|
||||
|
||||
כמדומני הוא רמז שמתברר שגם כשצריך לרצות שלושה שותפים קואליציוניים בעלי מספר מנדטים קטן מאוד התוצאה דומה (ואף גרועה יותר). המסקנה היחידה היא שהפתרון לבעיית המשילות הוא דיקטטורה? |
|
||||
|
||||
וכאן אני לא מסכים. ליברמן ובנט מתעקשים להתנהג כאילו הם לא הפסידו חצי1 מהמנדטים שלהם במשך הבחירות, וכך גם לפיד. נראה לי שזה התחיל מהממשלה הקודמת שבה היה להם יותר מדי כוח ללחוץ, והם לא מבינים שכוח בא עם מספר מסוים של מנדטים. __________ 1 או קרוב לחצי. |
|
||||
|
||||
המציאות לא מתרשמת מזה שאתה לא מסכים איתה. עוד מאשים את לפיד... טוב שלא את אולמרט. ויש איזו מפלגה ששכחת, לא? |
|
||||
|
||||
המציאות לא מתרשמת מדעתו של אף אחד. בדיון, כל אחד מביע את ראיית המציאות שלו. אני מאשים את רוב ראשי המפלגות. לפיד יכל להפגין בגרות ולנהל משא ומתן על כניסה לקואליציה עם קידום המדיניות שהבטיח לבוחרים שלו. אבל הוא מעדיף לשמור על האגו הנפוח שלו ולהתלהם מספסלי האופוזיציה. יש לי יותר ביקורת על מפלגה שרוצה תפקיד שר על כל ח''כ שלישי שיש לה, יותר ממפלגה שרוצה תפקיד (סגן) שר אחד על כל ששת המנדטים שלה. |
|
||||
|
||||
כן, אבל יותר משאתה מאשים ראשי מפלגות באישומים כלשהם, סבירים יותר או פחות, אתה בעיקר תוקע את הדת ואת ''צדקתם'', כביכול, של נציגיה, בגרונם של המתדיינים והקוראים. זה לגיטימי וזו זכותך, כמובן, וכבר היו באייל פה ושם דוברים מסוגך, אבל אצלך זה שקוף עד כדי בחילה. היו כאן כאלה שהשתדלו, לפחות, לשווק את מרכולתם באופן אלגנטי יותר. |
|
||||
|
||||
אם תתעקש שזה מה שאני כותב, תמצא שזה מה שאני כותב. מלכתחילה האשמתי ראשי מפלגות באישומים כלשהם. נושא הדת עלה מאוחר יותר כי הוא רלוונטי ואקטואלי להסכמים הקואליציוניים הראשונים שנחשפנו אליהם, דבר שנוגע ללחץ שמפעילים ראשי מפלגות על ראש הממשלה. נ.ב. אלגנטיות לא מחפשים אצל קרנפים, זה יותר מתאים לאיילות. |
|
||||
|
||||
פלוס שני ראשי ועדות (כולל כספים). |
|
||||
|
||||
ואחרים ביקשו שר לכל ח''כ שלישי וגם ראשות וועדות. |
|
||||
|
||||
(1) מיהם האחרים? (2) מה הם קיבלו? יו"ר ועדת הכספים, ואולי גם ועדת חוץ ובטחון במידה פחותה, הם תפקידים ששקולים בסמכותם לתפקיד שר. יש הבדל גדול בין הועדות הללו לכל האחרות. |
|
||||
|
||||
(!) כחלון, למשל. דרש שלוש משרות שר ושתי משרות ראש וועדה. (2) קיבל שלוש משרות שר וראשות וועדה אחת. מדובר בראשות ועדה. ההבדל הוא בחשיבות הוועדה, לא בסמכות. כשם שיש הבדל בחשיבותם של משרדי ממשלה, לא בסמכותו של השר. |
|
||||
|
||||
מה המשפט האחרון שלך אמור להגיד? ראשות ועדת הכספים היא תפקיד חשוב לפחות כמו תפקיד של שר. |
|
||||
|
||||
לחלק בין משרת שר - בתיק בכיר או זוטר, למשרת ראש וועדה - חשובה או זניחה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |