|
||||
|
||||
3. הפינה הימנית של בית"ר היתה קיימת גם לפני 80 שנה. הלוחמים האמיצים המוזכרים למעלה וכן רוב הישוב בארץ באותה תקופה סלדו ממנה. 5. יותר סביר שהילדים שלך ימשיכו לקיים את גחלת הפינה הימנית של בית"ר בלוס אנג'לס. וזה גם במקרה שהקיצוניות של אבא שלהם לא תביא את חורבן הבית השלישי. מי שכותב מתוך שכנוע על "דמות היהודי המפוחד והגלותי שמחפש הצדקה מהגביר הגוי בחו"ל" ומוסיף את המילה "עבד" לא יכול להראות מעולה. האנטישמיות מכערת אותו. |
|
||||
|
||||
3.כולם,"השמאל" מה שקרוי בפיך והימין של אז היו חושבים עליכם במקרה הטוב כבורים מטורפים,סתם,שתלמד על מה אתה מדבר- "ירושלים השלמה והמאוחדת הייתה ותהיה לעולמי עד בירתו של עם ישראל בריבונות ישראל, מוקד לגעגועיו ולחלומותיו של כל יהודי."-רבין "מדינה פלסטינית בין ישראל לירדן תהיה סרטן בלב המזרח התיכון."-רבין "מדינה פלסטינית בגדה תהיה תחילת הסוף של ישראל." -רבין "אם ניתן לערפאת מדינה משלו, הוא ייקח גם את המדינה שלנו איתו."-רבין "לא יעלה על הדעת לרדת מרמת הגולן. מי שיעלה על הדעת לרדת מרמת הגולן יפקיר, יפקיר את ביטחון ישראל."-רבין "ציונות היא גאולתה של אומה עתיקה מגורל טראגי וגאולתה של ארץ מעזובה בת דורות". -י.אלון "עדיפה שארם א-שייח' בלי שלום על שלום ללא שארם א-שייח'."-דיין "אין בידנו להבטיח כל צינור מים מפיצוץ וכל עץ מעקירה. אין בידנו למנוע רצח עובדים בפרדס ומשפחות בשנתן, אך יש בכוחנו לקבוע מחיר גבוה לדמנו, מחיר יקר מכדי שכדאי יהיה לישוב הערבי, לצבא הערבי ולממשלות הערביות לשלמו." ~ בהרצאתו "פעולות התגמול כאמצעי להבטחת השלום"(אפרופו הר ציון) -דיין "חזרנו אל הקדושים שבמקומותינו בכדי לא להפרד מהם יותר לעולם"-דיין (אחרי ששת הימים,למען הסר ספק) "דור התנחלות אנו, ובלי כובע הפלדה ולוע התותח לא נוכל לטעת עץ ולבנות בית."-דיין בדיון הזה,מי מהכותבים פה יחתום על הטקסטים האלה-אתה או אני? מי פה השמאל? 5."הקיצוניות של אבא שלהם" הייתה השמאל לפני שנים בודדות,לפני שקבוצת בוגדים ממומנת הייטב פתחה במסע שקרים,בתקשורת ובחינוך ע"מ להרוס את ישראל מבפנים ע"י שימוש באספסוף מוסת בור ופרימיטיבי. ואתה כלכך התרגלת לחיי השקר שאפילו עם עצמך אתה לא יכול להיות כנה-תרצה שבן שלך יהיה לוחם? המשפט האחרון לא בעברית |
|
||||
|
||||
אני דווקא מתרשם. ניתן לראות בבירור שלפחות רבין המוקדם, ניחן בתבונה אסטרטגית, בניגוד גמור לשותפיו לדרך ו''לממשיכי דרכו'' מאז ועד היום, אשר ניחנו בשום דבר. כל ההערכות מפיו אשר ציינת אקטואליות להחריד. |
|
||||
|
||||
אבל לא ברור שרבין אמר את זה. ברור רק שרונן שובל טוען שזה מה שהוא אמר. וזו לא הפתעה גדולה שאתה מסכים עם רונן שובל. |
|
||||
|
||||
אתם לא יודעים על איזה ציטוט הוא מדבר אבל.... |
|
||||
|
||||
על אמירתו שהוא מוכן לבוא לגוש עציון עם ויזה. |
|
||||
|
||||
אינני בטוח. פניתי לויקיציטוט ושם אכן מופיעים הדברים המיוחסים לרבות הפנייה למקורות. זאת אף זאת שאנו מכירים את ההתבטאות מן הריאיון שקדם להירצחו ובו הוא אומר בלשון שאינה משתמעת לשני פנים, "לא מדינה" ונדמה לי שחוזר על כך פעמיים או שלוש. ואולם עצם כך שאתה כנראה מבקש להתכחש לאמירות מן הסוג הזה, כאילו לאמירות מן הסוג הזה אין מקום בקרב אותן דמויות מופת של הציונות אשר בנו את המדינה, האם אין בכך כדי ללמד דבר מה? ובסך הכל מה נאמר. לא מדינה. אם ניתן לערפאת מדינה הוא יקח גם את שלנו. הפלסטינים מבקשים לחסל את מדינת ישראל. האם אלו הן אמירות כל כך מוזרות שמא הן כל כך מגונות בעיניך, שאתה מרגיש צורך להתכחש אליהן? או שאתה דוחה אותן בבחינה אידיאולוגית ומיד אתה מייחס אותן לרונן שובל. ושים לב. בבחינה אידיאולוגית אתה דוחה אותן, ולא אחרת. בהתחשב בכך שדעות יכולות להשתנות, השאלה שאנו שואלים אשר היא כשלעצמה, לא מה היו הדעות המסויימות של רבין, אלא מה הייתה גישתו היסודית, ובמורחב, היכן נמצא הציבור ביחס לאותה שאלה. וזוהי השאלה ההיפותטית. האם יכול היה רבין לבוא יום אחד ולומר לציבור: אין שלום ולא יהיה שלום. ולאחר הדברים האלה להמשיך ולהנהיג את ישראל? אם כן, אזי שהיחס לשאלת השלום הוא פרגמטי אשר מופיע בתוך מסגרת אידיאולוגית רחבה יותר. אם לא, אזי שהשלום הוא הוא האידיאולוגיה, ואידיאולוגיה זו, יהא טיבה אשר יהא- אינה ציונות. בין שהדבר נאה בעיניך, בין אם לאו. השלום כאידיאולוגיה- אין הוא ציונות. וזה הדבר שאנו מבקשים לברר ברבין, אבל גם בציבור. האם בתוך פסטיבל השלום אשר אפף אותו בחום ובאהבה, היה יחסו אל הסכסוך הישראלי ערבי נטוע בציונות, שמא היה נטוע ב"שלום". השאלה הזו תישאר פתוחה, ואולם שותפו לדרך, איש בינות ורודף הבלים מושבע, בוודאי לא התייחס עוד אל השלום התייחסות פרגמטית אלא התייחס אל השלום התייחסות אידיאולוגית, ובדרך זו התעה את האספסוף השמאלי מן הציונות והלאה, וממשיך להתעותו עד עצם היום הזה. |
|
||||
|
||||
זה בטוח,ל''ממשיכי דרכו'' (כמה מהם נמצאים ממש בתוך הסיקריק עצמו) אין מושג קלוש על מה הם מדברים |
|
||||
|
||||
כדאי, אגב, לקרוא את הראיון המקורי עם "רבין המוקדם" ולא רק חלקי ציטוטים שהוצאו מהקשרם. |
|
||||
|
||||
Q: But if the PLO does come round to recognising Israel's legitimacy and permanency, would Israel then permit the creation of a West Bank-Gaza Palestinian state?
A: I don't believe the PLO can really change its position apart from lip service to our existence. They are not going to abandon their objective of a secular state in a greater Palestine because they would then lose their raison d'etre. Their basic philosophy is that the Jews have no right to a state of their own and that their own state should be erected on the ruins of the Israeli state. |
|
||||
|
||||
כל אחד ואחת מאיתנו יכול לקרוא את הראיון המלא והקצר, ואין באמת טעם להביא חלקים ממנו. ואחרי הקריאה, כל אחד ואחת מאיתנו יכול לגבש בעצמו את התשובות לשאלות: האם הציטוט הוצא מהקשרו? האם באמת רבין של 75 לא היה מוצא את עצמו במנה של "ממשיכי דרכו"1? או מי הוא היה חושב למטורף2? 1 תגובה 633703. 2 תגובה 633678 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |