|
||||
|
||||
אחרי ביילין בא תורו של פרס. סוף סוף פושעי אוסלו עומדים לדין. |
|
||||
|
||||
בוא נראה - ''פושע אוסלו'' (כהגדרתך) נפטר בשיבה טובה עד מאוד, פעיל ובריא כמעט עד יום מותו, וזוכה לכבוד מלכים. שלהבת פס (לדוגמא), חוטפת כדור בראש עוד לפני שלמדה ללכת. בית הדין שלך הוא קצת, איך לומר, לא משהו... |
|
||||
|
||||
אמת המידה הזו קטנה מלשער את בית הדין ''שלי''. מחשבה מעמיקה יותר היתה מעלה את ההבנה כי לא עצם המוות הוא הדין, אלא המוות הוא שער לבית הדין. מעתה אמור, כעת כששמעון פרס וביילין מתו, הם עומדים לדין יחד עם ערפאת. על פי התפישה לפיה העולם הזה הוא בסך הכל מעבר והחשבונות לא נסגרים כאן, קצת קשה לחרוץ דין על סמך הנתונים המוגבלים שיש בידינו. |
|
||||
|
||||
מממ.. איך אתה יודע את כל זה? --- וכדי לחסוך חוליה בפתיל, השאלה הבאה שלי תהיה: האם במקרה אתה יודע על העניינים האלו גם משהו ש*אפשר* למדוד? |
|
||||
|
||||
אתה שואל איך אני יודע על בית דין של מעלה? או איך אני יודע למה התכוונתי כשדיברתי על כך שסוף סוף פושעי אוסלו עומדים לדין? ___ אין כאן הרבה ידע. יותר אמונה. אמונה היא דבר שקשה למדוד. ואם אני מאמין באותו אלוהים כפי שהוא (כל יכול, נצחי לאין ראשית וקץ, בלתי מוגבל בכל צורה שהיא), ואם אני מאמין בשכר ועונש, ואם אני מאמין שיש תכלית לקיומו של עולם הנובעת מאותו אלוהים ושזורה בהליכי השכר והעונש, אני מוצא שמנקודת המבט שלי קשה למדוד את הקרחון היות ואני רואה רק את החלק הקטן שמעל למים. אין לי כלים למדוד את העולם שמעבר למוות ואת התכלית העמוקה הטמונה שם. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא, אבל הוא לא מזמן הספיד את בן־אליעזר. |
|
||||
|
||||
יוסי ביילין חי וקיים. אין לי ספק שהדיין שלך יטפל גם בזה, במוקדם או במאוחר, אבל עוד יוסף חי. |
|
||||
|
||||
התבלבלתי עם שריד. תודה לכל המתקנים. |
|
||||
|
||||
יוסי שריד לא היה מעורב בתהליך אוסלו (מלבד תמיכה פרלמנטרית, כמובן) |
|
||||
|
||||
זה כי התבלבלתי עם ביילין וחוזר חלילה... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |