|
||||
|
||||
משחקי מחשב הופכים לאמצעי לספר סיפור. משקלם של הסיפור והארועים האמוציונאליים הכרוכים בו, הולכים וגוברים במשחקים עכשוויים. במשחקים טובים, דרגות החופש של השחקן משתנות באופן דינמי גם במהלך ההתמודדות עם אתגרים, כך שהארועים והדיאלוג שמנוע המשחק מכתיב, הם חלק בלתי נפרד מהתפתחות הסיפור. השחקן מתמודד אמנם עם האתגרים כשלעצמם, אבל חלק חשוב מהעניין הוא ההשתתפות בחוויית הסיפור. כדוגמה המשחק The Last of Us [Wikipedia] וביוטיוב אפשר למצוא המחשה ויזואלית איך נראה מחשב בימים טרופים אלה. כמובן שלא כל המשחקים הם כאלה, וכשמדובר במשחקי מלחמה בעלי אופי של סימולציה, את כמובן צודקת. לדעתי המגמה שתארתי תתעצם, ואת צריכה לשאול את עצמך אם היית רוצה לצנזר סרטי מלחמה שיש בהם פשעי מלחמה, או בכלל סרטים יש בהם פשעים. (הסנדק?) הנקודה שלי היא שמשחקים יהפכו לאמצעי אינטראקטיבי לספר סיפור, ואפילו לפתח במשותף את הסיפור, ולכן צריך להתיחס אליהם כפי שמתיחסים ליצירות אחרות מסוג זה. |
|
||||
|
||||
המגמה שאתה מתחייס אליה כבר כאן. לדוגמא גשם כבד וזה עוד בלי לדבר עם המגמה ביפן ששם עושים משחק מחשב, ומוצאים סדרה וסרט שממשיכים את העלילה, ועוד מדיות נוספות (קומיקס, ספר וכו') דוגמא נוספת: המשחק והסרט |
|
||||
|
||||
לא הכרתי את ''גשם כבד''. משחק דכאוני. |
|
||||
|
||||
מאד. הוא עושה את העבודה שלו טוב מאד. המשחק מתחיל בקיץ, מואר, פרצופים שמחים ומחייכים, ילדים משחקים בגינה, צחוק והמון אושר. ואז הוא משנה את הטון, הופך להיות קודר, אפרורי, גשם, פרצופים מדכאים. סיפור מדכא - אבל גם נהדר. |
|
||||
|
||||
למה לצנזר? אם הבנתי נכון, העניין הוא להוסיף לסיפור את חוקי המלחמה באופן כזה שהם יהיו *חלק* מהסיפור. בעוונותי לא צפיתי ב"סנדק", אבל אני מניחה שיש שם התייחסות מסוימת למשטרה ולחקיקה האמריקאית/ניו יורקית כעניין שהוא חלק מהמציאות באותה מידה שגשם או שמש, הדרך הנכונה לבשל פסטה והעובדה שמישהו מת אם שולחים אותו לשוט עם הדגים הם חלק מהמציאות. זו לא צנזורה, זו התייחסות לעוד אספקטים. |
|
||||
|
||||
משחקי מחשב הם תחום סופר יצירתי מתחדש בלי סוף בכל צורה ופן שלו,כל הזמן. להגביל קטגורית משחקים שווה ללהגביל סופרים או ציירים (כמובן שאין מניעה של משחק מסויים לקבל על עצמו כל סוג של חוקיות) |
|
||||
|
||||
התיחסות זה גם לתקוע צרור במישהו שמוחה נגד ביצוע פשעי מלחמה. אני מניח שאת לא מסתפקת בהתיחסות סתם, את רוצה התיחסות חינוכית. אני לא חושב שמישהו היה מעיז להעלות בימינו תביעה כזו לתעשיית הסרטים. בכוונה הזכרתי את ''הסנדק'', מפני שבסרט רב תהילה זה, זה לא סתם הפשע משתלם, לא סתם המשטרה חסרת אונים ומושחתת, אלא יש מידה לא מעטה של גלוריפיקציה של הפשע המאורגן - מסר לא בדיוק חינוכי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |