בתשובה להאייל האלמוני, 21/12/16 16:37
nigga 687980
לתרגם את הנמר זה כמו לתרגם שירה משפה זרה- משהו תמיד הולך לאיבוד בדרך :)
אבל רוח הדברים היא כזו-

בחלק הראשון הנמר מוציא את הביטוי "תאור חיובי" בו השתמשה המגיבה היא מהקשרו (איני יודע אם מרשלנות או בכוונה) ובונה על כך טיעון מדוע השימוש במלה יהודון אינו אנטישמי.

בחלק השני הנמר מפליג על כנפי דמיונו ומתנגד בעוז לניסיון הלא קיים (שוודאי ראה אותו היכנשהו אבל בטח לא כאן) לסלק את הכינוי יהודונים מהשיח ולהפוך אותו לטאבו.

בחלק השלישי הנמר כבר עמוק בזרם התודעה וחוזר לנושא הקבוע שלו- חשיפת התכונות השליליות של הקבוצה האמורפית שהוא מכנה "המחנה" והוקעתן.

בחלק הרביעי הנמר מקביל את הבטוי "מתנחבלים" לביטוי "יהודונים" ומסביר מדוע הוא אנטישמי.

בחלק האחרון הנמר קושר את הלולאה בכך שהוא מיחס את הביטוי "מתנחבלים" למנגנון מרושע שיצר תעמולה אנטישמית כחלק ממחלה מנטלית.

המסקנה היא, באופן לא מפתיע, המסקנה הקבועה- "המחנה" הוא אנטישמי, אפילו יותר מהגויים. הוא יהודונאצי. הנמר מוכן לשלם מחיר אישי כבד (להיסקל) כדי להציל אותנו ממנו.
nigga 687982
זה פחות או יותר גם הניחוש שלי. אבל אם היו מראים לי רק את תגובה 687974 ומבקשים ממני להמר אותי איך יגיב לה מישהו כמו הנמר, זה מה שהייתי מנחש. משום כך לא ברור לי אם הניחש שלי הוא תוצאה של תירגום מוצלח ממה שהנמר כתב באמת או תוצאה של הנחה מוקדמת לגבי מה שהנמר יכתוב ותרגום לא מוצלח של מה שהוא כתב. מצד אחד התגובה שלך עודדה אותי (אני לא היחיד שלא הבין) ומצד שני היא תסכלה אותי (גם אתה לא תעזור לי להבין).
nigga 687983
נו מה, רוצה תחרות בהנחות מוקדמות?
סוף עונה.
nigga 687998
התרגום שלך די דומה למה שאני הבנתי מהנמר, רק שהשארת בחוץ את המשפט הסתום כביכול בסוף תגובה 687976 שלדעתי הוא הוא קושר את הלולאה בכך שהוא טוען שמדובר בתחרות בין צאצאי ניצולי שואה.

זה הקונטקסט, אבל יש לדעתי גם סבטקסט. ולפיו הנמר במחווה אלטרואיסטית נדיבה במיוחד (טוב, חג מולד בפתח) העניק לי דוגמא עם הרבה יותר בשר להדגים את כוונותי. אני מודה לו מקרב לב לפחות על כך שהרחבתי את השכלתי בעקבות תגובתו‏1.

בניגוד לתובנתם של חברי המועצה הפדגוגית להבנת הנקרא (הנמר וקוזמו, לא א. דורות שהלך על זה מכיוון אחר) הטיעון שלי לא היה: "אתם התחלתם" או "אסור לקלל". הטיעון שלי הוא שאני מסכימה עם האייל הכותב שאוטואנטישמיות הוא דבר שריר וקיים. אבל בניגוד לבני פלוגתי הסמן הוא לא דעה פוליטית זו או אחרת, אלא שימוש בדימויים מתוך המסורת האנטישמית. ולהלן הדוגמאות בחסות נמר, בייגלה ושיגועים:

"על מה מעיד הכינוי יהודונים? שאט נפש מהבגידה."
יהודים כבוגדים בעמים אחרים: קונספט שקיים באירופה לפחות מימי הרנסנס. אנחנו לומדים על גילגולו במאה ה19 בביה"ס דרך פרשת דרייפוס.
האם פשיסט, סליחה, אלט-ימני יהודי שמאשים את בן פלוגתו בבגידה שונה מכל פשיסט (אלט-ימני) אחר בסצנה הבינלאומית שמתמודד עם שוני בתפיסת עולם של בני פלוגתו בצורה לא מתוחכמת זו?
התשובה היתה "לא", אלא שאותו פשי... אלט ימני יהודי בחר באותה הזדמנות להשתמש בביטוי שמוקדש לביזוי יהודים. כך שההקשר נוצר מתוך השיח, ברירת המילים והמושגים של הדובר.

הדוגמא המעניינת יותר נמצאת בתיאור אנשים שמשתמשים בביטוי מתנחבלים (שזה לא אני: הכינוי "מתנחבל" הרתיע אותי בזמנו, כמו הכינוי "דוס", וכשבספר "עזית הכלבה הצנחנית" קראתי שהסורים הם "חיות" השמעתי קול מחאה):
"מכיוון שמדובר באנטישמיות מובהקת לצד העדפה לביטוי חולשה יהודית (מסירת אדמות) הכינוי יהודונים עדין מדי עבור אלה שיצרו ומשתמשים בביטוי.
בניגוד ליהודונים שנוצר כתגובה לתוקפנות, הכינוי מתנחבלים הוא חלק ממנגנון, פרופגנדה מרושעת שקרית ומתוכננת (כותרות יוצרות אדים) ומדובר בשלב מתקדם של המחלה המנטלית"
נחלק לתכונות:
א. שנאה עצמית (המאה ה19, חלק מהשיח הפתולוגי)
ב. חולשה יהודית (מתי מתחילים לכתוב שזה אינהרנטי, ולא תולדה של מצב? אני מכירה החל מהמאה ה18, אבל אולי זה יותר מוקדם).
ג. פרפוגנדה מרושעת שקרית ומתוכננת (נו, אתם מכירים את הפרוטוקולים של זקני ציון. תחילת המאה ה19)
ד. שלב מתקדם של מחלה מנטלית. (שוב שיח פתולוגי, המאה ה19)

עכשיו, אני לא אומרת שלדובר אסור להיות אוטואנטישמי אם זה מה שהוא רוצה. אבל שלא יתלונן שמגדירים אותו כהוויתו.

ולסיום, אני לא מבינה למה נמר וקוזמו לא הצליחו להעלות אפילו דוגמת נגד תקפה אחת. המילים "מתנחבל", "טרור יהודי" ו"נאצי" עשויות לשמש כקללות, אבל הם לא בעלות אופי אנטישמי.

_____________

1) אני הכרתי את המילה יהודון כתרגום למילה ZYD ברוסית ופולנית, KIKE/JEW BOY באנגלית, YOUPIN בצרפתית וכן הלאה (בגרמנית אגב, JUDE היא מילה נייטרלית, כדי לקלל באמצעותה צריך להוסיף לה עוד שם עצם או תואר). הכרתיה פשוט כמילה שלילית ליהודי, בלי כל התוספות. (בוגד, חלש וכו')

מעבר לכך הייתי סבורה שההאשמה של יהודים ליברלים והומניסטים בשנאה עצמית זה משהו שייבאנו לשיח העברי מארצות הברית.

והנה בסקירה בבטאון החביב על נמר2 אוזכר המעשה מאמצע שנות השבעים, כשהמתנחלים עדיין לא התנחלו (וכעשור לפני שהתחילו לקרוא להם מתנחבלים), אבל הם קראו להנרי קיסינג'ר JEW BOY. ואם את זה אני עוד זכרתי במעורפל (כאמור, כיבוא מארה"ב), האפיפניה האמיתית היא מגילגולו של הביטוי בשנות השלושים:
"זאב ז'בוטינסקי כינה פעם את עורכי העיתון "חזית העם" של אנשי ברית הבריונים "יהודונים", בשל דברי אהדה שהביעו כלפי בחירתו של אדולף היטלר, אך יורשיו יונקים את דבקותם בכינוי ממאמר אחר שפרסם בשנת 1932, "איש להכעיס". אלה הם ה"צפרדעים ששנאת מרדכי הופכת אצלם לאהבת המן והשמחה הנעלה ביותר אצלם היא חורבן עמם", כתב. מדובר בין היתר באנשי ברית שלום, שדגלו בהקמת מדינה דו-לאומית, שיש בהם "דבר מה סדיסטי, כיצד אנשים אלה שמחים לזרות מלח על פצעינו, כיצד הם מתחננים, ברצותם לכתוב דווקא בעיתונים הגויים, שבעצם הפוגרום לא היה אלא מרד ערבי חביב מאוד"."

אם כן, לא היבוא הוא ישירות מאירופה. והקישור של הביטוי להאשמת ליברלים והומניסטים (ומסתבר שגם פשיסטים) ב"בגידה" ו"שנאה עצמית" שעליה מתעקש הנמר כבר נעשתה בעברית בשנות השלושים.

2) א.דורות, אולי תרצה להעיף מבט באנקדוטה בתחילת הכתבה, ולספר לי מתי בזמן האחרון מישהו קרא לך יהודון מתוך קולגיאליות וחיבה, או כמו שהשופטים באטלנטה קבעו: הקשר, נימה, מנהגים מקומיים ושימוש הסטורי. (אבל תודה מיוחדת על הקישור, הרבה זמן לא קראתי את האקונומיסט.)
עור לגויים 687999
לילה טוב.
מתנצל אם הובן שאני מאשים אותך בשימוש בכינוי מתנחבלים או גרוע מכך. לא היתה שום כוונה.

אתחיל בפואנטה שבדברייך:
בניגוד לבני פלוגתי הסמן הוא לא דעה פוליטית זו או אחרת, אלא שימוש בדימויים מתוך המסורת האנטישמית.

א. לא סימנתי דיעה פוליטית ואפילו פירשתי: "הכינוי מתאר אנשים שתומכים בשנאה גזענית נגד קבוצתם הדתית-אתנית..."
ב. המסורת האנטישמית מבוססת על מסכת שקרים שנרקמה מסיבות פתולוגיות בעוד שגם את מסכימה שאותם בוג סליחה- אוטואנטישמיים למעשה קיימים במציאות ולא רק בתגובותיו של הנמר. לכן ההשוואה בין אנטישמיות לאוטו-אנטישמיות אינה רלוונטית. אחת נוצרה כדי להשניא והשניה מתארת תופעה קיימת. ההתעלמות משניהם פוליטית.

האם פשיסט, סליחה, אלט-ימני יהודי שמאשים את בן פלוגתו בבגידה שונה מכל פשיסט (אלט-ימני) אחר בסצנה הבינלאומית שמתמודד עם שוני בתפיסת עולם של בני פלוגתו בצורה לא מתוחכמת זו?
ג. לא מתוחכמת ניחא ואני מבין מדוע הומאני שבז למחנה וססמאותיו מכונה או נתפס אוטומטית כימין קיצוני אבל אבקש לדייק. איני מכנה כל יהודי שחושב אחרת כיהודון ולא משיקולי נימוס אלא רק את חברי המחנה שמשתתפים ותומכים בפעולות שאיני יכול שלא לכנות כבגידה. יש במחנה אנשים שתומכים בשוברים שתיקה או בקרן לישראל חדשה מתוך היכרות מעמיקה והזדהות עם הרדיפה המתמשכת ויש כאלה (הרוב אני מניח) שמאמינים או מעריכים שמדובר בכוונות טובות שמדי פעם התפקששו בשלב המעשה. יעני, הגזימו. אבל ההבדל מהותי. הכינוי אידיוטים שימושיים מכיל את מידת החסד הראויה. אידיוטים-מפני שאינם מבינים את טיב המעשה. שימושיים, כי עבור המערכת הארגון והאג'נדה ערכם כבני אדם מעבר לתועלת שבמעשיהם שווה כקליפת השום.

הטיעון שלי הוא שאני מסכימה עם האייל הכותב שאוטואנטישמיות הוא דבר שריר וקיים.
ד. שוב, קיים הבדל בין אוטו-אנטישמיים ליהודונים אבל תסכימי שהמרחק ביניהם מינורי. אם יהודי תומך ברוצח אנטישמי ועולה לקברו או שולח מנחות לכלאו הוא יכול להיות אוטו-אנטישמי ו\\\\\\\\או יהודון. אם שניהם מאסו בקבוצה האתנית-דתית שלהם עד כדי תמיכה ברוצחים של חסרי ישע רק בגלל השתייכותם לקבוצה, דיינו.

נחלק לתכונות:
ה. שנאה עצמית (המאה ה19, חלק מהשיח הפתולוגי) - ציינת שהתופעה קיימת. כל עוד רודפים אותנו, באמת משנה ממתי?
ו. חולשה יהודית - לאור הלחץ החיצוני על הקהילה (בדיוק כמו קהילת הלהטב"ים או מיעוטים נרדפים אחרים) מדובר בתוצאה הגיונית של שנאה עצמית ותקיפת מבפנים ‏1 של הקהילה המתגוננת.
ז. פרפוגנדה מרושעת שקרית ומתוכננת - האם יש ספק שמאחורי ארגוני הקרן יש יד מכוונת או כזאת שמפזרת שקרים בכוונה תחילה? ‏2.
ח. שלב מתקדם של מחלה מנטלית - אני לא מכיר אמונה והצדקת רגשות שליליים כה עזים וחסרי פשר שאין בנמצא ביקורת או עובדה שתגרום לבחון את עמדותיהם מחדש. מדובר בסממנים של קושי או נכות מנטלית. מזכ"ל האו"ם התנצל על ריבוי ההחלטות נגד ישראל לקראת פרישתו. אין לי סימפטיה כלפיו אבל היכולת להביע פומבית חרטה וההודאה ברדיפה ובקיפוח מציבים אותו במקום קצת יותר שפוי.

1. הרי הטענה או העוגן המוסרי הוא חשיבות הביקורת העצמית שמספקים הארגונים והבוגדים. גם אני כפאשיסט לאומני ימני קיצוני בעד ביקורת ונגד סתימת פיות- כל עוד מדובר בביקורת.
1א. גוף ביקורת ציבורי שאטום לביקורת ציבורית לא יכול לשמש כאוטוריתה מוסרית. לא בעיני ולא בעיני הציבור.
1ב. רדיפה נועדה להזיק וביקורת נועדה לשפר. על גודל הנזק הבינלאומי והפנימי שיצר המחנה אפשר להתווכח ונסכים שהוא קיים. הביקורת עזרה למאבק התודעתי של הערבים כולל ארגוני טרור. למי זה טוב?
1ג. ביקורת עצמית מופנית בראש ובראשונה כלפי פנים. ביקורת שממומנת ע"י גופים חיצוניים והפצרה בגופים חיצוניים (כמצע ועקרון פעולה) לכפות את דעתם על הקבוצה לא מוגדרים או נתפסים כביקורת עצמית ובצדק. הזלזול באתיקה הדמוקרטית, סתימת פיות (ערוץ 7, ערוץ 20 והיד עוד נטויה) והתעלמות מהזכות לבחור להיבחר ולמשול מעידים שהקשר לביקורת במובנה המבריא והמחזק קלוש ביותר.

2. מקור המימון קובע את הניגון. סורוס, פורד, ממשלות באיחוד, ג'ייסטריט, ערבים וגוף ציוני אחד אין בנמצא.

התנצלתי בכנות והסברתי באריכות. הגיע הזמן לקחת את העוזי לסדר את הציצית ולצאת עם העדר.
עור לגויים 688069
נמר, לא מאוד מעניין אותי לנהל שיח חרשים.

אוטואנטישמיות היא שימוש והזדהות של יהודי עם דימויים אנטישמיים.

תמיכה בשתי מדינות לשני עמים אינה שוות ערך לאוטואנטישמיות.
תמיכה במדינה אחת מן הים עד הירדן והלאה, לא חשוב אם יהודית או ערבית, אינה שוות ערך לאוטואנטישמיות.

אם מישהו מחזיק בכל אחת מהדעות הללו ועושה שימוש מסיבי בדימויים אנטישמיים הוא אנטישמי או אוטואנטישמי (תלוי במוצא).
אם מישהו לא מחזיק בכל אחת מהדעות הללו ועושה שימוש מסיבי בדימויים אנטישמיים הוא אנטישמי או אוטואנטישמי (תלוי במוצא).

מסקנה. הופמן לא אוטואנטישמי. נמר כן אוטואנטישמי.

לראיה: הבאתי ארבע דוגמאות ל*דימויים* אנטישמיים. דברים שאנטישמים מייחסים ליהודים, והנמר הבין אותם כשורה של דוגמאות לתכונות של יהודים שהוא שונא.
עור לגויים 688098
שיח חירשים זה נורא משעמם. בלי להעליב, התנצלתי.
_________________
לא הגדרתי אנטישמיות כיהודים שחושבים אחרת ולא את התומכים בשתי מדינות. עניתי ופירשתי בתגובה מוקדמת אלייך.
והוספתי בקשה להבהרה לגבי ההגדרה שסיפקת תגובה 688097
nigga 688002
זה כנראה בגלל ההנגאובר, אבל חצי מהתגובה שלך חלפה בזמזום מנועים מעל ראשי.
כיוון שתגובות שקראתי יורדות לתהום הנשיה לא נותר לי אלא להגיב.

חשבתי על זה שיש המון אנשים (הרושם שלי הוא של כמות הולכת וגדלה גם כן), שנפגעים מכך שמאן דהו לא מסכים איתם.
הרציונל, כפי שאני מבין אותו הוא
- הדעה שאני מחזיק בה נכונה באופן אבסולוטי (כלומר, בעצם אינה דעה אלא אמת יסזדית)
- לפיכך כל מי שחושב אחרת הוא או אידיוט מושלם או זדוני.
- כיוון שהראו בשירה וריקודים שאינם אידיוטים מושלמים הם חייבים להיות מונעים על ידי אג'נדה הרסנית של כוחות השחור.

כשמדובר באנשים דתיים השלב הראשון מובן. הרי ביסוד המהות של היאחזות בדת יש הצמדות לאמיתות נצחיות.
אבל כשהדוברים אנשים לא דתיים אני תמה מה המנגנון שפוגע בהם כל כך.
מה הופך באופן אוטומטי את מי שמביע דעה מנוגדת לשלהם לנציג של הבוגדים המרושעים?
nigga 688070
לא ברור לי למה אתה סבור שדת צריכה לשנות משהו בתרכובת הזאת.

אנשים שונאים שנאה יוקדת ורואים במי ששונה מהם שטן כי זה משרת את תמונת עולמם, מחמם אותם בלילות הקרים ועוזר להם לקום בבוקר.

בנוסף לכך הם מאמינים בשני דברים נוספים. האחד הוא שהנושא במחלוקת הוא חשוב ובוער. והשני הוא שהם והאוכלוסיה סביבם במצור. לכן מי שפועל בניגוד לשיקול דעתם נתפס בעיניהם כמסוכן, כי הנושא קריטי והמצב קריטי.

זה לא מה שכתבתי עליו אבל כשי, קבל צו הפיוס בגירסתו האמריקאית. טוב, זה התאפשר בזכות קיומו של אוייב משותף.
nigga 688235
ולחדד את העניין.
מסתבר שמרטין אינדיק השליח מטעם הפריץ לענייני עמו, השתמש בביטויים אנטישמיים לפי חוקרי אנטישמיות.
האם הכינוי יהודון ראוי בעינייך, במקרה הזה? בהנחה שלא יגיב להאשמות.
או אם הערכה שלי נכונה- מדוע כיהודיה בקיאה בנושא לא תתארי את מרטין אינדיק ככזה?
nigga 688236
בעיני הקישור שלך הוא דוגמה מצוינת למגיפת האולטרה-פוליטיקלי-קורקט הפושה במקומות רבים.
אם הייתי קורא שמישהו אמר בשיחה, אחרי היכרות עם הישראלים, שהם:
"Israelis are “paranoid,” “arrogant” and “think the rules of society do not apply [to them]” because “they are the goy’s rules.”
הייתי שוקל דוקא לחיוב את תפיסת המציאות שלו‏0, והאשמתו באנטישמיות היתה רחוקה מלעלות בראשי.

מכאן ועד השימוש בכינוי גנאי אנטישמי עבורו (כפי שאתה מדגים) הדרך ארוכה.

0 עד כדי ההסתייגות הטריוויאלית מהכללות כלשהן, אז מה?
nigga 688255
אולי לא קראת את התגובה האחרונה שלי בעניין האו''ם.
הפוליטיקלי קורקט כמו מספרי ההחלטות נגד או בעד לא משחקים אצלי תפקיד אלא המשמעות שעולה מהפעולות והאמירות.
אנדיק בעיני יהודון כי מדובר בדיפלומט שהיה אמון על ייצוג בני עמו ומתן ייעוץ לגיבוש עמדת הממשל בסכסוך הערבי יהודי ובמקום לעשות זאת, העדיף לשתף פעולה עם הפריץ ולתקוע סכין בגב האומה היהודית ע''י לחץ בלתי הוגן וחד צדדי. כי מדובר באיש הקרן לישראל חדשה שתמיד ייצג את הגישה הדורסנית של המחנה ולפיה יש להתעלם מרצון הבוחר הישראלי.

אינדיק כמו בורג ואחרים משתייכים לקבוצת יהודים שאיבדו את המצפן המוסרי והמצפון - ולא כי הם חושבים אחרת אלא כי בעבור כספים הוקרה ועידוד מממשלות זרות הם מנסים להרוס את המדינה היהודית היחידה בעולם. שמעתי בשיחות עם ערבים האשמות חמורות משל אינדיק ובורג ולא ייחסתי להם גרם אנטישמיות כי נאמרו ממקום כנה ומחוייך.
nigga 688278
טוב, אני לתומי הנחתי שהמסקנות שלך מתבססות על הנתונים בקישור שהבאת, ולא על משתנים חבויים שאינם גלויים בפני הפורום כאן.
nigga 688280
ולמצוא תמימות בתגובה שלך יותר קל?
הסברתי את עמדתי, תורך.
אם לדעתך בכירים בג'ייסטריט, ארגוני הקרן לישראל חדשה מפלגות מרצ והעבודה (כמו גוגלהיימר ואינדיק) משרתים ומקבלים שכר עבור קידום אג'נדה זרה ודורסנית שמתעלמת מעצמאות המדינה היהודית אשמח להבין מה הכינוי הראוי בעיניך לתופעה. ועזוב ציניות, זה משעמם.
nigga 688318
קרא מה המשמעות שעולה מפעולותיהם:
יהודים ומדינת היהודים בספרי הלימוד שבשימוש אונר"א: דלגיטימציה, דמוניזציה ואינדוקטרינציה למלחמה עתידית

אני בסה"כ שואל אותך ואחרים שאלה מאוד פשוטה.
כיצד תכנה יהודי שמסייע בשכר לחיזוק והעצמת גוף אנטישמי שמחנך לטרור וגזענות כלפי יהודים?
אני משתוקק לדעת מה הכינוי שבו אתה מכנה בינך לבין עצמך את היהודים האלה.
nigga 688335
"כיצד תכנה יהודי שמסייע בשכר לחיזוק והעצמת גוף אנטישמי שמחנך לטרור וגזענות כלפי יהודים?"

אני אכנה אותו ״ביבי - ראש הממשלה״.
nigga 688360
פסדר, וכאלה שלא מזוהים עם הימין?
nigga 688367
שמאלני רפורמי, נשיא לא יהודי.
nigga 688368
כנראה שהאנטישמיות והתמיכה בטרור מסתתרים ממש טוב.
nigga 688613
הכינוי "יהודון" המעיד על אנטישמיות של מי שמבטאו אינו מקובל עלי באף פורמט.

אוקיי, בדוגמא שהבאת מרטין אינדיק טען בשיחה פרטית מוקלטת ב1989 שהישראלים הם פראנואידים, יהירים, וחושבים שחוקי החברה לא חלים עליהם כי הם שליטי הגוי. ומעבר לכך הוא גם טוען שיהודים יעשו כל מה שניתן על מנת שלא לשלם מיסים, ומאמינים שזה מוצדק לשם כך לעבור על החוק או לעקוף אותו, ומביא את סבא שלו כדוגמא.

אז בניגוד למה שאתה כנראה מניח‏1, לדעתי בכל המשפטים הללו קיימים סימפטומים אוטואנטישמיים, ואני לא אתפלא אם זה הזיק לו במאמציו עבור תהליך השלום, כי אפילו אם אתה מתמודד עם יצחק שמיר הנצחי, זה כנראה לא מאוד קונסטרוטיבי להחליט בנקודת הרתיחה שהישראלים הם פראנואידים, יהירים, וחושבים שחוקי החברה לא חלים עליהם כי הם שליטי הגוי.

אז אני מודה לך על הדוגמא, שמראה שגם אדם שקרוב להשקפותי, ובאופן מוכח וחד משמעי נותר יציב כל השנים בנאמנותו המוחלטת לישראל והוקעתו את מפעל ההתיישבות בשטחים, יכול ללקות באוטואנטישמיות.

ואני מודה לך על אספקט נוסף שהדוגמה שלך ממחישה. כלומר יש לנו כאן שומו שמיים הקלטה של שיחה פרטית מ1989 שהובאה לידי הציבור על ידי אירגונון ב1995, ולא פחות מ21 שנה לאחר מכן סמרטותון אינטרנט מתייחס לחומר העבש הזה כאילו הוא כרגע יצא חם מהתנור, ומישהו עוד תוהה למה הנאשם לא מגיב. אם תסלח לי, כך נראה קומזיץ ימני טיפוסי. ועוד אוסיף שהרבה פעמים כאשר אחד/ת החשודים הרגילים משחרר/ת אמירה בעייתית לאוויר העולם, היא נעטפת מיד ולנצח נצחים בשכבה דביקה של די אן איי אנושי, כי מקהלה מתוזמרת של ימנים קיצונים מכסה אותה ברוק ומשחיתה את זרעה עליה בהנאה גוברת לאורך ימים, כך שאף אדם ששכלו בקודקודו לא מעוניין יותר לגעת בנושא. וכך מושתקים הרבה דיונים ציבוריים רציניים שהיו יכולים לתרום משהו לאנושות (חוץ מדגימות די אן איי ססגוניות).

אגב 1989. ניכר בדיון כאן, ובדיונים אחרים שבסוף 2016 תחילת 2017 נמר מסויים קורא ליהודים אחרים יהודונים ומאשים אותם בבגידה. הוא מייחס לאירגונים יהודיים עמדות הרבה יותר קיצוניות ממה שהם אוחזים בהם באמת ומאשים אותם באיזו קנוניה פיננסית, או לפחות לא מספיק להזכיר שהם ממומנים ממומנים ממומנים. בנוסף לכך הוא מייחס להם במחלות נפשיות. בתגובה שמעלי ניכר שהוא סבור שאת העולם ניתן להבין כאילו זו המאה ה19 ועדיין יש פריצים ושטעטלאך, ובמקום אחר הוא מדבר על ה*השפעה* היהודית בהוליווד. כל הסימפטומים האוטואנטישמיים הללו הם אקטואלים, עכשוויים ומופיעים באופן די רציף לנגד עיני.
השאלה היחידה שלי היא אם תימצא רפואה...

________________

1 מה שמבדיל אותי מארז הוא שאני לא מבחינה בין ההתלהמות של נתן זהבי וזו של יורם שפטל, ואיני מודה למפעילי מאה ושלוש שהם מוסיפים לצרחותיו של זה את קללותיו של האחר. מבחינתי הייתי מאזנת בין זכות הדיבור ושלום הציבור בישראל, באמצעות הגבלת השמעת ושמיעת דברי נאצה בדציבלים גבוהים ל12 שעות שבועיות ליחיד. מעבר למכסה זו, כל אדם היה נדרש ללחוש את דברי הבלע שלו כך שלא ישמעו במרחק של יותר מ5 מטרים, ובא שלום על ישראל.
nigga 688621
סגנונו של נתן זהבי.
בהחלט ניתן להשוות בינו לבין שפטל...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים