|
||||
|
||||
לגבי הרישא, נניח ש"שיתוף החרדים בשוק העבודה" יעלה את רמת החיים שלהם. אני אפילו מבין שהממשלה רשאית להטיל עלי מסים וגזירות כדי לממן את זה. אבל לי זה נראה קודם כל אינטרס חרדי. מדוע אני צריך לתמוך בזה, לקדם את זה ולשמוח על היטלים שנועדו לממן את זה? לגבי הסיפא. אני מסכים. במחשבה שנייה, יתכן גם שמערכת כזו של קצבאות + עבודה ללא מיסוי תתגלה כעדיפה מבחינה כלכלית לחרדים ביחס לעבודה מסודרת ממוסה באופן כבד, בין היתר בגלל כל מיני שגעונות של גורמים אולטרה-אורתודוקסים. ברור לגמרי שאין פה פתרונות קסם. בכל מקרה נראה לי מועיל שנפסיק להתיחס לחרדים כאל ילדים שאנו צריכים לומר להם מה טוב עבורם. |
|
||||
|
||||
אתה צריך לחפש את הפתרון האופטימלי מבחינתך, ובמצב של היום אתה תהנה מכך שיותר אנשים ישלמו מס הכנסה במקום לחיות ממס הכנסה שלילי, מה שמוכר גם כ''קצבאות'' ו''השלמת הכנסה''. כדי לסבר את האוזן נגיד שהחלק היחסי שלך בכל טיל של כיפת ברזל ובכל אגף חדש בבית חולים יקטן. בהודעה התייחסתי גם לאפשרות של מצב עתידי שבו, בעקבות שינויים מבניים כתוצאה מפיתוח בינה מלאכותית, המשק יסבול מאבטלה בממדים שלא הכרנו. זה יחייב הרבה אנשים לחיות מקצבאות שמן הסתם יאפשרו רק רמת חיים נמוכה, ובעקבותיה הרבה אי-נחת וחוסר שקט חברתי. במצב זה, אם יתממש, יהיה יתרון עבור החברה החילונית אם האברכים ימשיכו להתנדב להיות בקבוצה הזאת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |