בתשובה לנמר בזרם, 09/10/16 13:33
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684756
פיקאסו היה חרא של אדם, בכל הקשור לנשים, לפחות.
למעשה, לא מעט אנשים ידועים, כולל אמנים, הם/היו חרא של אנשים‏1.

מה שכן, כמובן שאמנים חושבים על כסף. כל הזמן. כשבנקאים נפגשים, הם מדברים על אמנות. כשאמנים נפגשים, הם מדברים על כסף.

1 יש אנשים שאחרי שברור שהם כבר לא נזקקים לאחרים, מתנהגים איך שבא להם. ו'איך שבא להם', במקרה שלהם, זה לא הכי נחמד בעולם.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684758
אם הם היו חרא של אנשים כנראה שלא יצרו אומנות אמיתית ‏1.
יכול להיות שאותו אדם למד והפך לבעל מלאכה (אמן) אך מבחינתי אינו באמת אדם שמסוגל לייצר א"א.

1. אכנה את האומנות האמיתית- א"א כדי להבדיל בין הנשגב לשכיח לטובתי, בעיקר.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684759
אתה באמת חושב שתוכל להבדיל באיכות היצירה (במבחן עיוור כפול - מה שלא אומר אסור לך להביט ביצירות, כמובן) בין אמן שהוא אמא תרזה לאמן שהוא שיכור אלים?
אם כן, אתה כנראה הראשון שניחן ביכולת הזאת. וזה נשמע לי מאד מאד לא סביר.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684761
לא טענתי שההבדל מתבטא באיכות או שאוכל להבדיל אבל יש לי יכולת לעמוד על קנקנם של דברים. לא יכולת אבסולוטית או בדיונית אבל הרבה מעבר להדיוט ולמומחה האומנות.
עם זאת היכולת שלי אינה הדיון ולא תעמוד כאן למבחן. הדיון עוסק בהבדל בין מהו אומן ואומנות אמיתיים לבין הדברים שמתקראים כך.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684767
ההגדרה שלך ל"אמנות אמיתית" מוזרה משהו. אף אחד‏1 לא ציפה מעולם מאמן להיות שלמות מוסרית, ולאור העובדה שכדי להצליח בעולם הזה צריך וואחד אגו, זה אפילו מתנגש מעט בדרישות התפקיד.

1 חוץ ממך, עושה רושם

___
בינתיים הגדרת את פיקאסו כ'לא אמן אמיתי'.
מה לגבי להדביק נשים במחלות מין? כי טולוז-לוטרק, למשל, מת מעגבת בגיל 36. וכבר היו אז קונדומים.

זה תקף גם לאמנויות שאינן פלאסטיות? ואגנר היה אנטישם. ומופאסן אף הוא היה חרא של בנאדם.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684776
שלמות מוסרית.

באמת שחוץ ממני (עושה הרושם) אף אחד לא כתב על העמדת הפנים והרמיה שיש באומנות?
אף פרשיית משמו לא הסעירה את העולם בגלל הציפיה ליושרה והגינות מאנשי רוח?
לא התלוננו בפנייך על משמו שעשה לא תאמיני, האומן?
בוודאי שיש ציפיה למוסר גבוה. למרות שלא כיוונתי לביטוי הנפוץ שלה ולא השתמשתי במונח שלמות מוסרית אבל נניח שכן.

וואחד אגו.
להתרשמותי את צודקת. לפני רוב האומנים, לפחות המפורסמים שבהם ונפגשתי עם עשרות מתוקף נישואי ניצב אגו קולוסאלי.

פיקאסו, טו לוז לו טריק.
אני חושש שפיקאסו לא יצר אומנות אמיתית (א"א). למען הסר ספק. פיקאסו צייר מצויין _לא הקוביזם_ השני צייר שחגג.

וגם לאמנויות שאינן פלאסטיות?
תקף באבוהה. אומנות היא העברת מסר, ביטוי מסר, התאמת מסר, אהבה במסר. כל האומנויות עוסקות בזה.
הרבה דברים שמאפשרים לבטא מסרים יום יומיים קשורים לאומנות או אומנות בפני עצמה. א"א.
אפילו במובנים ודברים שאינם במיקוד השכיח כמו סריגה ואריגה לדוגמא.
תבניות סריגה יכולות להעביר קוד, כיוונים, חוקים והמתמטיקה חוגגת.
פנטומימה, אישתי מצויינת בזה.
ריקוד ניגון ושירה. כתיבת שירה. הלחנה.
סיפורים ובמיוחד אגדות- גם הכתיבה והסיפור בפי המספר.
צפיה כדורגל ספרדי. אני למשל סופר מסירות שינוי קצב וצעדים כדי לנסות ולראות את חוק השבע אבל בחיי שזה נשמע מוזר, אפילו לי. הבהייה הפאסיבית במסך אמנם לא בדיוק מבטאת מסר או גרוע מכך, מסר גרוע במיוחד אבל היא בכל זאת אומרת משהו, לא?
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684789
פרשיות הופכות את נשוא הפרשיה לחלאה כאדם, לא לאמן גרוע או ל'לא אמן'.

אתה מחפש חסד? מקומו אצל אמא תרזה. לא באמנות.

________________
אתה ממשיך לערבב בין אמנות לאומנות.
סריגה ואריגה הן אוּמנויות. כמו תפירה, נפחות, פחחות, סנדלרות, מסגרות.
והאמנות ה'טהורה' התנתקה מהעברת-מסר כבר די ממזמן. השאיפה לעברת-מסר עברה למקצועות העיצוב.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684802
אתה ממשיך לערבב בין אמנות לאומנות.
______
בקליפת קוקוס משובצת אבני חן החלוקה כפי שאני משער שהציבור מבין:
1. א"א- אומנות אמיתית. טהורה מכדי לפקפק בה.
2. אומנות (שכיחה).
3. בידור.
4. אמנות. מיומנות של בעל מלאכה.

חלוקת הנמר:
1. א"א- אומנות אמיתית.
2. אומנות שכיחה, בידור ואמנות- בסדר כלשהו. פחות רלוונטי לדיון.

מנקודת מבטי אין הבדל מהותי בין אמנות למה שכיניתי לטובת הדיון אומנות שכיחה‏1 ולא בין אומנות שכיחה לבידור‏2.
המיומנות או- ה Craft אמורה להיות חלק מהאומנות השכיחה (!) ותנאי ליצירת א"א. לכן ציינתי את בונה הסירות (אמן) כמועמד אידיאלי ליצירת א"א.
האומנות השכיחה עם וללא ה Craft מספקת בעיקר בידור.
המניע, המטרה ורמת ה Craft של א"א מבדילות בינה לאומנות השכיחה והמשכיחה (בידור) למעשי האמנות בשונצינו (מסגרים ופחחים) שאמנם מקושרים לפונקציונלית "שטוחה" שאינה כוללת העברת מסרים אבל האפשרות קיימת. אדריכלות נתפסת לרוב כאמנות בהחלט יכולה להיות א"א. כל מקצוע שמכיל גמישות תקשורתית ויכולת עיצובית יכול לייצר אומנות אמיתית. זה גם ההבדל המהותי בין פסל מתכת למסגר משונצינו. הפסל רוצה להעביר מסר ומי שמרתך עבורו נקרא מסגר.

אם מסגר בעל מיומנות, יעביר מסר במתכת, ממניעים שאינם אגואיסטים לאחר שרכש השכלה גלקטית יכול להיות שמדובר באומן אמיתי.

1. אומנים כמו דאלי, עמוסוז וטרטקובר לדוגמא.
2. אומנים כמו דאלי, עמוסוז וטרטקובר לדוגמא.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684808
נו טוף, אז יש לך חלוקה לא קונוונציונלית בין מה שאתה קורא אמנות אמיתית לאמנות שכיחה ובידור.

מה שמעניין זה האם אתה חושב שסרת התרבות חולקת איתך את ההגדרות האלה?
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684812
למרות ההתלהבות להכניס את הדתיים ולעסוק במעניין לא תעצור לרגע ותשאל את עצמך על מה אני מדבר?

אמן (א"א) אמור לדעת שחיווט העיניים והאזניים (שמאל ימין) גורם לעיבוד נתונים באופן שונה ובקצב שונה למרות שמהיצירה בוקע תדר זהה (קול ו\\\\או אור). במאמץ קל לאחר אימון קשה אפשר להתבונן או להקשיב בצורה חדשה ליצירות מוכרות ולגלות או לחוות דברים חדשים. אפילו כשאתה מתבונן בבן השיחה אתה ממקד את מבטך באופן בלתי רצוני בעין מסויימת כברירת מחדל וזה קורה גם בציור דיוקנאות ואפילו בתמונות. תן מבט בפניה של מירי רגב ועוד מבט בפניה של זהבה גלאון. ציין לעצמך באיזה עין בהית לראשונה, תתעלם לרגע מהפרסונות ונסה לפענח את המסר שעולה מהיצירות.
קח את הזמן, מקסימום הקבב יתקרר.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684818
?
רגב התמקדתי בשמאלית (הימנית שלה), במבט שני זה כי היא יותר ממוקדת אלי, ומייד עברתי לימנית, כי השמאלית עם נימי דם.
גלאון התמקדתי בימנית (השמאלית שלה) ונשארתי, במבט שני כי היא הגדולה יותר.

כמה נקודות קיבלתי?
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684829
אחת, אבל ענקית.
זכית בכרטיס כניסה למוזיאון רמאות אומנותית.
שים לב לכיתוב על האוטובוס בפריים הראשון ולמסקנות בסיום הסיור.
כולם יכולים לכתוב מה בא להם 684837
מדהים!
אן מרגרט, ילידת 1941, היתה חברה של אלביס! היא היתה בת 60-61 כשצילמו את זה!
הסנטר שלה הוא יצירת אמנות אמיתית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים