|
||||
|
||||
עכשיו עולה טענה שניתן היה למנוע את החטיפה והארוע כולו, אם היו יורים פגז לבית שבו התחיל כל העניין, אלא שזה היה בניגוד למה שהוסכם בהפסקת האש. מאד סביר שלו זה היה קורה, היינו מזדעקים מרות על חוסר המוסריות של צה"ל. אבל אולי זה היה עדיף על שלושה חיילים ומאה פלסטינים הרוגים? לצערי אני נוכח שהמערכת האחרונה מעלה דילמות מוסריות סבוכות ואכזריות שכאלה, שדי מערערות, לפחות אצלי, את הביטחון ביכולת שלנו לשפוט במהירות ובקלות מה הפעולה המוסרית בכל סיטואציה. |
|
||||
|
||||
כמו שהמרצה שלי פעם אמרה-אין תשובה מוסרית לסיטואציה לא מוסרית |
|
||||
|
||||
יש תיאור מסודר ומפורט אפילו יותר בהארץ - http://www.haaretz.co.il/.premium-1.2399706 כרגיל בדיווחים של צה"ל יש דברים די מוזרים ובלתי מסתדרים, אבל הדבר המעניין הוא תיאור דרכי הפעולה בקרב שהדוברים משחררים מבלי משים. מי שקורא את הדברים, יאלץ להבין שההערכות הישראליות על שיעור נפגעים בלתי מעורבים של 50% הוא לא יותר ממשאלת לב (שהרי ידוע שחבחרבת חזאעה וברפיח היו אזרחים רבים שנלכדו באזור הקרב ולא כולם היו "מלוכלכים" כפי שטען כלשון הזהב שלו המח"ט). כאשר שר החוץ קארי הביע את דעתו על הטיפול הכירורגי הוא ידע על מה הוא מדבר. ישראל שבטחונה כל כולו מונח על כתפיו של צה"ל חייבת להיות מודעת לכך שהכלי הזה קהה למדי. מאחר ואני לא רואה אלטרנטיבה לשימוש בו, מנהיגות ישראלית שאינה נאמנה לתפקידה כמי שאמורה לבדוק ולמצות כל אפשרות להמנע מן השימוש בכוח הצבאי וכמי שאחראית על שמירת המגבלות המוסריות והחוקיות של צבאה, לא תוכל להתלונן כאשר אמנסטי, בצלם וביה"ד של האג יעוטו עליה לטורפה. |
|
||||
|
||||
"מלוכלכים"- הכוונה בנדב"ר (שמות קוד קשר צה"לים) למחבלים,כמו חצאית (חיילת) מברג (קמב"ץ) משני (טלפון) וכו'* זאת לא לשון המח"ט,זאת השפה הצבאית. *לידע כללי למי שלא היה בקטע של לעשות צבא והחליט שהוא תורם לעמישראל יותר כאמן או מנפח בלונים. |
|
||||
|
||||
זוהי טעות נפוצה (שהשתדלתי לשרש אצל החיילים שלי בזמן שירותי הצבאי): נדב"ר (נוהל דיבור ברדיו) אינו שמות קוד. נהפוך הוא: שמות קוד מטרתם להסתיר את כוונת הדובר (מפני האוייב) ואילו נדב"ר מטרתו להבהיר את כוונת הדובר (מעל לרעשי שדה הקרב). כך (סתם לדוגמה) סמב"צ וקמב"צ עלולים להשמע אותו דבר, עם זאת, אכן "מלוכלכים" זהו הכינוי הרווח למחבלים, דרך אגב, בזמני היתה "זליגה" של הכינוי גם לערבים בכלל, והמפקדים נלחמו בכך בצורה תקיפה (ודי בהצלחה, עד סוף השירות שלי הכינוי חזר לציין מחבלים בלבד). |
|
||||
|
||||
אוקי,תודה על התיקון |
|
||||
|
||||
א. אתה דורש ממני להציג את פנקס החוגר שלי? ב. משום מה לא שמעתי אותו קורא לחיילים שלו בנדב"ר "גפרורים". |
|
||||
|
||||
א.לא,זה בסדר ב.זאת עדיין השפה הצבאית המקובלת |
|
||||
|
||||
להציג את מה שקרה ברפיח כמייצג של פעילות צה"ל במבצע האחרון נראה לי לא סביר ולא הוגן. זה כנראה מקרה קיצון קשה, שנובע1 מפסיכוזת החטופים והבועה הבלתי פרופורציונלית של מחירם שהתפתחה לאורך השנים האחרונות. יש תקווה שהפסיכוזה הזאת תטופל כחלק ממסקנות המבצע הזה, אבל זה למרבה הצער לא בטוח. קארי, אגב, כשאמר את מה שאמר, זה היה הרבה לפני רפיח, ולקשור בין השניים נראה לי בעייתי למדי (אלא אם הקטע של סיבה לפני מסובב לא מקובל עליך). 1 כמו שכבר נאמר כאן מספר פעמים ועל ידי מספר מגיבים |
|
||||
|
||||
מכיוון שבנוהל חניבעל המטרה היא למנוע חטיפת חייל אפילו במחיר חייו, לא כל שכן במחיר חיי בלתי מעורבים. |
|
||||
|
||||
נכון (כנראה). על מה בתגובה שלי זה עונה? |
|
||||
|
||||
לא עונה, מוסיף. |
|
||||
|
||||
א. אם לא אמרתי שא' הוא הסיבה ולא אמרתי שב' הוא המסובב, מה זה משנה מי לפני מי? ב. ארועי רפיח הם אכן סמן קיצוני. מן הסתם בהפצצות מטווחים רחוקים יותר אחוז הנפגעים הבלתי מעורבים גבוה הרבה יותר. ג. אני חש שאתה עדיין כועס עלי ולכן אני מציע התנתקות ופיוס בעתיד הלא רחוק מדי לכשישככו הרוחות. |
|
||||
|
||||
א. זה די השתמע מהקונטקסט בתגובה שלך, אבל אולי לא לכך התכוונת. ב. נראה לי שדווקא להיפך - באירועי רפיח היה שימוש אינטנסיבי בהפגזה של שטח שאין לגביו פרטים מודיעיניים קודמים ומדויקים, על ידי ארטילריה כבדה שאיננה מדויקת. ברוב המבצע לפני כן, ההפצצות נעשו על ידי פצצות מונחות של חיל אוויר, וליעדים נקודתיים שסומנו על ידי המודיעין. בנוסף, נוהל 'הקש בגג' שהופעל בצורה נרחבת לאורך המבצע עד סופו, לא הופעל ברפיח משיקולי זמן ודחיפות וכדומה. ג. לאו דווקא, חשבתי שהתגובה שלי היתה עניינית והתייחסה לטיעונים שכתבת ולא מעבר לזה. |
|
||||
|
||||
הנה משפט מאותה כתבה עצמה: "אלא שברוב האזורים ברצועה צה"ל לחם לאחר שקרא לתושבים הפלסטינים לעזוב את השכונות. רובם נענו - והקרבות התנהלו מול חוליות חמאס שארבו במקומות מסתור, כמעט בלא נוכחות אזרחים.". |
|
||||
|
||||
לפני כמה שנים אמצתי לעצמי את נקודת המוצא הבאה: יש להתיחס לכל דבר הנאמר ע"י דוברים צבאיים, בפרט דוברי צה"ל, כלא אמת עד שיוכח ההיפך. לאורך השנים, דרך ההתיחסות הזו לא תמיד הוכיחה את עצמה, אבל כשיטה היא הוכיחה את עצמה כפורה במיוחד. לדעתי, על מה שקרה ב"צוק איתן" ("קצה מגן"), יסערו חילוקי הדעות עוד זמן רב. הצורה שבה אני מבין את מהלך הארועים שונה לגמרי מזו המונחת בבסיס דבריך. הטענה שהבאת בתגובתך, לעניות דעתי, מרביתה אמת כבכל שקר טוב. כדי להסביר את דברי, אני צריך לפרוש לפניך את משנתי, מה שאינו אפשרי כרגע משני הצדדים. אסתפק בציון 2 נקודות עיקריות הבאות כדי להסביר מדוע איני יכול להתיחס בפשטות לטענה שהבאת. א. החמאס המונה כ-25000 אנשיו, שליש מהם לוחמים קרביים. מלבד היחס סטנדרטי לוחמים\\חיילים, לא גילה החמאס שום תכונה המאפשרת לתארו כצבא סדיר. החמאס נלחם ככוח גרילה פאר אקסלנס (ריקוט באמצעות רקטות קלות הוא חידוש של השנים האחרונות ללוחמת הגרילה) ולא הצליח (אולי גם לא ניסה) ליצב קו לחימה ולהחזיק בו. אפשר להצדיק דבר זה באמצעות פערי היכולות או כתוצאה מהכניסה המוגבלת מאד של צה"ל לרצועה, אבל אי אפשר להתכחש לו ע"י תאורים המתארים אותו כצבא של ממש. ב. אחת מן התוצאות של א, היא ההשערה כי ב"צוק איתן" כלל לא התרחשו קרבות גדולים. את מה שצה"ל מתאר כקרבות כבדים, צריך לתאר כקרבות גישוש בקו המגע בין צבא סדיר ללוחמי גרילה. מה שבעצם התרחש הוא כפי שתאר זאת רוה"מ, כתישה של החמאס באמצעות הפגזות מן האויר, היבשה והים, כאשר לוחמי הגרילה מנגד מגיבים באמצעות פיגועים מסוגים שונים ומשונים. אחת הראיות לתפיסה זו הוא פילוג האבידות בצד העזתי. פילוג זה הוא די אחיד על פני הרצועה בהתאם לגודל הערים השונות ואינו מגלה הטיה לשיאים בקרבת האתרים בהם כביכול התרחשו קרבות כבדים. (הנתונים נאספו ממשרד הבריאות הפלשתיני המתאר את הנפגעים לפי מקום הטיפול ולא לפי מקום המגורים של הנפגעים). |
|
||||
|
||||
אתה יכול בבקשה לפרט למה אתה מייחס אמינות לרשימת ההרוגים של משרד הבריאות הפלסטיני (בהתחשב בפתיחה שלך)? |
|
||||
|
||||
למען האמת התרשמתי שהדיווח שם די מסודר (בעיקר משום שכמעט כולם מצטטים אותו), אבל לענייננו אין לכך חשיבות. כאו הזכרתי רק את פילוג הנפגעים בין הערים והיישובים השונים ולא את המספרים עצמם או את זיהוי הנפגעים כחברי הארגונים החמושים וכיוב'. אם מישהו ירצה לטעון שהמדווחים זייפו/עוותו ביודעין את הפילוג, זה נראה לי מה שבאינגליזית היינו אומרים farfetched. |
|
||||
|
||||
סליחה, הסארקזם שלך חמק לרגע ממני. הכלל שהצעתי חל על דוברים צבאיים ולא על מוסדות אדמיניסטרטיביים. לצבאות יש מאפיין כפול המחריג אותם מכלל המוסדות המדינתיים. ראשית מלכתחילה מצפים מהצבא לפתור בעיות קשות מאד שכל האמצעים האחרים נכשלו בפתרונן. שנית, צבאות הם יקרים מאד. מדינות וחברות משקיעות הרבה מאד כסף ומשאבים בצבאותיהן. נסיבות אלו יוצרות מצב עם מוטיבציה גדולה מאד לפמפם הצלחות (נצחונות), למזער כשלונות וגם להאדיר את האוייב. כל הרעות החולות שאנו מקשרים למושג יח''צ מקבל פרופורציות חדשות כשהמדובר בצבאות (ע''ע ברברה טוכמן, מצעד האיוולת, הפרק הויטנאמי). אפשר למשל לטעון שלמשרדי הבריאות יש עניין לנפח את מספרי המטופלים, אבל זה לא עומד בהשוואה עם אנשי צבא המעוניינים להצדיק את ההשקעה האדירה בהם בפני משלמי המסים. |
|
||||
|
||||
לא רק ברפיח, גם בכפר חוזאעה, כפי שמפורט (מאד) בפוסט השני של עידן לנדו. (משום מה, להעביר עם הסמן השמאלי בעכבר על כתובת הפוסט, מזיז אותה במקום ליצור קישור, לכן צר לי שאין קישור ישיר). יש שם פירוט של נורמות צה''ליות שקשה לעכל. |
|
||||
|
||||
אתה מתכוון לזה? |
|
||||
|
||||
כן, תודה. |
|
||||
|
||||
המשפט הכי חשוב בקישור "מתחבא" לו באמצע הטקסט, והוא חושף את האג'נדה האמיתית של הכותב (ושל ארגוני השטנה באופן כללי) "את מכונת המלחמה הישראלית צריך לרסן; לרסן במידה כזאת, שהפעלתה תתחיל להשתלם פחות מאשר נקיטת יוזמות חלופיות, לא-אלימות, להשבת השקט בגבול הדרום" מסקנה: לא זכויות אדם מניעות את הכותב, אלא הרצון ללכבול את ידי צה"ל, כדי לאלץ את מדינת ישראל ללכת בדרך הפוליטית (ה"קורידה") אותה מייעד לה הכותב, שבסופה 2 מדינות בארץ ישראל המערבית: מדינת לאום ערבית-מוסלמית, נקייה מיהודים, ןולצידה מדינת כל אזרחיה, שבה יורשה ליהודים (בתחילה כאזרחים שווי זכויות ובהמשך כבני חסות) לחיות. |
|
||||
|
||||
-המשפט שאתה מצטט הוא נכון וממש לא משנים המניעים שאתה מדביק לכותבי המשפט. אני למשל, בעד מדינת כל אזרחיה. ההצגה של מדינת כל אזרחיה כמדינה בה יורשה ליהודים לחיות, היא הצגה מטעה באנדרסטייטמנט. היהודים והלא ערבים מהווים קרוב ל-80% . אז איך אתה מגמד אותם כך? גם בלי שום חוקים לטובתם, הם יהיו דומיננטיים במדינה הזאת ולדמוקרטיות של המדינה לא תהיה שום משמעות מחלישה אמיתית על הדומיננטיות היהודית. |
|
||||
|
||||
במקרה (או שלא במקרה) אותן מחנה פוליטי, אותם ארגונים ואותם אנשים שתומכים ב''פתרון שתי המדינות'' גם תומכים בשאר מרעין בישין שמטרתם איונה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, כמו פתיחת גבולותיה למליוני ''פליטים'' - כושים כערבים (מצד אחד) תוך ביטול חוק השבות מצד שני, נישואי תערובת, שינוי ההמנון, מתן מעמד לשפה הערבית, ניתוץ השבת וכו'. |
|
||||
|
||||
רק הערה קטנה, לשפה הערבית כרגע כבר יש מעמד חוקי, ככל שידוע לי. שמן הסתם נקבע על ידי מייסדי המדינה עצמם. |
|
||||
|
||||
בתחילת המערכה הזאת כבר ביזבזתי מספיק זמן ומילים על הבלוג (המאד מגמתי) של לנדו, נראה לי שאסתפק בזה. |
|
||||
|
||||
בתוך המלל הארוך במאמר של לנדו מוסתרת שורה וחצי שמסבירה מדוע נהרגו אזרחים לא מעורבים: התושבים הלא מעורבים של הכפר הוזהרו על ידי צה"ל לפנות את הכפר כי זה שטח לחימה, אלא שלא כולם פינו את עצמם, אילו שלא התפנו ניפגעו. מה בדיוק מצופה מצה"ל ? שימתין עד בוש שכל התושבים הלא לוחמים יואילו להתפנות ? מי שזילזל בהוראת הפינוי של צה"ל דמו בראשו. מלחמה זה לא משחק-נדמה-לי. צה"ל חשב שכל הכפר הוא איזור לחימה, כולל צורך בריכוך ארטילרי/אווירי לפני שנכנסים כוחות קרקעיים. צה"ל ריכך, מי שלא התפנה ניפגע בריכוך או ניקלע לשטח אש ואז ניפגע. |
|
||||
|
||||
מי שלא התפנה - התרכך. |
|
||||
|
||||
גם תושבי הדרום ואף המרכז הוזהרו ע"י חמאס שהבטיח שיירה טילים לדרום, לתל אביב ולנתב"ג. האם דם הנפגעים הישראלים בראשם? |
|
||||
|
||||
צה''ל יורה (לצערי מעט מידי וחלש מכפי הראוי והרצוי) על מייצרי האלימות,אם צה''ל לא ירה על האלילים חולי הנפש שלכם האלימות תמשך לנצח והרבה יותר יהרגו גם ערבים וגם יהודים. החמאס יורה ע''מ להרוג אזרחים,אם החמאס לא ירה יהיה פה שקט מופלא. לכן,צה''ל (שכמובן פעל בעדינות פושעת ומסורסת) צריך להשמיד את המרצחים הברברים תוך גרימת כמה שיותר נזק- עד הנצחון (במצב נורמלי ורצוי) או עד שהברברים יפסיקו לירות (המצב הקיים)-ותראה איזה שקט מופתי יש עכשיו גם לתושבי עזה הענוגים והתמימים וגם לציונים הרשעים.אבל אתה כמובן תעדיף שצה''ל לא יגרום לברברים להפסיק והמשך המוות לנצח-דרכו של שמאלן. אז אני מציע שתתגבר על הפנטזיות ההומו-ארוטיות שלך על לוחמי ערב המסוקסים והשחומים,ותבין שיותר חשוב זה שלום ושקט ושאנשים יחיו ללא פחד.תודה. |
|
||||
|
||||
''אז אני מציע שתתגבר על הפנטזיות ההומו-ארוטיות שלך'' - זה, ללא ספק, עוזר מאד לטיעונים שלך. |
|
||||
|
||||
אין דרך לכתוב בצורה קשה מידי על עבדיהם של מרצחי האסלאם |
|
||||
|
||||
כנסו לסרטון הבא על מיניות המוסלמים המעוותת ותבינו מדוע השמאלנים ההומואים מחבבים כל כך את האיסלם "המתון" ו"השלום" עם הערבים. משכב זכר, במיוחד עם נערים וילדים, הוא חלק מהתרבות המוסלמית, תוצאה של ההפרדה הנוקשה בין המינים ומורשת מימי הביניים. המוסלמים לא יודו בזה, אבל כמעט כל נער מוסלמי נאנס או הוטרד מינית בילדותו ובנערותו, בבתי הספר לזכרים בלבד. באפגניסטן הצבא האמריקאי נתקל בתופעה משונה של תלונות רבות מאוד מצד גברים על כך שנשותיהם אינן נכנסות להריון. בבדיקה מקיפה שנערכה, התברר שהם מקיימים עם נשותיהם רק מין אנאלי, כי הם נאנסו בילדותם וזה הסקס היחיד שהם מכירים, ונחרדו מהמחשבה המטורפת על חדירה לוגינה !!! |
|
||||
|
||||
למרות שהתיזה שלה נכונה, הגברת עושה שירות דב למאבק בסגנונה. |
|
||||
|
||||
גם אני חושב שדת האיסלאם היא סכנה ממשית לעולם הנאור, אבל ״סגנונה״ זה לשון המעטה. קשה לטעות בפירוש המבט שלה. האישה הזאת נראת מטורללת על כל הראש. |
|
||||
|
||||
(והיא ממש לא היחידה) |
|
||||
|
||||
"באפגניסטן הצבא האמריקאי נתקל בתופעה משונה של תלונות רבות מאוד מצד גברים על כך שנשותיהם אינן נכנסות להריון..." כמה זה באמת "תופעה"? שיעור הפריון באפגניסטאן הוא מהגבוהים בעולם, 5.43 לפי האמריקאים, לשם השוואה, מדובר במקום התשיעי בעולם, בישראל מדובר על 2.62, בארה"ב על 2.01, בזימבוובווה על 3.56 וב-מאלי 6.19. לא נראה לי שיש להם בעיה לדעת באיזה חור להשתמש, ואם יש להם כזאת בעיה, לא נראה לי שהאמריקאים הם המורים בהם הייתי בוחר. ----------- (מעניין לציין שב-2000, לפני הכיבוש, שיאור הפריון עמד על 5.87, מה שאומר שמאז שהאמריקאים התחילו ללמד אותם איך לקיים יחסי מין, הם רק מצליחים בזה פחות) |
|
||||
|
||||
מעניין שבאמריקה שמאלנים משתמשים באותו סוג של עלבון מהתחת כלפי נוצריות אדוקות (לא מומלץ במקום העבודה, לילדים, ולדוסים) |
|
||||
|
||||
אחרי פרסומים ועוד פרסומים על תופעה בציבור "פעילי זכויות אדם" שם משתיקים מקרים של אונס והטרדה מינית של פעילות שבאות לסייע לאורקים, אפילו הארץ נאלץ להודות בפרשה. אללי. מתוך הכתבה בעיתון הארץ ניתן לראות את זווית הראיה של הערבים לאשה שמסיבות לא ברורות נלחמת לצידם נגד בני עמה - שרמוטה. ככה הם קראו לה. אורקים. כמה רעש התעורר כשהשתמשתי בביטוי הזה. מה לעשות, באים לעזור להם וככה הם מתנהגים. וזה לא רק בהטרדות מיניות, זה גם בתקיפת צוות רפואי שבא לטפל בהם. |
|
||||
|
||||
מה הוא, עז? |
|
||||
|
||||
גם לעז יש סדרי עדיפויות |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |