|
||||
|
||||
אפשר להסכים עם הכל, אבל המשפט האחרון חסר משמעות. אין דבר כזה למידה מרחוק, בעיקר לא בגנים וכיתות מרחוק. והשבתה שלהם פירושה האמיתי הוא (אי) עבודה מרחוק. למידה מרלוק - רחוק מלמידה |
|
||||
|
||||
יכול להיות, אבל אם אתה צודק שזה לא ממש אפשרי ו/או יחמיר את המצב, אז בעצם הוספת עוד קיסם למדורת התזה שאומרת שמשבר הקורונה בישראל הוא טרגדיה יוונית. כנראה שלחברה הישראלית (בדומה לאמריקנית אך מסיבות שונות) אין את מה שדרוש כדי להתמודד בהצלחה עם משבר הקורונה. |
|
||||
|
||||
לממשלה הישראלית אין את מה שדרוש. אפשר להפסיק עם תיזת אחריות ההמונים. |
|
||||
|
||||
לאחר שהרחצה בים מותרת לפחות דה-פקטו, ההגבלה של 500 מ' מהבית נשארה בתור הדוגמא הטובה שממקדת את הבעיה. אומרת הממשלה: כן, די ברור שזאת חרטא שאינה ניתנת לאכיפה, אבל יש לזה אפקט פסיכולוגי. אומר השוטה: בהחלט. יש לה אפקט פסיכולוגי משמעותי מאד: החלטות מטופשות גורמות לציבור לזלזל בכל החבילה כולה, ולהתייחס למחליטים או טמטום בדרגה גבוהה או שיקולים לא ענייניים (מישהו עוד זוכר את הבטחתו של הפרויקטור בנאום ההראשון שלו בתפקיד?). אותם דבילים שמחייבים עטיית מסכה בכל המרחב הציבורי, כולל ברחובות שוממים באויר הפתוח, גורמים להרבה אנשים לא לעטות אותה גם בחללים סגורים וצפופים. התקנות המעניינות בקשר לבתי כנסת ( ב-8200 עובדים על אפליקציה שתנעל את הדלתות ברגע שמס' המתפללים יגיע לסף המותר. היא תהיה מוכנה, כך אומרים, בדיוק אחרי סוכות) יגדילו את הזלזול הציבורי בהתקהלויות בכלל, אם עוד אפשר להגדיל אותו. לא שזאת מסקנה מתבקשת לפי חוקי הלוגיקה, אבל פסיכולוגית כל תקנה חסרת טעם וריח1 פוגעת גם בהיענות לתקנות הגיוניות. מה שנכון לחוקים (תגובה 115189) נכון ביתר שאת לתקנות זמניות. ___________ 1- או שמא אני מגלה תסמינים ראשונים? |
|
||||
|
||||
אני הייתי אומר שמתוך עשרה קבין אשמה הממשלה לוקחת משהו כמו שבע, והציבור שלושה (והציבור היהודי הלא חרדי לא פחות מאחד). שלושה זה אולי לא הרבה, אבל לא זניח כמו שיכול להצטייר מהתגובות של הפונז ושלך1. למרות כל הזלזול המוצדק בהחלטות הממשלה, ולמרות שהוא גורר זלזול כללי ב-איך נאמר זאת, הסדר הטוב - אני חושב שרוב גדול של הציבור יודע שלעטות מסכה בתוך החנות, ולדרוש מהסובבים לעטות, למרות שאלו הנחיות של הממשלה זה במקרה גם מוצדק; וכנ"ל להימנע מהתקהלות. ובכל זאת רבים מתוכם לא עוטים, וכן מתקהלים (רק הפעם!) בגלל כניעה להרגלים, לסמוך, ולאגואיזם קצר טווח. זה שהחלטות הממשלה הן חרטא זה לכל היותר עוד תירוץ שאנשים אומרים לעצמם ולאחרים, אבל אם הוא לא היה, היו תירוצים אחרים. ממשלה אידיאלית היתה יכולה לשפר את התנהגות הציבור בעזרת אכיפה, חינוך ודוגמה אישית, אבל אני מעז לנחש שהתרבות והמנטליות הישראלית הופכות את המשימה הזו לקשה יותר מאצל הרבה תרבויות ומנטליויות (מנטלייויות?) אחרות. 1 נראה כאילו אני טוען שיש לי מספר שמוכיח שאתה והפונז טועים, ולא היא; הרי זה מספר שמצצתי מן האצבע, ואתם יכולים לטעון באותה מידה שזה תשע וחצי - חצי. הנקודה שלי היא רק שלדעתי, המנומקת מאוד חלקית, אשמת הציבור ממש לא זניחה. |
|
||||
|
||||
אני לא ממש הסניגור של עמישרואל, ולמרות שאין לי שום הערכה לגבי האשמה היחסית של התושבים ושל הממשלה ברור לי שהמנטליות והשבטיות של האזרחים מסבירים חלק לא מבוטל ממה שקורה כאן, אבל הממשלה היא זאת שאמורה לתת את הפתרונות האופטימליים בהתחשב, בין בשאר, באותם גורמים, ובזה היא עושה עבודה איומה. |
|
||||
|
||||
מאחר וגם אתה טוען שלציבור היהודי הלא חרדי פחות מעשירית מהאשמה, אין בינינו ויכוח. אלה היו ההמונים שכיוונתי אליהם, ודעתי על התנהגות המגזר החרדי בנושא הרי ידועה. |
|
||||
|
||||
אפשר להפסיק. לא חייבים להפסיק. בעיקר כי התיזה היא מן המוצדקות. ההמון גם אשם במצב ולא רק ממשלתו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |