|
||||
|
||||
עד ששת הימים כל המטוסים חנו בשדה התעופה, קרובים כמה שאפשר למסלול. לאחר ששת הימים המטוסים נמצאים בהנגרים. אין שום בעיה לשים את המפעילים במקלטים מוגנים. זה אומר שהם יהיו פחות ניידים. אבל הם יהיו יותר מוגנים, והביצים פחות ישקשקו, וגו'. איזה יתרון יש בניידות של קרון המפעיל? למקרה שהולכים לכבוש את השטח (במציאות של מלחמת האזרחים בסוריה)? |
|
||||
|
||||
מקלט ממש מוגן, ברמות של עמידות בפני נשק מדויק, זה דבר שלוקח זמן ומאמץ לבנות. זה קצת פוגי בחלק מהיתרון המובנה של מל''ט וקרון, שזה ניידות וגם (או בעיקר) מחיר זול יחסית למטוס קרב. לבנות הנגר בעלות של חצי מיליון שקל עבור קרון ומל''ט בעלות של מאה אלף שקל זה אחרת מאשר עבור מטוס סילון במחיר חמישים מיליון דולר. וכן, ניידות היא ערך, כי למשל בסיס קבוע קל יותר ללמצוא, לטווח ולחסל, אפילו אם הוא ממוגן. |
|
||||
|
||||
אני מניח שיש כבר מקלטים קיימים עם תשתיות תקשורת מתאימות (או לפחות: כמעט מתאימות): הרי צריכים לפקד על מלחמה מבורות פיקוד. |
|
||||
|
||||
שמשום מה לא מאוישים על ידי הדרג הפיקודי שעבורו הם נבנו? איזה בזבוז. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |