|
||||
|
||||
צריך היה להיות ברור שיש משהו עקום בכל הסיפורים על ה"ראשונים לחסן" שהתחלף ב"הראשונים לחסן את כולם". ארה"ב ובלגיה הן נפגעות קורונה בצורה הכי קשה. צריך להיות שוטה של ממש כדי לקנות את סיפורי החבר'ה על השיחות עם הבכיר שגדל בגן רינה בחיפה. מתברר שחלק מן האמת מסתתר בכך שפייזר למשל היא חברה בינלאומית של ממש שיש לה חברות בת ושיתופי פעולה, למשל עם חברת biontech שהנהלתה בגרמניה ומפעלה בבלגיה. כך שגרמניה ובלגיה למשל, לא צריכות לקבל חיסון מאפאחד והן עוד תמכורנה אותו למדינות אחרות כמו ישראל במחיר מלא. אני מאמין שהדרך היחידה בה "בכיר" יכול לספק לישראל חומר מחוץ לשורה, זה אם הוא נעמד ליד המכונה ומייצר אותו בעצמו. לו הייתי חש רשעות עולצת למראה הקלות בה נתניהו משטה בחסידיו, הייתי אומר שישראל מן הסתם השיגה מה שהשיגה ע"י תשלום מחיר מופקע. וכרגיל נתניהו יחמוק מלשלם את מחיר מעלליו מפני שהביטוי "מחיר מופקע" הוא עניין של פרשנות. |
|
||||
|
||||
בימים כתיקונם, מערכת הבריאות בישראל היא לקוח אולי לא גדול בקנה מידה בינלאומי, אבל מאורגן היטב, ולפי השמועה הם מצליחים לקבל מחירים טובים (יחסית) מחברות תרופות. בהחלט יכול להיות שמדובר על קשרים מהסוג הזה. בפרט עם חברה גדולה כמו פייזר. |
|
||||
|
||||
מותר לי לנחש שאינך חבר בקופ"ח כללית או לחילופין שאינך נזקק לחיסוני שפעת? על הצורך במערכת בריאות לאומית איני חולק. לראות בארגוני הבריאות הלאומיים, ארגונים יעילים, זהקצת מרחיק לכת עבורי. די בכך שהאלטרנטיבה גרועה הרבה יותר. |
|
||||
|
||||
אני לא טוען שהם יעילים, אלא שמנגנון סל התרופות יוצר תיאום מחירים בין קופות החולים ולכן כוח גדול יותר מול ספקים. |
|
||||
|
||||
לכן שאלתי על החיסוני שפעת. בעוד מכבי או לאומית הזמינו להתחסן, כללית נסתה כנראה לסחוט מחיר נמוך יותר ונתקעו ללא סחורה למשך שבוע שבועיים, עד שכנראה הגיעו לעסקה. אני התחסנתי במקום העבודה בעלות של 40 ש"ח שספג כנראה המעביד. מכל מקום לא היה שם תור ארוך.רק אני ועוד מישהו. |
|
||||
|
||||
היום קראתי ממקור רפואי שבינתיים אין התפרצות שפעת בארץ. |
|
||||
|
||||
נרשמתי במקום העבודה ואז בביקור שגרתי במרפאה המקומית (כללית) התברר שיש חיסונים ואין בעיות. התחסנתי וביטלתי את ההזמנה במקום העבודה. |
|
||||
|
||||
אני לקוח של הכללית (וגם מתחסן לשפעת). לפי ההתרשמות שלי, בשנים האחרונות הם יעילים בצורה די מעוררת השתאות לגוף ציבורי, בפרט בשירותים הדיגיטליים אבל גם בחוויית הלקוח באופן כללי (פאן נוט אינטנדד). הקורונה רק שיפרה אותם. באמת חוויתי גליץ' עם חיסוני השפעת השנה; נסלח לחלוטין, בתמונה הגדולה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |