|
||||
|
||||
ראשית, הכותבת לא הציעה פקפוקים אלא שבירה. שנית, היא דיברה על מידת אמיתותם של המיתוסים עצמם, לא של החומר שהם מתבססים עליו. שלישית, אתה יכול להציג מיתוס כרע ומזיק בהתאם לתפיסת העולם הנגזרת ממנו - אבל זה לא שובר אותו. לשבור אותו פירושו, בדיוק, לומר שהוא שקרי: למשל, הטענה שבמלחמת ששת הימים פתחו מדינות ערב. האמת היא שאנחנו פתחנו בה. |
|
||||
|
||||
זה לא איך שאני מבין את המשפט. למיטב הבנתי לנפץ מיתוס משמעו לנפץ את החלק של של הנגזרת מהסיפור ולא בהכרח לערער על הסיפור עצמו. נכון שהמשפט הוא דו משמעי, אבל בהתחשב בעובדה שמשמעות אחת חסרת הגיון והשניה נשמעת לי די סבירה, אני לא מבין למה אתה מתעקש להניח דווקא את המשמעות הראשונה. תחשוב על משפט כמו: "הדג היה מקולקל", למילה "דג" יש שתי משמעויות: בעל החיים והאוכל, למילה "מקולקל" יש שתי משמעויות: כשהוא מתייחס לאוכל וכשהוא מתיחס למכשיר, לכן טכנית אפשר להבין את המשפט בשתי משמעויות שונות ("בשר הדג היה לא טרי" לעומת "דג הזהב לא עבד כמו שצריך") משמעות אחת חסרת הגיון והשניה סבירה. נראה לי שלהאשים את מי שמשתמש במשפט בתור האשמה של הכותב שהוא לא יודע שדג הוא לא מכשיר לא בא בידיים נקיות. |
|
||||
|
||||
שקר וכזב. מלחמת ששת הימים היתה רק מערכה אחת במלחמה שפתחו בה הערבים ב1948. |
|
||||
|
||||
או 1920 או 636 |
|
||||
|
||||
לא -60000? חשבתי שזה האיסלאם הפאשיסטי שהשמיד את הניאנדרטלים. |
|
||||
|
||||
לא צריך להגזים. האיסלם רק השמיד או שעבד את כל תרבויות המזרח התיכון, ורק לפני 1300 שנה. |
|
||||
|
||||
אה, לא הזגמנו? דומני שהמילה "הטמיע" עשויה להיות נכונה יותר בהקשר הזה. אבל פחות מתאימה לרוח הקרב שאמורה לשרות על פטריוטים טובים בימים טרופים אלה. אני חושב שאני מצליח גם להיזכר בכמה תרבויות מן המזרח הקרוב שביצעו השמדות הדדיות גם ללא עזרתו הנדיבה של האיסלאם. זכורות לי גם אי אילו תרבויות יהודיות ונוצריות ששיתפו פעולה עם האיסלאם כשזה דחק מן המרחב את האימפריה הביזנטית, שאת הקנאות הדתית הקיצונית שלה אפשר להשוות רק לגרסאות הקיצוניות של האיסלם במאה העשרים, מבית מדרשתו של הטליבאן. |
|
||||
|
||||
השמיד - לא נכון שהרי נשארו יהודים ונוצרים ברחבי העולם המוסלמי שגם ספג את כל התרבויות שקדמו לו - ביזאנטית, פרסית, מצרית וכדומה. שעבד - נכון אבל טריביאלי מכיוון שכך עושה כל כובש וזה לא רלבנטי דווקא לאיסלאם. |
|
||||
|
||||
צ''ל את רוב. |
|
||||
|
||||
נו ב'מת. מה עם סלאח א דין? |
|
||||
|
||||
כורדי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |