מתלבט אם לקרוא לפרשה הזאת "קורונה-גייט" או "פיקוד העורף גייט". |
|
||||
|
||||
זה כנראה היה פעמיים וחצי, אבל הרגיש1 כמו שלוש וחצי. 1 ולכן ירדן לעולם לא יאמר זאת. |
|
||||
|
||||
צחוק הגורל הוא שאני נמצא כרגע במכונית בתור לבדיקת קורונה של פיקוד העורף בעיר מגוריו של ירדן. שלושים דקות אנד קאונטינג. |
|
||||
|
||||
אני מקווה שאתה כבר אחרי (ושלילי). אם לא, אייאש אותך: מה שיפה זה שהמסלול למתחם כולל כמה פיתולים שלא רואים אותם עד הרגע האחרון. אחרי שאתה רואה את הארץ המובטחת, רק כשאתה קרוב אליה אתה מבין שבעצם אתה עוד צריך להתרחק. ואז עוד פעם. באמת שיקרתי עם מספר ההאזנות של האלבום, אבל זה מחוסר ידיעה: כבר תקופת מה שמעתי אותו בלופ, בנסיעות, ולא היה לי מושג מתי אני מתחיל ומתי גומר. באותן שלוש וחצי שעות זה (א) הרגיש, כדברי הפונז, כמו האזנות רבות, (ב) נתן לי תמונה די משכנעת של פוטנציאל האהבה שלי לאלבום. |
|
||||
|
||||
אה, וכמובן כבר כמה האזנות קודם התחלתי לדלג על Sir Duke ו-Isn't She Lovely המוכרים לעייפה. |
|
||||
|
||||
אחרי 50 דקות של זחילה בפקק הגעתי לחייל שאמר שנגמרו הבדיקות לאותו היום (למרות שעדיין לא הגיעה השעה הרשמית של סוף הבדיקות). כמובן שלא עלה בדעתו לומר את זה למכוניות החדשות שהצטרפו לתור, במרחק של כמה עשרות מטרים ממנו, והוא נפנף אותי כשהצעתי לו לעשות כך. למחרת (אתמול) בצהריים נסעתי לתחנת בדיקה של קופ"ח מכבי בנוף הגליל (נצרת עילית לשעבר). החניתי את המכונית בלי רמז לפקק סמוך לעמדת הבדיקה, חיכיתי כמה דקות בתור, נבדקתי, וכבר בערב קיבלתי תשובה (שלילית). |
|
||||
|
||||
ממש מעצבן. אבל יחסית לעמידה של שלוש שעות ויותר לבדיקה שכן מתבצעת, אני כבר לא בטוח מה מעצבן יותר. לפחות באמת שיתלו שלט גדול ''המלאי אזל'' וכולם יוכלו מיד ללכת הביתה. |
|
||||
|
||||
כשניסיתי להיבדק בפיקוד העורף לא ראיתי במקום אף שלט שמכוון לתחנת הבדיקה, ולכן הייתי צריך לנחש לאיפה לכוון עם המכונית (היו די הרבה אפשרויות). ואתה מצפה מהם שיתלו שלט "המלאי אזל"? פחחחחח. בתחנת הבדיקה של מכבי היה שילוט לא רע. אני לא חושב שבפקע"ר הפסיקו את הבדיקות כי המלאי אזל, אלא כי הזמן הרשמי של הבדיקות עמד להסתיים (השעות הרשמיות היו עד 19:00, ואני דיברתי עם החייל בערך ב-18:50). כנראה שבחורינו המצוינים במקום לא הספיקו לקרוא את מסמך "רוח צה"ל", שם הפריט הראשון ב"רשימת הערכים" כולל את "דבקות במשימה". |
|
||||
|
||||
הם קראו היטב את "רוח צה"ל", אבל מכיוון שמול הקורונה אנחנו במלחמה, הם קראו גם את עקרונות המלחמה של צה"ל. בפרט, הדיוק "דבקות במשימה לאור המטרה", כלומר לא להיות בוק אלא לראות את המטרה הגדולה. המטרה הגדולה היא ללכת הביתה ב-19:00. |
|
||||
|
||||
ובכן, חלפו ימים. מכל עבר עולים צהלות החיסון ההמוני. אמרתי, לנסות להקדים את התור מ-5/2, כדי שלא אחכה עד שיתחילו לחסן בלי הבחנה ויאשימו אותי שלא נדחפתי עם כולם. ביטלתי את התור והנה ראו פלא, קבלתי תור ל-2/1 בשבת (נקווה שהחרדים לא יבטלו אותו עד אז). לפי הכתוב באפליקציה, האחריות להזמין תור שני במרחק 3-4 שבועות, היא עליי. ניסיתי. אי אפשר. ישנן 2 אופציות. או שהתור השני אוטומטי או ברדק. העתיד יגלה את התשובה. אם אני כבר באפליקציה, ניסיתי לקבוע תור לבדיקת קורונה. יש תור באותו מקום ל-3/1. נירשם וננסה לעשות הצרחה. אי אפשר התור מלא. ועכשיו אמרו נא ידידי: האם לוותר על התור לחיסון ולנסות שוב לקבוע בדיקה. נראה לי שאשאיר את התור ואחסוך לקופ"ח בדיקה. ממילא חלף כבר שבוע מאז שהיה לי חום ובינתיים אני עוד כאן. כנראה, כדי לעודד אותי, שמתי לב, כיון שעברתי על כל תורי הבדיקות ברשימה, לתור האחרון: בתחנת הקורונה של סמרה. (רק אימוץ עיניי גילה לי שלמעשה מדובר בתחנה בטמרה). נו טוב. לפחות חא שלחו אותי לבני ברק. |
|
||||
|
||||
את התור השני יתנו לך מיד עם החיסון הראשון. הרי חבל לבזבז תורים מראש למי שקבע תור לחיסון הראשון אבל לא הופיע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |