|
||||
|
||||
במחשבה נוספת, אולי הממזרות נועדה לגרום לכך שהממזרים לא יתרבו, וכך יעבור מן הארץ אותו זכר למעשה הניאוף. |
|
||||
|
||||
נראה לי שהמאמץ הכרוך ברישום ומעקב אחרי הממזרים דוקא מנציח את זכר הניאוף. |
|
||||
|
||||
למה? 1. אם הממזר מת ערירי, לא צריך לרשום ולא צריך לעקוב. 2. אתה מדבר על הפיכת הנושא לכותרת. אבל עצם קיומו של הממזר הוא זכר לניאוף, גם אם אין מתחת כתוביות שמסבירות את זה. |
|
||||
|
||||
הזכר למעשה הניאוף לא יעבור מן הארץ. הוא לא ימנע מלהתרבות. בתרחיש היותר סביר, הוא יתחתן עם לא-יהודיה ויעבור לציבור אחר. ובימינו, אם ינהלו רישום, פשוט יגיעו למספר גבוה של פסולי חיתון. מה יצא מזה? |
|
||||
|
||||
במקום בו יש קהילה חזקה בה הנורמה היא שמירת מצוות, לא מובן מאליו שהממזר יתחתן עם לא-יהודיה. הוא יכול לחפש לעצמו ממזרה, ובסופו של דבר להשאר ערירי - כי הוא לא רוצה לעבור על איסור תורה. ואם ינהלו רישום ויגיעו למספר גבוה של פסולי חיתון, אז? אולי נלך לפי השיטה של הרפורמים: היות ויש מספר גבוה של אנשים שאין להם כוח למלא אחר מצוות הדת, נגיד שהם דתיים גם בלי שהם מקיימים מצוות. אולי בגלל שאני לא אמן מוצלח, אקשקש על אקוורל כמיטב יכולתי ואספר שזו יצירה מופלאה. אולי בגלל שאין תקציב לקנות למלך בגדים חדשים, שיצא עירום לרחוב ויספר שהוא לבוש? המהות לא משתנה בגלל שמצאת לה שם חדש. גם אם לא רשמת את הממזר כממזר, זה לא משנה את העובדה שהוא תולדה של ניאוף. |
|
||||
|
||||
או לחילופין, הוא יפנים שאין לו מקום בקהילה שמקיאה אותו, ויטמע בגויים. _________________ תוצר של ממזר וממזרה, לא ממזר בעצמו? ואם ינשא לגיורת - צאצאיו אינם ממזרים? הרי עד דור עשירי לא יוכלו צאצאיו לבוא בעם ישראל. אם הממזר ישאר כחלק מהציבור הישראלי - אך נבדל, יווצרו לך 2 עמים. |
|
||||
|
||||
זו אפשרות. אבל אז הוא לא ב"קהל ה"'. _____________ אם הגיורת מוכנה להתחתן עם ממזר בידיעה שילדיה יהיו ממזרים. ואכן, חז"ל מספרים לנו על חלקים מהציבור שהיו נבדלים וידעו שלא נישאים להם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |