|
זו באמת היתה המוזרות הכי בוטה במתודולוגיה, עד כמה שאפשר היה להבין את המתודולוגיה מהידיעה, ומכיוון שהיא כל כך בוטה כנראה שיש לה הסבר הגיוני, כמו שניסו לשער מעלי בפתיל. בעייתיות אחרת גם היא די בוטה, ואני לא רואה איך הסבר מעמיק יותר של הסטטיסטיקה פותר אותה. ההנחה בנוגע לבגרויות לעומת הפסיכו' - או לפחות הנחת החסד - היא שהן מראות כישורים שונים: פחות אינטליגנציה, ויותר יכולת למידה. האם החוקרים שללו את האפשרות שהשיפור בציוני הבגרות מעיד על שיפור ביכולת הלמידה?
(כמעט מיותר לציין, אני מאמין בהחלט שיש אינפלציית ציונים ואין שיפור ביכולת הלמידה, אבל ממחקר של הלמ"ס אנחנו מצפים ליותר מאשר החשוד מהמארינס.)
|
|