בתשובה לג. שמעון, 27/03/02 8:53
''התנהגות אושוויצית'' 63021
העניין הוא - כפי שצוין פה לא פעם - שישראל כמדיניות משתמשת בשואה כעמדה של כוח. הדרישה לפיצויים, להתנצלות, לביקורת עצמית וכו' גם מתוך כביכול עמדה של מוסריות.
לכן אין זה מפתיע שדווקא ביקורת כזו תושמע על ישראל.
סליחה, מה הקשר? 63022
בדרישה לפיצויים, התנצלות וביקורת עצמית אין הצגה מעוותת של המציאות.
בהשוואות בין המצב בשטחים לשואה יש עיוות רציני.
ודווקא אצל אדם שהמלים הן אומנותו ואמנותו, אני רוצה לראות דיוק ורגישות בשימוש בהן.
סליחה, מה הקשר? 63029
התגובה היא תגובה לתגובה-למאמר, ולא באופן ישיר למאמר.

בכל מקרה, יש עיוות בהחלט שדרישות כאלה חוזרות שוב ושוב, וכאשר שאנשים משתמשים בשואה ככלי מיקוח בכל הזדמנות.

ובהחלט יש מקום להשוואה מסוימת, להסתכל למקור של הפעולות והצדקות מוסריות.
סליחה, מה הקשר? 63032
"אנשים משתמשים בשואה ככלי מיקוח בכל הזדמנות"- דוגמאות, בבקשה? (רצוי מ-‏10 השנים האחרונות, ולא מימי קום המדינה).
63052
תסלחי לי אבל אין לי ממש רצון להתחיל לחפור. אם לך לא זכורים מיקרים כאלו (או שסתם לא מודעת לכך שזה קורה) אז נסכם על כך שאנחנו לא מסכימים. אפשר אבל לראות את זה מסביב, בתגובות של אנשים. אם נקצין "אם סבא שלי היה בשואה אז איך זה יכול להיות שאני גזעני (או: אז מגיע לי להיות פה וככה וככה)".
כלומר... 63057
אם מישהו אומר שבגלל השואה אנחנו צריכים להיות פה- זה מיקוח, שבגללו צריך להשוות את הנעשה בשטחים למה שקרה בשואה?

הממ... "מוזר יותר ויותר, אמר החתול".

אבל שיהיה לך חג שמח.
לא. 63059
הרעיון פה הוא לא השוואהאחד לאחד, ודאישאין זהות.
זה גם לא ''..למה שקרה בשואה'' - לא התוצאה,לא הסדר גודל ולא הדרך וכו'.
ההתיחסות היא לגבי הצד המוסרי של מי שעומד מאחורי.
ובתגובה הראשונה שלי, התיחסתי למה סביר יותר שביקורת כזו תושמע נגד ישראל, שחלק מהביקורת שלה (של ישראל) באה כביכול מעמדה מוסרית נעלה יותר. ולא, לא צריך להקים מחנות השמדה בשביל להכיל מהרוע שהיה שייך גם לנאצים.

חג שמח גם לך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים